Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Bekijk resultaten enquête: Wat is onze natuurlijke vriend?
Nederland 19 86,36%
Wallonië 1 4,55%
Verenigd Koninkrijk 0 0%
Frankrijk 0 0%
Duitsland 2 9,09%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 21 juni 2004, 22:53   #21
kempenaar
Provinciaal Statenlid
 
kempenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Locatie: ergens in de Kempen
Berichten: 710
Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Volledig akkoord met Tantist.

Internationaal wordt er wel degelijk rekening gehouden met de toekomstige scheiding van Belgie hoor.

We moeten bondgenoten zoeken in het buitenland, Engeland is er daar een van, maar ook de VS bijvoorbeeld.
__________________
kempenland, parel aan de Dietse Kroon!
Streven naar Vlaamse eenheid.
weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang!


kempenaar is offline  
Oud 21 juni 2004, 23:08   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Volledig akkoord met Tantist.

Internationaal wordt er wel degelijk rekening gehouden met de toekomstige scheiding van Belgie hoor.

We moeten bondgenoten zoeken in het buitenland, Engeland is er daar een van, maar ook de VS bijvoorbeeld.
Nederland zou dat normaal ook moeten zijn.

Ook de Baltische staten, die met een enorme russificatie te maken hebben, en van wie de taalpolitiek werd teruggefloten door de EU, zouden in Vlaanderen een bondgenoot hebben.

En iets zegt me dat ze in Scandinavië ook wel niet zo slecht staan tov de Vlaamse zaak...

Spanje, Tsjechië, Slowakije, Polen en Italië kunnen ook overtuigd worden, mits Vlaanderen hun kan doen inzien dat ze een voordeel hebben aan de Vlaamse secessie, en is er dat niet, dan moeten we dat maar creëren.

Zo bereik je onafhankelijkheid, niet door met Baskische vlaggen te gaan zwaaien op de Tour de France...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 21 juni 2004, 23:31   #23
kempenaar
Provinciaal Statenlid
 
kempenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Locatie: ergens in de Kempen
Berichten: 710
Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Volledig akkoord met Tantist.

Internationaal wordt er wel degelijk rekening gehouden met de toekomstige scheiding van Belgie hoor.

We moeten bondgenoten zoeken in het buitenland, Engeland is er daar een van, maar ook de VS bijvoorbeeld.
Nederland zou dat normaal ook moeten zijn.

Ook de Baltische staten, die met een enorme russificatie te maken hebben, en van wie de taalpolitiek werd teruggefloten door de EU, zouden in Vlaanderen een bondgenoot hebben.

En iets zegt me dat ze in Scandinavië ook wel niet zo slecht staan tov de Vlaamse zaak...

Spanje, Tsjechië, Slowakije, Polen en Italië kunnen ook overtuigd worden, mits Vlaanderen hun kan doen inzien dat ze een voordeel hebben aan de Vlaamse secessie, en is er dat niet, dan moeten we dat maar creëren.

Zo bereik je onafhankelijkheid, niet door met Baskische vlaggen te gaan zwaaien op de Tour de France...
Inderdaad. We hebben nood aan mensen die op regelmatige tijden de ambassades bezoeken en eventueel zelfs naar die landen gaan.
Een tijd terug deed Ivan Mertens geregeld de "tour" van de ambassadeurs.
Wat waardevolle gesprekken opleverde.
__________________
kempenland, parel aan de Dietse Kroon!
Streven naar Vlaamse eenheid.
weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang!


kempenaar is offline  
Oud 21 juni 2004, 23:55   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ivan Mertens is dan ook een genie, die met frisse ideeën komt, wanneer de rest van de Vlaamse beweging met zulke verstarde denkbeelden zit.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 00:19   #25
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Je klinkt als Guderian, moet ik tot mijn afgrijzen vaststellen.
Alsjeblieft zeg, ik had meer niveau verwacht van u... Dit is een serieuze belediging, waarvan ik hoop dat u ze terug neemt.
Je moet dat niet verkeerd interpreteren: Uiteraard verschillen jij en je boodschap dag en nacht van die van Der Heinz, maar wat betreft je visie op dat "folkloristische" sympathiseren met de strijd van Basken en Schotten en het kamerstrateeg spelen met de toonaangevende Europese naties liggen jullie statements dichter bij elkaar dan je zou denken.

Guderian loopt ook constant te zeggen dat het Vlaams Blok overal in Europa de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte aan het promoten is door haar aanschurken bij uitschot zoals Le Pen en Haider, en lacht met die "naïeve" sukkelaars die democratische nationalisten steunen...
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 00:22   #26
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Volledig akkoord met Tantist.

Internationaal wordt er wel degelijk rekening gehouden met de toekomstige scheiding van Belgie hoor.

We moeten bondgenoten zoeken in het buitenland, Engeland is er daar een van, maar ook de VS bijvoorbeeld.
Ook de Baltische staten, die met een enorme russificatie te maken hebben, en van wie de taalpolitiek werd teruggefloten door de EU, zouden in Vlaanderen een bondgenoot hebben.
De Let Boris Cilicevics, die door de Raad van Europa was aangesteld om de problematiek in de Brusselse ziekenhuizen met nederlandsonkundig personeel aan te pakken, gaf zijn eerste interview met de legendarische woorden:
"Ik zal jullie probleempje even oplossen!"

Dat zijn dus de woorden van een beschaafde Baltische topdiplomaat die al wel wat van de wereld heeft gezien. Ga jij me dan vertellen dat er in het Balticum één ziel is die een fluit interesse heeft of onze staatsconstructie Vlaanderen of België heet?
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 00:29   #27
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Waarom niet?

