Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2010, 12:12   #41
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht


Soit. In het dorpscentrum van Laakdal staan flitscamera's. Iets voor die camera's draait de baan naar links.
Indien je aan ongeveer 50/u die bocht neemt, kan je nog tijdig stoppen voor de mensen die oversteken.
Als die flitspalen er niet zouden staan, zou bijna iedereen daar sneller rijden. Tegen 70/u denk ik niet dat nog tijd zult kunnen remmen als je uit die blinde bocht komt en er steekt iemand over.

Natuurlijk spijzen die flitsboetes de kas en is dat ook deels de bedoeling. Maar als de aanwezigheid van flitspalen de gemiddelde snelheid van de weggebruiker doet dalen, heeft dat ontegensprekelijk een positieve invloed op de verkeersveiligheid.

Sorry voor de fout. Het was nog vroeg
Ik zou het met je eens zijn als men, in plaats van torenhoge boetes, gewoon voor X aantal tijd het rijbewijs zou intrekken.
Ik zie veel dure bakken opmerkelijk sneller rijden dan middenklassers.
Met andere woorden, hoe rijker je bent, hoe harder je mag gaan.
Het gaat om geld. Wees gerust. Onze veiligheid kan vadertje staat gestolen worden. Dat is toch al lang duidelijk ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 12:34   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Sorry voor de fout. Het was nog vroeg
Ik zou het met je eens zijn als men, in plaats van torenhoge boetes, gewoon voor X aantal tijd het rijbewijs zou intrekken.
Ik zie veel dure bakken opmerkelijk sneller rijden dan middenklassers.
Met andere woorden, hoe rijker je bent, hoe harder je mag gaan.
Het gaat om geld. Wees gerust. Onze veiligheid kan vadertje staat gestolen worden. Dat is toch al lang duidelijk ?
zou een stootkussen zetten, een zandbak uitloopzone, en de weg in een helling zetten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 13:02   #43
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Als die flitspalen er niet zouden staan, zou bijna iedereen daar sneller rijden. Tegen 70/u denk ik niet dat nog tijd zult kunnen remmen als je uit die blinde bocht komt en er steekt iemand over.
Oversteekplaats, duidelijk verlicht, VOOR de bocht.
100 en 50 m er voor een verkeersdrempel.

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 april 2010 om 13:02.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 05:57   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlaamse chauffeurs kregen zoveel regeltjes, wetten, flistpalen en zoveel schuldgevoelens op hun bord dat ze niet meer in staat zijn om zonder brokken rond te rijden.

die zit er recht op.......

Ik ken hier stroken waar je op 200 meter van 50,naar 70 en dan plotsklaps zelfs maar 30 km per uur moet rijden,waar zebrapaden op onbruikbare plaatsen geschilderd zijn zodat voetgangers van armoede elders oversteken,en waar het straatbeeld vervuild wordt door de aankondigingen van 2 verschillende gemeentegrenzen en van "bebouwde kom","einde bebouwd kom".....Verder staan er ook nog bordjes die aankondigen dat er zijwegen zijn (voorangsregeling).Ook de prive-reclameborden en -vlaggen van neringdoeners verbeteren de zaak niet voor diegene die gewoon RECHTDOOR wil passeren......



Deze "beeldvervuiling",op een stuk weg dat gewoon rechtdoor loopt ,verhinderd eigenlijk dat je reglementair autorijdt,fietst of zelfs maar te voet kunt gaan...Je ZULT fouten maken.


Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat vroeger op dat stuk eigenlijk maar een bordje "60" voorkwam,en de aanduidingen van voorrang(zijwegen)....

Ik ben stikjaloers op Duitse en Oost-Europese wegaanduidingen die (nog) veel soberder zijn.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2010 om 06:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 06:22   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Oversteekplaats, duidelijk verlicht, VOOR de bocht.
100 en 50 m er voor een verkeersdrempel.
dat is inderdaad beter voor die voetgangers, ik wou de automobilist weer sneller doen rijden

nu in elk geval, we zoeken persoonlijk nog altijd een maatschapplijik draagvlak om de auto's te laten rijden op hun ecologisch optimum, dus denk aan70-90kmu

elke gebrenzing onder dat optimum zou feitelijk moeten vermeden worden.

Als een zone dan toch perse een 30zone moet zijn, moet ze dit doen met dynamische borden, zodat ze dertig afficheert tijdens de schoolafhaalmomenten bvb

Als een zone dan toch een 50zone moet zijn, wordt ze gewoon best aangekondigd met het klassieke witte bord


Als we ambtenaren van de gemeente willen pesten, maken we een federaal niveau die zich gaat bezighouden met de 'visuele' vereenvoudiging van de bordjes naast de weg

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 mei 2010 om 06:26.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 18:36   #46
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
(...)
Onze veiligheid kan vadertje staat gestolen worden. Dat is toch al lang duidelijk ?
Dat is natuurlijk niet zo. Die overheid heeft wel goede bedoelingen.

