Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2003, 14:45   #1
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Voortdurende fraude kinderbijslag door Turken en Marokkanen.

Introductie:
Toen ik al vele jaren geleden begon met het consistent suggereren dat er ongetwijfeld door Marokkanen en Turken werd gefraudeerd met het recht op kinderbijslag, werd ik minimaal beschuldigd van extreem rechtse borrelpraat. Deze altijd door links heftig ontkende zwendel, is echter al weer geruime tijd geleden via onderzoek van enige nog niet in slaap gevallen ambtenaren overduidelijk aangetoond. Ik beweerde al jaren dat misbruik eenvoudig is. Daar had ik geen gemeenschapsgeld verslindend onderzoek voor nodig. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Dat schijnt bij politici nog al eens te ontbreken. Die beseften in ieder geval niet dat er kinderbijslag werd, en zonder twijfel nog steeds wordt, uitgekeerd voor bijvoorbeeld uitsluitend op (van corrupte ambtenaren in den vreemde gekocht) papier bestaande kinderen. Het kostbare onderzoek richtte zich op fraude inzake kinderbijslag voor die zogenaamde in het buitenland verblijvende kinderen. Na jaren werd geconstateerd dat die fraude schrikbarend is en derhalve is mijn bewering - zoals dat eigenlijk vroeg of laat altijd het geval is - bevestigd.

=

Nieuwe feiten:
Geruime tijd loopt er een nieuw onderzoek, nu met name gericht op ontvangers van kinderbijslag die in het buitenland vermogen bezitten. Men verbaasde zich dat de overheid van Marokko niet aan dit onderzoek wilde meerwerken. Voor mij is dat een bevestiging dat bij veel politici niet alleen het gezonde verstand ontbreekt, maar dat zij ook een gemis blijken te hebben aan logica. In ieder geval vind ik dat gebrek aan medewerking volkomen begrijpelijk. Die weigering is gebaseerd op economische gronden.

De hierboven geuite beschuldigingen inzake tekortkomingen van veel politici dien ik nog aan te vullen met kortzichtigheid en een gebrek aan zicht op realiteit. Ik zal dat verklaren. Op basis van de nieuwe invalshoek is op 18 januari 2003 bekend gemaakt dat respectievelijk 16 gevallen van fraude in Marokko en 75 in Turkije zijn gesignaleerd. Totaal zou het gaan om Euro 750.000,=. Er zijn echter slechts 261 onderzocht. Een eenvoudig rekensommetje leert mij dat het percentage fraude gevallen dus 34% (!!!!!) is. Ik behoef niet eens veel durf aan de dag te leggen, als ik wederom een prognose poneer, namelijk dat het totale bedrag van deze zwendel vele malen hoger is.

Cor Schorel
(Ouod scriptie)
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 18:09   #2
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Is het dit wat je bedoelt ?

-----------------------------------

Bijstandsfraude in Turkije en Marokko 7,5 ton

17-01-2003

In twee jaar tijd hebben Nederlandse ambtenaren 89 gevallen van bijstandsfraude opgespoord in Turkije en Marokko. Volgens staatssecretaris Rutte van Sociale zaken is de staat voor ruim 750.000 euro benadeeld.

In totaal zijn ruim 260 zaken bekeken. Dat bracht in Turkije 73 gevallen van bijstandsfraude aan het licht voor een totaalbedrag van 600.000 euro. In Marokko werden zestien fraudeurs opgespoord voor een bedrag van 150.000 euro.

De staatssecretaris wijst erop dat in Marokko minder onderzoek is gedaan omdat Nederland een langslepend conflict had met dat land over de rechtmatigheid van de controles. Inmiddels hebben beide landen een verdrag ondertekend die controle mogelijk maakt.

Het onderzoek richt zich op Turken en Marokkanen die in Nederland een uitkering krijgen, maar van wie vermoed wordt dat ze in in hun eigen land voldoende vermogen hebben.

NOS

----------------------------
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 18:46   #3
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Is het dit wat je bedoelt ?

Onder meer.....
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 18:50   #4
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

.....(citaat) ".....staat voor ruim 750.000 euro benadeeld"

De STAAT benadeeld? Mijn zolen..... Ik en velen met mij zijn benadeeld, want het is gemeenschapsgeld !!

Cor Schorel.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2003, 18:54   #5
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

"Flandria: domi nostrae of, Vlaanderen ons thuis. ..."

Ook ik voel daar steeds meer voor want Nederland is niet meer om te harden.....
Cor Schorel
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 01:45   #6
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
.....(citaat) ".....staat voor ruim 750.000 euro benadeeld"

De STAAT benadeeld? Mijn zolen..... Ik en velen met mij zijn benadeeld, want het is gemeenschapsgeld !!

