Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2006, 02:13   #21
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat betreft de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte die de N-VA liet vallen terwille van regio's, daar reageerde ik al veel eerder op. Zorroaster heeft ook dat afgeketst.

Ik heb van in het prille begin voorspeld dat de N-VA meer en meer zou gaan geven en toegeven in dat 'Vlaamse' kartel.

De vuilbak in met die nu al naar Belgique stinkende hap dus!
In jullie visie zijn de Catalaanse partijen ook anti-separatistisch.
Eh wie haalt hier de contradictie uit?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 09:21   #22
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

"N-VA gaat niet geloofwaardig voor Vlaamse Onafhankelijkheid"
Ik dacht eerst dat het hier ging over de koersverandering van de n-va.
n-va is niet langer een separatistische partij, weet u wel, maar een in-de-pen-den-tist-i-sche.
Blijkbaar gaat het topic over de Europese grondwet die dank zij het voorstel Loones-Dewever via een referendum door de Vlamingen goedgekeurd werd.
Dank u, n-va.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 09:29   #23
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
"N-VA gaat niet geloofwaardig voor Vlaamse Onafhankelijkheid"
Ik dacht eerst dat het hier ging over de koersverandering van de n-va.
n-va is niet langer een separatistische partij, weet u wel, maar een in-de-pen-den-tist-i-sche.
Blijkbaar gaat het topic over de Europese grondwet die dank zij het voorstel Loones-Dewever via een referendum door de Vlamingen goedgekeurd werd.
Dank u, n-va.
Waaruit concludeer jij dat de N-VA geen seperatistische partij meer is?

De N-VA staat nog steeds achter haar slogan "Vlaanderen staat in Europa" en heeft hier in haar prille bestaan al meer voor gedaan dan het VB in haar 28 jaar. En ja de goedkeuring van de Europese grondwet is daar een onderdeel van. Dat de N-VA hierover een andere denkwijze heeft dan het VB is nogal evident, daar het VB helemaal geen denkwijze heeft. Het enige dat het VB kan is de afbraakpolitiek, dit is gewoon tegen alles zijn waar de anderen voor zijn. Hier danken zij hun talrijke proteststemmen aan.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 09:46   #24
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waaruit concludeer jij dat de N-VA geen seperatistische partij meer is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Seghers in Het Laatste Nieuws

“Nu de N-VA een kartel vormt met CD&V, heeft ze de gewoonte overgenomen om de dingen wollig en omfloerst te omschrijven, liever dan ze gewoon bij naam te noemen”.
Van N-VA naar N-VW? Nieuw-Vlaamse Wolligheid?
De N-VA wil “independentistisch” worden genoemd en niet “separatistisch”, want dat heeft naar hun aanvoelen een negatieve bijklank, lees: het ruikt teveel naar Vlaams Belang. En als er iets is waar de N-VA-top een bloedhekel heeft is het wel het Vlaams Belang.

“Toegegeven, “independentisten” bekt niet, maar de Vlaamse versie ervan, “onafhankelijkheidsstrijders”, klinkt dan weer te combattief”.

“Als we Vlaams parlementslid Jan Loones goed begrepen hebben, wil de N-VA Vlaamse onafhankelijkheid, maar dan zonder eerst te scheiden van Wallonië – zwanger zonder seks, quoi”.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 11:23   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Jan Seghers heeft de houding van de N-VA heel zuiver beschreven. Omdat het VB een separatische partij is moet het onmiskenbaar Vlaamse kind, dat ze vanuit het gebroken VU-huwelijk samen verwekten, voor de N-VA een andere naam krijgen. Typisch voor de geschiltzte VU-brokstukken die nog liever tegen een monarchistisch-belgicistische partij aanschurken voor één ministerspostje dan het bloedeigen kind bij zijn ware naam te noemen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 17:52   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat de N-VA hierover een andere denkwijze heeft dan het VB is nogal evident, daar het VB helemaal geen denkwijze heeft.

Dat het VB zo hoog scoort bij de bevolking ondanks het volgens u een gebrek aan denkwijze bij het VB en de N-VA zo laag scoort die wel een denkwijze heeft zegt genoeg over het niveau (of uitvoering) van denkwijze die de N-VA heeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 18:27   #27
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat het VB zo hoog scoort bij de bevolking ondanks het volgens u een gebrek aan denkwijze bij het VB en de N-VA zo laag scoort die wel een denkwijze heeft zegt genoeg over het niveau (of uitvoering) van denkwijze die de N-VA heeft.

Neen, dit zegt alles over de misnoegdheid van de bevolking, rotverwent als we zijn.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 20:29   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Neen, dit zegt alles over de misnoegdheid van de bevolking, rotverwent als we zijn.

En hoe is die misnoegdheid ontstaan ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 20:36   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Neen, dit zegt alles over de misnoegdheid van de bevolking, rotverwent als we zijn.
WE zijn dus misnoegd omdat WE rotverwend zijn.

Wie zijn die 'WE' en op op welke wijze werden WE rot verwend?

Toch niet door vadertje staat die meer dan de helft van onze lonen inpikt en er steeds minder voor teruggeeft?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 08:33   #30
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
WE zijn dus misnoegd omdat WE rotverwend zijn.

Wie zijn die 'WE' en op op welke wijze werden WE rot verwend?

