Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem jij de komende federale verkiezingen 2014 ?
1. N-VA 98 55,37%
2. CD&V 8 4,52%
3. Sp.a 9 5,08%
4. Open VLD 15 8,47%
5. Vlaams Belang 32 18,08%
6. Groen 8 4,52%
7. LDD 10 5,65%
8. PVDA+ 17 9,60%
9. BUB/Belgische alliantie 6 3,39%
10. Prins Laurent for president 12 6,78%
11. Blanco/ongeldig/ik ga niet stemmen 17 9,60%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 177. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2013, 08:30   #41
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Moet niet hebben van kazakkendraaiers die om de 5 minuten veranderen om het postje veilig te stellen dus VB
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:33   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Peter kon het niet aanzien en heeft intussen ook kleur bekend, zie ik. LOL!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:39   #43
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Peter kon het niet aanzien en heeft intussen ook kleur bekend, zie ik. LOL!
Hoe bedoel je ?
Door niet te stemmen ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:47   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik heb toch gestemd, maar eerlijk nu.
Denk jij dat dit zin geeft zo een stempeiling hier op het forum ?
Aan wie of wat zou "zo een stempeiling" zin dienen te geven ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:50   #45
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Aan wie of wat zou "zo een stempeiling" zin dienen te geven ?
Waarom beantwoord jij een vraag met een vraag ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:54   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik stem op Open VLD. Ik had getwijfeld over N-VA maar de stap terug ivm met het gedoogbeleid voor softdrugs heeft mijn mening definitief veranderd.
lol !!

Zorg dan maar dat je een wel overwogen voorkeurstem uitbrengt op iemand van wie je weet welk standpunt hij/zij heeft op jouw dada, want anders zou je zeer bedrogen kunnen uitkomen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:54   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Natuurlijk heeft dat geen zin. Er zijn al peilingen zat, en zelfs die hebben geen zin. Waarom? Ik heb op deze poll als eerste gestemd. De enige stem die de BUB kreeg komt van mij. Gelooft er écht iemand dat ik op dat clubje koningsaanbidders die liefst terug naar de middeleeuwen zouden willen zou stemmen?

Een bubbel die een poll opstart is een massochist. Als zelfs de peilingen van de regimemedia uitwijzen dat de N-VA veruit de grootste partij wordt, dan is dat op fora allerhande zéker het geval.
Ik behoef jouw empathie niet. Ik waarder wel volop je frank-en-vrije mening die je hier ventileert.

Heb jij er ook een verklaring voor waarom zo weinig forumleden alhier verwijzen naar hun favoriete politieke partij in hun avatar ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:56   #48
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Voorkeur voor SPA als die ook akkoord gaan met de afschaffing van het federaal beleidsniveau. Het wordt hoog tijd om de 'tuin' om te spitten en het onkruid te wieden. Indien niet..NVA.

Ik hou mijn stem dus nog even in beraad.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 oktober 2013 om 08:57.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 08:59   #49
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik behoef jouw empathie niet. Ik waarder wel volop je frank-en-vrije mening die je hier ventileert.

Heb jij er ook een verklaring voor waarom zo weinig forumleden alhier verwijzen naar hun favoriete politieke partij in hun avatar ?
Heb jij ook een verklaring voor waarom forumleden die hun favoriete partij in hun avatar hebben niet deelnemen aan uw enquete ?
Ik zie bij de BUB maar 1 persoon staan en dat is niet vivelabelgique.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 09:00   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Eigenlijk wel leuk om te zien. De tsjeven, de rooien en Prins Laurent hebben hier evenveel succes als de LDD. Ze krijgen allemaal evenveel stemmen, namelijk niet één.

We hebben één blauwe onder ons, één groene en één extreem linkse. De stem die de BUB kreeg doet de bubbels allicht veel plezier, maar vermits ze van mij komt weet iedereen wat ze waard is.

De Vlaams-nationalisten krijgen samen 29 stemmen. Met de mijne erbij zijn er dat 30.

It does' nt make my day, maar het is er wel een plezierig begin van.
Als de laatste BUB-sympathisant dit forum verlaat wegens de monkey business van Vlaams-radicalen ben jij aangewezen om
de strepen van de BUB te verdedigen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 09:01   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Heb jij ook een verklaring voor waarom forumleden die hun favoriete partij in hun avatar hebben niet deelnemen aan uw enquete ?
Ik zie bij de BUB maar 1 persoon staan en dat is niet vivelabelgique.
Men heeft mij op dit forum ooit de vraag gesteld waarom ik zelf deelnam aan mijn eigen enquêtes en sindsdien doe ik dat niet meer.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 09:04   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Waarom beantwoord jij een vraag met een vraag ?
Mijn excuses dat het ontwijkend overkomt. Het is niet aan mij om zelf mijn enquêtes te beoordelen. Dat neemt niet weg dat ik feedback waardeer.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 09:05   #53
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.913
Standaard

Ik ga Vlaams Belang stemmen omdat het enige nog ietwat conservatieve partij is in Vlaanderen, ook hun stelling Vlaanderen onafhankelijk spreekt mij aan.

Minder goed vind ik dat ze teveel opkomen voor vrouwenemancipatie, dat ze teveel de moslims onder de vreemdelingen viseren, er zitten nog teveel zionisten bij het Vlaams Belang.

Maar over NVA zijn er ook heel wat negatieve punten te maken, dus ja, een mens moet een keuze maken.

Vlaams Belang, uit gebrek aan een echte radicaal conservatieve, nationaal solidaristische partij met politieke en militaire vleugel.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 oktober 2013 om 09:06.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:25   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik behoef jouw empathie niet. Ik waarder wel volop je frank-en-vrije mening die je hier ventileert.

