Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2003, 21:24   #1
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

IK wist en weet dat allemaal ZONDER onderzoeken.....

Gaat u er maar weer eens even(??) voor zitten.....

Introductie:
In de informatie die ik dagelijks in de vorm van een nieuwsbrief van de overheid ontvang, is vandaag (6 februari 2003) sprake van een bericht, dat - al weer - gaat over een onderzoek, dat wel weer het nodige aan gemeenschapsgeld gekost zal hebben.

Ongetwijfeld liggen er vele facetten ten grondslag aan de kostenstijging in de zorg, al is het alleen maar omdat beleggingen niet dat revenu opleveren, dat men er van had verwacht. Dat komt door de enorm gedaalde koersen van aandelen, etc. Ook in de sector van pensioen voorzieningen speelt dit. Ook is een belangrijke oorzaak dat de gemiddelde leeftijd stijgt en het is niet aan mij nog eens het bekende feit uit te leggen dat ouderdom komt met de spreekwoordlelijke gebreken. En zo zijn er meer aanwijsbare oorzaken.

Maar bij die kostenstijging speelt in mijn ogen nòg een factor waarover ik nóóit iemand hoor en waarmede een niet door mij te berekenen, doch volgens mij niettemin onderschat moet worden en waarmede mij een niet onaanzienlijk bedrag lijkt te zijn gemoeid. Namelijk de door velen bejubelde nieuwkomers.

Uitleg:
Omdat ik pretendeer altijd glashelder te zijn, zal ik even uitleggen waarop mijn suggestie is gebaseerd. Overigens durf ik eigenlijk wel te stellen dat de benadering van het probleem via het woord "suggestie" recht zou doen aan degradatie van een daadwerkelijk aanwezig feit. Wat bedoel ik daar nu eigenlijk mee. Stel dat een verzekeringsmaatschappij die zich bezig houdt op het gebied van opstalverzekering - zonder enige selectie - in een redelijk korte tijd het risico gaat aanvaarden van een enorme uitbreiding aan wat men in die wereld "anti-selectie" noemt. Die instelling is na dat moment geen lang leven meer beschoren. De kassa bevatte tot dat moment de premies van een doordacht samengesteld bestand. Logisch dat de bodem van die kassa heel snel in zich komt als het een beetje te vaak gaat branden ten opzichte van degenen die nog nauwelijks premie hebben betaald. Om reden van het kunnen overzien van risico is het bijvoorbeeld bij verzekeringmaatschappijen, die glasschade verzekeren, gebruikelijk om wetenschap te hebben over de omgeving van het betreffende pand. Scholen (jeugd), niveau van de buurt, etc. kunnen van invloed zijn op dat risico. Om zich voor calamiteiten te behoeden is het gebruikelijk dat verzekeringmaatschappijen het risico spreiden via herverzekering.

Feiten:
Met deze uitvoerige explicatie heb ik een simpele zaak duidelijk gemaakt, die door de overheid niet wordt gezien, c.q. worden verzwegen, op grond van het voorkomen van protesten uit de hoek van zich "politiek correct" noemenden, die uitlatingen in die geest zullen aangrijpen om woorden als stigmatisering en discriminatie te blaten. Er is de laatste dagen veel ophef gemaakt over fraude door verzekerden en artsen. Een verwerpelijke, en derhalve niet goed te praten zaak. Ik schreef al eerder over het onomstotelijk feit dat er door een niet gering aantal (al dan niet genaturaliseerde) "medelanders" wordt gezwendeld door met het door verzekerden verstrekte verzekeringsbewijs recht op zorg te laten gelden. Dit heb ik niet zelf bedacht, maar is gebleken via (.....al weer.....) een onderzoek. Hierbij cumuleert het feit dat de "nieuwkomers" nog nauwelijk premie hebben betaald en �*ls dat dan al gebeurd is d�*t zelfs nog in het geval van de niet werkende allochtonen afkomstig uit het gezamenlijk door ons opgebracht belastinggeld. Ik meldde ook al eerder dat via (al weer een onderzoek) bleek dat allochtonen tot vier(!!!!!)maal zo veel medicijnen afnemen, dan allochtonen. Of het nog niet genoeg is wil men via (.....al weer.....) een onderzoek vaststellen hoe dat nu mogelijk is.....

