Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2006, 13:37   #21
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

Ik heb een kandidaat gevonden :

Jonge zwarte man zoekt werk

http://www.youtube.com/watch?v=IX4OB...related&search=
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 14:34   #22
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...=1&p_page_nr=0

----------------------------------------------------------------------------------

In feite mij niet gelaten, maar ik zit wel met een probleempke:

"WIE" wordt beschouwd als allochtoon Mijnheer Van de Broucke?

Voor zowel vrouwen (33% ? ik dacht verdorie iets meer dan de helft van de bevolking, maar soit) en gehandicapten (4%? jij weet het) bestaan er degelijke maatstaven (een omgebouwd "vrouw/man" buiten beschouwing gelaten).

Maar wie worden dan bedoeld met "allochtonen"?
- huidskleur? magda?
- afkomst? magda? - en bovendien hoeveel generaties ga je teruggaan? de betovergrootouders?
- nationaliteit? magda?
- religie? magda?

Kortom, ik ben echt eens benieuwd hoe men het begrip "allochtoon" zal definiëren, zonder de huidige (door de minister zijn partij ondersteunde) anti-discriminatiewetten te overtreden!

Zal vb. de hier ondertussen beruchte Miss België-kandidate Halima Chechaima als "allochtoon" worden beschouwd bij een sollicitatie?
Of zal François Janssens als "allochtoon" worden beschouwd?
(in mijn voorbeeld heeft Halima een Belgische moeder en François een Marokkaanse moeder).

Nu, we weten in elk geval dat Karel Depoortere (wiens voorouders in feite Spanjaarden waren) geen kans meer maakt.

De vraag blijft of gangsterliefje Halima voorkeur gaat krijgen over de brave François die enkel een zonnebankkleurtje heeft maar wel minder geschikt is dan Karel (François behaalde nipt zijn diploma, Karel had onderscheiding).

Of verkiest Frank VDB in dit geval gewoon de chinese migrant Tsjang Tsing Kwok, die met grote onderscheiding een universitair diploma behaalde?

Of zou het toch de gediscrimineerde Najim Al Alhambra worden die zonder diploma van school werd gegooid wegens herhaald totaal ontoelaatbaar gedrag?

Het wordt spannend! Zou VT4 of VTM daar eens geen reality soap over kunnen maken?
Ik vind het discriminatie om allochtonen te bevoordelen over autochtonen. En vice versa natuurlijk ook. Als je ernaar streeft een hogere arbeidsparticipatie te verwezelijken, dan moet dat niet onder dwang/toedoen van de staat, maar vanuit de samenleving komen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 15:03   #23
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Een prima voortsel dat' openzetten'.

In een gepolitiseerd land als Belgie waar je over een partijkaart MOET beschikken om in aanmerking te komen voor (in het algemeen) topfuncties is het meer dan ooit aangewezen dat vanaf heden deze functies ook openstaan voor Belgen die dergelijke politieke steun niet hebben.

Als schoolvoorbeeld wens ik De Lijn te nemen.

Politieke benoemingen van topfuncties zoals Ingrid Lieten dienen vanaf nu afgeschaft te worden. Waarom?

Mijn aanvoelen leert mij dat het slechte beleid van De Lijn resulteert in een veel te laag imago van De Lijn bij werkzoekende Belgen. Gevolg is dat nog weinigen zich aangetrokken voelen om bij De Lijn te werken. Of anders gezegd De Lijn moet zijn lonen verhogen om nog goede werkkrachten te vinden. Dat is in elk geval wat ik leer uit de persbabbels van mevrouw Lieten.

Hoe lost deze mevrouw dat op? Door expliciet lager gekwalificeerd personeel nu aan te trekken dat minder moet betaald worden. Dit wordt dan mooi verpakt onder de noemer 'allochtonen, vrouwen en gehandicapten' minder discrimineren. Anders gezegd het gebrek aan extern dynamisch beleid bij De Lijn leidt tot loonverlies bij de werknemers van deze onderneming.

