Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2021, 11:39   #1401
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is pas onzin. Onzin, advocatenvoer, en hypocrisie.
Het vermoeden van onschuld is onzin? Weer iets bijgeleerd vandaag!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 11:53   #1402
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het vermoeden van onschuld is onzin?
Als er aanwijzingen, en zelfs bewijzen zijn van schuld is het "vermoeden van onschuld" inderdaad dikke, vette truut.
Dat bewijst het aantal misdadigers die, uiteindelijk, in de bajes belanden.
De witte boord criminelen en de "hooggeplaatsten" zijn daar niet eens bij. Die trekken de zaak wel tot ze verjaart. NIET wegens het vermoeden van onschuld.

Dutroux was al eerder veroordeeld, maar werd vervroegd vrij gelaten door de toenmalige minister van Justitie. Met alle gevolgen van dien. Gold voor hem ook het vermoeden van onschuld?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 12:03   #1403
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dutroux was al eerder veroordeeld, maar werd vervroegd vrij gelaten door de toenmalige minister van Justitie. Met alle gevolgen van dien. Gold voor hem ook het vermoeden van onschuld?
Voor de feiten waarvoor hij veroordeeld was: nee, per definitie.

La Kawadinges is nog niet eens in staat van beschuldiging gesteld. Laat staan veroordeeld. Dus voor haar geldt het vermoeden onschuld nog steeds.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 12:06   #1404
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Voor de feiten waarvoor hij veroordeeld was: nee, per definitie.

La Kawadinges is nog niet eens in staat van beschuldiging gesteld. Laat staan veroordeeld. Dus voor haar geldt het vermoeden onschuld nog steeds.
El Kawadinges! Just is just.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 12:25   #1405
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Voor de feiten waarvoor hij veroordeeld was: nee, per definitie.

La Kawadinges is nog niet eens in staat van beschuldiging gesteld. Laat staan veroordeeld. Dus voor haar geldt het vermoeden onschuld nog steeds.
Je dwaalt af vanderzapig. Het ging over het vermoeden van onschuld. Ook zonder veroordeling was duidelijk dat dit vermoeden van onschuld voor Dutroux dikke vette zever is.

El Kaouakibi is idd nog niet in beschuldiging gesteld, maar wat tot nu toe geweten is wijst niet bepaald op een vermoeden van onschuld. Eerder het tegenovergestelde.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 12:49   #1406
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
spanning voor wie de keuken krijgt
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 13:04   #1407
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Inderdaad, en dat schorsen heeft heel veel voordelen voor de VLD.

Lastige vragen worden nu niet meer aan Lachaert gesteld, maar aan Kaouakibi en haar peperdure 4 koppige advocatenteam.
Zo blijft de VLD buiten schot.

Wordt ze uiteindelijk veroordeeld, dan zal de VLD zeggen dat ze geen partijlid meer was, dus "niets mee te maken".
Kunnen ze de beschuldigingen van zich afschudden, kan de VLD zeggen dat ze altijd is blijven geloven in de onschuld van El Kaouakibi.

Als Dadee het heeft over de truken van de foor, dan zal dat wel de grootste zijn.
Om het in hun vakjargon te zeggen : "Spelen, proberen! Altijd prijs!"

Ik kan u wel garanderen, mocht dit een N-VA'er of een VB'er geweest zijn, dat Dadee en Panda op de eerste rij zouden staan om te roepen van "kijk eens hoe rap ze haar laten vallen."
Wie betaalt eigenlijk de advocaten?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 13:11   #1408
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het vermoeden van onschuld is onzin? Weer iets bijgeleerd vandaag!
Onschuldig tot bewijs van het tegendeel en dat bewijs wordt door een rechter beoordeeld. Dit neemt niet weg, dat mensen zich een oordeel kunnen vormen op basis van wat er algemeen geweten is. En wat er nu allemaal aan het licht komt, is weinig fraai.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 24 februari 2021 om 13:11.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 13:24   #1409
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wie betaalt eigenlijk de advocaten?
Ik vrees dat de VLD die betaalt, misschien rechtstreeks ofwel via een omweg. Het zijn nogal veel dure advocaten, zelfs voor een rijke politica.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 13:43   #1410
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wie betaalt eigenlijk de advocaten?
We regelen straks een tombola, om onze favoriete Noord-Afrikaanse te steunen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 14:13   #1411
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je dwaalt af vanderzapig. Het ging over het vermoeden van onschuld.
*ZUCHT*

