Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2015, 08:28   #21
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Moslims hoeven niks te doen.
Vlamingen sterven vanzelf wel uit.

De helft van de Vlamingen moet langdurig worden behandeld voor een chronische aandoening. Dat aantal stijgt bovendien nog altijd, zo staat vrijdag in De Standaard.
De betrokken patiënten kampen het vaakst met een te hoge bloeddruk, astma, depressie of diabetes. En 1,8 miljoen Vlamingen, of 30 procent, heeft twee of meer chronische aandoeningen. Dat blijkt uit cijfers van Intego, een netwerk dat data van meer dan honderd Vlaamse huisartsen verzamelt, goed voor de gegevens van 380.000 verschillende patiënten.

Ook mentale gezondheidsproblemen leveren een groot risico op. Zo had 90 procent van de mensen die een einde aan hun leven maakten, te kampen met psychische problemen. Een depressie maakt de kans op zelfdoding 15 tot 20 keer groter. België heeft het op één na hoogste zelfmoordcijfer in Europa. Alleen Finland doet het nog slechter.

http://www.uitvaartvlaanderen.be/zelfdoding.php

Een ietsiepietsie meer geduld hebben dus.
dpg is offline  
Oud 10 oktober 2015, 11:11   #22
Bijter
Lokaal Raadslid
 
Bijter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Primo heeft IS meermaals zélf verklaard dat het immigratie als wapen tegen Europa wilt gebruiken, en dat het duizenden strijders op die manier naar Europa zal brengen.
Tuurlijk verklaren die dat zodat Europa zijn grenzen zou dichtdoen. Elke Syriër die naar hier komt kost IS geld. Als Syrië leeg is, wat kan IS daar dan nog doen ? Niks.
Bijter is offline  
Oud 10 oktober 2015, 11:42   #23
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
https://www.zorg-en-gezondheid.be/Ci...a--Zelfdoding/

Het Vlaams Gewest bevindt zich in het gezelschap van Europese lidstaten met hogere suïcidecijfers: voor vrouwen bevindt het zich helemaal bovenaan (samen met België). Voor mannen zijn er nog 9 landen die hogere suïcidecijfers hebben.

Het Vlaamse suïcidecijfer ligt 1,5 keer hoger dan het EU-gemiddelde.

Bij de Griekse, Cypriotische en Italiaanse mannen wordt het minst vaak suïcide geregistreerd.
Maltese, Griekse en Cypriotische vrouwen lijken het minst vaak te sterven door zelfdoding.
Verder valt het op dat de Oost-Europese lidstaten slecht scoren.

Ook Frankrijk heeft relatief hoge suïcidecijfers: de cijfers voor Franse mannen zijn even hoog als die voor Vlaamse mannen.
Het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Luxemburg en Duitsland hebben lagere cijfers voor mannen dan het EU-gemiddelde. Enkel het Verenigd Koninkrijk heeft ook voor vrouwen een lager cijfer dan het EU-gemiddelde.


Moslims moeten gewoon een ietsiepietsie meer geduld hebben dan gemiddeld en het komt allemaal wel in orde.

ja geslaagde zelfmoorden komen meer voor bij mannen.

ook ik kamp al jarenlang met zelfmoord problemen maar ok ik heb niets meer over in he t leven. familie heeft mij allang geleden doodverklaard, ben ziek psychiatrisch patient, alleen op de werleld. geen vrouw, geen kinderen, geen familiebanden meer. sociale kring viel ook weg afgelopen jaren. Ja de stap naar zelfmoord is dan snel gezet, 16de verdieping is niet zo ver met de lift.

maar ik hou van schrijven over mijn problemen en dat redde wel mijn leven, en voorkwam tot nu toe dat ik echt naar de 16de toe ging om die zelfmoord te plegen, denk er vaker aan hoe ik zelfmoord zal plegen als het ooit zover komt en leven echt geen zin meer heeft.

sociaal ben ik allang dood. niets meer over in sociaLe zin.

andere hindoestanen sporen mij aan om zelfmoord te plegen, op facebook maakte ik dat vaker mee, hindoeisme kent geen moraliteit en ethiek, net een apengeloof van lagere mensapen, zo ken ik veel zwarte hindoe halfapen persoonlijk. Ja in nood leer je je vrienden kennen, en daarom is Wieroe nu mijn beste maatje en katten zoontje, hij heeft toch heel vaak mijn zelfmoord voorkomen op het laatste moment door naar mij toe te komen en te miaauwen of te knuffelen.