Je kan ook wat verder kijken en zien hoe het 'gratis' beleid het perverse effekt heeft van de dienst te ondergraven. Iets dat 'grtais' is heeft weinig weerklank, en je zal dus om bekwame mensen aan te trekken ook al wat meersalaris op tafel moeten leggen. Mensen zijn evenwel niet dom. Ze voelen aan dat 'gratis' niet hetzelfde is als 'uitstekend'. 'Gratis' beleid als nefast instrument om kiezers aan te trekken is uiteraard slechts mogelijk als een onderneming wordt 'geleid' door politiek benoemde mannen en vrouwen.

Er is dus heel wat voor te zeggen om alle (overheids)bedrijven te 'zuiveren' van politiek benoemde personen die zelden een motivatie hebben om een bedrijf goed te leiden, en op termijn economische en maatschappelijke waarde vernietigen.

In die zin vind ik de nieuwe wind van 'openzetten' een prima zaak. Ik neem aan dat Vandenbroucke daar geen enkel probleem mee zal hebben.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 20:21   #24
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Een prima voortsel dat' openzetten'.

In een gepolitiseerd land als Belgie waar je over een partijkaart MOET beschikken om in aanmerking te komen voor (in het algemeen) topfuncties is het meer dan ooit aangewezen dat vanaf heden deze functies ook openstaan voor Belgen die dergelijke politieke steun niet hebben.

Als schoolvoorbeeld wens ik De Lijn te nemen.

Politieke benoemingen van topfuncties zoals Ingrid Lieten dienen vanaf nu afgeschaft te worden. Waarom?

Mijn aanvoelen leert mij dat het slechte beleid van De Lijn resulteert in een veel te laag imago van De Lijn bij werkzoekende Belgen. Gevolg is dat nog weinigen zich aangetrokken voelen om bij De Lijn te werken. Of anders gezegd De Lijn moet zijn lonen verhogen om nog goede werkkrachten te vinden. Dat is in elk geval wat ik leer uit de persbabbels van mevrouw Lieten.

Hoe lost deze mevrouw dat op? Door expliciet lager gekwalificeerd personeel nu aan te trekken dat minder moet betaald worden. Dit wordt dan mooi verpakt onder de noemer 'allochtonen, vrouwen en gehandicapten' minder discrimineren. Anders gezegd het gebrek aan extern dynamisch beleid bij De Lijn leidt tot loonverlies bij de werknemers van deze onderneming.

Je kan ook wat verder kijken en zien hoe het 'gratis' beleid het perverse effekt heeft van de dienst te ondergraven. Iets dat 'grtais' is heeft weinig weerklank, en je zal dus om bekwame mensen aan te trekken ook al wat meersalaris op tafel moeten leggen. Mensen zijn evenwel niet dom. Ze voelen aan dat 'gratis' niet hetzelfde is als 'uitstekend'. 'Gratis' beleid als nefast instrument om kiezers aan te trekken is uiteraard slechts mogelijk als een onderneming wordt 'geleid' door politiek benoemde mannen en vrouwen.

Er is dus heel wat voor te zeggen om alle (overheids)bedrijven te 'zuiveren' van politiek benoemde personen die zelden een motivatie hebben om een bedrijf goed te leiden, en op termijn economische en maatschappelijke waarde vernietigen.

In die zin vind ik de nieuwe wind van 'openzetten' een prima zaak. Ik neem aan dat Vandenbroucke daar geen enkel probleem mee zal hebben.
Heb je tegenwoordig echt een partijkaart nodig om een topfunctie te bekleden, vreemd? Wij leven toch in een vrij land ?
__________________
Spoorwegen bestaan bij gratie van dwarsliggers
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 15:05   #25
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Heb je tegenwoordig echt een partijkaart nodig om een topfunctie te bekleden, vreemd? Wij leven toch in een vrij land ?
in jouw zoete dromen mischien...je leeft hier in een kleptocratie, gekenmerkt door haar vriendjespolitiek, en haar diepgewortelde perversie...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 15:15   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Dit is nu wel al goed nieuws voor de allochtonen die toevallig werkten bij VW Vorst. Die kunnen al direct van job veranderen.

