Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2019, 10:24   #21
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
hln...

???
Je kunt ook gewoon Kyra haar letterlijke woorden lezen hoor:

https://twitter.com/kyragantois/stat...10458923442179
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 10:25   #22
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geen idee, een private ondernemer ?
Grapjurk
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 10:46   #23
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.252
Standaard

Ze doen mij denken aan de VLD, een groepje straatvechters....maar dan vrouwtjes...i like it......
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 10:51   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat komt er dan van als domme kindjes beginnen met politieke campagnes op te zetten die uitmonden in egotripperij en aandacht zoeken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:26   #25
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.620
Standaard

Bon, een actiegroep voor het klimaat implodeert. Dat is dan ook alweer opgelost. Goed gewerkt iedereen die daar zijn eigen kleine steentje aan heeft bijgedragen!

De uitdaging van het klimaat is daarmee "opgelost". Terug naar de orde van de dag: hoe krijgen we Vlaanderen zo snel mogelijk onafhankelijk (of zoiets?).
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:28   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Om echt aandacht te krijgen en subsidies, moet men eerst al de Vlaamse elementen die er nog inzitten, uitzuiveren.

We zijn in Belgie, YfC zal Belgisch anti-Vlaams zijn of het zal niet zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:33   #27
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een tweet van Kyra van gisteravond die ze kort nadien verwijderde (Met dank aan onze Libro) is duidelijk genoeg
Ons Kyraatje aan het woord Go Kyra
https://twitter.com/kyragantois/stat...10458923442179
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:35   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je kunt ook gewoon Kyra haar letterlijke woorden lezen hoor:

https://twitter.com/kyragantois/stat...10458923442179
Astamblieft, voor het geval die tweet ook verwijderd wordt:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg KGADW.jpg‎ (135,1 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg KGADW2.jpg‎ (138,4 KB, 69x gelezen)
Bestandstype: jpg KGADW3.jpg‎ (70,9 KB, 70x gelezen)
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 26 augustus 2019 om 11:38.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:40   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Om echt aandacht te krijgen en subsidies, moet men eerst al de Vlaamse elementen die er nog inzitten, uitzuiveren.

We zijn in Belgie, YfC zal Belgisch anti-Vlaams zijn of het zal niet zijn.
Bij YFC zeggen dat je begrijpt waarom mensen op VB stemmen is al genoeg om als VB'er bestempeld te worden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:42   #30
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.620
Standaard

De schadenfreude bij deze meisjesruzie is intriest...

Iets wat normaal een deel is van een groeiproces van elk individu, met vallen en opstaan, met fouten en leren,... ligt nu gewoon open en bloot voor mensen die niet betrokken zin om lekker mee te lachen...

Ik vraag me af, wanneer gaan ze psychologisch breken, Anuna, Kyra,...?

Als zelf politiekers het moeilijk krijgen als ze onder druk staan (remember de wenende Muyters), wat dan niet gezegd van tienermeisjes?...

Ik zou toch denken dat de ouders mogen ingrijpen nu en in bescherming nemen.



...en ondertussen spreken we al totaal niet meer over de kern van de zaak: het klimaat.

Sigh
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:52   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
De schadenfreude bij deze meisjesruzie is intriest...

Iets wat normaal een deel is van een groeiproces van elk individu, met vallen en opstaan, met fouten en leren,... ligt nu gewoon open en bloot voor mensen die niet betrokken zin om lekker mee te lachen...

Ik vraag me af, wanneer gaan ze psychologisch breken, Anuna, Kyra,...?

Als zelf politiekers het moeilijk krijgen als ze onder druk staan (remember de wenende Muyters), wat dan niet gezegd van tienermeisjes?...

Ik zou toch denken dat de ouders mogen ingrijpen nu en in bescherming nemen.



...en ondertussen spreken we al totaal niet meer over de kern van de zaak: het klimaat.

Sigh
Kyra is een jonge vrouw (ze is al 20) die al zwaardere stormen heeft getrotseerd (de drugsdood van haar moeder). Ze is ook de enige bij YFC met een beetje verstand. Anuna daarentegen is een verwend, lui en narcistisch nest dat de ambities van haar mama moet waarmaken en dat verwacht dat iedereen naar haar pijpen danst (het concept "democratie" is haar duidelijk onbekend). De personencultus rond haar figuur is angstaanjagend en leidt af van de politieke discussie rond het klimaat. Net zoals Marc Van Ranst is Anuna het verkeerde boegbeeld voor hun zaak.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 26 augustus 2019 om 11:54.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:21   #32
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Astamblieft, voor het geval die tweet ook verwijderd wordt:
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:31   #33
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Astamblieft, voor het geval die tweet ook verwijderd wordt:
De volledige tekst van Kyra, als tekst:



Het begon allemaal in december 2018. Anuna en ik zaten samen in de zetel en zagen de video van Greta Thunberg en besloten samen om ook ‘strikes’ in België te organiseren. Iedereen kent dit verhaal wel. Ik wil jullie graag het verhaal vertellen dat niemand weet en niemand ooit heeft verteld.