Heb jij er ook een verklaring voor waarom zo weinig forumleden alhier verwijzen naar hun favoriete politieke partij in hun avatar ?
Het zal wel niet de verklaring zijn die jij in gedachten hebt, maar er zijn er zelfs meerdere. Een avatar zoals de jouwe wijst misschien op een rotsvaste overtuiging, maar ook op verregaande naïviteit en....nationalisme. Een andere verklaring dat niet iedereen via een avatar zijn politieke keuze kenbaar maakt is dat niet iedereen een (even grote) partijslaaf is. Je hoeft de reacties maar te lezen om de aard van het beestje te kennen dat gebruik maakt van een avatar. En dat geldt écht niet alleen voor BUBbeltjes.

De N-VA raapt niet alleen stemmen of Vlaams-nationalistische gronden, maar ook uit strategische overwegingen. Wellicht zijn er zelfs proteststemmers bij die hun buik vol hebben van de traditionele knoeiers die hun gat wagenwijd blijven openzetten om gereden te worden door de PS. Zie je dat soort kiezers een avatar gebruiken van de N-VA?

Ander voorbeeld.

Ik zou de tsjeven niet de kost willen geven die zich schamen omdat ze hier ooit met een tsjevenavatar postten. Hun partij haalde ooit de volstrekte meerderheid. De laatste keer dat ze de verkiezingen won was in kartel met de N-VA. Sinds ze het kartel naar de vaantjes hielp verzwindt de CD-& alles- behalve-Vlaams zienderogen. Waar zijn die stemmen naartoe?
Waar zijn die van "paars" naartoe? Zolang is het toch niet geleden dat de blauwen en de roden met hun tweetjes voldoende stemmen haalden om er de tsjeven uit te bonjouren? Het lijkt me logisch dat de aanhangers van de tradionele partijtjes die nog overschieten hier liever niet met een avatar geschilderd hangen.

Trollen zie ik dat wél doen. (Tiens, ik zie Spabert niet meer? Is die geband?) Alleen een harde kern van verstokte katholieken en wat oude gewoontestemmers rest de tsjeven nog. Die zitten in kerk of in het het bejaardentehuis inplaats van op een politiek forum.
De rooien ronselen nog in hoofdzaak allochtone stemmen, en de blauwen (die niet gek lang geleden nog de ambitie hadden om de grootste volkspartij te worden, en die daar de voorwaarden voor schiepen) betalen de prijs voor hun "links"-liberaal populisme, het "open" zetten van hun partij voor Jan en alleman, en het buitengooien van de eigen politici die het niet eens waren met de partijtop.

In mijn vorige forumleven zaten er hier behoorlijk wat tsjevenaanhangers. Er was zelfs een kabinetsmedewerker van Brigitte Grouwels bij. En ja, er waren er ook bij met een CD&V-avatar. Ze zijn echter allemaal verdwenen. Als er hier nog tsjevenaanhangers posten dan hangen ze hun politieke voorkeur niet meer aan de grote klok via en avatar.
Ik begrijp dat.
De tijd dat belgicisten geen bezwaar maakten als ze Belgisch-nationalisten werden genoemd is ook voorbij....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:29   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Rood.

Waarom ?
Simpel. Als je rechts teveel macht geeft dan verdwijnt de middenklasse en blijft er ofwel héél rijk ofwel héél arm over.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:42   #56
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Je vergeet Vlaams Belang. Het gaat intussen al richting 90% zelfs.
nee hoor, niets vergeten. Het ging over vlaams gezind, niet over anti moslim gezind. Score momenteel 55%
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:47   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als de laatste BUB-sympathisant dit forum verlaat wegens de monkey business van Vlaams-radicalen ben jij aangewezen om de strepen van de BUB te verdedigen.
1/ De Vlaams-radicalen met hun monkey business zijn op geen stukken na zo radicaal als BUBbels. Op dat vlak kunnen geen duizend Vlaams-radicalen tegen één Bruno Yammine op.

2/ Als de laatste BUB-sympathisant het hier voor bekeken houdt dan denk ik niet dat dit is wegens de hierboven vermelde reden. Een clubje dat eenheid en unitarisme predikt, maar dat zélf al na korte tijd in drie splitste, en j�*ren na zijn oprichting nog altijd met twee voeten in de modder vastzit, zal met de verdwijning van haar laatste sympathisant wel meer te maken hebben.

3/ Om bovengenoemde redenen bedank ik voor de eer om de monkey business van de Belgisch-radicalen te verdedigen als jij de pijp aan Maarten geeft.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:48   #58
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Peter kon het niet aanzien en heeft intussen ook kleur bekend, zie ik. LOL!
?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:53   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
nee hoor, niets vergeten. Het ging over vlaams gezind, niet over anti moslim gezind. Score momenteel 55%
Het ene sluit het andere niet uit. En dat weet jij goed genoeg.

Ook niet bij belgisch-nationalisten trouwens.

Omdat jij de moslims liefhebt zijn niet alle belgisch-gezinden moslimliefhebbers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2013, 10:55   #60
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ga Vlaams Belang stemmen omdat het enige nog ietwat conservatieve partij is in Vlaanderen, ook hun stelling Vlaanderen onafhankelijk spreekt mij aan.

Minder goed vind ik dat ze teveel opkomen voor vrouwenemancipatie, dat ze teveel de moslims onder de vreemdelingen viseren, er zitten nog teveel zionisten bij het Vlaams Belang.

Maar over NVA zijn er ook heel wat negatieve punten te maken, dus ja, een mens moet een keuze maken.

Vlaams Belang, uit gebrek aan een echte radicaal conservatieve, nationaal solidaristische partij met politieke en militaire vleugel.

vrouwen terug naar hun keuken ?

Ik hoop dat enkele van de dames op het forum jouw post even willen becommentariëren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be