Cor Schorel.
Ik pleit er al lang voor om kinderbijslag gewoon af te schaffen, voor auto's en allo's. Dan is dat misbruik ineens van de baan. Mensen met een redelijk kindertal- 1 of 2-hebben dat geld eigenlijk niet nodig, en degenen die er 7 of 10 hebben zijn schadelijk voor het eco-systeem( De Larf van Midas Dekkers) en hoeven daar niet geldelijk voor beloond te worden.
Maar ja dat kindergeld is een"verworven recht"en dus een heilige koe voor correct links dus die verspilling zal dus wel doorgaan.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 12:05   #7
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

we kunnen beter iedereen sterliseren bij de geboorte zodat ze zeker geen kinderen kunnen kweken later.
dan pas ben je zeker
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 13:08   #8
Pirenne
Burger
 
Geregistreerd: 6 november 2002
Berichten: 137
Standaard

Zelfstandigen begaan ook voortdurend fraude, maar daar wordt niks over gezegd. Belastingen ontduiken is bijna een Belgische nationale sport, maar als migranten het Belgische voorbeeld volgen is men verontwaardigd.
hypocriet!
Pirenne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 14:19   #9
Frolic
Burgemeester
 
Frolic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vlaanderen, solidair met de wereld
Berichten: 576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pirenne
Zelfstandigen begaan ook voortdurend fraude, maar daar wordt niks over gezegd. Belastingen ontduiken is bijna een Belgische nationale sport, maar als migranten het Belgische voorbeeld volgen is men verontwaardigd.
hypocriet!
Belastingsontduiking is toch het summum van inburgering. Aanpassen of opkrassen=> Dan passen ze zich eens aan aan de zeden en gewoonten van dit land en dan is het nog niet goed. Net zoals met gaan werken. Wanneer ze niet gaan werken zijn het parasieten, wanneer ze gaan werken pakken ze jobs van auto's af.
__________________
But we are all bourgeois now Once there was class war. But not any longer Because baby we are all bourgeois now So go out and make your way in the world
We're free to choose
Frolic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 15:14   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Belastingsontduiking is de nationale sport, voor hen die geld hebben.
De belastingsdienst weet even goed ,indien niet beter dan ik wat ik per jaar verdien.Ik moet eens proberen 100Eu niet aan te geven.

Extra kindjes hebben?Makkelijker gezegt dan gedaan, zeker als het paieren versies zijn.
Ik ben "Belg"(Belgische moeder, Nederlandse vader),maar ik zie me al afkomen bij de burgelijk stand... ik heb nog 2 klein mannen rondlopen in Nederland...

Oftewel ik ben jaloers op alle trukjes die de allochtoontjes van bepaalde strekking kunnen(mogen) toepassen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 17:56   #11
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pirenne
Zelfstandigen begaan ook voortdurend fraude, maar daar wordt niks over gezegd. Belastingen ontduiken is bijna een Belgische nationale sport, maar als migranten het Belgische voorbeeld volgen is men verontwaardigd.
hypocriet!
Die fraude door zelfstandigen is in het systeem vooraf ingecalculeerd dus hebben ze daar het volste recht toe.
Wat is dat nu voor een redenering overigens: als de een bedrog pleegt en dat komt niet uit mag een ander dat ook volgens u!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 17:58   #12
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door je_zus
we kunnen beter iedereen sterliseren bij de geboorte zodat ze zeker geen kinderen kunnen kweken later.
dan pas ben je zeker
Dat is misschien wat drastisch, maar na de tweede bevalling mag dat overwogen worden.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2003, 17:59   #13
Pirenne
Burger
 
Geregistreerd: 6 november 2002
Berichten: 137
Standaard

Een volkomen logische redenering: ge moet nie klagen over een ander als ge zelf geen haar beter bent!
Pirenne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2003, 23:57   #14
DNB
Schepen
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
.....(citaat) ".....staat voor ruim 750.000 euro benadeeld"

De STAAT benadeeld? Mijn zolen..... Ik en velen met mij zijn benadeeld, want het is gemeenschapsgeld !!

Cor Schorel.
Ik pleit er al lang voor om kinderbijslag gewoon af te schaffen, voor auto's en allo's. Dan is dat misbruik ineens van de baan. Mensen met een redelijk kindertal- 1 of 2-hebben dat geld eigenlijk niet nodig, en degenen die er 7 of 10 hebben zijn schadelijk voor het eco-systeem( De Larf van Midas Dekkers) en hoeven daar niet geldelijk voor beloond te worden.
Maar ja dat kindergeld is een"verworven recht"en dus een heilige koe voor correct links dus die verspilling zal dus wel doorgaan.
Proficiat Chr.Wouters! Alleen wie het zich kan permitteren heeft recht op kinderen!