Daar heb ik het al de hele tijd over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ook zonder veroordeling was duidelijk dat dit vermoeden van onschuld voor Dutroux dikke vette zever is.
Waarom sleur jij daar eigenlijk de zaak Dutroux bij? De politie en het gerecht hebben daar gefaald over de hele lijn (te beginnen met zijn vervroegde vrijlating). Als je dat verengt tot een probleem met het vermoeden van onschuld, dan maak je eigenlijk een nieuwe versie van de "water in de carburateur"-mop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
El Kaouakibi is idd nog niet in beschuldiging gesteld, maar wat tot nu toe geweten is wijst niet bepaald op een vermoeden van onschuld. Eerder het tegenovergestelde.
Iets weten en iets in de pers lezen zijn twee verschillende dingen.

Het ziet er voorlopig naar uit dat ze miljoenen euro's aan belastinggeld voor kansarmen heeft omgezet in designer-meubelen, designer-kledij, een tesla, enz ...

In hoeverre dat strafbaar is hangt af van de bindende overeenkomsten die ze had met haar gulle schenkers.

Mijn verontwaardiging gaat in de eerste plaats uit naar die laatsten.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 14:34   #1412
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We regelen straks een tombola, om onze favoriete Noord-Afrikaanse te steunen.
Dus schrappen wij gewoon al de 'tombola's en geldinzamelacties?'

Afrikanen steunen die onder het mom van 'wij hebben honger' de EU geld proberen af te truggelen?

Toch zijn er nog steeds 'brave' mensen die steun blijven geven en daarvoor in hun portefeuille tasten.

Hebben die het echt nog niet begrepen denk je dan?

Kijk eens naar de vluchelingenbootjes komende uit Afrika en andere contreien, allemaal zware sterke mannen? Honger?????

Kijk eens naar het voetbal allemaal (de meeste toch) Afrikanen die zo geld opstrijken met tegen een bal te stampen en die in bepaalde gevallen die gelden gebruiken om wat anderen te laten overkomen naar de EU.

Zie ik dat te zwartgallig of klopt het als een 'bus'.

Sihame El Kaouakibi (Open VLD) en het gesjoemel.

Had men die ooit een politiek stoeltje moeten geven/laten verkrijgen?

Zou de beste optie niet zijn de dame terug te sturen naar haar rootsland of is dat te ver gezocht???

Rootsland???

Ik ben op huidig ogenblik nog eens in Antwerpen aanbeland en ja, zoals ik al eerder schreef schiet er van Antwerpen echt niet véél meer over daar het precies een Noord-Afrikaanse streek geworden is, ingepalmd geworden is ...

p.s.

Opgelet kustbewoners want daar zijn ze ook al voet aan de grond aan het zetten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 februari 2021 om 14:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 15:05   #1413
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Ik vrees dat de VLD die betaalt, misschien rechtstreeks ofwel via een omweg. Het zijn nogal veel dure advocaten, zelfs voor een rijke politica.
U leest mijn gedachten
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 15:36   #1414
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Here we go again. Het is al debunked, maar we beginnen er vrolijk opnieuw over. Rinse and repeat.