Ik wist het allemaal al lang:
Inderdaad. Ik wist het allemaal al lang. In eerdere artikelen meldde ik bijvoorbeeld al. (citaat) "Ik schreef al velen malen over door mij vermeend misbruik door allochtonen van gezondheidszorg. Ook daar had ik geen (eveneens door u en mij via belastinggeld betaald) kostbaar onderzoek voor nodig. Vrij recent heeft men de wens te kennen gegeven te willen weten wat de verklaring is van het feit dat de afname van medicijnen door allochtonen gemiddeld vier (!!) maal zo veel is als dat van autochtonen. Inmiddels is gebleken hetgeen ik al jaren heb gezegd. Het verzekeringsbewijs blijkt niet alleen door rechthebbenden te worden gebruikt, maar tevens te worden uitgeleend aan illegalen. Ik suggereer al jaren dat er echter ongetwijfeld ook nog een aantal familieleden en kennissen in het thuisland wonen, die pakketjes medicijnen krijgen toegezonden. Aangezien ik daarover nog niets heb gesignaleerd, loop ik met die suggestie blijkbaar voor op het onderzoek. In ieder geval staat vast dat dit alles tezamen uiteraard bepalend is voor de uiteindelijke hoogte van uw en mijn premie. Ten overvloede noem ik ook nog maar weer eens de vaker aangehaalde voorbeelden inzake bijvoorbeeld de Irakees, die asiel aanvroeg, uitsluitend om in Nederland een hartoperatie te kunnen ondergaan en daarna onmiddellijk naar Irak terug keerde en de “sexe-verbouwing” van een vreemdeling, die nota bene nog niet eens asiel had aangevraagd. Voormalig staatssecretaris Mevrouw Schmitz noemde dat doen een “bedrijfsongevalletje”. Maar wel een feit dat ons weer klauwen met geld heeft gekost om over de hoge kosten van vaak levenslange psychische begeleiding na dergelijke ingrepen maar te zwijgen".

IK wist en weet dat dus allemaal ZONDER onderzoeken, heb daar veel over geschreven en kreeg de halve wereld over mij heen.....

Cor Schorel.
(Qoud scriptie)
Senectus est natura loquacior.....
(De ouderdom is van nature spraakzamer van aard.)
.....maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het allemaal glashelderder zie, dan degenen die zijn ingeslapen.....


=

Ter completering:
(integraal het betreffende e-mail bericht bericht)
Als het huidige beleid wordt voortgezet, komen de kosten voor de volksgezondheid in de komende kabinetsperiode 4 miljard hoger uit dan verwacht. Dat blijkt uit de nota 'Financiële bouwstenen zorg', die een ambtelijke werkgroep van de ministeries van Financiën en VWS in opdracht van het kabinet heeft gemaakt. Minister De Geus (VWS) heeft de nota aan de Tweede Kamer gestuurd. Het Centraal Planbureau had al eerder een overschrijding van de uitgaven voorspeld. De nota beschrijft ook mogelijke keuzes om het geraamde tekort te verminderen, bijvoorbeeld een verkleining van het verzekeringspakket of het vragen van eigen bijdragen aan verzekerden. Bij het opstellen van de huidige begroting is onder meer te weinig rekening gehouden met de gevolgen van het wegwerken van de wachtlijsten. Zo gaan mensen die tot nu toe geen hulp kregen, door kortere wachtlijsten alsnog zorg aanvragen.(einde citaat)

N.B.
Dit bericht is ook te lezen op
http://www.regering.nl/actueel/nieuw...rcePageID=9572
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2003, 16:28   #2
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

En.....

En men vroeg zich recent af hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat een zestal bejaarden in een zorginstelling opeens een zeldzame vorm van hepatitis bleken te hebben opgelopen, namelijik die variant die uitsluitend in de tropen voor komt. Betrokkenen waren zelf niet in de tropen geweest en de familie ook niet. Hoe zou d�*t nu toch komen..... Ook hier heb ik geen onderzoek voor nodig......

Cor Schorel.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2003, 16:29   #3
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

En.....

En of het allemaal niet genoeg is, kwam vandaag het advies om het consult van de huisarts maar uit het ziekenfondspakket te schrappen. Men moet zich daarvoor maar apart verzekeren. Zou dat ook voor nieuwkomers gelden? Om één van de slogans van Pim Fortuyn de gebruiken: "Ik dacht het niet....."

Cor Schorel
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be