Ons heel systeem is erop gebaseerd dat wie veel heeft, iets geeft aan wie minder heeft. En een kind heeft tot nader order niets. Niet meer dan logisch dan dat hij krijgt van wie wel iets heeft. En dat heet kinderbijslag. Aangezien kinderen dat niet kunnen innen en beheren, wordt het aan de ouders gegeven.

Bovendien zegt u: het probleem is ermee opgelost als we het afschaffen. Laten we dan ook maar ineens alle belastingen afschaffen, want daar wordt toch ook zoveel mee gefraudeerd, en de ziekenzorg is ook niet nodig, want daar gebeurt dat ook. En een vrouw die zwangerschapsverlof neemt, krijgt ook niks van de staat. Wegen zullen ook niet meer gebouwd worden. Een leger zal er ook niet meer zijn, wel privémilities. Nationale tv ook niet, alleen maar commerciële tv.

Leve het absoluut en absurd kapitalisme! Terug naar de wet van de sterkste!

Maar u hebt van de waarheid rond de Sociale Zekerheid geen kaas gegeten, anders wist u dat dat in Europa juist een maatregel van de kapitalisten was, niet uit solidariteit, maar uit eigenbelang: om de stabiliteit te bewerkstelligen, orde te handhaven, anarchie tegen te gaan, armoede geen kans te geven (die lijdt tot gevaarlijke uitbarstingen), enz. Maar dus zeker niet uit solidariteit op zich.

Maar dat wist u ongetwijfeld...
__________________
Vrij ben ik geboren
Solidair wil ik leven
Gelijk zal ik sterven
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 12:34   #15
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
Voortdurende fraude kinderbijslag door Turken en Marokkanen.
Toen ik al vele jaren geleden begon met het consistent suggereren dat er ongetwijfeld door Marokkanen en Turken werd gefraudeerd met het recht op kinderbijslag, werd ik minimaal beschuldigd van extreem rechtse borrelpraat.
Wauw, Schorel, impressionant!
Voor hoeveel wedden dat het jou voor geen moer kan schelen of er fraude is, maar wel om Turken en Marokkanen weer eens flink te kunnen stigmatiseren . Stop maar vlug met borrelen en ga solliciteren bij een of andere inspectiedienst van de overheid.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 12:43   #16
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
de Sociale Zekerheid [...] dat dat in Europa juist een maatregel van de kapitalisten was, niet uit solidariteit, maar uit eigenbelang: om de stabiliteit te bewerkstelligen, orde te handhaven, anarchie tegen te gaan, armoede geen kans te geven (die lijdt tot gevaarlijke uitbarstingen), enz. Maar dus zeker niet uit solidariteit op zich.
Interessante vaststelling DNB!
Dat is zoiets waar we met het Vivantmodel een stuk aan kunnen verhelpen. Bij ons betaalt de consument voor de Sociale Zekerheid (BTW), en niet de werknemer en ondernemer (uitgezonderd de zeer hoge lonen).
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 12:56   #17
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Deze topic gaat toch over fraude in verband met kinderbijslag?

Wordt deze fraude dan opgelost door er andere soort van fraude bij te betrekken?

Open anders een topic over belastingsfraude, dan kan men daarop antwoorden dat ook op kinderbijslag veelfraude wordt gepleegd.

Het probleem met de - zeer veel voorkomende - fraude ivm kinderbijslag zou men heel snel kunnen oplossen:

- de kinderen krijgen kinderbijslag indien ze een officieel bewijs hebben dat ze in Belgie school lopen ! En indien ze op hetzelfde adres wonen IN BELGIE als degene die de kinderbijslag ontvangt! Dat geldt sowieso al voor de 'gewone' autochtone Belgen.

Waarom zouden de heren migranten, 40 jaar na de immigratiestop, hun kinderen? nog altijd in Marokko en Turkije moeten achterlaten? Dat ze gewoon hun vrouw en hun kinderen naar hier brengen (de meeste deden dat toch al?)

Dat ze er blijkbaar in slagen gedurende 40 jaar op afstand of tijdens het jaarlijkse bezoek dan nog telkens drie of meer kinderen produceren dat lijkt me nogal moeilijk(maar ja, superman kon dat dus ook).

