Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 11 juli 2005, 20:53   #1
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard hoe Lenin dacht over het proletariaat ...

De dictatuur van het proletariaat ? Ge kent de uitspraak van Lenin kort voor zijn dood : "De menschen zijn wilden zonder moed, die door een wilde zonder gewetensbezwaren, als ik, moeten beheerscht worden. De rest is flauwe praat, literatuur, philosophie, goed voor de dommerikken. En daar de wilden, booswichten zijn, moet het hoogste ideaal van elke regeering zijn : het land aan een bagno te doen gelijken. Mijn droom is van Rusland een onmetelijke bagno te maken. Ik haat de boeren. Zij vertegenwoordigen alles wat ik verafschuw ; het verleden, het geloof, de godsdienstige verslaafdheid, en de handenarbeid. Ik zou hen allen tot den laatste willen zien verdwijnen. Het bloed is de beste mest door de natuur aangeboden."

bron : Hier Dinaso, 4 augustus 1935
PAJOT is offline  
Oud 11 juli 2005, 21:20   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Hehe, die bron lijkt me zeer objectief.
StevenNr1 is offline  
Oud 11 juli 2005, 22:00   #3
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Radicaal, je stelt me teleur.
Musketo is offline  
Oud 11 juli 2005, 22:03   #4
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
bron : Hier Dinaso, 4 augustus 1935
Beetje oud nieuws.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 11 juli 2005, 22:20   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

25 mensen afschuwelijk gemarteld tot de dood er op volgde.


Bron: Innocentius IV 5 mei 1243.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 11 juli 2005, 22:21   #6
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
25 mensen afschuwelijk gemarteld tot de dood er op volgde.


Bron: Innocentius IV 5 mei 1243.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 12 juli 2005, 09:47   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
De dictatuur van het proletariaat ? Ge kent de uitspraak van Lenin kort voor zijn dood : "De menschen zijn wilden zonder moed, die door een wilde zonder gewetensbezwaren, als ik, moeten beheerscht worden. De rest is flauwe praat, literatuur, philosophie, goed voor de dommerikken. En daar de wilden, booswichten zijn, moet het hoogste ideaal van elke regeering zijn : het land aan een bagno te doen gelijken. Mijn droom is van Rusland een onmetelijke bagno te maken. Ik haat de boeren. Zij vertegenwoordigen alles wat ik verafschuw ; het verleden, het geloof, de godsdienstige verslaafdheid, en de handenarbeid. Ik zou hen allen tot den laatste willen zien verdwijnen. Het bloed is de beste mest door de natuur aangeboden."

bron : Hier Dinaso, 4 augustus 1935
En waar heeft Lenin dat gezegd?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 12 juli 2005, 10:25   #8
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
De dictatuur van het proletariaat ? Ge kent de uitspraak van Lenin kort voor zijn dood : "De menschen zijn wilden zonder moed, die door een wilde zonder gewetensbezwaren, als ik, moeten beheerscht worden. De rest is flauwe praat, literatuur, philosophie, goed voor de dommerikken. En daar de wilden, booswichten zijn, moet het hoogste ideaal van elke regeering zijn : het land aan een bagno te doen gelijken. Mijn droom is van Rusland een onmetelijke bagno te maken. Ik haat de boeren. Zij vertegenwoordigen alles wat ik verafschuw ; het verleden, het geloof, de godsdienstige verslaafdheid, en de handenarbeid. Ik zou hen allen tot den laatste willen zien verdwijnen. Het bloed is de beste mest door de natuur aangeboden."

bron : Hier Dinaso, 4 augustus 1935
Na und? Het is niet aan mij om de verdediging van Lenin te voeren, maar een dergelijke uitspraak kon (en kan), mutatis mutandis, door elke ideologische leider of ideoloog gedaan worden. Lenin, Hitler, Pol Pot, Michel van den Bosch, radicaal... Diep vanbinnen denken ze dat allemaal, anders worden hun inspanningen om boven op de hoop te zitten futiel.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be