Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2019, 23:14   #1
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard Agentschap Integratie en Inburgering wordt doorgelicht door... Bart Somers, ajaj.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nkel~af85471f/

Citaat:
Bart Somers is niet tevreden over het Agentschap Integratie en Inburgering.
“Bij de medewerkers heb ik veel goede wil gezien, maar ik denk dat er bij het management nog werk aan de winkel is.” De interne knowhow van het agentschap is “niet sterk”, volgens de minister. Er zijn ook geen financiële problemen, maar er is een andere filosofie en meer daadkracht nodig, vindt Somers.
Wollige praat, maar ik gok dat Bartje de inburgerings-lat wat lager wil leggen, gezien zijn liefde voor hoofddoeken in de Mechelse administratie and such.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 17 december 2019 om 23:14.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 00:18   #2
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nkel~af85471f/



Wollige praat, maar ik gok dat Bartje de inburgerings-lat wat lager wil leggen, gezien zijn liefde voor hoofddoeken in de Mechelse administratie and such.
Ik begrijp niet waarom Jambon Somers die tegen het Vlaams regeerakkoord ingaat nog niet terug floot.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 00:23   #3
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Bizar. Een agentschap draait vierkant en de minister die het beter wil doen functioneren in plaats van de zaken te laten etteren met wachtlijsten en zo krijgt hier van partijslaven de wind van voren.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 00:34   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bizar. Een agentschap draait vierkant en de minister die het beter wil doen functioneren in plaats van de zaken te laten etteren met wachtlijsten en zo krijgt hier van partijslaven de wind van voren.
Het is helemaal niet klaar dat het vierkant draait. "De medewerkers doen goed werk", "er is geen financieel probleem". Alleen, "de interne knowhow is niet sterk". Wat wil dat nu zeggen ? Lijkt mij in elk geval niet gelijk aan "vierkant draaien".
Maar we kennen Bart Somers, hij is fan van de warme, inclusieve, hypermulticulturele samenleving. ttz, inburgering van vreemdelingen is eigenlijk niet nodig. Vandaar dat deze wollige uitleg om iets te veranderen dat "goed werk levert" enig wantrouwen opwekt.
Je kon het weer niet laten om de term "partijslaaf" te gebruiken, alsof dat een versterking van de geloofwaardigheid van je argument zou zijn. Helaas, van welke partij ik slaaf ben vergeet je te zeggen. Bovendien toont je reactie aan dat je zelf nogal slaafs goedkeurt wat totaal onduidelijk is, alleen dat het inburgering van vreemdelingen in vraag stelt. Dan moet het wel goed zijn zeker.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 18 december 2019 om 00:46.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 00:42   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is helemaal niet klaar dat het vierkant draait. "De medewerkers doen goed werk", "er is geen financieel probleem". Alleen, "de interne knowhow is niet sterk". Wat wil dat nu zeggen ? Lijkt mij in elk geval niet gelijk aan "vierkant draaien".
Maar we kennen Bart Somers, hij is fan van de warme, inclusieve, hypermulticulturele samenleving. ttz, inburgering van vreemdelingen is eigenlijk niet nodig. Vandaar dat deze wollige uitleg om iets te veranderen dat "goed werk levert" enig wantrouwen opwekt.
Je kon het weer niet laten om de term "partijslaaf" te gebruiken, maar weet dat het in jouw reactie eerder op jezelf van toepassing lijkt te zijn.
Ah ja? Van welke partij dan?

Ten gronde dan. Als het de bedoeling is dat nieuwkomers snel ingepast raken in onze samenleving is het van essentieel belang dat het agentschap dat daar een uitvoerende opdracht bij heeft goed functioneert. Onder meer door het aanbod aan opleidingen goed te organiseren, waardoor onwilligen niet onder hun verplichtingen uitkomen door lange wachttijden, een kwalitatief ondermaats aanbod, enzovoort.

Het kan vreemd overkomen, maar wie weet is dat het geval met het agentschap, spijts de kundige leiding door Homans in de voorbije jaren. Hoe dan ook, een externe doorlichting kan alleen maar worden toegejuicht. als die bewereingen ivm dysfuncties vuile propaganda zijn van N-VA-haters zal dat blijken. Als er wel een probleem is, klein dan wel groot, ook. Alleen maar toe te juichen door elke rechtsgeaarde Vlaming.

En toch lees ik dan tot mijn verbazing dat dit op irritatie wordt onthaald. En ja, dan steken vermoedens rond diep in de aars van De Partij stekende hoofden de kop op. Ik geef toe dat dit mogelijk ten onrechte is. Maar uw analyse is dermate crazy dat ze ertoe aanleiding geeft.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 00:48   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ah ja? Van welke partij dan?

