Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2014, 05:30   #201
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
Ik probeerde laatst even na te denken over de transparantie van Bitcoin en de gevolgen daarvan want ik had begrepen dat alle transacties openbaar zijn. Ik begrijp spijtig genoeg niet het hele proces. Zo worden die bitcoins gesplitst me dunkt en kan je dus niet 1 bitcoin volgen en uit die beweging van alles leren.

Zelf zie ik me er niet aan beginnen. Te moeilijk voor me en al die gokkers en criminelen die er op vliegen als insecten op stront. Ik ga altijd aan het kortste eind trekken.
Opmerkelijk hoe snel U opgeeft, Uw avatar zou het tegendeel aanduiden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 05:33   #202
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Deze topic is grappig, hopelijk mag het nog lang duren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 05:44   #203
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Bitcoin heeft enkel waarde inzoverre mensen het systeem erachter vertrouwen. Het is een fiatmunt net als alle andere. Er staat geen vaste waarde tegenover.

Ik snap dat bitcoin op het moment populair is, zeker in bepaalde sectoren en gebieden. Maar algemeen is het gewoon een fiatmunt maar wel eentje met een duidelijke houdbaarheidsdatum in 2140. Dat is natuurlijk nog verre toekomst maar maakt de munt net zo waardeloos tegen 2141 als een rijksmark vandaag.

Voorts kunnen bitcoins behoorlijk snel vernietigd worden, deflatie zal binnen dit en een paar jaar een zeer groot probleem zijn. Bij fiatgeld gedekt door een overheid kan dat gecorrigeerd worden, bij bitcoins neit.


__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 06:13   #204
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht


2

Krankzinnig dat mensen in die praat geloven. Los van Bitcoin. Die praat... "Gedekt door een overheid".

Die mensen worden gedekt door een overheid ja. In de dekhengst-zin.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 06:27   #205
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Deze topic is grappig, hopelijk mag het nog lang duren...
Ben niet zeker of het nu zo grappig is, zal er een beetje van afhangen hoeveel schade dergelijke dwaasheden nog zullen aanrichten. Het positieve is wel dat de tragische absurditeit van de economische crisis in de schijnwerpers wordt geplaatst, men is nu compleet gek geworden en blijft gewoon voortgaan alsof alle gezond verstand definitief de mensheid verlaten heeft. En al is het geen blijk van gezond verstand, het delven van goud kan je nog ergens plaatsen omdat het misschien mooi staat op de kast. Vandaag zijn we geëvolueerd, we geven 'niets' een naam en daarop gaan we speculeren, en warempel, het brengt geld op. Economen staan werkelijk onmachtig tegen dergelijke dwaasheden en de charlatans zeggen dat dit over economie gaat, de verwarring nog grootser. En waar die complementaire munten nu echt over gingen, zijn we al lang vergeten.

Laatst gewijzigd door tandem : 20 januari 2014 om 06:27.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 06:29   #206
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Krankzinnig dat mensen in die praat geloven. Los van Bitcoin. Die praat... "Gedekt door een overheid". Die mensen worden gedekt door een overheid ja. In de dekhengst-zin.
Ja, echt geloofwaardig ben je al lang niet meer of ben je plots tot bezinning gekomen misschien? Maar groot gelijk heb je, krankzinnigheid is het juiste woord. Zo je ziet, elementaire beleefdheid bestaat.

Laatst gewijzigd door tandem : 20 januari 2014 om 06:30.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 12:39   #207
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Toch niet, als je goed naar het systeem kijkt dan zie je er ook een aantal economische grondbeginselen in verwerkt. Ik weet echter niet of je ook psychologie gestudeerd hebt, dit grondbeginsel wordt verlaten (vergeten eigenlijk) wanneer er subjectieve waarden en een doelstelling aan gekoppeld worden. De bitcoin (en andere cryptomunten) hebben tot doel dit grondbeginsel terug in herinnering te brengen, jammer genoeg is dat niet geheel duidelijk geworden waardoor je het systeem krijgt zoals het er nu uitziet. Maar op zich vormt dat geen probleem, we kunnen het systeem nogmaals invoeren met andere munten tot het duidelijk wordt, vandaar dat de stevensterkcoin ook in de lijst kan. De naam is niet zo belangrijk, het gaat om de herinnering van de rol van geld in een economie. En als je niets van economie kent, het is nooit te laat om er wat van te leren. Vandaag is dat veel makkelijker, leer gewoon af wat men je alsmaar wijsmaakt en je zit op het goede spoor om er echt iets van te begrijpen. Vooralsnog zijn de charlatans in de meerderheid, daarom weten ze niet zo goed wat zeggen en reageren ze op de manier zoals ze doen, zelfs meelijwekkend is het. En ze denken dat ook dat geen waarde heeft, het is daarentegen een zeer herkenbaar fenomeen.
Ah oke, bedankt voor de verduidelijking.

