Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 8 december 2004, 18:40   #1
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard "Vlaams" kartel steunt franstalige annexatie Rand.

Onlangs stelde Brussels minister-voorzitter Charles Picqué in het weekblad “Le Journal du Mardi” dat hij nadenkt over het einde van België, hiertoe gedwongen door de verkiezingssuccessen van het Vlaams Belang. Op zich goed nieuws uiteraard, wij denken daar al veel langer dan vandaag over na. Voor de minister-voorzitter zou het weliswaar onaanvaardbaar zijn dat Brussel zou deel uitmaken van het onafhankelijke Vlaanderen.
Maar Picqué stelde het nog veel scherper. In ware oorlogstaal stelde hij: “Denkt Vlaanderen nu werkelijk dat het onafhankelijk kan worden en zowel Brussel ALS ZIJN RAND behouden? Dat is toch surrealistisch.”.
Daarom wou ondergetekende van minister-voorzitter Picqué vernemen of dit standpunt effectief een standpunt is dat door zijn hele regering gedeeld wordt – Vlaamse meerderheidspartijen incluis.

In zijn antwoord bevestigde Picqué in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement dat de Brusselse regering inderdaad verplicht is een aantal hypotheses te onderzoeken, en dat één van die werkhypotheses inderdaad de verdere uitbreiding van het Brusselse grondgebied is.

Noch Guy Vanhengel (VLD), noch Pascal Smet (SPa), noch Brigitte Grouwels (CD&V-NVA) vond het nodig om dit van op de regeringsbanken te ontkennen of tegen te spreken.

Blijkbaar is het Vlaams Belang de enige Vlaamse partij in Brussel die gekant is tegen een annexatie van de Vlaamse Rand door Brussel.


Frédéric Erens
Brussels Volksvertegenwoordiger
PAJOT is offline  
Oud 8 december 2004, 18:48   #2
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Je begrijpt het niet, radicaal. De N-VA is gewoon een partij die constructief naar oplossingen zoekt, naar de mensen toe.
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 9 december 2004, 00:46   #3
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Je begrijpt het niet, radicaal. De N-VA is gewoon een partij die constructief naar oplossingen zoekt, naar de mensen toe.
jij begrijpt het niet. Eens de constitutionele samenstelling van dit apenland leren kennen.
Sinds wanneer heeft de N-VA hier iets mee te maken, zij zit niet in de Brusselse regering.
En waar lees ik hier dat Grauwels een uitbreiding van het Brussels gewest met de randgemeenten heeft mee goedgekeurd? Het is niets eens ter stemming in het Brussels parlement gekomen. Het is een louter initiatief van enkele Franstalige politici. Waar nog geen verdere stappen zijn voor ondernomen. Wanneer dit gebeurd zullen wel tegenreacties komen.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 december 2004 om 00:54.
giserke is offline  
Oud 9 december 2004, 03:50   #4
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Men koppele een gerucht aan een veronderstelling en vermenigvuldige dat met een bizarre conclusie...

En we hebben de zoveelste vergezochte aanval van collega-Vlaams-nationalisten weer op ons dak. Serieus dat wij dat nog nemen, ongelofelijk...
zorroaster is offline  
Oud 9 december 2004, 08:05   #5
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Wanneer dit gebeurd zullen wel tegenreacties komen.
ik hoop het van ganser harte
Ambiorix is offline  
Oud 9 december 2004, 15:29   #6
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

De enige echte partij blijft nog altijd het Vlaams Beelang, de partij die de principes niet overboord gooit. Als Vlaams Brabander is het duidelijk dat het Belang de enige partij is die nog iets wilt doen aan dat randconflict. Ongeloofelijk hoeveel franstalige uitbaters hier al rondlopen. TAK heeft nog werk aan de winkel. De franstalige arrogantie kent geen grenzen. Ik wil verdomme niet bij Brussel aangesloten worden.
Internaut is offline  
Oud 9 december 2004, 15:37   #7
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Men koppele een gerucht aan een veronderstelling en vermenigvuldige dat met een bizarre conclusie...

En we hebben de zoveelste vergezochte aanval van collega-Vlaams-nationalisten weer op ons dak. Serieus dat wij dat nog nemen, ongelofelijk...
Dan kan jij mij de officiële ontkenning wel tonen zeker?
jan hyoens is offline  
Oud 9 december 2004, 15:55   #8
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
De enige echte partij blijft nog altijd het Vlaams Beelang, de partij die de principes niet overboord gooit. Als Vlaams Brabander is het duidelijk dat het Belang de enige partij is die nog iets wilt doen aan dat randconflict. Ongeloofelijk hoeveel franstalige uitbaters hier al rondlopen. TAK heeft nog werk aan de winkel. De franstalige arrogantie kent geen grenzen. Ik wil verdomme niet bij Brussel aangesloten worden.
Als je in een vd 6 faciliteitengemeent woont, is die kans op termijn wel vrij groot. Politiek-sociologisch is Vlaanderen nog steeds het zwakke broertje in de Belgische constructie.
Triestig.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 9 december 2004, 16:16   #9
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dan kan jij mij de officiële ontkenning wel tonen zeker?
Er moet eerst een bevestiging zijn alvorens die ontkend kan worden. Bij mijn weten heeft Picqué zijn francofoon imperialisme nog eens gedemonstreerd zonder dat één Vlaamse partij daarmee instemde.
zorroaster is offline  
Oud 9 december 2004, 16:26   #10
Lesane
Provinciaal Statenlid
 
Lesane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Lille, Leuven
Berichten: 781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Men koppele een gerucht aan een veronderstelling en vermenigvuldige dat met een bizarre conclusie...

