Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2015, 20:09   #1
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard Wie trapt hier nu nog in ?

Vandaag in het nieuws :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...epanelen.dhtml

Wie gaat daar nu nog in trappen met al die extra belastingen op zonnepanelen ?

En blijkbaar hebben ze dit niet gelezen :

http://beurs.com/2015/10/01/duitslan...afbreken/63924
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 december 2015 om 20:13.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2015, 21:48   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Theoretisch kan je de electriciteitsrekening vrijwel compenseren,zelfs zonder enige subsidie.
Maar ik wil een perfect goed dak op onze appartementsgebouwen niet riskeren door van die rotzooi te laten installeren....Ja,ook in onze VME beginnen bitsige discussies hierover tussen voor- en tegenstanders,en dat wetsvoorstel zal de zaken niet verbeteren...

Begin jaren negentig werd Vlaanderen getroffen door enkele zware stormen.De meeste mensen,en blijkbaar alle zonnepaneelbezitters zijn dat vergeten.

ik niet....

Dergelijke evenementen komen ieder kwarteeuw wel eens voor.Toen waren het dakpannen,vensters,deuren en zo die re aan gingen.
Een volgende keer gaan duizenden daken,die normaal alleen maar beperkte schade zouden hebben, er helemaal aan,om het maar niet te hebben over enorme panelen die ganse buurten "guillotineren"...



En dan is er voor komende decennium een rel eerste klas in de maak omtrent wie de kosten voor terugname en "recyclage" van defecte en afgeschreven zonnepanelen gaat dragen....



CO2 neutraal?
energie OPBRENGST?
energie ONAFHANKELIJKHEID?
milieuvriendelijk?


komaan...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2015 om 21:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2015, 07:14   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

http://trends.knack.be/economie/bedr...al-640561.html


Een aantal beleggers in windenergieparken in Frankrijk heeft al moeten "ontdekken" dat dit een ronduit slechte investering was en beweert nu dat ze bedrogen zijn door diegene die hen deze beleggingsopportuniteit verkocht heeft....


Los van de afloop van dit verhaal,voor de rechtbank,vrees ik dat we nog veel meer van dit soort verhalen zullen horen...Gewone mensen die "gelokt" zijn om te investeren in een windmolen en die moeten ontdekken dat de "winsten" eigenlijk niet gebaseerd zijn op electriciteitsverkoop maar op vormen van regerings-subsidies.Als deze afbouwen valt meteen de "winst" weg.Daar staat dan een oneconomisch en ongewild "ding" te draaien in een voormalig mooi landschap.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2015, 09:02   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.376
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb op zich niks tegen windmolens.
Maar zoals ze nu gebruikt worden is gewoon onzin. Het moet al winderig zijn op de juiste momenten willen ze effectief bijdragen.

Om echt nuttig te zijn moeten die elk greintje wind omzetten in mechanische energie die opgeslagen wordt. Oftewel, met de huidige technologie, gepompte waterkrachtcentrales.
En als we geen oppervlakte kunnen gebruiken, laat ons dan diepte/hoogte gebruiken.
Duur, jazeker, maar minder duur dan blijven teren op fossiele energie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2015, 13:48   #5
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

De vraag stelt zich waarom de regering nu eensklaps toch de groene energie wil aanzwengelen... daar waar ze de sector eerst om zeep geholpen hebben.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 00:05   #6
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De vraag stelt zich waarom de regering nu eensklaps toch de groene energie wil aanzwengelen... daar waar ze de sector eerst om zeep geholpen hebben.
Elon Musk...De kwijl van Turtelboom liep hier langs in de straat.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 13:00   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

[.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 januari 2016 om 13:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 14:20   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De vraag stelt zich waarom de regering nu eensklaps toch de groene energie wil aanzwengelen... daar waar ze de sector eerst om zeep geholpen hebben.
Ze willen uw spaarcenten.
1 keer via aandelen.
1 keer via de nieuwe 33% aandelen taks.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2016, 14:22   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Theoretisch kan je de electriciteitsrekening vrijwel compenseren,zelfs zonder enige subsidie.
Maar ik wil een perfect goed dak op onze appartementsgebouwen niet riskeren door van die rotzooi te laten installeren....Ja,ook in onze VME beginnen bitsige discussies hierover tussen voor- en tegenstanders,en dat wetsvoorstel zal de zaken niet verbeteren...

Begin jaren negentig werd Vlaanderen getroffen door enkele zware stormen.De meeste mensen,en blijkbaar alle zonnepaneelbezitters zijn dat vergeten.

ik niet....

Dergelijke evenementen komen ieder kwarteeuw wel eens voor.Toen waren het dakpannen,vensters,deuren en zo die re aan gingen.
Een volgende keer gaan duizenden daken,die normaal alleen maar beperkte schade zouden hebben, er helemaal aan,om het maar niet te hebben over enorme panelen die ganse buurten "guillotineren"...



En dan is er voor komende decennium een rel eerste klas in de maak omtrent wie de kosten voor terugname en "recyclage" van defecte en afgeschreven zonnepanelen gaat dragen....



CO2 neutraal?
energie OPBRENGST?
energie ONAFHANKELIJKHEID?
milieuvriendelijk?


komaan...
Groot gelijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be