Intussen is Dogecoin met 80% gestegen sinds gisteren dankzij de Chinezen.
Mijn 1 milljoen doge die ik 10 dagen gelden voor 250 dollar heb gekocht is tijdens het maken van deze post 1117 dollar waard. Een totale waarde stijging van 876 dollar of 4468%

De vraag blijft nu, zal het nog verder stijgen of zal er een crash volgen? Niemand kan het zeggen, ik ben zal alsnog niet verkopen ondanks de hoge winstmarge

http://dogepay.com/

Laatst gewijzigd door stevensterk : 20 januari 2014 om 12:42.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:45   #208
stevensterk
Lokaal Raadslid
 
stevensterk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 340
Standaard

446.8%* was een komma vergeten
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:52   #209
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Ah oke, bedankt voor de verduidelijking. Intussen is Dogecoin met 80% gestegen sinds gisteren dankzij de Chinezen.
Mijn 1 milljoen doge die ik 10 dagen gelden voor 250 dollar heb gekocht is tijdens het maken van deze post 1117 dollar waard. Een totale waarde stijging van 876 dollar of 4468%. De vraag blijft nu, zal het nog verder stijgen of zal er een crash volgen? Niemand kan het zeggen, ik ben zal alsnog niet verkopen ondanks de hoge winstmarge

http://dogepay.com/
Als ik jou was zou ik snel zijn, men rekent op je hebzucht om dan het systeem te laten crashen. Zoals je weet, er komen er nog veel meer hierna, het spel is oneindig wat dat betreft. Geen zorgen dus, ondertussen gaan anderen het systeem resetten opdat we terug een normale economie krijgen. Hou vooral de Timecoin in het oog, dat wordt het breekpunt.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:52   #210
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
446.8%* was een komma vergeten
Ja, ik dacht al.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:55   #211
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Ah oke, bedankt voor de verduidelijking.

Intussen is Dogecoin met 80% gestegen sinds gisteren dankzij de Chinezen.
Mijn 1 milljoen doge die ik 10 dagen gelden voor 250 dollar heb gekocht is tijdens het maken van deze post 1117 dollar waard. Een totale waarde stijging van 876 dollar of 4468%

De vraag blijft nu, zal het nog verder stijgen of zal er een crash volgen? Niemand kan het zeggen, ik ben zal alsnog niet verkopen ondanks de hoge winstmarge

http://dogepay.com/
nochtans één van de basisregels in beleggen hé ... én tegelijk valkuil nummer 1 voor amateurs ...

kunnen en durven verkopen als ge uw doel bereikt hebt ipv te wachten tot de crash...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:56   #212
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Ah oke, bedankt voor de verduidelijking.

Intussen is Dogecoin met 80% gestegen sinds gisteren dankzij de Chinezen.
Mijn 1 milljoen doge die ik 10 dagen gelden voor 250 dollar heb gekocht is tijdens het maken van deze post 1117 dollar waard. Een totale waarde stijging van 876 dollar of 4468%

De vraag blijft nu, zal het nog verder stijgen of zal er een crash volgen? Niemand kan het zeggen, ik ben zal alsnog niet verkopen ondanks de hoge winstmarge

http://dogepay.com/
Dit is toch het beste bewijs dat het hier niet om een munt gaat die bruikbaar is voor algemeen handelsverkeer. Het is een speculatieobject het kon evengoed tulpenbollen zijn of zeldzame schelpen. De bitcoin bewijst de noodzaak van een centrale bank die moet zorgen voor een stabiele munt. Daarbij is papierengeld ecologisch veel meer verantwoord omdat het weinig energie vereist om te produceren. Dit is het meest waanzinnige idee dat ik al in jaren gezien heb.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 13:58   #213
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Dit is toch het beste bewijs dat het hier niet om een munt gaat die bruikbaar is voor algemeen handelsverkeer. Het is een speculatieobject het kon evengoed tulpenbollen zijn of zeldzame schelpen. De bitcoin bewijst de noodzaak van een centrale bank die moet zorgen voor een stabiele munt. Daarbij is papierengeld ecologisch veel meer verantwoord omdat het weinig energie vereist om te produceren. Dit is het meest waanzinnige idee dat ik al in jaren gezien heb.


