Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2003, 09:40   #21
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
[
Ik vraag mij af waar die afkeer tegen huisartsen vandaan komt bij u...
Moest u enig besef hebben van wat het huisartsenberoep in werkelijkheid betekent zou u wel anders praten. Natuurlijk bestaan er charlatans, maar die vindt u overal...Misschien wordt het tijd dat u van huisdokter verandert.
Daar hebt u een punt. Ik ben in geen 22 jaar naar een dokter geweest(en toen was het dan nog van moetens, in het leger). De haren rijzen mij ten berge wat de ziekenkas al allemaal aan mij verdiend heeft, én vervolgens gespendeerd aan ambtenaren en arbeiders die 's maandags een kater hebben en wegens"ziekte"niet kunnen gaan werken...
Natuurlijk moet er een basissolidariteit zijn, maar elke huisarts zal u kunnen vertellen-als hij eerlijk is-dat er véle lijntrekkers zijn die hij hun zin wel moet geven of ze gaan op een ander.

De eerste week ziekte niet uitbetalen...ge gaat eens zien hoe gezonder de populatie gaat worden en hoe het zakencijfer van de huisartsen gaat dalen.

Ikzelf, ik ben zelfstandige en kan dus niet ziek worden....
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2003, 13:38   #22
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde
 
Rudysfonduehuisje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudysfonduehuisje
[
Ik vraag mij af waar die afkeer tegen huisartsen vandaan komt bij u...
Moest u enig besef hebben van wat het huisartsenberoep in werkelijkheid betekent zou u wel anders praten. Natuurlijk bestaan er charlatans, maar die vindt u overal...Misschien wordt het tijd dat u van huisdokter verandert.
Daar hebt u een punt. Ik ben in geen 22 jaar naar een dokter geweest(en toen was het dan nog van moetens, in het leger). De haren rijzen mij ten berge wat de ziekenkas al allemaal aan mij verdiend heeft, én vervolgens gespendeerd aan ambtenaren en arbeiders die 's maandags een kater hebben en wegens"ziekte"niet kunnen gaan werken...

Bij arbeiders bestaat er zoiets als een carens-dag, ze worden de eerste dag niet uitbetaald, net om gevallen als katers op te vangen. Het is wel een beetje paternalistisch, en het geldt niet voor bedienden die blijkbaar niet op café gaan Dat heeft zijn historische gronden natuurlijk.

Natuurlijk moet er een basissolidariteit zijn, maar elke huisarts zal u kunnen vertellen-als hij eerlijk is-dat er véle lijntrekkers zijn die hij hun zin wel moet geven of ze gaan op een ander.

Met dit probleem worden vooral jonge huisartsen in de steden geconfronteerd die nog moeten vechten voor hun patiënten. Oudere dokters met een grote praktijk kunnen hier veel gemakkelijker weigeren. Vele patiënten moeten iets voorgeschreven krijgen, of ze denken dat hun huisdokter zijn werk niet goed doet. Gelukkig bestaat er ook nog iets als placebo's die men dan gratis kan meegeven...

De eerste week ziekte niet uitbetalen...ge gaat eens zien hoe gezonder de populatie gaat worden en hoe het zakencijfer van de huisartsen gaat dalen.

De verzekeringen van de bedrijven hebben wel controleartsen om de meeste lijntrekkers ervan tussen uit te halen. Maar bv. de eerste 2/3 dagen niet uitbetalen zie ik wel zitten.

Ikzelf, ik ben zelfstandige en kan dus niet ziek worden....
Dat is idd een waarheid als een koe, die ook voor de huisartsen zelf geldt trouwens.

Ik moet wel zeggen dat ik met dit antwoord uw vorige scherpere reacties begrijp en dat ge het nog niet slecht meent met de huisartsen...
Rudysfonduehuisje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2003, 11:40   #23
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Rudysfonduehuisje
Ik moet wel zeggen dat ik met dit antwoord uw vorige scherpere reacties begrijp en dat ge het nog niet slecht meent met de huisartsen...
Neen ik heb het niet slecht voor met huisartsen. Ik zou zelfs niemand aanraden met die job nog te beginnen. Het probleem is dat gezondheid een soort koopwaar geworden is waarbij de patiënt de verantwoordelijkheid voor zijn welzijn bij de dokter en zijn pillen legt maar tegelijk alleen aanneemt wat hij horen wil!(ik veralgemeen nu hoor...)

Over die controleartsen: in het onderwijs bijv. zijn er enkele controleartsen voor het ganse land, dus die pakkans is vrijwel onbestaand.
Nergens is er meer ziekteverzuim als daar.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be