Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2019, 19:07   #481
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik kan me inderdaad moeilijk voorstellen dat een Wetsgetrouwe ‘rabbi’ in die tijd ooit zou kunnen gezegd hebben tegen zijn volgelingen: “Neem en drink, want dit is mijn bloed.”. Dat is gewoon ondenkbaar.
Volkomen mee eens ! Hier hebben gnostici leentje buur gespeeld met hun bekende Mithras mysterie. Andersom is gewoon uitgesloten. Op zich reeds een bewijs dat de Mithras cultus reeds bestond voor het christendom.

Laatst gewijzigd door Aton : 17 mei 2019 om 19:08.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 09:01   #482
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De leer van Paulus op basis van zijn epistels. De opstanding van Jezus, de opstanding der doden, openbaring, een hemelse roeping en geen aards koninkrijk van David, het paasmaal met het nieuwe verbond, afschaffing van Joodse tradities en spijswetten, besnijdenis, geen onderscheid tussen Jood en Griek. zedelijkheid, genezingen, spreken in talen, ondergeschikte rol van de vrouw.

Ik denk niet dat de geschriften van Justinus zonder interpolaties en vervalsingen zijn. Het onderstaande is te mooi om waar te zijn. Een didactisch verhaal volkomen misplaatst in een tweede ! apologie.
Wij noemen dit eten Eucharistie [Eucharistie betekent dankzegging]; en niemand mag eraan deelnemen, behalve hij die gelooft dat onze leer waar is en die gewassen is in het wassen dat ter kwijtschelding van de zonden en ter wedergeboorte dient [het?*doopsel], en die daardoor leeft zoals Christus heeft bevolen. Want niet als gewoon brood of gewone drank ontvangen wij deze [het brood en de wijn]; maar net als Jezus Christus onze Heer, die vlees is geworden door het Woord van God, zowel vlees en bloed had voor ons heil, zo ook zijn wij onderwezen dat het eten dat gezegend wordt door het gebed van Zijn woord, en waardoor ons bloed en vlees wordt gevoed door de verandering, zowel het vlees als het bloed van die vleesgeworden Jezus is.[1]
Onbestaanbaar.

Dat Justinus de didactische toer opging als christelijke apologeet is boven elke twijfel verheven. Dat hij door zijn fanatieke ijver zich liet misleiden en dwaasheden uitkraamde , staat eveneens vast. Een paar voorbeelden.



*

Zo zwoer Justinus heel erg bij het Oude Testament (over het Nieuwe Testament horen we hem zo goed als niet...) om zijn Jezus-verhaal te ondersteunen. Meer bepaald bij de Septuagint. Hij ging daar zover in dat hij ervan overtuigd was dat Plato, ja zelfs Homeros, zich lieten inspireren door dit Oude Testament.


**

Justinus leefde ook in een tijd waar het geloof aan wonderbaarlijke gebeurtenissen inherent was. Justinus initeert zelfs fabelachtige verhalen en laat die doorgaan als waar. Zo geloofde hij het verhaal in Deuteronomium dat stelde dat tijdens de 40-jarige tocht van de Hebreeërs door de woestijn bij hen niet alleen , ‘de riemen van de sandalen nooit scheurden, noch versleten', zoals in Deuteronomium (1) staat, maar ' dat de kleren van de kinderen meegroeiden met de kinderen', zo voegt hij er aan toe.

Zo laat Justinus Jaweh zeggen:
Again, when you desired flesh, so vast a quantity of quails was given you, that they could not be told; for whom also water gushed from the rock; and a cloud followed you for a shade from heat, and covering from cold, declaring the manner and signification of another and new heaven; the latchets of your shoes did not break, and your shoes waxed not old, and your garments wore not away, but even those of the children grew along with them.”
(Dial, c. Tr, Hoofdstuk 131)


***

Maar Justinus wil ook objectief zijn, zo verklaart hij stellig. En daarom gaat hij ook speuren in heidense boeken naar sporen van Jezus. Meer bepaald in de heilige boeken van de Sybille. Sybillijnse boeken waarin hij meent informatie gevonden te hebben over Jezus en zijn komst. In zijn bezieling als christelijke apologeet is hij er zelfs van overtuigd christelijke ideeën en dito doctrine te ontwaren in de werken van Orfeus en Sophocles...