Ik weet heel goed dat ik hier negatieve reacties op ga krijgen, maar dat maakt mij momenteel allemaal niet meer uit.

Ik heb zelfrespect en ik zou dat graag ook behouden, daarom dat ik nu eindelijk mijn kant van het verhaal doe.

In het begin ging het vooral over Anuna, omdat het natuurlijk over het spijbelen ging en ik wettelijk nooit heb gespijbeld aangezien ik op de Hogeschool zit.

Doet het ertoe dat Anuna meer in de aandacht kwam? Zeker niet. En nu zullen waarschijnlijk sommigen naar boven halen dat ik ooit in een artikel heb gezegd dat ik even veel aandacht wil. Wat ik bedoelde en wat niemand zag is dat ik bijna alles organiseerde achter de schermen en ik ook wel mijn ding te zeggen had en ik daar nooit de kans toe kreeg.

De band tussen Anuna en mij werd snel slechter en slechter. We kregen vaak ruzie, deels omdat we beiden ook onder een enorme stress stonden. Maar dat woog natuurlijk op onze kerngroep die we ondertussen gevormd hadden zodat we niet al het werk met ons twee moesten doen.

Het is altijd moeilijk voor jongeren als twee mensen in ruzie zitten. Dan stellen ze zich vragen als: “welke kant moet ik nu kiezen?”. Dat was natuurlijk voor niemand leuk.

Er ontstond meer en meer stress in onze groep waardoor ik het ook niet meer zo fijn vond om samen te werken, maar ik bleef toch doorgaan omdat wat wij doen en willen veranderen veel te belangrijk is om door een ruzie helemaal te verwaarlozen.

Ik begon met minder naar vergaderingen te gaan met de kerngroep omdat ik me niet meer
goed voelde in de groep en in plaats van dat iemand mij eens de vraag stelde of ik wel oké was, trok iedereen zijn conclusies en werd ik gewoon niet meer op de hoogte gehouden. Waardoor ik dan natuurlijk weer een slecht gevoel had en boos was.

Toen ik af en toe eens weende omdat het mij allemaal te veel werd, kreeg ik te horen dat ik niet zo moet overdrijven en aanstellen.

Uiteindelijk werd onze kerngroep in werkgroepen verdeeld om heel de organisatie wat
vlotter te laten verlopen. Ik werd aangesteld om het festival te organiseren dat in juni is doorgegaan. Ik had ongeveer een maand om dit te doen. Iemand was er al aan begonnen voor mij, maar de communicatie en organisatie verliep niet zo goed waardoor het naar mij werd geschoven. Na veel mailen met verschillende mensen bleek duidelijk dat we niet zomaar even een festival op poten konden zetten. Toen ik dit meldde aan de kerngroep werd het natuurlijk op mij persoonlijk gestoken.

Ik deed vroeger ook de Instagrampagina, Facebookpagina en de mailbox, maar moest de wachtwoorden en accounts afgeven toen ik het festival moest organiseren.

Uiteindelijk mocht ik dus niets meer doen want iemand anders deed communicatie, sociale media en het festival na mijn mistukte poging.

Uiteindelijk ging ik gewoon zoals iedereen elke week naar de mars.

Ik hoopte dat ik dit verhaal nooit ging moeten doen, maar er is een punt waarop genoeg genoeg is en ik ben het beu om zo behandeld te worden.

Ik word vaak als éénzelfde persoon gezien met Anuna. Ik heb ook een mening en ik ben het ook niet altijd eens met haar.

Vorige week, Pukkelpop, Clap For Climate. Ik wist tot een paar dagen ervoor niet dat we iets gingen doen op het podium. Ik ben het via via teweten gekomen en doordat ik een combi ticket had konden ze mij natuurtijk moeilijk buitensluiten. Een paar uur voor dat we op het podium verwacht werden spraken we af met al de jongeren om nog eens te repeteren.