Toch niet door vadertje staat die meer dan de helft van onze lonen inpikt en er steeds minder voor teruggeeft?
We is natuurlijk iets veralgemenen, we zijn inderdaad rotverwent, we hebben een goed loon, bij ziekte kunnen we gewoon verder leven zelfs onze verzorging is betaalbaar, bij werkeloosheid is er niets aan de hand de hangmat hangt er reeds, we kunnen op reis gaan, we kunnen onze hobby's uitoefenen, we moeten maar 36 u / week werken, we kunnen er in heel veel gevallen op minder dan 55 jaar uitstappen enz....

Dit alles moet natuurlijk wel betaald worden, dat de staat hievoor zeer veel belastingen moet heffen, ho maar dat gaat natuurlijk veel te ver. Ik zou natuurlijk ook veel liever veel meer van mijn loon overhouden, dit zou goed zijn voor onze bedrijven omdat de loonkost onmiddellijk met verschillende procenten naar onder zou kunnen.

Maar als de regering afkomt met een (laten we wel wezen een soft) generatiepact, dan steigert iedereen, we willen wel de lusten maar niet de lasten. Volgens mij gaat het generatiepact niet ver genoeg, afkalven van het loon van de werkende mens, is volgens mij geen optie meer, de hangmat een paar
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 08:33   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
WE zijn dus misnoegd omdat WE rotverwend zijn.

Wie zijn die 'WE' en op op welke wijze werden WE rot verwend?

Toch niet door vadertje staat die meer dan de helft van onze lonen inpikt en er steeds minder voor teruggeeft?
We is natuurlijk iets veralgemenen, we zijn inderdaad rotverwent, we hebben een goed loon, bij ziekte kunnen we gewoon verder leven zelfs onze verzorging is betaalbaar, bij werkeloosheid is er niets aan de hand de hangmat hangt er reeds, we kunnen op reis gaan, we kunnen onze hobby's uitoefenen, we moeten maar 36 u / week werken, we kunnen er in heel veel gevallen op minder dan 55 jaar uitstappen enz....

Dit alles moet natuurlijk wel betaald worden, dat de staat hievoor zeer veel belastingen moet heffen, ho maar dat gaat natuurlijk veel te ver. Ik zou natuurlijk ook veel liever veel meer van mijn loon overhouden, dit zou goed zijn voor onze bedrijven omdat de loonkost onmiddellijk met verschillende procenten naar onder zou kunnen.

Maar als de regering afkomt met een (laten we wel wezen een soft) generatiepact, dan steigert iedereen, we willen wel de lusten maar niet de lasten. Volgens mij gaat het generatiepact niet ver genoeg, afkalven van het loon van de werkende mens, is volgens mij geen optie meer, de hangmat een paar meter
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 08:33   #32
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
WE zijn dus misnoegd omdat WE rotverwend zijn.

Wie zijn die 'WE' en op op welke wijze werden WE rot verwend?

Toch niet door vadertje staat die meer dan de helft van onze lonen inpikt en er steeds minder voor teruggeeft?
We is natuurlijk iets veralgemenen, we zijn inderdaad rotverwent, we hebben een goed loon, bij ziekte kunnen we gewoon verder leven zelfs onze verzorging is betaalbaar, bij werkeloosheid is er niets aan de hand de hangmat hangt er reeds, we kunnen op reis gaan, we kunnen onze hobby's uitoefenen, we moeten maar 36 u / week werken, we kunnen er in heel veel gevallen op minder dan 55 jaar uitstappen enz....

Dit alles moet natuurlijk wel betaald worden, dat de staat hievoor zeer veel belastingen moet heffen, ho maar dat gaat natuurlijk veel te ver. Ik zou natuurlijk ook veel liever veel meer van mijn loon overhouden, dit zou goed zijn voor onze bedrijven omdat de loonkost onmiddellijk met verschillende procenten naar onder zou kunnen.

Maar als de regering afkomt met een (laten we wel wezen een soft) generatiepact, dan steigert iedereen, we willen wel de lusten maar niet de lasten. Volgens mij gaat het generatiepact niet ver genoeg, afkalven van het loon van de werkende mens, is volgens mij geen optie meer, de hangmat een paar meter hoger hangen volgens mij wel.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 5 maart 2006 om 08:34.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 20:26   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
neemt bourgois zich nog ernstig met z'n beloftes waarvan hij op voorhand weet dat hij géén krimp zou geven om ze uit te voeren... of neemt de n-va zich nog ernstig door voorstellen aan te kondigen die ze rapper inslikt daan haar schaduw...( zoals het referendum over de Eu grondwet).
Ik was niet op de hoogte dat N-VA zich ooit geuit had tegen de EU grondwet.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 16:10   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waaruit concludeer jij dat de N-VA geen seperatistische partij meer is?

De N-VA staat nog steeds achter haar slogan "Vlaanderen staat in Europa" en heeft hier in haar prille bestaan al meer voor gedaan dan het VB in haar 28 jaar. En ja de goedkeuring van de Europese grondwet is daar een onderdeel van. Dat de N-VA hierover een andere denkwijze heeft dan het VB is nogal evident, daar het VB helemaal geen denkwijze heeft. Het enige dat het VB kan is de afbraakpolitiek, dit is gewoon tegen alles zijn waar de anderen voor zijn. Hier danken zij hun talrijke proteststemmen aan.
De vraag is eerder, waarom heb jij ooit gelooft dat de N-VA een separatistische partij zou wezen ? Het Vlaams Belang komt openlijk uit voor hun separatisme. De N-VA zwakt dit steeds opnieuw af.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be