Zie hier, een echte Vlaamse bompa! Jaren wijsheid! Die levenservaring! Kan niemand ooit aan tippen!

Laatst gewijzigd door six : 20 januari 2014 om 13:59.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:02   #214
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Ah oke, bedankt voor de verduidelijking.

Intussen is Dogecoin met 80% gestegen sinds gisteren dankzij de Chinezen.
Mijn 1 milljoen doge die ik 10 dagen gelden voor 250 dollar heb gekocht is tijdens het maken van deze post 1117 dollar waard. Een totale waarde stijging van 876 dollar of 4468%

De vraag blijft nu, zal het nog verder stijgen of zal er een crash volgen? Niemand kan het zeggen, ik ben zal alsnog niet verkopen ondanks de hoge winstmarge

http://dogepay.com/
Neem mijn advies niet te serieus, ik ben geen Dogecoin-prospector, maar:

Het is volgens mij waarschijnlijk als het nog binnenkort verder zal stijgen: het is een populair munt op onserieuze internetfora zoals Reddit omwille van de humor. De toetredingsdrempel is lager dan voor Bitcoin.

Op lange termijn kan je echter andere memegebaseerde munten krijgen die de overhand nemen. Memes komen en gaan.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:05   #215
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik weet, t is ni het doel van bitcoin, eigenlijk zelfs compleet tegengesteld aan het doel ...

maar hoe kan ik nu praktisch bitcoin kopen als speculatie ? en dus nog belangrijker is te weten hoe ik (!snel als t moet) terug kan verkopen ook ?

hoe gaat dit ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:11   #216
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik weet, t is ni het doel van bitcoin, eigenlijk zelfs compleet tegengesteld aan het doel ...

maar hoe kan ik nu praktisch bitcoin kopen als speculatie ? en dus nog belangrijker is te weten hoe ik (!snel als t moet) terug kan verkopen ook ?

hoe gaat dit ?
Ga je je gezonde verstand ook laten infecteren dan? Hou aub vol en laat je niet doen door de trollen, straks gaat het helemaal om zeep en dan zit je ook naar die statistieken te gapen, daar heeft de bevolking niets aan.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:11   #217
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik weet, t is ni het doel van bitcoin, eigenlijk zelfs compleet tegengesteld aan het doel ...

maar hoe kan ik nu praktisch bitcoin kopen als speculatie ? en dus nog belangrijker is te weten hoe ik (!snel als t moet) terug kan verkopen ook ?

hoe gaat dit ?
Mt. Gox, Bitstamp, Localbitcoins (die laatste heb ik zelf niet gebruikt maar men kan er zelfs cash mee handelen).
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:12   #218
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Neem mijn advies niet te serieus, ik ben geen Dogecoin-prospector, maar: Het is volgens mij waarschijnlijk als het nog binnenkort verder zal stijgen: het is een populair munt op onserieuze internetfora zoals Reddit omwille van de humor. De toetredingsdrempel is lager dan voor Bitcoin. Op lange termijn kan je echter andere memegebaseerde munten krijgen die de overhand nemen. Memes komen en gaan.
Man man, de ware trollen komen nu pas aan de oppervlakte, geniepig dat ze zijn.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:13   #219
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

tanden,

Als je niet stopt met je morosofie schrijf ik een script dat je forumverkeer platlegt. Hou je muil en stop met posten.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 14:13   #220
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Mt. Gox, Bitstamp, Localbitcoins (die laatste heb ik zelf niet gebruikt maar men kan er zelfs cash mee handelen).
Aub, blijf van het gezonde verstand vanaf, ben je nu echt voor niets verlegen? Of doe je alsof je dom bent, het komt een beetje kunstmatig over.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be