ooit zal het wel zover komen dan zal ik sterven of door zelfmoord of door euthanasie.

je bent geboren om te sterven.

dewa aapje en wieroe.
j
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 10 oktober 2015, 23:07   #24
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Ik denk dat mijn analyse correct is..
Ik heb mijn gegevens van Europese immigratiediensten. Ik vermoed toch wel dat deze mensen een goede kijk op de zaken hebben.

Norbert
Strandkruier is offline  
Oud 11 oktober 2015, 21:25   #25
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Een interessante denkoefening. Hoe ziet onze nabije toekomst er volgens u uit?
Het is beangstigend te lezen hoe dit forum (en trouwens op meerdere plekken online) gepolariseerd en dus geradicaliseerd is geraakt. Sta me toe veel kenmerken te herkennen welke je op een extremistisch religieus forum zou aantreffen.

Ten eerste vind ik het frappant dat het woord "islamitische staat" en/of "kalifaat" zo lekker bekt en schrijft bij sommigen. Vooral als je weet dat in de 1,5 miljard moslims er hoogstens enkele 10 000 dit als dusdanig herkennen. Je zou bijna het vermoeden krijgen dat er bepaalde "machten" bewust een wij/zij gevoel willen creëren als het woord "kalifaat" of "islamitische staat" ter sprake komt.

Laat ons duidelijk zijn. Je kan nauwelijks spreken van een wij/zij in deze. Toch niet in de brede zin van het woord en daarmee bedoel ik: voor het gros van de wereldbevolking. Een 3-voud van het voltallige Europa aan moslims beschouwt hen als de "zij", dus je zou in deze kunnen stellen dat wij een minderheid vormen die zo denkt en we ons bij de "wij" mogen voegen indien we tegen groeperingen als ISIS zijn.

Ten tweede, en wat volgens mij NOG duidelijker moet gesteld worden is, dat Europa zonder de hulp van moslim(s)(landen) om en bij die regio een quasi onmogelijk te winnen strijd zal leveren. Zoals de thread-starter al aangeeft, speelt de fragmentatie van hun strijders in "ons" (en daarmee doel ik op de eerste plaats op moslims en dan pas op niet-moslims) nadeel.

Economisch gaat het in Europa voor sommige landen ZEER slecht. Daarom ook dat onder die landen er desondanks terreurdreigingen van bepaalde regio's TOCH wapen-export vergunningen zijn verleend. Hoe jammer het ook klinkt, vanaf een bepaald niveau speelt enkel geld nog een rol. Je kan de vluchtelingen stroom of allochtonen die van ons sociaal systeem profiteren de schuld geven, maar ieder weldenkend mens beseft dat ons land gewoon weinig tot geen enkele rol speelt in de wereld economie. Onze lokalisatie biedt ons gelukkig wat voordelen, maar dat zal niet beletten dat we de volledige middenklasse aan het wegsouperen zijn.

DUUUSSSS om terug te keren op de thread-starter zijn vraag

Wat ik zie aankomen zijn volgende stappen

- De Arabische wereld verenigt zich tegen extremistische groeperingen zoals IS. Wat trouwens ook de angst is van bvb Israël. Een verenigd leger zal worden opgericht en zal landen als Syrie, Irak, Libie verenigen onder wat je mss wel een eerste "geaccepteerd" kalifaat zou kunnen heten. Ik denk dat sommigen in die regio al geruime tijd zitten te wachten die koloniale grenzen te hertekenen.

- In Europa kunnen we er alvast gerust in zijn dat met de komende generatie(s) de conservatieve wij/zij emotie t.o.v moslims en allochtonen in het algemeen zal verdwijnen. Ik merk nu al aan mijn kinderen dat ze geen enkel verschil maken tss rassen en religies. Al zitten ze in een katholieke school, moslims en hun gewoontes zijn voor hen niet bedreigend. Ze spelen samen en gaan zelfs na school elkaar thuis opzoeken. Er wordt hier met plezier rekening gehouden met bvb voeding en gewoonten. We merken dat dit perfect werkt. Sommigen op dit forum schieten hierbij mogelijk in een kramp, zijnde dat we ons "aanpassen", maar die kramp is er binnenkort bij de meeste uit. Als dat hetgeen is wat het vergt om samenhorigheid te kunnen creëren en de o zo nodige empathie bij elkaar te creëren om een deugdzame toekomst op te bouwen, dan denk ik dat het gevaarlijk is dat te hypothekeren omwille van onze quasi volledig Amerikaanse culturele normen en waarden.

