Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2019, 10:02   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
En nog maar eens ééntje, ... Helaas!

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190819_04566299
Waarom helaas?
Ah ja, dikke miserie voor die automobilist. Okee.

(beetje te straf geformuleerd, maar wel duidelijk ..)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 10:10   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Links afslaan terwijl hij werd ingehaald.

Waarom moet erbij vermeld worden dat het een speedelec was ? Slaan brommers, gewone fietsers, gewone e-bikes, coureurs, enz...nooit links af soms ?

Verleden jaar bijna 80 dode fietsers in het verkeer. Maar als het een speedelec rijder is, komt het uitgebreid in het nieuws.

Dit is een beetje dezelfde type berichtgeving als er eens een Tesla een accident heeft. Sensatiewaarde omdat de cafeboer het interessant vindt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 10:28   #43
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Links afslaan terwijl hij werd ingehaald.

Waarom moet erbij vermeld worden dat het een speedelec was ? Slaan brommers, gewone fietsers, gewone e-bikes, coureurs, enz...nooit links af soms ?

Verleden jaar bijna 80 dode fietsers in het verkeer. Maar als het een speedelec rijder is, komt het uitgebreid in het nieuws.

Dit is een beetje dezelfde type berichtgeving als er eens een Tesla een accident heeft. Sensatiewaarde omdat de cafeboer het interessant vindt.
In zo'n geval moet je richting aangeven, in het midden van de weg rijden en voorsorteren zodat men de automobilisten verhindert om voorbij te steken.

Doe je dit niet, dan riskeer je dat ze je alsnog voorbijsteken zoals ik al meermaals heb meegemaakt ondanks het duidelijk aangeven van de richting. Het is onvoorstelbaar wat je allemaal meemaakt met automobilisten. Ofwel fietsen ze zelf nooit ofwel hebben ze zo'n gebrek aan intellect dat ze situaties niet kunnen inschatten.

Kortom, de fietser moet weer duidelijk assertief zijn.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 10:34   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In zo'n geval moet je richting aangeven, in het midden van de weg rijden en voorsorteren zodat men de automobilisten verhindert om voorbij te steken.

Doe je dit niet, dan riskeer je dat ze je alsnog voorbijsteken zoals ik al meermaals heb meegemaakt ondanks het duidelijk aangeven van de richting. Het is onvoorstelbaar wat je allemaal meemaakt met automobilisten. Ofwel fietsen ze zelf nooit ofwel hebben ze zo'n gebrek aan intellect dat ze situaties niet kunnen inschatten.

Kortom, de fietser moet weer duidelijk assertief zijn.
Als ik fiets dan steek ik altijd mijn hand uit als ik wil afslaan. Dat was vroeger verplicht, maar werd op een zeker ogenblik afgeschaft. Zeer slechte beslissing.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 10:45   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In zo'n geval moet je richting aangeven, in het midden van de weg rijden en voorsorteren zodat men de automobilisten verhindert om voorbij te steken.

Doe je dit niet, dan riskeer je dat ze je alsnog voorbijsteken zoals ik al meermaals heb meegemaakt ondanks het duidelijk aangeven van de richting. Het is onvoorstelbaar wat je allemaal meemaakt met automobilisten. Ofwel fietsen ze zelf nooit ofwel hebben ze zo'n gebrek aan intellect dat ze situaties niet kunnen inschatten.

Kortom, de fietser moet weer duidelijk assertief zijn.
Ik heb hiervoor een spiegel, en ik gebruik mijn arm om aan te geven wat ik wil doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 10:48   #46
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik fiets dan steek ik altijd mijn hand uit als ik wil afslaan. Dat was vroeger verplicht, maar werd op een zeker ogenblik afgeschaft. Zeer slechte beslissing.
Het houdt helemaal geen steek dat men dit zou afschaffen daar het fundamenteel is m.b.t. de veiligheid om zijn richting aan te geven, dus ik betwijfel uw stelling.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 10:49   #47
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb hiervoor een spiegel, en ik gebruik mijn arm om aan te geven wat ik wil doen.
Zelfs al steek je uw arm uit, dan nog zijn er automobilisten die nog snel effe voorbijsteken, zelfs aan een zijstraat zonder zicht.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 10:56   #48
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In zo'n geval moet je richting aangeven, in het midden van de weg rijden en voorsorteren zodat men de automobilisten verhindert om voorbij te steken.