Maar vadertje staat, zoals jij dat noemt, loopt al tientallen jaren met oogkleppen op en wil gewoon niet inzien dat zijn beleid dat hoofdzakelijk gebouwd is op het continu verlagen van snelheidslimieten en het steeds meer en zwaarder beboeten van stilaan absurde snelheidslimieten er alleen heeft toe geleid dat dit land jaar na jaar verder wegzakt in de Europese rangschikking.
Was B midden de jaren 80 nog een middenmotor in de oude EU dan is er vandaag maar 1 land van die oude EU dat nog slechter doet dan wij en dat is Griekenland.

Ik vond het dramatisch erg voor ons dat de eerste reactie van onze staatssecretaris, geconfronteerd met de stijging, ging over nog meer palen en nog meer beboeten.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 08:42   #47
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Wanneer komen de flitspalen voor weilertoeristen er aan? Hoognodig !!!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 11:03   #48
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is inderdaad beter voor die voetgangers, ik wou de automobilist weer sneller doen rijden

nu in elk geval, we zoeken persoonlijk nog altijd een maatschapplijik draagvlak om de auto's te laten rijden op hun ecologisch optimum, dus denk aan70-90kmu

elke gebrenzing onder dat optimum zou feitelijk moeten vermeden worden.

Als een zone dan toch perse een 30zone moet zijn, moet ze dit doen met dynamische borden, zodat ze dertig afficheert tijdens de schoolafhaalmomenten bvb

Als een zone dan toch een 50zone moet zijn, wordt ze gewoon best aangekondigd met het klassieke witte bord


Als we ambtenaren van de gemeente willen pesten, maken we een federaal niveau die zich gaat bezighouden met de 'visuele' vereenvoudiging van de bordjes naast de weg
Borden laten mensen niet vertragen, verkeersdrempels wel.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 13:53   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Borden laten mensen niet vertragen, verkeersdrempels wel.
Bwa met nen Land-Rover valt da wel mee hoor, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 12:45   #50
Bieselke
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Vb: fietspad op de N273 en overgang naar N78 grens oost-west Limburg waar ik veel fiets. Echt just zoals gezegd werd op N78: 30cm fietsruimte mee een stippellijntje gemarkeerd. ( van Kinrooi >>Maaseik)
Als ge daar u broek nie vasthoudt waait ze af door de camions die er voorbij vliegen.
Dat is Kessenich/Ophoven (ok gemeente Kinrooi) --> Maaseik tussen Kinrooi zelf en Maaseik ligt een prachtig fietspad (of toch gedeeltelijk)
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 12:51   #51
Bieselke
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Limburg kent een stijging met méér dan 10%. Schouppe denkt dat dit te wijten is aan minder strenge controles door de politiediensten.
Ik denk daar anders over.
AL die snelheidsverlagingen hebben niks uitgehaald. Dat is pure geldklopperij.
In Limburg wordt door de Vlaamse overheid bitter weinig geld uitgegeven om de wegeninfrastructuur te verbeteren. Men is al van in 2002 bezig met een streefbeeldstudie voor de N78. Daarvan is tot heden nog niks terechtgekomen.
Idiote regels van wegen en verkeer Vlaanderen maken gewestwegen zoals de N78 onveiliger i.p.v. veiliger. Een gebrek aan goede infrastructuur is ook een belangrijke oorzaak.
Het stijgend aantal verkeersdoden in Limburg kan ook een gevolg zijn van het zeer sterk gestegen aantal fietsers in deze provincie. Dit is een gevoelige groep wat betreft verkeersdoden. Denk maar aan dat ongeval met die tractor in Bocholt enkele weken geleden. In een redelijk aantal van de ongevallen met fietsers is dat echter een gevolg van roekeloos rijden van die fietsers. (Zonder licht als het donker is. Weg oversteken zonder kijken. Geen voorrang van rechts verlenen... )

Ps Ik fiets liever op het fietsroutenetwerk Kempen-Maasland dan in Nederlandse Limburg. De Nederlanders hebben op dat vlak nog wat te leren van de Belgisch-Limburgers.
De N78 is gewoon een ramp en zal nog wel even een ramp blijven. Enige oplossing om daar het deftig te maken lijkt me om het doorgaand verkeer en lokaal verkeer te scheiden. Nu wordt daar van uit elke zijstraat/oprit zich de straat opgegooid of staat uwe linkerrijstrook plotseling toe omdat er 1 iemand links af moet. Ik pak hem meestal als sluipweg als de A2 stilstaat maar meestal beklaag ik mij dat voor ik Maasmechelen buiten ben.
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be