****
In het vinden van de historische waarheid is Justinus trouwens niet zo sterk. Zo meent hij dat in Rome op een eilandje aan de Tiber het standbeeld stond ter ere van de gnostieker en 'ketter' Simon Magus. Immers , zo stelt hij , de inscriptie onder het standbeeld vermeldde: "Simoni Sanco Dei Fidio Sacrum." Er kon volgens Justinus geen twijfel over bestaan dat de ketter Simon Magus een groot aanzien bezat in Rome. Alleen sloeg Justinus de bal goed mis: de inscriptie doelde helemaal niet op de magiër Simon, maar op Sancus ,een Sabijnse god.



Besluit.
Al die kerkvaders toch met de nodige korrel zout nemen.



______________________

(1)
Deut, 29,5."Veertig jaar heb Ik u door de woestijn laten trekken; de kleren aan uw lijf zijn niet versleten en ook de sandalen aan uw voeten niet."

Deut, 8,4 ) "De kleren aan uw lijf zijn niet versleten en uw voeten zijn niet gezwollen, al die veertig jaren".

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 mei 2019 om 09:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 11:59   #483
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard @Het Oosten

In uw citaten zien we dat Justinus alles uit de kast haalt om zijn geloof te funderen. Dat wil zeggen, de christelijke boodschap op zichzelf had weinig of geen overtuigingskracht.

In de hierboven door mij geciteerde tekst zegt hij: "Want niet als gewoon brood of gewone drank ontvangen wij deze [het brood en de wijn]; maar net als Jezus Christus onze Heer, die vlees is geworden door het Woord van God, zowel vlees en bloed had voor ons heil, zo ook zijn wij onderwezen dat het eten dat gezegend wordt door het gebed van Zijn woord, en waardoor ons bloed en vlees wordt gevoed door de verandering, zowel het vlees als het bloed van die vleesgeworden Jezus is." Dit betekent feitelijk dat de sterfelijke mens door het eten van het vlees en bloed van christus deel heeft aan het onverderfelijke leven van Jezus. Het probleem dat zich voordeed was dat er van die verandering helemaal niets te merken was, ten minste niet in lichamelijk opzicht. Maar psychologisch kan het wel een groot effect hebben, net als elk ritueel waar men aan deelneemt; bijvoorbeeld het zweren van een eed, of een militaire training.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 12:07   #484
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In uw citaten zien we dat Justinus alles uit de kast haalt om zijn geloof te funderen. Dat wil zeggen, de christelijke boodschap op zichzelf had weinig of geen overtuigingskracht.

In de hierboven door mij geciteerde tekst zegt hij: "Want niet als gewoon brood of gewone drank ontvangen wij deze [het brood en de wijn]; maar net als Jezus Christus onze Heer, die vlees is geworden door het Woord van God, zowel vlees en bloed had voor ons heil, zo ook zijn wij onderwezen dat het eten dat gezegend wordt door het gebed van Zijn woord, en waardoor ons bloed en vlees wordt gevoed door de verandering, zowel het vlees als het bloed van die vleesgeworden Jezus is." Dit betekent feitelijk dat de sterfelijke mens door het eten van het vlees en bloed van christus deel heeft aan het onverderfelijke leven van Jezus. Het probleem dat zich voordeed was dat er van die verandering helemaal niets te merken was, ten minste niet in lichamelijk opzicht. Maar psychologisch kan het wel een groot effect hebben, net als elk ritueel waar men aan deelneemt; bijvoorbeeld het zweren van een eed, of een militaire training.
Dat lijkt me wel al sterk op de Dionysus/ Mithras mysteries.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2019, 11:18   #485
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:9 En Jezus, van daar voortgaande, zag een mens in het tolhuis zitten, genaamd Mattheüs; en zeide tot hem: Volg Mij. En hij opstaande, volgde Hem. 10 En het geschiedde, als Hij in het huis van Mattheüs aanzat, ziet, vele tollenaars en zondaars kwamen en zaten mede aan, met Jezus en Zijn discipelen. 11 En de Farizeën, dat ziende, zeiden tot Zijn discipelen: Waarom eet uw Meester met de tollenaren en de zondaren? 12 Maar Jezus, zulks horende, zeide tot hen: Die gezond zijn hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.