Doe je dit niet, dan riskeer je dat ze je alsnog voorbijsteken zoals ik al meermaals heb meegemaakt ondanks het duidelijk aangeven van de richting. Het is onvoorstelbaar wat je allemaal meemaakt met automobilisten. Ofwel fietsen ze zelf nooit ofwel hebben ze zo'n gebrek aan intellect dat ze situaties niet kunnen inschatten.

Kortom, de fietser moet weer duidelijk assertief zijn.
Met alle respect maar ik ben zelf fietser en ik vind toch dat veel fietser roekeloos te werk gaan.

Ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat ik op een weg rijd met een maximale snelheid en een fietspad naast de weg, waarbij de fietser zomaar, zonder ook meer enige verwittiging links afslaat en dus de rijweg oversteekt.

Ik begrijp gewoon niet wat ze in hun hoofd halen. Denken ze omdat ze geen auto horen dat er ook geen is? Als er wat tegenwind is komt het vaak voor dat ik de auto's achter mij niet hoor.

Ik bedenk dan dat als ik iets verder geweest was ik die fietser gewoon dood had gereden.

Wat jij doet mag, maar je moet ook wel voorrang geven aan de auto's. Je kunt niet zomaar even uw handen uitsteken en er dan op rekenen dat de auto jouw voorrang zal verlenen. Als je de baan oversteekt zoals op de foto van het recente artikel moet je voorrang geven.

Ik steek ook soms mijn hand uit maar ik kijk vooral indien er geen voertuig afkomt en als ik die niet rijdend kan doen (ik heb geen spiegels) dan stop ik gewoon.

Let wel, ik heb zie ook automobilisten die zich onverantwoord gedragen tegenover fietsers maar jammer genoeg is de fietser altijd de verliezer en moet hij dus dubbel zo voorzichtig zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 11:35   #49
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Links afslaan terwijl hij werd ingehaald.

Waarom moet erbij vermeld worden dat het een speedelec was ? Slaan brommers, gewone fietsers, gewone e-bikes, coureurs, enz...nooit links af soms ?

Verleden jaar bijna 80 dode fietsers in het verkeer. Maar als het een speedelec rijder is, komt het uitgebreid in het nieuws.

Dit is een beetje dezelfde type berichtgeving als er eens een Tesla een accident heeft. Sensatiewaarde omdat de cafeboer het interessant vindt.
Die aandacht is niet meer dan normaal... speed pedelecs hebben nu eenmaal specifieke risico's: ze komen grotendeels op de baan tijdens spitsmoment (i.t.t. wielertoeristen), dus veel gemengd en meer risicovol verkeer. De meeste automobilisten herkennen ze als fiets en schatten de snelheid dan ook verkeerd in... Ik heb al eens een afslaande auto of lijnbus, en onlangs een vrachtwagen, net kunnen ontwijken - dan ga je toch twee keer nadenken over de veiligheid.

Als speed-pedelecs meer vertegenwoordigd zijn in de ongevallenstatistieken dan in hun marktaandeel, is dat geen sensatie maar wel er een probleem. Kijk bijvoorbeeld naar Zwitserland...
Citaat:
These e-bike figures are the highest ever recorded (april '19) and reflect the increasing popularity of e-bikes in Switzerland. Of the 321 deaths or serious injuries, 236 were on slow e-bikes (up to 25km/h) and 85 on fast ones.
Volgens wetenschappelijk onderzoek ligt het ongevallenrisico (met zware verwonding of dodelijke afloop) 50 % hoger op een speed-pedelec dan op een gewone pedelec...https://www.sciencedirect.com/scienc...0145751830174X
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 12:00   #50
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Die aandacht is niet meer dan normaal... speed pedelecs hebben nu eenmaal specifieke risico's: ze komen grotendeels op de baan tijdens spitsmoment (i.t.t. wielertoeristen), dus veel gemengd en meer risicovol verkeer. De meeste automobilisten herkennen ze als fiets en schatten de snelheid dan ook verkeerd in... Ik heb al eens een afslaande auto of lijnbus, en onlangs een vrachtwagen, net kunnen ontwijken - dan ga je toch twee keer nadenken over de veiligheid.

Als speed-pedelecs meer vertegenwoordigd zijn in de ongevallenstatistieken dan in hun marktaandeel, is dat geen sensatie maar wel er een probleem. Kijk bijvoorbeeld naar Zwitserland...


