Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2017, 09:01   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er is maar 1 oplossing voor een veilig verkeer. Anoniem meerijden in het verkeer, PLUK ER DE GEVAARLIJKE BESTUURDERS UIT en steek bij grove overtredingen hun (vracht)wagen in de schrootpers.
Dat lijkt me ook de enige zinnige oplossing.
Ondertussen vermijdt je ook dat 90% van de beboete chauffeurs zich gewoon bedrogen voelen door voor melkkoe te dienen. Daar waar ze ook gelijk in hebben...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 09:02   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat hij meteen ook het inhaalverbod voor vrachtwagens bij regen eens probeert af te dwingen. Vrachtwagens die haasje over spelen bij gietende regen lijken me een groter risico dan iemand die twee of drie per uur te snel "durft" te rijden. De te betalen prijs is anders wel dezelfde.

Er is maar 1 oplossing voor een veilig verkeer. Anoniem meerijden in het verkeer, PLUK ER DE GEVAARLIJKE BESTUURDERS UIT en steek bij grove overtredingen hun (vracht)wagen in de schrootpers.
Een camion die een andere inhaalt, bij droog of bij nat weer, is op zich geen risico voor ongevallen.
Maar het stoort natuurlijk wel de snelheidsduivels, die dan soms even ook slechts 90 km per uur kunnen.
En als iedereen maximaal 90 kan ... dan is dat veiliger dan dat er snelheidsmaniakken zijn die 130 willen in de regen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 09:28   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een camion die een andere inhaalt, bij droog of bij nat weer, is op zich geen risico voor ongevallen.
Maar het stoort natuurlijk wel de snelheidsduivels, die dan soms even ook slechts 90 km per uur kunnen.
En als iedereen maximaal 90 kan ... dan is dat veiliger dan dat er snelheidsmaniakken zijn die 130 willen in de regen.
Ik voel me niet aangesproken door uw repliek. Bij regen- of sneeuwval, of als het wegdek vol water staat, rij ook ik maar aan 90, of zelfs minder indien nodig, op het rechtse rijvak. Ik kom ook graag levend en wel, zelfs zonder blikschade weer thuis. Uw "snelheidsmaniakken" mogen ze in dergelijke omstandigheden OOK uit het verkeer halen.
Uw non-argument lijkt dus nergens op.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 09:34   #24
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een camion die een andere inhaalt, bij droog of bij nat weer, is op zich geen risico voor ongevallen.
Even terzijde, je hebt toch een rijbewijs hé?
Zou straf zijn dat we hier reacties moeten aanhoren van iemand die nog nooit bij regenweer achter twee rijen vrachtwagens heeft gereden.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 10:15   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Op wegen waar er teveel vrachtwagens rijden lijkt het mij logisch dat op den duur er twee vakken vrachtwagens nodig zijn...

Wat je kunt doen natuurlijk is vrachtstroken maken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 10:29   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik zie dus echt geen reden om dergelijke systemen te verbieden. In een land waar zo maar eventjes 6500 snelheidsboetes per dag worden uitgeschreven en waar sommige burgers het gevoel hebben dat zware criminelen ongestraft weglopen terwijl een snelheidsovertreding vrijwel direct in de bus zit is dergelijk verbod gewoonweg belachelijk.
Ik zie wel redenen om ze te verbieden, maar praktisch gezien zijn is dat bij die (info-) systemen niet te doen.
Of je zou alle communicatie van en naar een auto moeten verbieden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 december 2017 om 10:29.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 10:35   #27
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie wel redenen om ze te verbieden, maar praktisch gezien zijn is dat bij die (info-) systemen niet te doen.
Of je zou alle communicatie van en naar een auto moeten verbieden.
Het lukt wel in Zwitserland, Tom-Tom bied daar bevoorbeeld geen POI´s aan op de navigatie app, wel beschikbaar voor de rest van Europa.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170710_0...rklikker-thuis
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 10:41   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het lukt wel in Zwitserland, Tom-Tom bied daar bevoorbeeld geen POI´s aan op de navigatie app, wel beschikbaar voor de rest van Europa.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170710_0...rklikker-thuis
Maar hier worden bepaalde fysieke toestellen geviseerd.

Het kan ook perfect via een app of een website. Wat gaat de politie dan doen: je smartfoon of boordcommunicatiesysteem in beslag nemen en onderzoeken?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 10:49   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar hier worden bepaalde fysieke toestellen geviseerd.