Ik: Paulus daar en tegen moet niet veel meer van de zondaren hebben en ook de latere kerk niet meer.
En in de film: Hemel op Aarde (Zaterdag 25 mei NPO 3 Nederland) zegt de katholieke moeder tegen haar zoon niet met slechte mensen om te gaan.
En als de zoon dan zegt dat ook Jezus met zondaren om ging, zegt de moeder verwijtend: "Ben jij soms Jezus?"
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2019, 10:06   #486
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:13 Doch gaat heen en leert, wat het zij: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering. 14 Toen kwamen de discipelen van Johannes tot Hem, zeggende: Waarom vasten wij en de Farizeën veel, en Uw discipelen vasten niet? 15 En Jezus zeide tot hen: Kunnen ook de bruiloftskinderen treuren, zolang de Bruidegom bij hen is? ...

Jezus hield wel van een wijntje en ook een Trijntje neem ik aan.
Dat laatste heeft men later dan verzwegen om Zijn heiligheid aannemelijk te maken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2019, 08:59   #487
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:15 ... Maar de dagen zullen komen, wanneer de Bruidegom van hen zal weggenomen zijn, en dan zullen zij vasten. 16 Ook zet niemand een lap ongevold laken op een oud kleed; want deszelfs aangezette lap scheurt af van het kleed, en er wordt een ergere scheur. 17 Noch doet men nieuwen wijn in oude leder zakken; anders zo bersten de leder zakken, en de wijn wordt uitgestort, en de leder zakken verderven, maar men doet nieuwen wijn in nieuwe leder zakken, en beide te zamen worden behouden.

Ik: en zo neemt men ook geen oude wijven, maar nieuwe, jonge vrouwen dus, maagdelijk, die nog van niks weten, en zich vol verrukking open stellen voor de bruidegom.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2019, 07:32   #488
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:18 Als Hij deze dingen tot hen sprak, ziet, een overste kwam en aanbad Hem, zeggende: Mijn dochter is nu terstond gestorven, doch kom en leg Uw hand op haar, en zij zal leven. 19 En Jezus opgestaan zijnde, volgde hem, en Zijn discipelen. 20 (En ziet, een vrouw die twaalf jaren het bloedvloeien gehad had, komende tot Hem van achteren, raakte den zoom Zijns kleeds aan; 21 Want zij zeide in zichzelven: Indien ik alleenlijk Zijn kleed aanraak, zo zal ik gezond worden. 22 En Jezus, Zich omkerende, en haar ziende, zeide: Wees welgemoed, dochter! uw geloof heeft u behouden. En de vrouw werd gezond van dezelve ure af.)

Ik: als je maar gelooft, dan komt het dik voor elkaar. Het nadenken kan zeker het hoogste niet zijn....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 10:34   #489
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:23 En als Jezus in het huis des oversten kwam, en zag de pijpers en de woelende schare, 24 Zeide Hij tot hen: Vertrekt; want het dochtertje is niet dood, maar slaapt. En zij belachten Hem. 25 Als nu de schare uitgedreven was, ging Hij in, en greep haar hand; en het dochtertje stond op. 26 En dit gerucht ging uit door dat gehele land.

