Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2020, 06:31   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.709
Standaard Franse Groenen hebben een GOED voorstel.

https://businessam.be/franse-groenen...n-met-vliegen/



Bij de Franse groenen zijn ze dat ganse model van "vliegerdevlieg" ,dat overigens op dit eigensten moment weer aan het opstarten is,kotsbeu.

Hun argumentatie is dat dit model gewoonweg ingaat tegen alle politiek over "beperken van de CO2-uitstoot",en overigens,het is bewezen,komen als het misgaat de kosten toch weer bij de overheid terecht.

Hun voorstel is dat iedere burger jaarlijks een aantal vliegkilometers toegewezen zou krijgen en indien opgebruikt zou de burger moeten wachten op volgend jaar.

De Franse groenen zijn tegen verdere luchtvaart-taks-modellen omdat dit betekent dat "rijken" dan gewoon zoveel verder vliegen als ze willen en de rest niet....


Ikzelf ben eigenlijk ook tegen het "vliegerdevlieg",zelfs geheel los van de CO2-uitstoot.Ben in mijn ganse leven nog maar 2 keer op een vliegtuig gestapt voor het WERK.De huidge crisis heeft,inderdaad,getoond hoe de overheid (ik dus) uiteindelijk betaalt voor......ja....voor wat eigenlijk.En het zou iedereen goed doen om gewoon eens te gaan KIJKEN wat vliegvelden doen met hun ganse omgeving.Voor wat eigenlijk wetende dat de meeste gekreeerde "jobs" daar door iets heel onnozels op de helling komen te staan en bovendien,in veel gevallen,ook nog "genieten" van allerlei fiscale vrijstellingen en subsidies....Dit is economisch ZINLOOS.

Daarom ben ik persoonlijk dat Franse groenen voorstel genegen (kijk eens aan,Kelt vindt een "groen" voorstel goed,in deze tijden kan echt alles) en zou het zelfs uitbreiden met een "cadeautje" voor de "gewone man",namelijk dat een burger zijn toegewezen vliegkilometers kan verkopen aan iemand die dat nodig heeft.....


Als je bedenkt,dit Franse groene voorstel zou betekenen dat vliegverkeer enkel kan groeien of dalen samen met de bevolking.Kijk,DAT is nog eens een objectiveerbare pararameter....

En ik ben virulent tegen MEER taxatie,omdat dit enkele "de staat" vetter maakt...

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2020 om 06:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 06:37   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
https://businessam.be/franse-groenen...n-met-vliegen/



Bij de Franse groenen zijn ze dat ganse model van "vliegerdevlieg" ,dat overigens op dit eigensten moment weer aan het opstarten is,kotsbeu.

Hun argumentatie is dat dit model gewoonweg ingaat tegen alle politiek over "beperken van de CO2-uitstoot",en overigens,het is bewezen,komen als het misgaat de kosten toch weer bij de overheid terecht.

Hun voorstel is dat iedere burger jaarlijks een aantal vliegkilometers toegewezen zou krijgen en indien opgebruikt zou de burger moeten wachten op volgend jaar.

De Franse groenen zijn tegen verdere luchtvaart-taks-modellen omdat dit betekent dat "rijken" dan gewoon zoveel verder vliegen als ze willen en de rest niet....


Ikzelf ben eigenlijk ook tegen het "vliegerdevlieg",zelfs geheel los van de CO2-uitstoot.Ben in mijn ganse leven nog maar 2 keer op een vliegtuig gestapt voor het WERK.De huidge crisis heeft,inderdaad,getoond hoe de overheid (ik dus) uiteindelijk betaalt voor......ja....voor wat eigenlijk.En het zou iedereen goed doen om gewoon eens te gaan KIJKEN wat vliegvelden doen met hun ganse omgeving.Voor wat eigenlijk wetende dat de meeste gekreeerde "jobs" daar door iets heel onnozels op de helling komen te staan en bovendien,in veel gevallen,ook nog "genieten" van allerlei fiscale vrijstellingen en subsidies....Dit is economisch ZINLOOS.