Volgens wetenschappelijk onderzoek ligt het ongevallenrisico (met zware verwonding of dodelijke afloop) 50 % hoger op een speed-pedelec dan op een gewone pedelec...https://www.sciencedirect.com/scienc...0145751830174X
De snelheid is ook hoger. Maar als je niet aan die snelheid kan gaan, neem je de fiets niet he, maar de wagen. Allez, in mijn geval toch. Trage e-bike is gewoon te traag....

Nu, ik klaag niet: ik rij 90 % van mijn trajact volledig afgescheiden van het verkeer. Slechts de laatste 10 % moet ik op de weg rijden, in een zone 50. Daar rij ik op de rijbaan ipv het fietspad. Gelukkig nauwelijks verkeer.

Pikant detail: de fiets waar het over gaat in dit artiekel...is helemaal geen speedelec. De gazet heeft weer een fout gemaakt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 12:02   #51
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Links afslaan terwijl hij werd ingehaald.

Waarom moet erbij vermeld worden dat het een speedelec was ? Slaan brommers, gewone fietsers, gewone e-bikes, coureurs, enz...nooit links af soms ?

Verleden jaar bijna 80 dode fietsers in het verkeer. Maar als het een speedelec rijder is, komt het uitgebreid in het nieuws.

Dit is een beetje dezelfde type berichtgeving als er eens een Tesla een accident heeft. Sensatiewaarde omdat de cafeboer het interessant vindt.
Bij Tesla is het nogal onzinnig, omdat alle statistieken op dat vlak in het voordeel van Tesla pleiten. Met een speedpedelec weet ik het niet hoor. Er zijn in 2018 weer minder verkeersdoden gevallen, maar het aantal verkeersongevallen met fietsers gaat omhoog. Ik vraag me af in hoeverre we de oorzaken kunnen zoeken bij de elektrische fiets.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 12:08   #52
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij Tesla is het nogal onzinnig, omdat alle statistieken op dat vlak in het voordeel van Tesla pleiten. Met een speedpedelec weet ik het niet hoor. Er zijn in 2018 weer minder verkeersdoden gevallen, maar het aantal verkeersongevallen met fietsers gaat omhoog. Ik vraag me af in hoeverre we de oorzaken kunnen zoeken bij de elektrische fiets.
Ik kan mij zeker inbeelden dat speedelecs in stedelijke omgevingen gevaarlijker zijn. Door hun hoger vermogen en dus hogere snelheden, heb je nu eenmaal meer kans op een ernstig ongeval indien de omstandigheden tot een ongeval er zijn: veel verkeer, slechte infrastructuur, enz....Ik zou er dus ook nooit mee rijden in pakweg Antwerpen, Gent en begot, Brussel.

Ook in West-Vlaanderen is fietsen vaak uw leven wagen. De wegen zijn daar vaak nog uitgerust met geen fietspad of enkel een moordstrookje. Dat geldt voor de gewone fietser als de speedeleccer.

Ik vind het hier in Limburg op dat gebied veel beter geregeld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 12:34   #53
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kan mij zeker inbeelden dat speedelecs in stedelijke omgevingen gevaarlijker zijn. Door hun hoger vermogen en dus hogere snelheden, heb je nu eenmaal meer kans op een ernstig ongeval indien de omstandigheden tot een ongeval er zijn: veel verkeer, slechte infrastructuur, enz....Ik zou er dus ook nooit mee rijden in pakweg Antwerpen, Gent en begot, Brussel.

Ook in West-Vlaanderen is fietsen vaak uw leven wagen. De wegen zijn daar vaak nog uitgerust met geen fietspad of enkel een moordstrookje. Dat geldt voor de gewone fietser als de speedeleccer.

Ik vind het hier in Limburg op dat gebied veel beter geregeld.
Dat klopt volledig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 12:42   #54
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Pikant detail: de fiets waar het over gaat in dit artiekel...is helemaal geen speedelec. De gazet heeft weer een fout gemaakt.
Alweer die zever...? Ligt de fout bij de journalisten of bij de politie die geen onderscheid kan maken.

Even gekeken... Link, dit artikel heeft een beter foto. Inderdaad geen speed pedelec, lijkt me eerder een gewone elektrische fiets, allicht van het merk Flyer.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 12:54   #55
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Alweer die zever...? Ligt de fout bij de journalisten of bij de politie die geen onderscheid kan maken.