Ik: Mooi. Elia had zulks al eerder gedaan door drie maal boven op de zoon van de weduwe te gaan liggen (was Elia soms homoseksueel?): I Koningen 17:17-24.

En de pijpers zijn fluitspelers. Wat zou Freud hier van vinden nu het om een meisje gaat?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2019, 09:21   #490
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:27 En als Jezus van daar voortging, zijn Hem twee blinden gevolgd, roepende en zeggende: Gij Zone Davids, ontferm U onzer! 28 En als Hij in huis gekomen was, kwamen de blinden tot Hem. En Jezus zeide tot hen: Gelooft gij, dat Ik dat doen kan? Zij zeiden tot Hem: Ja, Heere! 29 Toen raakte Hij hun ogen aan, zeggende: U geschiede naar uw geloof. 30 En hun ogen zijn geopend geworden. En Jezus heeft hun zeer gestrengelijk verboden, zeggende: Ziet, dat niemand het wete. 31 Maar zij, uitgegaan zijnde, hebben Hem ruchtbaar gemaakt door dat gehele land.

Ik: geen commentaar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2019, 11:44   #491
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mattheus 9:27 En als Jezus van daar voortging, zijn Hem twee blinden gevolgd, roepende en zeggende: Gij Zone Davids, ontferm U onzer! 28 En als Hij in huis gekomen was, kwamen de blinden tot Hem. En Jezus zeide tot hen: Gelooft gij, dat Ik dat doen kan? Zij zeiden tot Hem: Ja, Heere! 29 Toen raakte Hij hun ogen aan, zeggende: U geschiede naar uw geloof. 30 En hun ogen zijn geopend geworden. En Jezus heeft hun zeer gestrengelijk verboden, zeggende: Ziet, dat niemand het wete. 31 Maar zij, uitgegaan zijnde, hebben Hem ruchtbaar gemaakt door dat gehele land.

Ik: geen commentaar.
Toch wel knap van die twee blinden om Jezus te volgen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2019, 10:05   #492
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Toch wel knap van die twee blinden om Jezus te volgen.
Ja, ja, nu je het zegt: ze hebben Hem zeker aan zijn jasje vast gehouden....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2019, 08:24   #493
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:32 Als dezen nu uitgingen, ziet, zo brachten zij tot Hem een mens, die stom en van den duivel bezeten was. 33 En als de duivel uitgeworpen was, sprak de stomme. En de scharen verwonderden zich, zeggende: Er is nooit desgelijks in Israël gezien! 34 Maar de Farizeën zeiden: Hij werpt de duivelen uit door den overste der duivelen.

Ik: daar zit wel wat in, want is Jezus zelf niet de aller grootste duivel, de mensen voor eeuwig in de hel te willen laten branden?
Jezus was erger dan Hitler.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 09:53   #494
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 9:35 En Jezus omging al de steden en vlekken, lerende in hun synagogen, en predikende het Evangelie des Koninkrijks, en genezende alle ziekte en alle kwale onder het volk. 36 En Hij, de scharen ziende, werd innerlijk met ontferming bewogen over hen, omdat zij vermoeid en verstrooid waren, gelijk schapen, die geen herder hebben. 37 Toen zeide Hij tot Zijn discipelen: De oogst is wel groot; maar de arbeiders zijn weinige; 38 Bidt dan den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote.