Daarom ben ik persoonlijk dat Franse groenen voorstel genegen (kijk eens aan,Kelt vindt een "groen" voorstel goed,in deze tijden kan echt alles) en zou het zelfs uitbreiden met een "cadeautje" voor de "gewone man",namelijk dat een burger zijn toegewezen vliegkilometers kan verkopen aan iemand die dat nodig heeft.....


Als je bedenkt,dit Franse groene voorstel zou betekenen dat vliegverkeer enkel kan groeien of dalen samen met de bevolking.Kijk,DAT is nog eens een objectiveerbare pararameter....

En ik ben virulent tegen MEER taxatie,omdat dit enkele "de staat" vetter maakt...
Ze gaan toch op elentrik vliegen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 06:38   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ze gaan toch op elentrik vliegen.
DAT zou alles veranderen.....

Maar een ding per keer en het een na het ander hé

Blijft echter dat waanzinnige horizontale plaatsgebruik van vliegtuigen en de logistieke infrastruktuur errond die eigenlijk.......niks....produceert dan overlast.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2020 om 06:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 06:44   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
DAT zou alles veranderen.....

Maar een ding per keer en het een na het ander hé
Yep!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 07:39   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Als je bedenkt,dit Franse groene voorstel zou betekenen dat vliegverkeer enkel kan groeien of dalen samen met de bevolking.
'Blijf in uw kot, blijf in uw eigen land?'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 juli 2020 om 07:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 10:03   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
https://businessam.be/franse-groenen...n-met-vliegen/
Bij de Franse groenen zijn ze dat ganse model van "vliegerdevlieg" ,dat overigens op dit eigensten moment weer aan het opstarten is,kotsbeu.

../...

En ik ben virulent tegen MEER taxatie,omdat dit enkele "de staat" vetter maakt...
Met zulke argumentering en ondersteuning van de Franse groenten kan je ook vliegen.
Buiten vliegen uit elk zichzelf respecterend en transportgericht bedrijf, namelijk .
Dat wel mijn persoonlijke mening he!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 10:39   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Met zulke argumentering en ondersteuning van de Franse groenten kan je ook vliegen.
Buiten vliegen uit elk zichzelf respecterend en transportgericht bedrijf, namelijk .
Dat wel mijn persoonlijke mening he!
Wel......het huidge economische model STAAT ter discussie hé?

Zelfs een "centrumrechtse" als mezelf ziet dat wel...

Trouwens,"buitenvliegen uit zichzelf respecterende en transportgerichte bedrijven" is geen speculatie.....het is nu al voor honderduizenden wereldwijd een feit en het is waarschijnlijk nog maar begonnen.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2020 om 10:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 11:10   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
https://businessam.be/franse-groenen...n-met-vliegen/



Bij de Franse groenen zijn ze dat ganse model van "vliegerdevlieg" ,dat overigens op dit eigensten moment weer aan het opstarten is,kotsbeu.
Totaal idioot. Ten eerste moeten we onze EIGEN CO2 uitstoot niet beperken, we moeten die van andere volkeren beperken, zodat wij er maximaal kunnen van genieten. Het heeft geen zin om offers voor anderen hun welzijn te brengen, dat is totaal idioot. Daarentegen, anderen dwingen om offers voor uw welzijn te brengen, dat is normaal.

Merk op dat dat hier ook is wat je eigenlijk doet, maar dan via een moraliserend idee, in plaats van door geweld te gebruiken zoals het hoort: jij vliegt niet, dus zie je niet in waarom anderen daar recht op zouden hebben.

Eigenlijk zouden we enkel westerlingen mogen laten vliegen, die hebben dat uitgevonden. Daar.

Citaat:
Hun argumentatie is dat dit model gewoonweg ingaat tegen alle politiek over "beperken van de CO2-uitstoot",en overigens,het is bewezen,komen als het misgaat de kosten toch weer bij de overheid terecht.
Dat laatste is natuurlijk ook verkeerd. Vrije markt zou beter zijn. Geen overheidssteun, maar ook geen overheidsbemoeienis.