Het kan ook perfect via een app of een website. Wat gaat de politie dan doen: je smartfoon of boordcommunicatiesysteem in beslag nemen en onderzoeken?
inderdaad daarom totaal nutteloos

ge ziet eigenlijk dat ben weyts ee nkieken is die zo de kant kiest van zijn gefrustreerde administratie...

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2017 om 10:50.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:02   #30
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Onlangs was er sprake van om de boetes voor linksrijders te verdubbelen zodat die op hetzelfde niveau zaten als iemand die rechts inhaalt. Dat zijn nu eens maatregelen die op begrip kunnen rekenen. Mochten ze nu eens werk maken van doorgedreven controles op het inhaalverbod voor vrachtwagens, het gebruik van smartphone achter het stuur, bumperkleven én hardnekkige linksrijders dan pas mogen ze eens beginnen praten over het al dan niet verbieden van zogenaamde radarverklikkers.

Men kiest gewoon voor de makkelijkst te controleren overtreding (snelheid) die met het minst of zelfs geen personeel het meeste geld opbrengt. En het zijn altijd dezelfden die moeten betalen: diegenen die zich al blauw betalen gewoon om nog maar te mogen auto rijden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:06   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Onlangs was er sprake van om de boetes voor linksrijders te verdubbelen zodat die op hetzelfde niveau zaten als iemand die rechts inhaalt. Dat zijn nu eens maatregelen die op begrip kunnen rekenen. Mochten ze nu eens werk maken van doorgedreven controles op het inhaalverbod voor vrachtwagens, het gebruik van smartphone achter het stuur, bumperkleven én hardnekkige linksrijders dan pas mogen ze eens beginnen praten over het al dan niet verbieden van zogenaamde radarverklikkers.

Men kiest gewoon voor de makkelijkst te controleren overtreding (snelheid) die met het minst of zelfs geen personeel het meeste geld opbrengt. En het zijn altijd dezelfden die moeten betalen: diegenen die zich al blauw betalen gewoon om nog maar te mogen auto rijden.
Correctie :
Men kiest de oplossing die het meeste geld in de staatskas zuigt.
Niet per definitie de verkeers-veiligste oplossing.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:07   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Weyts wil radarverklikkers verbieden: 'Straf dat politie en BIVV samenwerken met Coyote'



Ik schreef er al eens een draadje over dat die dingen dienen verboden te worden.

De Minister heeft gelijk, dat moet afgeschaft worden.

De Minister verschiet dat politie en BIVV samenwerken met Coyote.

Misschien krijgen die wel een 'centje' toegestoken?

In een ver verleden kende ik iemand die misschien één van de eerste radarverklikkers onder de motorkap had steken. Na het binnenrijden van de autocontrole heeft hij dat moeten verwijderen.

Stel ik mij bij deze ook de vraag, je mag toch niet met je gsm spelen tijdens het rijden? Smoelboek en whatsapp die berichten doorgeven waar de politie controle zal houden?

De toestellen dienen verboden te worden en mocht men ze toch ontdekken tijdens een controle dan volgt er een fikse boete.

Ik ga nu waarschijnlijk in tegen die 76% die het wel graag gebruiken maar die omzeilen de wet want niet kan geduld worden.

Graag reactie
Dat Ben Weyts niet de intelligentste is is geen nieuws meer.

Maar hij weet zichzelf toch elke keer weer te overtreffen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:11   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Correctie :
Men kiest de oplossing die het meeste geld in de staatskas zuigt.
Niet per definitie de verkeers-veiligste oplossing.
Daar komt het inderdaad op neer. Zoals ik reeds aanhaalde is dit voor de politiediensten ook het gemakkelijkst: ze moeten in het slechtste geval slechts enkele van hun personeelsleden inschakelen om controles te doen en er wordt meer en meer geautomatiseerd met trajectcontroles en dergelijke. Die trajectcontroles dat zijn gewoon pure geldmachines voor de staat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:17   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Onlangs was er sprake van om de boetes voor linksrijders te verdubbelen zodat die op hetzelfde niveau zaten als iemand die rechts inhaalt. Dat zijn nu eens maatregelen die op begrip kunnen rekenen. Mochten ze nu eens werk maken van doorgedreven controles op het inhaalverbod voor vrachtwagens, het gebruik van smartphone achter het stuur, bumperkleven én hardnekkige linksrijders dan pas mogen ze eens beginnen praten over het al dan niet verbieden van zogenaamde radarverklikkers.

