Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2017, 09:27   #21
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Belgen positiever tegenover vluchtelingen en migratie



Waar ze in KU Leuven die onzin vandaan halen? Joost mag het weten

Persoonlijk geloof ik daar de ballen van want als je eens buiten loopt hoor je totaal andere verhalen van 'de man/vrouw' in des straat.

Laten we het onder de noemer: weer een manier om de mensen er immuun voor te maken dat 'ons' land overspoeld zal worden.


Jongeren groeien daar met op maar begrijpen nog steeds niet dat het uiteindelijk de ondergang zal zijn. maar ze geraken sneller aan telefoonkaarten, tickets voor festivals, drugs, drank, rookgrief.

Ach, ze doen maar ...

In een ver verleden ben ik nooit fan geweest van de opmerking: 'Het zal mijn tijd wel duren' in de zin van dat de zin misschien oneerlijk overkomt voor ons nageslacht.

In tegenwoordige dagen ben ik daar groot fan van geworden van de bewuste opmerking.
Dan zou de situatie op een jaar tijd wel heel drastisch moeten veranderd zijn. Volgens een peiling van zo'n jaar geleden vond 90% dat we al genoeg vluchtelingen hadden opgenomen. Heeft de K.U.L. misschien alleen het ledenbestand van Groen en Rood bevraagd?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 09:31   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Pure propaganda.
Dat zou inderdaad ook best kunnen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 december 2017 om 09:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 09:34   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Dan zou de situatie op een jaar tijd wel heel drastisch moeten veranderd zijn. Volgens een peiling van zo'n jaar geleden vond 90% dat we al genoeg vluchtelingen hadden opgenomen. Heeft de K.U.L. misschien alleen het ledenbestand van Groen en Rood bevraagd?
Het verwonderde mij ook want ik dacht juist dat de meeste statistieken leerden dat iedereen er wel meer dan de buik van vol heeft van de toestroom.

Dus volgens mijn bescheiden mening gooien ze weer 'visjes' in het water en is de peiling van het KUL niet geloofwaardig, integendeel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 december 2017 om 09:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 09:43   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ironisch.
De meeste Marrokanen en Turken die ik ken (wegens collega's) vinden dat er teveel vreemd gespuis komt profiteren.
Deze werkende mensen hebben ook een uitgesproken afkeer van Bembem/Peche-achtigen.

Maar ja, uiteindelijk zijn die paar mensen maar een klein waterdruppeltje op een enorme roodgloeiende plaat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 10:08   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ironisch.
De meeste Marrokanen en Turken die ik ken (wegens collega's) vinden dat er teveel vreemd gespuis komt profiteren.
Deze werkende mensen hebben ook een uitgesproken afkeer van Bembem/Peche-achtigen.

Maar ja, uiteindelijk zijn die paar mensen maar een klein waterdruppeltje op een enorme roodgloeiende plaat.
Misschien komt dat omdat ze 'schrik' hebben dat het andere 'vreemd gespuis' bepaalde van hun handeltjes gaan inpikken, zij er misschien hun gekregen/gestolen jobkes moeten aan inleveren?

Dat gaat nog 'leuk' (<- door Sarcasmus) worden die onderlinge oorlogen???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 11:48   #26
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Tja, Laura Jacobs:

Research interest: anti-immigrant attitudes, anti-immigrant parties

Maar onderzoek naar de objectieve effecten van migratie op een samenleving, ho maar, dat is er niet bij.

https://www.researchgate.net/profile/Laura_Jacobs5

De zoveelste nutteloze polensoccer.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 11:51   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
begrip voor echte vluchtelingen en stevige verharding voor profiteurs, criminelen en economische gelukszoekers, ik vind dat niet zo onlogisch.
Een echte vluchteling bestaat niet. Een vluchteling is per definitie een anti-held.

Een echte held bestaat wel.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 12:08   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een echte vluchteling bestaat niet. Een vluchteling is per definitie een anti-held.

Een echte held bestaat wel.
lees eens wat oorlogsliteratuur, gelijk van waar, gelijk van wanneer.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 13:07   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lees eens wat oorlogsliteratuur, gelijk van waar, gelijk van wanneer.
Ik kan moeilijk alle oorlogsliteratuur van gelijk van waar, gelijk van wanneer gaan lezen.

Ik ben wel benieuwd welke oorlogsliteratuur jij hebt gelezen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 13:09   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik kan moeilijk alle oorlogsliteratuur van gelijk van waar, gelijk van wanneer gaan lezen.

Ik ben wel benieuwd welke oorlogsliteratuur jij hebt gelezen.
de laatste twee waren 'oorlog en terpentijn' en 'woesten'

nu content?

snap ni echt waar je naartoe wou met die vraag...


daarvoor 'de hondeneters' ... ook 'allemaal willen we de hemel' is een aanrader (ook voor volwassenen)

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 december 2017 om 13:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 13:17   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tja, Laura Jacobs:

Research interest: anti-immigrant attitudes, anti-immigrant parties

Maar onderzoek naar de objectieve effecten van migratie op een samenleving, ho maar, dat is er niet bij.

https://www.researchgate.net/profile/Laura_Jacobs5

De zoveelste nutteloze polensoccer.
Haar doctoraatsstudie:


The role of immigration news as a contextual-level factor for anti-immigrant attitudes: The effect of tone and threat frames


Dit zou evengoed een studie besteld door Joseph Goebbels kunnen zijn in zijn hoogdagen.

Dergelijke doctoraatstudies zijn een evengrote verspilling van academische middelen en overheidsgeld als de doctoraatstudie van Bert Ancieaux over zelforganisaties.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 13:50   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ironisch.
De meeste Marrokanen en Turken die ik ken (wegens collega's) vinden dat er teveel vreemd gespuis komt profiteren.
Deze werkende mensen hebben ook een uitgesproken afkeer van Bembem/Peche-achtigen.