Ten gronde dan. Als het de bedoeling is dat nieuwkomers snel ingepast raken in onze samenleving is het van essentieel belang dat het agentschap dat daar een uitvoerende opdracht bij heeft goed functioneert. Onder meer door het aanbod aan opleidingen goed te organiseren, waardoor onwilligen niet onder hun verplichtingen uitkomen door lange wachttijden, een kwalitatief ondermaats aanbod, enzovoort.

Het kan vreemd overkomen, maar wie weet is dat het geval met het agentschap, spijts de kundige leiding door Homans in de voorbije jaren. Hoe dan ook, een externe doorlichting kan alleen maar worden toegejuicht. als die bewereingen ivm dysfuncties vuile propaganda zijn van N-VA-haters zal dat blijken. Als er wel een probleem is, klein dan wel groot, ook. Alleen maar toe te juichen door elke rechtsgeaarde Vlaming.

En toch lees ik dan tot mijn verbazing dat dit op irritatie wordt onthaald. En ja, dan steken vermoedens rond diep in de aars van De Partij stekende hoofden de kop op. Ik geef toe dat dit mogelijk ten onrechte is. Maar uw analyse is dermate crazy dat ze ertoe aanleiding geeft.
Was mijn post aan't editen terwijl jij erop antwoordde.
We zullen zien wat Somers van plan is.
Ik vertrouw hem voor geen Calvo.
En wat de partij-aars betreft, ik kies elke aars die ik wil.
Zelfs weer een SP of Agalev aars als die ooit weer redelijk zouden worden.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 18 december 2019 om 00:55.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 17:13   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Agentschap Integratie en Inburgering: daar kan niets op tegen zijn omdat die inburgering en integratie van de vreemdelingen absoluut nodig zijn om in onze maatschappij te kunnen opgenomen worden en er deel van uit te maken! Er lopen nu al genoeg exemplaren rond waar dat mislukt is.
Maar het zal toch vooral van ons gewoon "onderwijs" moeten komen!
Zou het ook kunnen komen omdat er teveel en te vlug nieuwkomers binnenstromen zodat het niet meer te bolwerken valt zonder er honderden en honderden mensen "voor de klas" te zetten, ook in dat agentschap? Een binnenstromende zee die niet meer met emmertjes kan aangepakt worden...
Misschien zouden een aantal maatregelen die allochtone leerlingen meer het vuur aan de schenen leggen, indien ze het vertikken van de hen gegeven onderwijskans met beide handen aan te grijpen, meer uithalen? Maatregelen zoals inperken van kindergeld zodat de ouders van die leerlingen ook aangezet worden om hun steentje bij te dragen! Nu lopen er teveel op straat na de schooluren rond die beter wat nuttigers zouden kunnen doen met hun tijd!
En er zijn er teveel die ontdekken dat je in onze "warme maatschappij" ook aan je trekken komt met niets te doen, zowel op school als daarna...

Laatst gewijzigd door andev : 18 december 2019 om 17:27.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 18:47   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Het kan zijn dat hij bedoelt: het management zit vol sossen en groensels.
Ik weet het niet.

Maar wat ik wel weet: ze zouden la belziek eens door een ernstige firma moeten laten doorlichten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 02:10   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Was mijn post aan't editen terwijl jij erop antwoordde.
We zullen zien wat Somers van plan is.
Ik vertrouw hem voor geen Calvo.
En wat de partij-aars betreft, ik kies elke aars die ik wil.
Zelfs weer een SP of Agalev aars als die ooit weer redelijk zouden worden.
Somers blijft tegen het Vlaams regeerakkoord ingaan stelden we vast in Villa Politica.
Terwijl de Vlaamse regering op veel dingen gaat besparen, in de zorgsector oa. gaat Somers 250.000 euro in een platform voor immigratie steken.

De VB politicus die de zaak aankaartte in het parlement vond het een regelrechte schande dat 87.000 euro voor kankeronderzoek geschrapt word maar dat Somers voor dat platform wél 250.000 euro te veel heeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2019, 08:32   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Agentschap Integratie en Inburgering wordt doorgelicht door... Bart Somers, ajaj.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nkel~af85471f/



Wollige praat, maar ik gok dat Bartje de inburgerings-lat wat lager wil leggen, gezien zijn liefde voor hoofddoeken in de Mechelse administratie and such.
typo

*door = op

incident gesloten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be