- Op lange termijn denk ik dat religie uiteindelijk wel zal slijten in de mensen. Sommige religies voorspellen zelfs zo'n periode. Zijnde dat dit de "hel" is wat overblijft. OF dat god religie/kennis "terugneemt" tot zich en de dag des oordeels tijdens het leven van "ongelovigen" zal vallen.

- Wat vooral zal opvallen vermoed ik, is dat er micro-gemeenschappen zullen ontstaan. We zien nu allemaal al overduidelijk dat social-media culturen zo dicht bij elkaar heeft gebracht dat jongeren tig-tallen subculturen vormen over landelijke grenzen heen. Religie kan hierbij zeker een rol spelen, maar ik denk niet dat we binnen 25 jaar vreemd gaan opkijken als iemand bepaalde eetgewoonten of meditatieve gedragingen erop nahoudt. Zoals eerder al gezegd schieten vandaag mogelijk nog mensen in een kramp bij het horen of zien van bvb een "boerkini". Ik denk zelfs dat mensen in de toekomst allemaal hun huid veel meer zullen bedekken. Een trend die ik al aantrof in bvb China. Vreemd zicht trouwens, maar daar zwemmen de meeste mensen met lange mouwen en/of broeken.

Soit...hoe jammer ik het ook vindt dat tante nonneke die met een hoofddoek rondliep, of men eigen grootmoeder die nog in lange kleding de zee in ging vandaag als zijnde "alien" worden beschouwd en een bepaalde generatie zijn eigen achtergrond blijkbaar volledig heeft verloren en beweert dat dit "oosterse invloeden" zijn, zo kijk ik ook uit naar de positieve evolutie die ik toch verwacht en waar onze (klein)kinderen en verder nageslacht van kan genieten.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 11 oktober 2015 om 21:29.
viaSanctus is offline  
Oud 12 oktober 2015, 01:39   #26
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Jij bent een optimist. Jij denkt dat de islam wel vanzelf zal slijten en zeker als jij je aan de islam aanpast zal dat wel allemaal op wieltjes lopen... Op wieltjes lopen zal het inderdaad, voor de islam. Zal ik je dit zeggen, als je kinderen met moslimkinderen omgaan hoef je niet verbaasd te kijken als 1 van je kinderen je op een dag laat weten dat hij moslim wil worden. En jij zal natuurlijk ook daar geen probleem van maken. En als men zich in het midden oosten zou verenigen tegen IS en zij op hun beurt een kalifaat gaan oprichten dan mogen wij ze vroeg of laat, net zoals weleer, aan onze achterdeur verwachten. De islam(itische 'vrede') is nl. niet tevreden als het enkel het midden oosten bezet houd. Het wil de hele wereld bezetten, met alle mogelijke middelen. (jihad).

Studie van de islam
http://exmoslim.org/studie%20van%20de%20islam.html

jihad
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...randeren.dhtml

How to Beat Jihad
http://www.faithfreedom.org/oped/sina70723.htm


De koran is heel duidelijk dat er geen gelijkheid kan bestaan. De islam kan alleen maar domineren
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=102
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 12 oktober 2015 om 01:56.
smiley is offline  
Oud 12 oktober 2015, 06:41   #27
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Het is beangstigend te lezen hoe dit forum (en trouwens op meerdere plekken online) gepolariseerd en dus geradicaliseerd is geraakt. Sta me toe veel kenmerken te herkennen welke je op een extremistisch religieus forum zou aantreffen.

Ten eerste vind ik het frappant dat het woord "islamitische staat" en/of "kalifaat" zo lekker bekt en schrijft bij sommigen. Vooral als je weet dat in de 1,5 miljard moslims er hoogstens enkele 10 000 dit als dusdanig herkennen. Je zou bijna het vermoeden krijgen dat er bepaalde "machten" bewust een wij/zij gevoel willen creëren als het woord "kalifaat" of "islamitische staat" ter sprake komt.