Anuna en ik hadden elkaar al een tweetal maanden niet gezien dus hebben we even met
elkaar gepraat, alhoewel dat gepraat niet echt een juist woord is. Laten we eerder zeggen dat ik veel dingen naar mijn hoofd gesmeten kreeg (figuurlijk).

Ik vroeg hoe het zat met mijn positie in YFC, aangezien ik dit nog steeds samen met haar was opgestart. Ik kreeg te horen dat ik dit maar met iemand anders van de groep moest bespreken en dat iedereen het er mee eens was dat ik niet meer in de media mocht komen omdat ik gezegd heb dat ik VOOR Vlaams Belang en VOOR Tom Van Grieken ben.

Even duidelijkheid: in dat artikel heb ik enkel gezegd dat ik begrijp waarom mensen voor VB stemmen omdat Tom Van Grieken wel goede praatjes kan verkopen. Maar ik denk dat elke reden goed was om mij uit de groep te gooien op één of andere manier?

Wat was de druppel? Het feit dat het mij eindelijk opviel dat ik niks deed voor deze wereld of het klimaat, maar ik gewoon vast zat in een one man show voor aandacht.

Neem nu Pukkelpop. Uitgejouwd op het podium en daarna lastiggevallen. Ik ga even zeggen wat iedereen denkt en zich afvraagt.

Ten eerste zoals iedereen zegt was de Boiler Room tussen 2 geweldige dj’s niet de ideale plek.

Dan de dag erna een artikel over het feit dat Anuna snachts lastiggevallen en bedreigd is, maar ze zegt wel dat ze van niets weet en heel de nacht heeft doorgeslapen, maar ze kon wel zeggen dat het ‘jongeren met een Vlaamse Vlag’ waren.

Ik sta achter geen enkele partij, maar iedereen die mijn Twitter zag die dag heeft gelezen dat ik het niet eens was met het feit dat die vlaggen werden weggehaaid.

Ik vind dat iedereen achter mag staan waar men achter wil staan en als men daarmee geen andere mensen lastigvalt of pijn doet is dat allemaal oké toch? Of zijn we zo onverdraagzaam geworden? Het kan zijn dat die jongeren inderdaad een Vlaamse Vlag bijhadden, maar moeten we daarom al de jongeren met zo’n vlag over dezelfde kam scheren?

Dan kwam de frustratie over het feit dat Anuna een klacht ging indienen en het parket direct een onderzoek ging starten. En terechte vraag: een klacht indienen tegen bedreigingen die je niet gehoord of gezien hebt?

Ik zeg niet dat er niks gebeurd is met de andere jongeren die lastiggevallen zijn en dit moet inderdaad onderzocht worden, dat zeg ik niet.

Ik vind het gewoon heel jammer dat er meerdere vrouwen verkracht en lastiggevallen zijn deze zomer, er zijn meerdere mensen in elkaar geslagen en die mensen zitten gewoon thuis met mentale en fysieke pijn zonder dat ze ook maar iets te horen krijgen van het gerecht.

1 dag later krijgen we te zien dat Anuna, samen met Adélaide en haar zus naar Chili trekt voor een conferentie. Velen stellen de terechte vraag of ik niet mee mag? Neen, ik mag inderdaad niet mee. Toen ik de vraag stelde waarom ik niet mee mocht was het antwoord dat ik in België de beweging moet trekken, maar hadden ze niet een week geleden gezegd dat ik niet meer in de media mocht komen?

Ook heb ik eens de mailbox gecheckt van YFC omdat ik het gevoel had dat ik van vele dingen niet op de hoogte werd gebracht en ik had gelijk. Mails voor evenementen die enkel naar Anuna werden doorgestuurd waar ik nooit iets van te horen kreeg, mensen die mijn contactgegevens vragen? Werd gewoon niet op geantwoord. Toen ik dit argument. aanhaalde bij een lid van de kerngroep werd gewoon het wachtwoord verandert zodat ik er niet meer op kon. Natuurlijk werd er achteraf een verhaaltje aangeplakt zoals bij alles waardoor ik gek lijk en me dingen voorstel die er niet zijn.

Er zijn nog heel veel dingen die ik kan en wil vertellen, maar ik denk dat dit wel genoeg is. Velen zullen dit zien als jaloezie tov Anuna en dit is allesbehalve dat. Ik ben het gewoon beu om behandeld te worden als een stuk vuil en ik weet dat ik hierdoor allesbehalve aandacht ga krijgen.

Maar ik vond dat ik dit verhaal moest doen. Ik heb het gevoel dat ik langs alle kanten onderdrukt wordt en de mond gesnoerd wordt.