Dus laten we gewoon wel wezen: kinderbijslag is voor kinderen die hier school lopen en daarmee basta!
(en dus niet voor de kinderen van hun broers en hun zussen en hun tantes en hun nonkels die ginder wonen!)
Het is trouwens niet erg gezond voor diezelfde kinderen dat ze hun vader amper kunnen zien omdat hij in Belgie woont nietwaar?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 13:52   #18
sigrid
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Berichten: 35
Standaard

[
Ik pleit er al lang voor om kinderbijslag gewoon af te schaffen, voor auto's en allo's. Dan is dat misbruik ineens van de baan. Mensen met een redelijk kindertal- 1 of 2-hebben dat geld eigenlijk niet nodig, en degenen die er 7 of 10 hebben zijn schadelijk voor het eco-systeem( De Larf van Midas Dekkers) en hoeven daar niet geldelijk voor beloond te worden.
Maar ja dat kindergeld is een"verworven recht"en dus een heilige koe voor correct links dus die verspilling zal dus wel doorgaan.[/quote]
Citaat:

ALS MOEDER VAN BIJNA 2 KINDJES BEN IK HEEL BLIJ DAT IK EEN EXTRA STEUNTJE KRIJG WAT KINDERGELD BETREFT.
HET IS NIET DE BEDOELING DAT DE STAAT OPDRAAIT VOOR JOU KINDEREN WANT TENSLOTTE KIES JE ER ZELF VOOR.
MAAR OM TE ZEGGEN AFSCHAFFEN NEEN DANK U,IK KAN HET ECHT WEL GEBRUIKEN OM HET AAN MIJN KINDEREN TE BESTEDEN.
DENK MAAR EENS AAN WERKLOZE MOEDERS DIE GEEN INKOMEN HEBBEN
MAAR DANKZIJ HET KINDERGELD TOCH EEN BOTERHAM OP TAFEL KUNNEN SCHOTELEN .
WANT AFSCHAFFING TREFT OOK DIEGENE DIE HET ECHT WEL NODIG HEBBEN.
sigrid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 14:13   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Sigrid, ik ga volledig akkoord met je hoor.

Maar anderzijds zie ik niet in waarom het kindergeld niet �* rato van het inkomen kan berekend worden, samen met de afschaffing van het cumuleren al naargelang er meer kinderen in één gezin zijn.

EEN kind kost MEER dan twee of drie kinderen (per kind gerekend natuurlijk).
Anderzijds ziet men dikwijls dat mensen met een hoog inkomen, het zich wèl kunnen permitteren dat hun vrouw thuisblijft, en als dusdanig gerust of drie kinderen willen kiezen.

En aan de andere kant ziet men mensen die ontdekt hebben dat het hebben van zeven en meer kinderen een grandioze derde maandloon oplevert! (men moet er wel rekening mee houden dat het kindergeld niet belastbaar is: begin maar te rekenen voor een kindergeld voor zeven kinderen, dat is fenomenaal hoog)

Daartussenin zit de grote moot van de bevolking, waarbij er inderdaad geen extra rekening gehouden wordt met het inkomen van alleenstaande ouders, voor wie het kindergeld dikwijls de ENIGSTE toelage is dat ze krijgen vermits vele vaders het vertikken om mee in het onderhoud van hun kroost te voorzien.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2003, 14:24   #20
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Sigrid, ik ga volledig akkoord met je hoor.

Maar anderzijds zie ik niet in waarom het kindergeld niet �* rato van het inkomen kan berekend worden, samen met de afschaffing van het cumuleren al naargelang er meer kinderen in één gezin zijn.

EEN kind kost MEER dan twee of drie kinderen (per kind gerekend natuurlijk).
Anderzijds ziet men dikwijls dat mensen met een hoog inkomen, het zich wèl kunnen permitteren dat hun vrouw thuisblijft, en als dusdanig gerust of drie kinderen willen kiezen.

En aan de andere kant ziet men mensen die ontdekt hebben dat het hebben van zeven en meer kinderen een grandioze derde maandloon oplevert! (men moet er wel rekening mee houden dat het kindergeld niet belastbaar is: begin maar te rekenen voor een kindergeld voor zeven kinderen, dat is fenomenaal hoog)

Daartussenin zit de grote moot van de bevolking, waarbij er inderdaad geen extra rekening gehouden wordt met het inkomen van alleenstaande ouders, voor wie het kindergeld dikwijls de ENIGSTE toelage is dat ze krijgen vermits vele vaders het vertikken om mee in het onderhoud van hun kroost te voorzien.
Dat is geen oplossing. Mensen met meer kinderen dan voorzien, die zitten er dan maar mee, die druk je zo nog een stukje verder in de miserie.
Een ontradingspolitiek mag niet ontaarden in de afbouw van basisrechten.
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be