Laat ons duidelijk zijn. Je kan nauwelijks spreken van een wij/zij in deze. Toch niet in de brede zin van het woord en daarmee bedoel ik: voor het gros van de wereldbevolking. Een 3-voud van het voltallige Europa aan moslims beschouwt hen als de "zij", dus je zou in deze kunnen stellen dat wij een minderheid vormen die zo denkt en we ons bij de "wij" mogen voegen indien we tegen groeperingen als ISIS zijn.

Ten tweede, en wat volgens mij NOG duidelijker moet gesteld worden is, dat Europa zonder de hulp van moslim(s)(landen) om en bij die regio een quasi onmogelijk te winnen strijd zal leveren. Zoals de thread-starter al aangeeft, speelt de fragmentatie van hun strijders in "ons" (en daarmee doel ik op de eerste plaats op moslims en dan pas op niet-moslims) nadeel.

Economisch gaat het in Europa voor sommige landen ZEER slecht. Daarom ook dat onder die landen er desondanks terreurdreigingen van bepaalde regio's TOCH wapen-export vergunningen zijn verleend. Hoe jammer het ook klinkt, vanaf een bepaald niveau speelt enkel geld nog een rol. Je kan de vluchtelingen stroom of allochtonen die van ons sociaal systeem profiteren de schuld geven, maar ieder weldenkend mens beseft dat ons land gewoon weinig tot geen enkele rol speelt in de wereld economie. Onze lokalisatie biedt ons gelukkig wat voordelen, maar dat zal niet beletten dat we de volledige middenklasse aan het wegsouperen zijn.

DUUUSSSS om terug te keren op de thread-starter zijn vraag

Wat ik zie aankomen zijn volgende stappen

- De Arabische wereld verenigt zich tegen extremistische groeperingen zoals IS. Wat trouwens ook de angst is van bvb Israël. Een verenigd leger zal worden opgericht en zal landen als Syrie, Irak, Libie verenigen onder wat je mss wel een eerste "geaccepteerd" kalifaat zou kunnen heten. Ik denk dat sommigen in die regio al geruime tijd zitten te wachten die koloniale grenzen te hertekenen.

- In Europa kunnen we er alvast gerust in zijn dat met de komende generatie(s) de conservatieve wij/zij emotie t.o.v moslims en allochtonen in het algemeen zal verdwijnen. Ik merk nu al aan mijn kinderen dat ze geen enkel verschil maken tss rassen en religies. Al zitten ze in een katholieke school, moslims en hun gewoontes zijn voor hen niet bedreigend. Ze spelen samen en gaan zelfs na school elkaar thuis opzoeken. Er wordt hier met plezier rekening gehouden met bvb voeding en gewoonten. We merken dat dit perfect werkt. Sommigen op dit forum schieten hierbij mogelijk in een kramp, zijnde dat we ons "aanpassen", maar die kramp is er binnenkort bij de meeste uit. Als dat hetgeen is wat het vergt om samenhorigheid te kunnen creëren en de o zo nodige empathie bij elkaar te creëren om een deugdzame toekomst op te bouwen, dan denk ik dat het gevaarlijk is dat te hypothekeren omwille van onze quasi volledig Amerikaanse culturele normen en waarden.

- Op lange termijn denk ik dat religie uiteindelijk wel zal slijten in de mensen. Sommige religies voorspellen zelfs zo'n periode. Zijnde dat dit de "hel" is wat overblijft. OF dat god religie/kennis "terugneemt" tot zich en de dag des oordeels tijdens het leven van "ongelovigen" zal vallen.

- Wat vooral zal opvallen vermoed ik, is dat er micro-gemeenschappen zullen ontstaan. We zien nu allemaal al overduidelijk dat social-media culturen zo dicht bij elkaar heeft gebracht dat jongeren tig-tallen subculturen vormen over landelijke grenzen heen. Religie kan hierbij zeker een rol spelen, maar ik denk niet dat we binnen 25 jaar vreemd gaan opkijken als iemand bepaalde eetgewoonten of meditatieve gedragingen erop nahoudt. Zoals eerder al gezegd schieten vandaag mogelijk nog mensen in een kramp bij het horen of zien van bvb een "boerkini". Ik denk zelfs dat mensen in de toekomst allemaal hun huid veel meer zullen bedekken. Een trend die ik al aantrof in bvb China. Vreemd zicht trouwens, maar daar zwemmen de meeste mensen met lange mouwen en/of broeken.