Citaat:
Hun voorstel is dat iedere burger jaarlijks een aantal vliegkilometers toegewezen zou krijgen en indien opgebruikt zou de burger moeten wachten op volgend jaar.
Belachelijk. Zo een communistisch organiseren van de economie, met rantsoenen. Ik zou tenminste aannemen dat burgers hun kilometers mogen doorverkopen aan anderen op een vliegmarkt. Maar dan is een algemene CO2 tarief toch veel logischer. Waarom zou ik grote velden kerosine mogen verbranden, zolang het maar niet in een vliegend vliegtuig is ?

Citaat:
De Franse groenen zijn tegen verdere luchtvaart-taks-modellen omdat dit betekent dat "rijken" dan gewoon zoveel verder vliegen als ze willen en de rest niet....
Dat is nochtans normaal als ze hun ding willen: als vliegen schaars wordt, zal het voorbehouden zijn voor rijken, zoals het trouwens hoort.

Ik begrijp dat idiote reactionaire niet tegen een van de betere dingen die de mens ooit uitgevonden heeft: de wereld kunnen rondreizen. Dat men het wil beperken tot een eigen elite is normaal, ideaal gezien door andere volkeren zodanig in de armoede of de exterminatie te duwen dat hun storende aanwezigheid weggenomen wordt. Maar om uzelf de geneugten van zoiets te willen ontzeggen is toch totaal van de pot gerukt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 11:11   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel......het huidge economische model STAAT ter discussie hé?
Voor een chimera die wetenschappelijk onzinnig is, en de verre erfgenaam van "hemel en eeuwig leven": namelijk "duurzaamheid", een onnozel concept dat geen enkele basis heeft.

En voor een principe dat Malthusiaans verkeerd moet aflopen: afkeer van geweld en genocides.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juli 2020 om 11:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 18:00   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Dat is nogal protectionistisch vanwege die Franse groenen. De Franse toeristische sector is daar zeer bij gebaat.
Mijn vertrouwen in groenen is even groot als mijn vertrouwen in de stevigheid van een blad kropsla.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2020, 19:18   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is nogal protectionistisch vanwege die Franse groenen. De Franse toeristische sector is daar zeer bij gebaat.
Mijn vertrouwen in groenen is even groot als mijn vertrouwen in de stevigheid van een blad kropsla.
Dat begrijp ik.

Maar mijn vertrouwen in het nut van die "luchtvaartsector-bazen" en hun bezighouding is ongeveer te situeren ter hoogte van de slakken onderaan die kropsla..Ik ben het MOE dat daar belastingsgeld,en VEEL belastingsgeld naar toe gaat...(twee keer voor onze "nationale kampioen" in mijn levensspanne,andere Europese burgers misschien zelfs al meer voor hun "kampioenen").

Eigenlijk dienen ze GESCHOPT te worden naar een beter verdienmodel.En dat "groene-kropsla" voorstel lijkt me een ferme schop......

zoniet ,zitten we hier binnen 5 jaar ALWEER te typen over het redden van.....vliegtuigmaatschappijen.....zo DOOD is het model van de meesten van hen...Nog eens,COVIDS versnelde alleen maar wat we al zagen gebeuren.Het zijn zowat allemaal zombiebedrijven.....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2020 om 19:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 21:42   #12
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Ik begrijp al die CO2 beperking niet.
De ondergrens voor het plantleven is ergens rond de 150 ppm.
Tijdens een ijstijd zakt het CO2 gehalte gevaarlijk in die buurt van die grens.

Ideaal voor planten is een gehalte van 800 tot 1500 ppm. Daarom ook dat ze in serres gas opstoken om dit CO2 gehalte te halen, zorgt voor een grotere opbrengst.

Dus dank zij een stijgend CO2 gehalte gaan we hopelijk de aarde zijn groen kleed laten behouden.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 05:43   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Ik begrijp al die CO2 beperking niet.
De ondergrens voor het plantleven is ergens rond de 150 ppm.
Tijdens een ijstijd zakt het CO2 gehalte gevaarlijk in die buurt van die grens.

Ideaal voor planten is een gehalte van 800 tot 1500 ppm. Daarom ook dat ze in serres gas opstoken om dit CO2 gehalte te halen, zorgt voor een grotere opbrengst.