Ik: mooi.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2019, 09:42   #495
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 10:1 En Zijn twaalf discipelen tot Zich geroepen hebbende, heeft Hij hun macht gegeven over de onreine geesten, om dezelve uit te werpen, en om alle ziekte en alle kwale te genezen. 2 De namen nu der twaalf apostelen zijn deze: de eerste, Simon, gezegd Petrus, en Andreas, zijn broeder; Jakobus, de zoon van Zebedeüs, en Johannes, zijn broeder; 3 Filippus en Bartholomeüs; Thomas en Mattheüs, de tollenaar; Jakobus, de zoon van Alfeüs, en Lebbeüs, toegenaamd Thaddeüs; 4 Simon Kananites, en Judas Iskariot, die Hem ook verraden heeft. 5 Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden, en hun bevel gegeven, zeggende: Gij zult niet heengaan op den weg der heidenen, en gij zult niet ingaan in enige stad der Samaritanen. 6 Maar gaat veel meer heen tot de verloren schapen van het huis Israëls. 7 En heengaande predikt, zeggende: Het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.

Ik: van dat Koninkrijk der hemelen hebben we nog steeds niet veel gemerkt.
Mocht het ergens daar boven zijn, dan zal de ruimtevaart het nog wel ontdekken.
Mocht het in het innerlijk zijn van de mens zelf als hij gelukkig is, dan is het er altijd al geweest zolang de mens heeft bestaan.
Is het eeuwig, dan kan het niet beginnen en was het er altijd al, en heeft ook God het niet geschapen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 10:38   #496
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 10:8 Geneest de kranken; reinigt de melaatsen; wekt de doden op; werpt de duivelen uit. Gij hebt het om niet ontvangen, geeft het om niet. 9 Verkrijgt u noch goud, noch zilver, noch koper geld in uw gordels; 10 Noch male tot den weg, noch twee rokken, noch schoenen, noch staf; want de arbeider is zijn voedsel waardig. 11 En in wat stad of vlek gij zult inkomen, onderzoekt, wie daarin waardig is; en blijft aldaar, totdat gij daar uitgaat. 12 En als gij in het huis gaat, zo groet hetzelve. 13 En indien dat huis waardig is, zo kome uw vrede over hetzelve, maar indien het niet waardig is, zo kere uw vrede weder tot u. 14 En zo iemand u niet zal ontvangen, noch uw woorden horen, uitgaande uit dat huis of uit dezelve stad, schudt het stof uwer voeten af. 15 Voorwaar zeg Ik u: Het zal den lande van Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan dezelve stad.

Ik: geen liefde voor de vijand, maar wraakzucht is in de ziel van Jezus.

Mattheus 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 10:05   #497
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 10:16 Ziet, Ik zende u als schapen in het midden der wolven; zijt dan voorzichtig gelijk de slangen, en oprecht gelijk de duiven. 17 Maar wacht u voor de mensen; want zij zullen u overleveren in de raadsvergaderingen, en in hun synagogen zullen zij u geselen. 18 En gij zult ook voor stadhouders en koningen geleid worden, om Mijnentwil, hun en den heidenen tot getuigenis. 19 Doch wanneer zij u overleveren, zo zult gij niet bezorgd zijn, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in dezelve ure gegeven worden, wat gij spreken zult. 20 Want gij zijt het niet, die spreekt, maar het is de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.

Ik: mooi, wat wil een mens nog meer?
Maar zou het dan ook de Vader zijn die gegeseld wordt en: au!, au!, begint te roepen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 09:17   #498
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 10:21 En de ene broeder zal den anderen broeder overleveren tot den dood, en de vader het kind, en de kinderen zullen opstaan tegen de ouders, en zullen hen doden. 22 En gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam; maar die volstandig zal blijven tot het einde, die zal zalig worden.

Nu, dat moet ik wel zijn...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 09:25   #499
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.641
Standaard

Mattheus 10:23 Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israëls niet geëindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn.

Na 2000 jaar is Hij er nog niet, vandaar dat ik maar gekomen ben om het beter te doen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 10:12   #500
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mattheus 10:23 Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israëls niet geëindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn.

Na 2000 jaar is Hij er nog niet, vandaar dat ik maar gekomen ben om het beter te doen.
Hoe nobel Harry. Missen ze u niet in de microcosmos?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be