Soit...hoe jammer ik het ook vindt dat tante nonneke die met een hoofddoek rondliep, of men eigen grootmoeder die nog in lange kleding de zee in ging vandaag als zijnde "alien" worden beschouwd en een bepaalde generatie zijn eigen achtergrond blijkbaar volledig heeft verloren en beweert dat dit "oosterse invloeden" zijn, zo kijk ik ook uit naar de positieve evolutie die ik toch verwacht en waar onze (klein)kinderen en verder nageslacht van kan genieten.
Enkele 10 000 , en toch zijn er miljoenen op de vlucht . Hoe verklaar je dat ?
vlaams realist is offline  
Oud 12 oktober 2015, 12:15   #28
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Jij bent een optimist. Jij denkt dat de islam wel vanzelf zal slijten en zeker als jij je aan de islam aanpast zal dat wel allemaal op wieltjes lopen... Op wieltjes lopen zal het inderdaad, voor de islam. Zal ik je dit zeggen, als je kinderen met moslimkinderen omgaan hoef je niet verbaasd te kijken als 1 van je kinderen je op een dag laat weten dat hij moslim wil worden. En jij zal natuurlijk ook daar geen probleem van maken. En als men zich in het midden oosten zou verenigen tegen IS en zij op hun beurt een kalifaat gaan oprichten dan mogen wij ze vroeg of laat, net zoals weleer, aan onze achterdeur verwachten. De islam(itische 'vrede') is nl. niet tevreden als het enkel het midden oosten bezet houd. Het wil de hele wereld bezetten, met alle mogelijke middelen. (jihad).

Studie van de islam
http://exmoslim.org/studie%20van%20de%20islam.html

jihad
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...randeren.dhtml

How to Beat Jihad
http://www.faithfreedom.org/oped/sina70723.htm


De koran is heel duidelijk dat er geen gelijkheid kan bestaan. De islam kan alleen maar domineren
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=102
Beste,

Ik ben eigenlijk ziet zo'n grote optimist. Althans, volgens men echtgenote

Islam en de meeste traditionele religies zullen volgens mij idd slijten (in de overtuiging van de mensen). Historisch gezien zal het uiteraard een feit blijven.

Ik ben trouwens helemaal niet bezig met me éénzijdig en specifiek aan Islam aan te passen. Evolutionair gezien passen we ons ten alle tijden aan onze omgeving en haar variabelen aan. Zo is het altijd al geweest met de mensheid en zo heeft ze tot op vandaag de (soms ironische) driften van de natuur overleefd. Het verschil is dat ik geen fobie heb tegenover Islam en daardoor het objectiever bekijk dan jij doet. Dat men kinderen de Islam zouden aanhangen is geen enkel probleem, maar vandaag tracht ik hen al te sensibiliseren dat haat dragen en/of discriminerend optreden t.o.v. hun medemens een fout is. Of ze nu IS willen aanhangen of op een eiland honderd kinderen willen neerschieten omwille van een extreem-rechste gedachte, beide moeten even fout volgens hun bevindingen lijken. Maar om daarom het christendom of islam te gaan haten, vind ik vele stappen te ver. Op die manier zouden ze zich opnieuw schuldig maken aan een vorm van extremisme.

Als laatste en ik kan enkel hopen dat anderen op dit forum er ook zo over denken, laat ik me niet blindelings leiden door extremistische websites die me moeten overtuigen om anderen te gaan haten of discrimineren. Voor iedere mening is er een mening die het tegenspreekt. Sommige landen hebben er zelfs een sport van gemaakt om binnen 2 groepen 2 (vooraf onbekende) tegenstellingen te laten verdedigen.
viaSanctus is offline  
Oud 12 oktober 2015, 12:18   #29
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Enkele 10 000 , en toch zijn er miljoenen op de vlucht . Hoe verklaar je dat ?
Voor een stuk(je) idd echte vluchtelingen voor geweld, maar voor het grootste stuk denk ik mensen die vluchten voor armoede. Iets wat voor de meeste onder ons een vaag begrip is.
viaSanctus is offline  
Oud 12 oktober 2015, 12:42   #30
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Beste,

