Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: zou u voor de andere stemmen, indien de uwe niet meer zou bestaan?
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik VOOR de n-va stemmen 18 33,33%
VBelanger: bestond 't Belang niet, dan zou ik ZEKER NIET voor de n-va stemmen 12 22,22%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik VOOR 't Belang stemmen 9 16,67%
N-VA'er: bestond de n-va niet, dan zou ik ZEKER NIETvoor 't Belang stemmen 15 27,78%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2005, 13:10   #21
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Het VB weet toch wat geduldig wachten is? Hoelang wachten jullie al niet op machtsdeelname?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 3 augustus 2005, 19:04   #22
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
ja, een ding mag je wel zeggen van sommige niveanen ; slikken kunnen ze!
Er zijn er inderdaad die liever zuigen...
Maar laat ons toch maar ophouden met belachelijk doen en gewoon de samenwerking aangaan, desnoods tegen de top in.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 3 augustus 2005, 19:48   #23
gorik
Burger
 
gorik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 124
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Ah dus de niet-splitsing van BHV en de woordbreuk van o.a. Geert Bourgeois kunnen wel door de beugel? Waarvan akte.
De niet-splitsing kan inderdaad niet door de beugel!
Liegt dit aan N-VA? nee inderdaad
N-VA heeft alles gedaan wat het kon inzake dit dossier.
Over woordbreuk gesproken; het zijn wel de andere partijen die woordbreuk hebben gepleegd.
U vit liever op een (onschuldige) Vlaams-nationale partij, dat begrijp ik.
Waar zouden we staan inzake B-H-V als N-VA niet in de Vlaamse regering had gezeten?
En hoe komt het nu weer dat dit dossier in 2007 (of vroeger) terug uit de zogenaamde koelkast komt?
gorik is offline  
Oud 3 augustus 2005, 19:53   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
De niet-splitsing kan inderdaad niet door de beugel!
Liegt dit aan N-VA? nee inderdaad
N-VA heeft alles gedaan wat het kon inzake dit dossier.
De enige 'prestatie' van de N-VA in het dossier: pre-electoraal beloftes maken die niet binnen hun bevoegdheid lagen zoals bleek......

Citaat:
Waar zouden we staan inzake B-H-V als N-VA niet in de Vlaamse regering had gezeten?
Even 'ver' (nergens)

Citaat:
En hoe komt het nu weer dat dit dossier in 2007 (of vroeger) terug uit de zogenaamde koelkast komt?
Omdat het wettelijk zo voorzien is.
Daar heeft de N-Va nogabollen in te koeten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:00   #25
gorik
Burger
 
gorik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 124
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De enige 'prestatie' van de N-VA in het dossier: pre-electoraal beloftes maken die niet binnen hun bevoegdheid lagen zoals bleek......

Verklaar u nader beste.
N-VA heeft wel mee onderhandelt inzake het Vlaams regeerakoord en heeft B-H-V op de agenda geplaatst.


Even 'ver' (nergens)


Omdat het wettelijk zo voorzien is.
Daar heeft de N-Va nogabollen in te koeten.
N-VA had wel een klacht ingediend bij het arbitragehof na de lumineuze hervormingen van Guy!
(En er moet dus een oplossing komen voor 2007)
gorik is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:24   #26
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Achteraf is gebleken dat ook de N-VA geen haar verschilt in mentaliteit met de meerderheidspartijen. Evenals SPIRIT, eenmaal aan de ruif, vergeten ze veel van hun principes. Gelukkig voor de leiding hebben de leden dat meestal als laatsten door.
rik47 is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:27   #27
gorik
Burger
 
gorik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 124
Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Achteraf is gebleken dat ook de N-VA geen haar verschilt in mentaliteit met de meerderheidspartijen. Evenals SPIRIT, eenmaal aan de ruif, vergeten ze veel van hun principes. Gelukkig voor de leiding hebben de leden dat meestal als laatsten door.
zoals wanneer
gorik is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:38   #28
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
zoals wanneer
Splitsing BHV, hervorming VRT, oorverdovend stil rond transfers naar Wallonië, taalpariteiten in brusselse ziekenhuizen en aanwervingen bij gerecht.....aantal flitspalen in Vlaanderen en bitter weinig in het andere landsgedeelte.....
rik47 is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:39   #29
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Splitsing BHV, hervorming VRT, oorverdovend stil rond transfers naar Wallonië, taalpariteiten in brusselse ziekenhuizen en aanwervingen bij gerecht.....aantal flitspalen in Vlaanderen en bitter weinig in het andere landsgedeelte.....
Heeeeeeeeej, hallo, welkom op aarde.
Waar heb jij de laatste tijd gezeten?!
Lees er bvb. het persbericht van vandaag op na over de flitspalen.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:42   #30
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Waar heb jij de laatste tijd gezeten?!
Lees er bvb. het persbericht van vandaag op na over de flitspalen.
Veel op terras gezeten. Geen persbericht gehoord of gezien.
rik47 is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:45   #31
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Veel op terras gezeten. Geen persbericht gehoord of gezien.
http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=2055
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:53   #32
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Alleszins bedankt. Dit persbericht had ik gelezen. Dat is gewoon een voorstel van de N-VA. U vraagt maar Di Rupo draait. Zeker na de verklaring van Bart De Wever dat hij een tri-partite op federaal niveau wel ziet zitten. Dat is het machtsvirus wat de N-VA ook al in zijn greep heeft. Dat bedoelde ik met mijn voorgaande posting.
rik47 is offline  
Oud 3 augustus 2005, 20:59   #33
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Alleszins bedankt. Dit persbericht had ik gelezen. Dat is gewoon een voorstel van de N-VA. U vraagt maar Di Rupo draait. Zeker na de verklaring van Bart De Wever dat hij een tri-partite op federaal niveau wel ziet zitten. Dat is het machtsvirus wat de N-VA ook al in zijn greep heeft. Dat bedoelde ik met mijn voorgaande posting.
Wat heeft dit er nu weer mee te maken. Wij zitten federaal in de oppositie en klagen aan dat dit Verkeersveiligheidsfonds (vroegere Boetefonds) moet verdwijnen. Wij betalen een te groot stuk in proportie. Dit moet veranderen.