En we hebben de zoveelste vergezochte aanval van collega-Vlaams-nationalisten weer op ons dak. Serieus dat wij dat nog nemen, ongelofelijk...
Beter kan je het niet zeggen.
__________________
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 9 december 2004, 16:40   #11
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Wat de cd&v zegt is voor haar/zijn rekening daar moet ge de N-VA niet bij betreken. En trouwens wie gaat er nu af opgeruchten.
Piet Hein is offline  
Oud 9 december 2004, 16:48   #12
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ik ken die uitlating van de minispres van Brussel overigens gesteŭnd door die van de Wallonie. In de veronderstelling dat Vlaanderen zijn onafhankelijkheid claimt stellen die heren gewoon dat Brussel niet door Vlaanderen geannexeerd zal worden en bovendien
wensen zij dat Brussel in dat geval geen "Belgische Enclave " wordt in Vlaanderen
maw dat er een gebied door Vlaanderen "afgestaan wordt" (bv de 6 gemeenten met een
meerderheid aan franstaligen), zodat men van Brussel naar de rest van België kan reizen zonder "Vlaams gebied" te moeten betreden. een beetje zoals Baarle-Hertog en Baarle-Nassaŭ.

Die heren zijn al even chouf als onze vrienden Vlaams Nationalisten....
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 9 december 2004 om 16:50.
1handclapping is offline  
Oud 9 december 2004, 19:04   #13
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
De enige echte partij blijft nog altijd het Vlaams Beelang, de partij die de principes niet overboord gooit. Als Vlaams Brabander is het duidelijk dat het Belang de enige partij is die nog iets wilt doen aan dat randconflict. Ongeloofelijk hoeveel franstalige uitbaters hier al rondlopen. TAK heeft nog werk aan de winkel. De franstalige arrogantie kent geen grenzen. Ik wil verdomme niet bij Brussel aangesloten worden.
Voorstel: u komt na de burgeroorlog in mijn Vlaams huis wonen terwijl ik in uw woning in de onafhankelijke stadsstaat Brussel asiel geniet. Ik kan best wat Frans verdragen, namelijk, en u zal merkelijk minder last hebben van Franstaligen of ander 'vreemd' uitschot. Een win-win-situatie! Deal?
Yossarian is offline  
Oud 9 december 2004, 19:10   #14
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Voorstel: u komt na de burgeroorlog in mijn Vlaams huis wonen terwijl ik in uw woning in de onafhankelijke stadsstaat Brussel asiel geniet. Ik kan best wat Frans verdragen, namelijk, en u zal merkelijk minder last hebben van Franstaligen of ander 'vreemd' uitschot. Een win-win-situatie! Deal?
Wat bedoel je met onafhankelijke stadsstaat Brussel? Je bedoelt zonder twijfel vernederlandste Vlaamse/Dietse stad Brussel...
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 9 december 2004, 19:17   #15
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat bedoel je met onafhankelijke stadsstaat Brussel? Je bedoelt zonder twijfel vernederlandste Vlaamse/Dietse stad Brussel...
Waarschijnlijk "Brussels DC", hoofdstad van Europa ofzo. Belachelijk gewoon.
Ambiorix is offline  
Oud 9 december 2004, 19:22   #16
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat bedoel je met onafhankelijke stadsstaat Brussel? Je bedoelt zonder twijfel vernederlandste Vlaamse/Dietse stad Brussel...
Ach ja, 't is waar, jullie gingen Brussel uithongeren. Straight to the hearts and minds of the Brusseleirs! 8)
Yossarian is offline  
Oud 11 december 2004, 14:38   #17
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Uitspraak van Morelleke : "De Brusselaars zullen wel zo verstandig zijn om aanhechting bij Vlaanderen te willen". Waarschijnlijk zijn de Vlaamse behangers dus voor het demokratisch uitspreken van de bevolking voor wat betreft bij welke "staat" men wil horen - geheel in lijn met het "nieŭwe" democratische gehalte van de partij. Nu vind ik het totaal toelaatbaar dat men de mening van Morelleke toegedaan is & dat dus de Broekzelenaars als hoofdstedelingen von "Dass Flämische Reich" hiervan deel wensen uit te maken. Van mijn kant betwijfel ik dat ten zeerste en ben dan ook de mening toegedaan dat als we (de inwoners van het Vlaamse Gewest) separatisme/een onafhankelijke Vlaamse Republiek wensen we er terdege rekening mee moeten houden dat we aan de wensen van het Brusselse Gewest en het Waalse zullen moeten tegemoet komen.

Verder moet men wel overwegen dat we her en der met anderstalige minderheden
zullen "opgescheept" zitten - die wel -indien we lid wensen te blijven van de EŬ-
met de nodige égards zullen moeten behandelen. Dat maakt de vraag die ik voortdurend stel toch wel pertinent : als we een franstalige minderheid zullen hebben in een onafhankelijk Vlaanderen, waarom moeten we dan al die moeite doen ? We hebben nu in het Belgische Koninkrijk ook al een franstalige, duitstalige en letzemburgischtalige minderheid ... als we daar binnen België niet mee kunnen omgaan,
hoe zouden we er dan binnen Vlaanderen of nog kleinere "onafhankelijke staatjes" mee kunnen omgaan ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 11 december 2004, 17:44   #18
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester
 
N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen.
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
als we een franstalige minderheid zullen hebben in een onafhankelijk Vlaanderen, waarom moeten we dan al die moeite doen?
Er zal helemaal geen Franstalige minderheid zijn, aangezien we ze zullen vernederlandsen. Één volk, één taal!
__________________


N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 11 december 2004, 20:03   #19
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Er zal helemaal geen Franstalige minderheid zijn, aangezien we ze zullen vernederlandsen. Één volk, één taal!
Nooit gehoort van dwaasheid, blijkbaar hebben jullie daar een patent op
maarte is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be