Even gekeken... Link, dit artikel heeft een beter foto. Inderdaad geen speed pedelec, lijkt me eerder een gewone elektrische fiets, allicht van het merk Flyer.
Die foto kan van overal komen hoor, die fiets lijkt me niet echt uit een ongeval te komen.
Soms kopen journalisten een foto in een fotobank.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 12:56   #56
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kan mij zeker inbeelden dat speedelecs in stedelijke omgevingen gevaarlijker zijn. Door hun hoger vermogen en dus hogere snelheden, heb je nu eenmaal meer kans op een ernstig ongeval indien de omstandigheden tot een ongeval er zijn: veel verkeer, slechte infrastructuur, enz....Ik zou er dus ook nooit mee rijden in pakweg Antwerpen, Gent en begot, Brussel.
Er rijden er hier zat veel in Gent... maar aan de regels (max. 30 km/u, verboden rijrichting e.d.) houden is een probleem voor de meesten. Desondanks, als ik me keurig aan de regels houdt, dan is dat nog steeds pakken sneller dan met de auto...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ook in West-Vlaanderen is fietsen vaak uw leven wagen. De wegen zijn daar vaak nog uitgerust met geen fietspad of enkel een moordstrookje. Dat geldt voor de gewone fietser als de speedeleccer.
Ja welkom hier... gewestwegen in W-Vl. zijn een ramp. Dan krijg je van die toestanden zoals afgescheiden fietspad met een D9 waar een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt (geen idee waar ik moet/kan rijden dan...) of snelheidsbeperking 90 km/u met een fietspad verboden voor bromfietsers B (...). Om nog maar te zwijgen over verzakte betonplaten en te smalle fietspaden...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 13:09   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die foto kan van overal komen hoor, die fiets lijkt me niet echt uit een ongeval te komen.
Soms kopen journalisten een foto in een fotobank.
Hier, nog ene:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...eedpedelec-ma/

De politie en de gazetten kennen het verschil niet. Nochtans is het vrij duidelijk: een nummerplaat.

Achja...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 13:15   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Die aandacht is niet meer dan normaal... speed pedelecs hebben nu eenmaal specifieke risico's: ze komen grotendeels op de baan tijdens spitsmoment (i.t.t. wielertoeristen), dus veel gemengd en meer risicovol verkeer. De meeste automobilisten herkennen ze als fiets en schatten de snelheid dan ook verkeerd in... Ik heb al eens een afslaande auto of lijnbus, en onlangs een vrachtwagen, net kunnen ontwijken - dan ga je toch twee keer nadenken over de veiligheid.

Als speed-pedelecs meer vertegenwoordigd zijn in de ongevallenstatistieken dan in hun marktaandeel, is dat geen sensatie maar wel er een probleem. Kijk bijvoorbeeld naar Zwitserland...


Volgens wetenschappelijk onderzoek ligt het ongevallenrisico (met zware verwonding of dodelijke afloop) 50 % hoger op een speed-pedelec dan op een gewone pedelec...https://www.sciencedirect.com/scienc...0145751830174X
Nog iets, het spitsmoment.

Ik ben deze ochtend exact 1 verdwaalde fietser tegenkomen op weg naar het werk (25 km enkel). Mijn route is voornamelijk fietsroutenetwerk.

Om 8h sochtends rijden daar nu eenmaal nog geen toeristen. En om 5h savonds is dat ook al fors uitgedund (die 1 wordt er dan 3 of 4).

Ik verwacht als de vakantie gedaan is, dat ik eenzaam zal zijn.

Wel fijn zo, door het bos (Lietenberg) sjezen op een brede, vlakke, baan met veel overzicht en autos niet toegelaten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 14:23   #59
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Iedereen heeft toch al die reclame boodschap op tv gezien waar een iets oudere dame met haar snel fietske enkele anderen voorbijvliegt tegen een deftige snelheid?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 augustus 2019 om 14:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 15:04   #60
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Die foto kan van overal komen hoor, die fiets lijkt me niet echt uit een ongeval te komen.
Soms kopen journalisten een foto in een fotobank.
Als u wat verder keek in het artikel staan foto's vanuit een andere hoek getrokken... inclusief het aanrijdend voertuig (blauwe Ford Focus) en plaatsnaamborden. Dus geenszins een stock-foto. Waarom men dan dit een speed pedelec verklaart, is me nog steeds een raadsel.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be