Wat wil je nu dat we doen? Ach ja stom van mij... aangezien we in de federale meerderheid zitten moeten we dit doorvoeren maar durven dit niet uit schrik van DiRupo en gaan dus plat op de buik.

Man toch, erg vind ik het. Mag ik je trouwens is vragen, tot welke partij behoor je? Of welke partij geniet je voorkeur. Laat het aub niet het VB zijn of we zitten, vrees ik, opgescheept met JanHyoens Secundo.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 3 augustus 2005, 21:16   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Splitsing BHV, hervorming VRT, oorverdovend stil rond transfers naar Wallonië, taalpariteiten in brusselse ziekenhuizen en aanwervingen bij gerecht.....aantal flitspalen in Vlaanderen en bitter weinig in het andere landsgedeelte.....
Rik, te lang op reis geweest?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 3 augustus 2005, 21:30   #35
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Ik zou nooit voor het VB kunnen stemmen. Iets te veel onoverbrugbare meningsverschillen. Op de N-VA daarintegen... och ja, wat maakt het uit? Ik mag toch nog niet stemmen... Maar als ze zo voortdoen, dan gaat mijn eerste stem naar de N-VA, zeker en vast!
vooruit is offline  
Oud 3 augustus 2005, 21:34   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan nog zou ik voor de BUB stemmen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 3 augustus 2005, 21:42   #37
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan nog zou ik voor de BUB stemmen.
Ge meent het?
vooruit is offline  
Oud 3 augustus 2005, 21:44   #38
Townie
Vreemdeling
 
Townie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47
Splitsing BHV, hervorming VRT, oorverdovend stil rond transfers naar Wallonië, taalpariteiten in brusselse ziekenhuizen en aanwervingen bij gerecht.....aantal flitspalen in Vlaanderen en bitter weinig in het andere landsgedeelte.....
BHV : dankzij de N-VA is dit dossier brandende gehouden tot de SPa en vooral de ?LD woordbreuk pleegden. Het is dankzij de N-VA dat dit dossier in het Vlaamse regeerakkoord staat , dit regeerakkoord is ondertekend door de partijvoorzitters van de meerdertreyheidspartijen in de ferderale regering. De kwestie BHV is jammer genoeg een federale materie. Het is dus jammer dat de partijvoorzitters van de federale regeringspartijen voor de macht kiezen in de federale regering ipv de vlaamse kiezers te geven waar ze recht op hebben. De N-VA valt in dit hele dossier niks te verwijten. Als jullie zeggen dat de n-va moet opstappen uit de Vlaamse regering dan vraag ik me af op welke basis. volgens mij moeten de schuldigen aan dit verraad opstappen en niet de partij die het brandend hebben gehouden en geen woordbreuk heeft gepleegd. Trouwens GB heeft niet beslist om op de stoel te blijven zitten. Het is de partijraad van N-VA die heeft beslist om verder deel te nemen aan de Vlaamse regering.
GELDTRANSFERS : welke partij heeft dit op een schitterende ludieke manier naar buiten gebracht?? Ik dacht de N-VA. of reed het VB met de camions naar Strépy. Ook worden er overal ten lande folders uitgedeeld erover. Ook kan je hierover meer lezen op : http://www.n-va.be/programma/standpu...ail.asp?ID=133

TAALPERIKELEN : [font=Arial, helvetica][font=Arial]N-VA-parlementslid Mark Demesmaeker is verheugd dat de rapporteur van de Raad van Europa, Minodora Cliveti, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest aanport om de taalwetgeving in Brussel strikt na te leven. Het Franstalig pleidooi voor een versoepeling van de taalwetgeving in Brussel valt bij Cliveti duidelijk in dovemansoren meer lezen : http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=2024[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]de flistpalen zal je ondertussen ook wel gezien hebben.[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]Nu mijn vraag : wat heeft het vb gedaan op 21 juli ? ik heb niks vernomen van een of andere actie, of waren ze misschien lekker aan het feesten in brussel?[/font]
[font=Arial]wat hebben de andere zogenaamde vlaamse partijen ondernomen tegen [/font][font=Verdana]Splitsing BHV, hervorming VRT, oorverdovend stil rond transfers naar Wallonië, taalpariteiten in brusselse ziekenhuizen en aanwervingen bij gerecht.....aantal flitspalen in Vlaanderen en bitter weinig in het andere landsgedeelte.....[/font]
[/font]
Townie is offline  
Oud 3 augustus 2005, 21:50   #39
Townie
Vreemdeling
 
Townie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Ge meent het?
Kan je daar al op stemmen??? ik wist nog niet eens dat dat werkelijk een 'partij' was .
Townie is offline  
Oud 3 augustus 2005, 22:08   #40
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Allez, weer zone Vlaming die denkt dat hij het koud water heeft uitgevonden.

Na drie berichten euforisch gespam zal ik u al moeten teleurstellen: Vlaanderen wordt nooit onafhankelijk.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be