Men kiest gewoon voor de makkelijkst te controleren overtreding (snelheid) die met het minst of zelfs geen personeel het meeste geld opbrengt. En het zijn altijd dezelfden die moeten betalen: diegenen die zich al blauw betalen gewoon om nog maar te mogen auto rijden.
Onlangs nog een goeie gezien bij Alloo en de Wegpolitie.

Een ganse rij wagens achter mekaar op het linkerrijvak. Op het rechterrijvak is er plaats. De politieagent begint van zijn oren te maken tegen de auto voor hem. Als deze auto eindelijk opzij gaat blijft de politieauto gewoon in de rij op het linkerrijvak rijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:26   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik voel me niet aangesproken door uw repliek. Bij regen- of sneeuwval, of als het wegdek vol water staat, rij ook ik maar aan 90, of zelfs minder indien nodig, op het rechtse rijvak. Ik kom ook graag levend en wel, zelfs zonder blikschade weer thuis. Uw "snelheidsmaniakken" mogen ze in dergelijke omstandigheden OOK uit het verkeer halen.
Uw non-argument lijkt dus nergens op.
Je formuleert het niet helemaal naar mijn zin, maar ik ga wel akkoord met je centrale stellingname.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:36   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Snelheidsduivels beginnen graag over allerhande andere overtredingen te lullen.

Een radarverklikkersysteem dient enkel voor de snelheidsduivel om te weten waar hij een snelheidsbeperking kan omzeilen. Dat is geen eerbare zaak.

Dat er in je gps aanduidingen staan waar het gevaarlijk is omdat op die plekken veel ongevallen gebeuren, dat is al heel wat beter.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:41   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Onlangs nog een goeie gezien bij Alloo en de Wegpolitie.

Een ganse rij wagens achter mekaar op het linkerrijvak. Op het rechterrijvak is er plaats. De politieagent begint van zijn oren te maken tegen de auto voor hem. Als deze auto eindelijk opzij gaat blijft de politieauto gewoon in de rij op het linkerrijvak rijden.
Das gewoon een typisch Vlaamse ziekte: zagen op anderen dat ze iets niet (goed) doen en het dan zelf ook niet (goed) doen.

Ik probeer zo veel mogelijk rechts te rijden op de snelweg en je merkt wel dat anderen die achter je rijden ook sneller naar rechts gaan als iemand voor hen het goede voorbeeld geven.

Anderzijds heb je meer dan genoeg keikoppen en kuddebeesten die het niet doen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:54   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Snelheidsduivels beginnen graag over allerhande andere overtredingen te lullen.

Een radarverklikkersysteem dient enkel voor de snelheidsduivel om te weten waar hij een snelheidsbeperking kan omzeilen. Dat is geen eerbare zaak.

Dat er in je gps aanduidingen staan waar het gevaarlijk is omdat op die plekken veel ongevallen gebeuren, dat is al heel wat beter.
Waarom zou dat zo moeten zijn.


Ik rijd zelden of nooit te snel.

Met ingeschakelde detector voel ik me wel veiliger.
In de moderne wagen rij je zonder dat je het weet of voeltal snel 150 Km/H.

U wil gewoon de dwang erin hebben die uw favoriete wil realiseren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 20:01   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Even terzijde, je hebt toch een rijbewijs hé?
Zou straf zijn dat we hier reacties moeten aanhoren van iemand die nog nooit bij regenweer achter twee rijen vrachtwagens heeft gereden.
Of twee vrachtwagens die elkaar toch aan het inhalen zijn bij zwaar regenweer dan geniet je van een carwash als je die op de uiterst linkse rijbaan toch even wil voorbijsteken.

Zelfs de dubbele stand van de ruitenwissers haalt het dan nog maar net om al dat water 'weg te vegen'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 20:03   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom zou dat zo moeten zijn.


Ik rijd zelden of nooit te snel.

Met ingeschakelde detector voel ik me wel veiliger.
In de moderne wagen rij je zonder dat je het weet of voeltal snel 150 Km/H.

U wil gewoon de dwang erin hebben die uw favoriete wil realiseren.
De meeste mensen rijden tegenwoordig dan ook volgens het aantal PK's dat de wagen heeft in de zin van: Kijk eens wat mijn wagen kan!!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be