De anderen moeten maar op hun kin kloppen.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 15:31   #27
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
in jouw zoete dromen mischien...je leeft hier in een kleptocratie, gekenmerkt door haar vriendjespolitiek, en haar diepgewortelde perversie...
Dat we in een wereld vol vriendjespolitiek leven, was ik zelf ook al achter gekomen, maar dat wil niet zeggen dat men niet vrij mag zijn te beslissen.
Trouwens, is het om een schoon postje te krijgen bij de overheid dat ge een partijkaart nodig hebt, of in het algemeen (dus bij elk bedrijf : wat ik eigenlijk niet geloof! )
__________________
Spoorwegen bestaan bij gratie van dwarsliggers
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 00:14   #28
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Dat we in een wereld vol vriendjespolitiek leven, was ik zelf ook al achter gekomen, maar dat wil niet zeggen dat men niet vrij mag zijn te beslissen.
Trouwens, is het om een schoon postje te krijgen bij de overheid dat ge een partijkaart nodig hebt, of in het algemeen (dus bij elk bedrijf : wat ik eigenlijk niet geloof! )
het kan helpen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 10:40   #29
Daedalos
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 november 2006
Berichten: 67
Standaard

Zolang dit niet uitsluit dat ze de beste man/vrouw voor de job kiezen, heb ik er geen probleem mee. Al is de vraag wie de beste man/vrouw is. Die met de hoogste opleiding, meeste ervaring of die de juiste huidskleur heeft?
Toch verbazend dat allochtonen zulke maatregelen lijken nodig te hebben om aan een job (bij de overheid) te raken. Zijn ze misschien niet intelligent genoeg? Of is de overheid te racistisch?
Daedalos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 10:43   #30
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daedalos Bekijk bericht
Toch verbazend dat allochtonen zulke maatregelen lijken nodig te hebben om aan een job (bij de overheid) te raken.
Euhm, neen...
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 16:55   #31
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
9,5 procent van de nieuw in dienst te nemen Vlaamse ambtenaren moet allochtoon zijn. Dat zegt Vlaams minister van Werk en Onderwijs Frank Vandenbroucke.



En dus mag maar 90.5% autochtoon zijn. Is er iemand die in dit land (zonder naar de brandstapel verwezen te worden) een drempel voor allochtonen zou opleggen?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 19:03   #32
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Euhm, neen...
Euhm, ja ....
__________________
Spoorwegen bestaan bij gratie van dwarsliggers

Laatst gewijzigd door Dieterius : 24 november 2006 om 19:06.
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2006, 19:05   #33
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Euhm, neen...
Ik vind dit dus ook verbazend, de allochtonen zijn toch ook maar mensen, en trouwens, een Zweed of Fransman is ook allochtoon, en er werken genoeg europeanen in België, vooral bij de overheid, en dan zeggen dat allochtonen niet geïntegreerd zijn! Een bepaald deel ja!
__________________
Spoorwegen bestaan bij gratie van dwarsliggers
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 11:20   #34
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Allochtoon is een woord dat veel aspecten heeft en of positief of negatief aangewend wordt ngl het in het kraam past.Het wordt vooral door de politiekers gemanipuleerd.

Allochtonen van de derde generatie zijn soms gerekend tot de Belgen, soms tot de allochtonen, immers de grafieken moeten "gekuist" worden .

Voor mensen die niet willen integreren heeft het woord "Allochtoon" enkel voordelen,voor subsidies en premies , maar ook voor plichten, want dan eist men andere normen dan de Belgen.

Mensen die zich niet beroepen op hun allochtoon zijn, hebben meestal ook weinig moeite om werk te vinden. In ieder geval niet moeilijker of gemakkelijker dan een Belg die even werkzaam en even stipt is.

Eeen rasechte Belg, zonder diploma, zonder werkzin, die overal te laat komt en op wie men geen staat kan maken, vindt ook geen werk.

Een plichtsgetrouwe gediplomeerde evenwel zal minder last hebben van werkloosheid. En ik denk dat dat voor beiden hetzelfde is.

Laat allochtonen en autochtonen beginnen in de interimsector en ik wed , als ze voldoen , dat er geen onderscheid wordt gemaakt.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be