Dus dank zij een stijgend CO2 gehalte gaan we hopelijk de aarde zijn groen kleed laten behouden.
Eerlijk gezegd vind ik ook dat CO2 een levensbrengend restgas is,en aanwijzingen genoeg dat het goed is voor het plantleven.

Stellen we alleen maar vast dat blijkbaar een meerderheid van de mensen daar anders over denkt en stemt.Ik zal nooit nalaten hun schijnheiligheid in hun eigen gezicht te wrijven (ben berucht bij collegas daaromtrent)

CO2-uitstootbeperkingen "a la carte" (kloot de mensen die ECHT werk doen,dingen maken,diensten leveren die NODIG zijn,maar knijp een oogje dicht voor "pseudo-sectoren" als het toerisme)werken bij mij dan ook als een rode lap op een stier.........

Dat ze voor het eerste in mijn portemonnee zitten moet ik maar aanvaarden,dit is het gevolg van een minderheid te zijn in een democratische omgeving die blijkbaar anders gaat,maar nu ook nog eens betalen voor dat tweede gaat het schandaal voorbij....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juli 2020 om 05:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 06:00   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat begrijp ik.

Maar mijn vertrouwen in het nut van die "luchtvaartsector-bazen" en hun bezighouding is ongeveer te situeren ter hoogte van de slakken onderaan die kropsla..Ik ben het MOE dat daar belastingsgeld,en VEEL belastingsgeld naar toe gaat...(twee keer voor onze "nationale kampioen" in mijn levensspanne,andere Europese burgers misschien zelfs al meer voor hun "kampioenen").

Eigenlijk dienen ze GESCHOPT te worden naar een beter verdienmodel.En dat "groene-kropsla" voorstel lijkt me een ferme schop......

zoniet ,zitten we hier binnen 5 jaar ALWEER te typen over het redden van.....vliegtuigmaatschappijen.....zo DOOD is het model van de meesten van hen...Nog eens,COVIDS versnelde alleen maar wat we al zagen gebeuren.Het zijn zowat allemaal zombiebedrijven.....
Vliegreizen zijn veel te goedkoop voor de gebruiker.
Zo goedkoop dat er niet meer bij nagedacht wordt als er gereisd wordt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 12:56   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Dus dank zij een stijgend CO2 gehalte gaan we hopelijk de aarde zijn groen kleed laten behouden.
Bwah na een hoop massabranden is het al wat minder...

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10182200.html

En de rest vreten de kevers wel op.

Citaat:
https://www.bndestem.nl/bergen-op-zo...ww.google.com/

WEST-BRABANT - Als de overheid geen 20 miljoen investeert in het herplanten van bomen, verdwijnt een groot stuk bos in Nederland. Dat beweert de Nederlandse branchevereniging voor ondernemers in de bos- en houtsector naar aanleiding van de massale houtkap door de letterzetter-plaag. De houtprijs is gedaald naar een drastisch laag niveau.

Nicole Roelands 10-11-19
...

'Dramatisch’

,,De Europese houtprijs is dramatisch", vertelt Mark van Benthem van kennisinstituut Probos. De markt wordt overspoeld met hout dat is aangetast door de letterzetter. Vooral in Midden- en Oost-Europa zorgt het dier voor een groot probleem. In Tsjechië is zo'n 20 miljoen kubieke meter fijnspar bezweken.

Al dat hout komt op de markt. ,,Daar zijn de boseigenaren de dupe van, want waar ze normaal 70 euro krijgen voor een kuub hout, krijgen ze nu 20 euro.”

Laatst gewijzigd door Micele : 9 juli 2020 om 13:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 14:38   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Nogmaals, ik wantrouw die groenen.
Geef hen een vinger en ze pakken je arm, je romp en je geslachtsdeel erbij.

Dus eerst krijgt iedereen een beperkt aantal vliegkilometers.
Als dat systeem ingeburgerd is, dan krijgt iedereen een max aantal kilometers autogebruik.

De volgende stap? Iedereen geitenwollen sokken en groentepap zonder vlees.

Mijn basisidee is: vliegen kan technisch, de mens zal dus vliegen.
Maar ook: de vervuiler betaalt. Begin maar op Europees vlak om kerosine te belasten zoals diesel. (voor alle vliegverkeer in het Europese ruim).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be