Ik ben eigenlijk ziet zo'n grote optimist. Althans, volgens men echtgenote

Islam en de meeste traditionele religies zullen volgens mij idd slijten (in de overtuiging van de mensen). Historisch gezien zal het uiteraard een feit blijven.
De eerste vergissing die je al maakt is de islam als een 'religie' te bekijken. Als je de linkjes die ik je gaf zou hebben aangeklikt zou je dit hebben geweten en tevens dat historisch gezien de islam niet slijt tenzij men die ideologie geen andere keuze geeft dan zich koest te houden.

Citaat:
Ik ben trouwens helemaal niet bezig met me éénzijdig en specifiek aan Islam aan te passen. Evolutionair gezien passen we ons ten alle tijden aan onze omgeving en haar variabelen aan. Zo is het altijd al geweest met de mensheid en zo heeft ze tot op vandaag de (soms ironische) driften van de natuur overleefd.
In welke mate past de islam zich dan aan onze samenleving aan ?

Citaat:
Het verschil is dat ik geen fobie heb tegenover Islam en daardoor het objectiever bekijk dan jij doet.
Hoe kan iemand nu een 'fobie' tegenover de islam hebben ? Je weet toch wel wat een fobie is ?

Citaat:
Dat men kinderen de Islam zouden aanhangen is geen enkel probleem,
Had ik wel gedacht. Het omgekeerde, moslimkinderen die door met niet-moslimkinderen om te gaan niet-moslim worden zal je niet tegenkomen. Hoe komt dit denk je ?

Citaat:
maar vandaag tracht ik hen al te sensibiliseren dat haat dragen en/of discriminerend optreden t.o.v. hun medemens een fout is. Of ze nu IS willen aanhangen of op een eiland honderd kinderen willen neerschieten omwille van een extreem-rechste gedachte, beide moeten even fout volgens hun bevindingen lijken. Maar om daarom het christendom of islam te gaan haten, vind ik vele stappen te ver. Op die manier zouden ze zich opnieuw schuldig maken aan een vorm van extremisme.
Volgens de islam is het helemaal niet fout een medemens te discrimineren.

Citaat:
Als laatste en ik kan enkel hopen dat anderen op dit forum er ook zo over denken, laat ik me niet blindelings leiden door extremistische websites die me moeten overtuigen om anderen te gaan haten of discrimineren. Voor iedere mening is er een mening die het tegenspreekt. Sommige landen hebben er zelfs een sport van gemaakt om binnen 2 groepen 2 (vooraf onbekende) tegenstellingen te laten verdedigen.
Websites van exmoslims zijn extremistische websites ? Zij doen niets anders dan uit de islamitische bronnen quoten. Als je iets tegen extremisme hebt dan kan je niet anders dan iets tegen de islam hebben. De koran is een extremistisch boek, 'profeet' Mohammed was een extremist. En de volgens jou 'extremist' islamoloog Urbain Vermeulen, omdat die niet zegt wat jij graag hoort, kan het niet 'gematigd' maken tenzij hij begint te liegen wat de meesten dan ook doen om de islam 'mooi' te kunnen praten.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 12 oktober 2015 om 12:47.
smiley is offline  
Oud 12 oktober 2015, 17:55   #31
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Voor een stuk(je) idd echte vluchtelingen voor geweld, maar voor het grootste stuk denk ik mensen die vluchten voor armoede. Iets wat voor de meeste onder ons een vaag begrip is.
Ze kunnen natuurlijk ook die 10 000 verslaan en bouwen aan vrede en welvaart .
Jonge mannen die vluchten uit een land in oorlog , Irak . Die ontvluchten hun plicht , dat zijn deserteurs . En die geven hun land waar al duizenden jaren goed geleefd kon worden op aan hun islamitische broeders , terwijl ze zelf hun achterlijke ideologie meenemen en opdringen in Europa .
Sorry hoor , dat is een invasie . Personen die dat vergoeilijken zijn volksverraders .
vlaams realist is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be