VDL heeft die ‘affaire’ gisteren in het lang en in het breed uitgelegd.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...bi-open-vld-g/


Citaat:
Keuken en meubelen
En over de veelbesproken keuken en meubels, die door LGU werden aangekocht maar door het inmiddels failliet gegane Point Urbain - nog een bedrijf van El Kaouakibi - werden gebruikt: "Point Urbain heeft die gewoon gestockeerd en er zijn ook gebruiksovereenkomsten daarvoor. Als Point Urbain dat niet had gedaan, dan had LGU een andere partner moeten vinden, en dan had dat de vzw om en bij de 50.000 euro gekost."
Ik zou het zeer merkwaardig vinden dat de fiscus hier geen bezwaar gaat over maken. Stel, mijn vennootschap koopt enkele design Eames lounge zetels, bijbehorend designer tafeltje voor mijn kantoor. Ik stel een overeenkomst op met mij als privépersoon voor het kostenloos stockeren van deze items bij mij thuis aangezien ik ze niet direct nodig heb. Dat gaat niet pakken hé.

Sterker nog, een familielid die exact hetzelfde gedaan heeft met een stoel van +/- € 7K, werd door de fiscus bij een normale controle vriendelijk verzocht extra fondsen over te maken naar een rekening van een overheidsdienst.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 15:52   #1415
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Sterker nog, een familielid die exact hetzelfde gedaan heeft met een stoel van +/- € 7K, werd door de fiscus bij een normale controle vriendelijk verzocht extra fondsen over te maken naar een rekening van een overheidsdienst.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 16:59   #1416
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ik zou het zeer merkwaardig vinden dat de fiscus hier geen bezwaar gaat over maken. Stel, mijn vennootschap koopt enkele design Eames lounge zetels, bijbehorend designer tafeltje voor mijn kantoor. Ik stel een overeenkomst op met mij als privépersoon voor het kostenloos stockeren van deze items bij mij thuis aangezien ik ze niet direct nodig heb. Dat gaat niet pakken hé.

Sterker nog, een familielid die exact hetzelfde gedaan heeft met een stoel van +/- € 7K, werd door de fiscus bij een normale controle vriendelijk verzocht extra fondsen over te maken naar een rekening van een overheidsdienst.
Waarom is er eigenlijk een gebruikersovereenkomst nodig als je gewoon stockeert?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 17:49   #1417
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Vande Lanotte strikt ge niet voor minder dan 2000 euro per dag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 18:19   #1418
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Iets weten en iets in de pers lezen zijn twee verschillende dingen.

Het ziet er voorlopig naar uit dat ze miljoenen euro's aan belastinggeld voor kansarmen heeft omgezet in designer-meubelen, designer-kledij, een tesla, enz ...
Netjes is dit in geen geval. We zullen zien of haar "gulle schenkers" het eens zijn met deze handelswijze. Ik verwed er mijn kop op dat deze manier om de verkregen subsidies van de gulle schenkers te spenderen NIET overeen werd gekomen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 18:30   #1419
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waarom is er eigenlijk een gebruikersovereenkomst nodig als je gewoon stockeert?
Het ligt er aan wat je waar "opslaat", met welke bedoeling het werd gekocht, en of het geld op deze manier mocht worden "belegd".

Volgens Business AM werd er om en bij de 100.000 euro uitgegeven aan de opgeslagen meubels om de subsidies tot de laatste vent binnen te kunnen rijven. Wat El Kaouakibi niet binnen de afgesproken tijd besteedde zou anders verloren gaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2021, 18:51   #1420
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ligt er aan wat je waar "opslaat", met welke bedoeling het werd gekocht, en of het geld op deze manier mocht worden "belegd".

Volgens Business AM werd er om en bij de 100.000 euro uitgegeven aan de opgeslagen meubels om de subsidies tot de laatste vent binnen te kunnen rijven. Wat El Kaouakibi niet binnen de afgesproken tijd besteedde zou anders verloren gaan.
Toemmetoch. Er zijn niet genoeg kansarme jongeren om mijn subsidies aan te spenderen.
Een designerkeuken dan maar.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be