Maar ja, uiteindelijk zijn die paar mensen maar een klein waterdruppeltje op een enorme roodgloeiende plaat.
Een Marokkaanse vroeg zich enige tijd geleden af waar dat ging eindigen met al die zwarten in haar wijk
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 16:47   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
.

de laatste twee waren 'oorlog en terpentijn' en 'woesten'

nu content?

snap ni echt waar je naartoe wou met die vraag...


daarvoor 'de hondeneters' ... ook 'allemaal willen we de hemel' is een aanrader (ook voor volwassenen)
Bedankt voor de leestips. Zoals jij niet echt snap waar ik naartoe zou willen met die vraag begrijp ik niet waarom je mij een suggestie doet om wat oorlogslitteratuur te lezen. Dit gaat off-topic. Ik kan jou ook enkele leestips geven:

"Het verdriet van België" - Hugo Claus.
"Het einde van de mensen in 1967" - H. Brusselmans.
"King Rat" - James Clavel.
"The Holcroft Covenant" - Ludlum.
"The Road to Omaha" - Ludlum.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 december 2017 om 16:48.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 17:25   #34
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Haar doctoraatsstudie:


The role of immigration news as a contextual-level factor for anti-immigrant attitudes: The effect of tone and threat frames


Dit zou evengoed een studie besteld door Joseph Goebbels kunnen zijn in zijn hoogdagen.

Dergelijke doctoraatstudies zijn een evengrote verspilling van academische middelen en overheidsgeld als de doctoraatstudie van Bert Ancieaux over zelforganisaties.
Bert Anciaux. Mijn afkeer voor hem is even groot als die van Joe Dalton voor Lucky Luke.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 18:06   #35
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niet helemaal.

Punt 34 uit het 70 puntenplan luidt als volgt

34. ENKELNOG EUROPESE POLITIEKE VLUCHTELINGEN OPVANGEN

Het statuut van politiek vluchteling kan enkel nog toegekend worden aan Europeanen


Met andere woorden aan niemand ...zelfs niet aan echte politieke vluchtelingen gezien niet veel Europeanen politiek asiel zullen aanvragen.
De helft van de wereld bestaat uit "politieke vluchtelingen"! Allemaal opvangen en pamperen? Neen, dat ze maar iets doen om het in hun eigen land te veranderen ipv het op een ander te gaan verpesten! De islaminval is daar het mooiste voorbeeld van... Niets dan "verrijking" op alle gebied!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 01:13   #36
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Dimitris Avramopoulos, Europees commissaris voor Migratie, Binnenlandse Zaken en Burgerschap:

It’s time to face the truth. We cannot and will never be able to stop migration.

But we can no longer talk only about crisis management: Migration is our new reality. The time has come to start thinking, talking and acting about migration in a more comprehensive and long-term way, putting in place policies aimed at promoting integration and inclusion.

Unfortunately(!), the recent discourse on migration — influenced by rising nationalism, populism and xenophobia — has limited our opportunities to put in place smart, forward-looking migration policies, at both the national and European levels.

At the end of the day, we all need to be ready to accept migration, mobility and diversity as the new norm and tailor our policies accordingly. The only way to make our asylum and migration policies future-proof, is to collectively change our way of thinking first.


https://www.politico.eu/article/euro...efugee-crisis/

Klare taal. Nu nóg positiever leren denken.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 07:01   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het verwonderde mij ook want ik dacht juist dat de meeste statistieken leerden dat iedereen er wel meer dan de buik van vol heeft van de toestroom.

Dus volgens mijn bescheiden mening gooien ze weer 'visjes' in het water en is de peiling van het KUL niet geloofwaardig, integendeel.
Zijn daar dan statistieken over ? Als iedereen er zijn buik vol van heeft dan verwonderd het mij dat de anti migratie partij bij uitstek zijnde het VB met moeite 10 % van de stemmen haalt ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 08:52   #38
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zijn daar dan statistieken over ? Als iedereen er zijn buik vol van heeft dan verwonderd het mij dat de anti migratie partij bij uitstek zijnde het VB met moeite 10 % van de stemmen haalt ?
Die zitten echt niet enkel bij VB hoor.
Organiseer een referendum over migratie. Een verpletterende meerderheid Is tegen blinde migratie.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 10:53   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zijn daar dan statistieken over ? Als iedereen er zijn buik vol van heeft dan verwonderd het mij dat de anti migratie partij bij uitstek zijnde het VB met moeite 10 % van de stemmen haalt ?
Er zijn veel mensen bang om gestigmatiseerd te worden door enigszins eerlijk voor hun ondoordachte mening te geven.

Ook is het VB wel meer dan een paar domme anti migratie standpunten. Iemand met gezond verstand gaat ook niet stemmen op die partij. Zelfs al komen sommige standpunten wel overeen met een eigen mening.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 14:49   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn veel mensen bang om gestigmatiseerd te worden door enigszins eerlijk voor hun ondoordachte mening te geven.

Ook is het VB wel meer dan een paar domme anti migratie standpunten. Iemand met gezond verstand gaat ook niet stemmen op die partij. Zelfs al komen sommige standpunten wel overeen met een eigen mening.
Iedere partij heeft wel standpunten die met mijn mening overeenstemmen en omgekeerd. Wie zou nu tegen veiligere steden zijn of tegen veiliger verkeer ? Wie is nu tegen meer groen in zijn stad ? Wie is nu tegen om wat meer netto te verdienen ? Wie is nu tegen wat meer verlofdagen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be