Dit is ook geen persoonlijke aanval naar Anuna toe en ik zeg ook niet dat ik perfect ben, want ik ben ook een aantal keer kwaad geworden op haar etc.

In de media zagen jullie inderdaad nooit echt dat er problemen waren omdat ik niet wil dat dit weegt op de organisatie. Ik ben YFC opgestart omdat ik een doel heb en dit doel staat los van mijn band met Anuna en de rest van YFC.

En of ik nu in die groep zit of niet, ik ga verder om mijn doelen te bereiken binnen de klimaatkwestie en je zal me nog steeds zien verschijnen op de marsen.

Ga ik terug in de YFC-kerngroep? Ik denk het niet. Mensen met een eigen mening horen daar niet. Ik ben een persoon die kritisch nadenkt, bij alles wat ik zie en ik volg niet zomaar een kudde. Ik ben niet links of rechts. Ik zeg niet dat jullie nu massaal moeten gaan haten op Anuna, want dat is zeker niet de bedoeling van mijn verhaal. Velen vroegen zich af wat er met mij aan de hand is, waar ik naartoe was dus voelde ik me verplicht om te vertellen wat er aan de hand is. Ga ik hier vrienden mee maken? Waarschijnlijk niet.

Als jullie vragen hebben mogen jullie me altijd een persoonlijk berichtje sturen. En ik zou ook willen vragen voor je me persoonlijk aanvalt om even na te denken en na te denken over het feit dat ik ook maar een 20-jarig meisje ben die probeert om een manier te vinden om hiermee om te gaan.

Danku.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:33   #34
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Voor een 20-jarige hogeschoolstudente, is die lap tekst op een lamentabele manier geschreven. Als dat de standaard is voor de huidige jeugd, dan beklaag ik promotoren en begeleiders die zulk gedoe in thesis/eindwerk-vorm moeten lezen.

En los daarvan lijkt het me dat het kleine beetje serieux dat je nog aan die organisatie kon vastmaken, bij deze ook verdwenen is...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:42   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...en ondertussen spreken we al totaal niet meer over de kern van de zaak: het klimaat.
Het is dan ook niet nuttig om er bij ons over te spreken, toch niet in het kader van acties, en zeker niet in het kader van de richting van acties van die meisjes.

Wij (ttz, Belgie of Europa) kunnen 0.4% of 10% van de uitstoot weghalen door als holbewoners gaan te leven en geen gram fossiele brandstof meer te gebruiken vanaf morgen. Alle compromissen op dat vlak gaan die 0.4% of die 10% proportioneel omlaag halen. Zelfs een gigantisch drastisch programma dat ons de helft doet uitstoten van wat we vandaag uitstoten, gaat onze bijdrage naar 0.2% (Belgie) of 5% (Europa) brengen.

Verdere politieke invloed heeft het volk hier niet.

Wij kunnen niks doen aan wat Afrika, Indie, de USA of China uitstoot. Wij kunnen in Belgie niks veranderen aan 99.6% van de werelduitstoot, en we kunnen in Europa niks veranderen aan 90% van de werelduitstoot.

Maar meer nog, onze uitstoot gaat al in lichtjes dalende lijn, en die van de rest van de wereld stijgt als een kanonsbal. Dus die cijfers vandaag zijn morgen NOG kleiner.

En "alle beetjes helpen" is niet waar. Als onze wereld uitstoot in de komende paar decennia niet met een factor 4 of zo omlaag gaat, spreken we niet over het VERMIJDEN van een klimaatseffect, maar over het WAT LATER bekomen van hetzelfde effect. Bij een serieuze Belgische inspanning van 0.2% wordt dat dus "2 maanden later" ; bij een serieuze Europese inspanning wordt dat "5 jaar later". Wat onmeetbaar is, gezien klimaatseffecten over 30 jaar bekeken worden.

Maw, wij zijn de meesters van de wereld niet, wij kunnen daar, zelfs met drakonische zelf-inspanningen, in de praktijk NIKS aan veranderen. Spijtig genoeg is de koloniale periode achter de rug waar we onze wil aan een groot deel van de planeet konden opleggen.

Wat kunnen we dan wel doen ? Ons aanpassen. Ons zo goed mogelijk voorbereiden. Er van uitgaan dat die 90% van de wereld waar wij niks aan te zeggen hebben, en die het klimaatsprobleem veroorzaken, ons inderdaad met een klimaatsprobleem zullen opzadelen, en ons daar nu al op voorbereiden.

Wat kunnen we nog doen ? Wij kunnen trachten economisch profijt te halen in het "helpen" van de rest van de wereld om hun uitstoot te verminderen, door CO2 arme technologie UIT TE VOEREN en daar de wereldmarkt mee te veroveren. De winst die we daar economisch mee maken, kunnen we in het eerste punt investeren, om ons zo goed mogelijk voor te bereiden.

En wat zouden we ideaal kunnen doen ? De wereld veroveren en anderen dwingen om op te houden met een klimaatsverandering te veroorzaken. Maar wij hebben daar de slagkracht niet toe.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:46   #36
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Voor een 20-jarige hogeschoolstudente, is die lap tekst op een lamentabele manier geschreven. Als dat de standaard is voor de huidige jeugd, dan beklaag ik promotoren en begeleiders die zulk gedoe in thesis/eindwerk-vorm moeten lezen.

En los daarvan lijkt het me dat het kleine beetje serieux dat je nog aan die organisatie kon vastmaken, bij deze ook verdwenen is...
Kwaliteit van het onderwijs gaat dan ook al jaren achteruit. Ik merk bij onze oudste dat zelfs de kloof tussen lagere school en middelbaar groter wordt . Wat moet dat vandaag dan niet zijn als studenten van middelbaar onderwijs naar hogere studies overstappen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:47   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat komt er dan van als domme kindjes beginnen met politieke campagnes op te zetten die uitmonden in egotripperij en aandacht zoeken.
Sorry, het is begonnen met aandacht zoeken.
Getuige hiervan haar gendertwijfel waarmee ze eerder in het nieuws kwam.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:50   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Kwaliteit van het onderwijs gaat dan ook al jaren achteruit. Ik merk bij onze oudste dat zelfs de kloof tussen lagere school en middelbaar groter wordt . Wat moet dat vandaag dan niet zijn als studenten van middelbaar onderwijs naar hogere studies overstappen?
Een totale ramp.

De kennis van wiskunde, fysica, de Nederlandse taal...alles is in hoog tempo achteruit gegaan.

Als prof ben je nu bezig met de dt fouten er terug uit te halen.

Maar goed, blijkbaar hebben we te weinig respect voor het beroep van leerkracht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:54   #39
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een totale ramp.

De kennis van wiskunde, fysica, de Nederlandse taal...alles is in hoog tempo achteruit gegaan.

Als prof ben je nu bezig met de dt fouten er terug uit te halen.

Maar goed, blijkbaar hebben we te weinig respect voor het beroep van leerkracht.
t'is al zover gekomen dat sommige ouders een proces aanspannen als hun kind gebuisd is.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:03   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Voor een 20-jarige hogeschoolstudente, is die lap tekst op een lamentabele manier geschreven. Als dat de standaard is voor de huidige jeugd, dan beklaag ik promotoren en begeleiders die zulk gedoe in thesis/eindwerk-vorm moeten lezen.

En los daarvan lijkt het me dat het kleine beetje serieux dat je nog aan die organisatie kon vastmaken, bij deze ook verdwenen is...
Eigenlijk is wat binnen dat vriendenkringetje gebeurd heel normaal.
Enkele pubers die een club je oprichten en daarmee in de media aandacht geraken.

Kyra mede-oprichtster van dat clubje was echter al te oud om de media aandacht te trekken.
Zij was toen immers al +18 en dus niet meer leerplichtig.
Daarnaast zat zij toen al in de hoge school, zij zat dus niet meer onder de invloed van leerkrachten.
Zij stond toe al een pak dichter bij de werkelijke maatschappij.

Om dat clubje een wettelijk statuut te kunnen geven moeten er een aantal meerderjarige verantwoordelijken in het bestuur van dat clubje zitten.
Op papier was Kyra dus de voorzitster van dat clubje, in werkelijkheid was Anuna haar moeder er de baas, zij had immers het nodige geld en geraakt aan de nodige fondsen om bekendheid te bezorgen aan de clubje.
Nu is Anuna echter zelf meerderjarig en hebben ze Kyra niet meer nodig voor dat clubje. Eigenlijk is Kyra zelfs een hinderpaal voor Anuna, die de opdracht heeft om een succesvolle politica te worden.

En dat het enkel daaroom draait is wel heel duidelijk.
Anuna is nu zelf ook niet meer leerplichtig en het eerste dat ze doet is een zeiltocht van enkel weken maken, midden in het schooljaar. Want ja, zij kan de brosacties niet meer leiden, zij kan zelf immers niet meer brossen en is nu strafbaar voor het aanzetten van minderjarigen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, als zij de brosacties blijft aanvoeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be