Van Duitsland en Frankrijk moet je inderdaad geen steun verwachten, die willen Europa maar al te graag onder elkaar verdelen. Als ik me niet vergis, is dat de natte droom van germanofiel Guderian. Nochtans wilt u een internationale koers volgen (zie discussie aldaar) die meer aanleunt bij die as Berlijn-Parijs. Zie de contradictie...

En al kent Groot-Brittannië een serieuze vorm van devolutie, als er 1 land is waar er sympathie is voor flaminganten, is het daar wel. En dan spreek ik niet alleen over de Schotten, die vanuit dezelfde independistische motieven met ons sympathiseert, maar ook over Engeland, dat bij een opdeling van België een geopolitieke overwinning behaalt. Twee zelfs: ze hebben het "pistool op het hart van Engeland", Antwerpen, uit de Franse invloedssfeer gehaald (al is dat geopolitiek objective iets minder belangrijk geworden) én de hoofdstad van Europa. Als je dan een Franse koers gaat varen, ben je wel lekker af.

Over het UK heb ik al talloze malen documenten weergegeven dat ze een Vlaamse secessie niet zullen tegen houden, maar tot nu toe heeft niemand er op durven reageren.




Man toch, zo'n ziekelijk minderwaardigheidscomplex... Zie documenten om het tegendeel al te bewijzen...
Ik blijf erbij, je speelt de kamerstrateeg door te redeneren vanuit een compleet fout denkkader. In 1945, toen het in Europa nog bijzonder chaotisch was, bestond de VN net, van een Europese Unie of een NAVO was er nog geen sprake. De Engelsen hielden rekening met een toekomstige tweede Duitse wederopstanding, met de Russen die in Parijs zouden neerstrijke... De Britten beschouwden zich als de verdedigers van West-Europa en kwamen ook actief tussen in bijvoorbeeld Griekenland. In die context werd dit document neergeschreven.

En uit zo'n tijdskader haal je een document om een eventuele paralel te trekken met een Brits/Engelse visie op de Vlaamse onafhankelijkheid vandaag, anno 2004? Wie gaat mij dan zeggen dat ik nog veel te leren heb en een arrogante naïeveling ben?

Je bent een verdomd fijne kerel, Dominique, maar dat moet ik niet van je nemen.
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 00:41   #28
kempenaar
Provinciaal Statenlid
 
kempenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Locatie: ergens in de Kempen
Berichten: 710
Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ivan Mertens is dan ook een genie, die met frisse ideeën komt, wanneer de rest van de Vlaamse beweging met zulke verstarde denkbeelden zit.
zeker en vast!
Moesten de Vlaamse bewegers en Vlaamse verenigingen (nog) meer zijn strategie gaan volgen zou het onafhankelijkheidsproces nog versneld worden!
__________________
kempenland, parel aan de Dietse Kroon!
Streven naar Vlaamse eenheid.
weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang!


kempenaar is offline  
Oud 22 juni 2004, 00:55   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Alsjeblieft zeg, ik had meer niveau verwacht van u... Dit is een serieuze belediging, waarvan ik hoop dat u ze terug neemt.
Je moet dat niet verkeerd interpreteren: Uiteraard verschillen jij en je boodschap dag en nacht van die van Der Heinz, maar wat betreft je visie op dat "folkloristische" sympathiseren met de strijd van Basken en Schotten en het kamerstrateeg spelen met de toonaangevende Europese naties liggen jullie statements dichter bij elkaar dan je zou denken.

Guderian loopt ook constant te zeggen dat het Vlaams Blok overal in Europa de Vlaamse onafhankelijkheidsgedachte aan het promoten is door haar aanschurken bij uitschot zoals Le Pen en Haider, en lacht met die "naïeve" sukkelaars die democratische nationalisten steunen...
Alsjeblieft zeg!!!

Precies alsof ik extreem-rechts in gedachte heb. Neen, ik spreek over de regeringen, de mensen die iets te zeggen hebben.

Dat aanschurken bij Le Pen en zo, komt meer overeen met jouw visie, zorroaster: om de achterliggende gedachte gaan flirten met mensen die geen zak te zeggen hebben, in plaats van een opening te gaan maken naar mensen die wel iets kunnen veranderen.

Dus in feite trek jij nog het meeste op Guderian
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 00:58   #30
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Ook de Baltische staten, die met een enorme russificatie te maken hebben, en van wie de taalpolitiek werd teruggefloten door de EU, zouden in Vlaanderen een bondgenoot hebben.
De Let Boris Cilicevics, die door de Raad van Europa was aangesteld om de problematiek in de Brusselse ziekenhuizen met nederlandsonkundig personeel aan te pakken, gaf zijn eerste interview met de legendarische woorden:
"Ik zal jullie probleempje even oplossen!"

Dat zijn dus de woorden van een beschaafde Baltische topdiplomaat die al wel wat van de wereld heeft gezien. Ga jij me dan vertellen dat er in het Balticum één ziel is die een fluit interesse heeft of onze staatsconstructie Vlaanderen of België heet?
Leuke anecdote...

En nu het iets meer onderbouwde werk:

http://www.secessie.nu/pdf/10-2.pdf

Bovendien heeft in Doorbraak ook een hele tekst gestaan over de Estse taalpolitiek, maar ben effe te lui om het op te zoeken.

Dat zijn allemaal dingen waarmee Vlaanderen vriendjes kan maken als jij bereid zou zijn die oogkleppen af te doen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 01:02   #31
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik blijf erbij, je speelt de kamerstrateeg door te redeneren vanuit een compleet fout denkkader.
Sorry, maar dit is er over. Jij denkt dat totaal onmachtige regiootjes ons kunnen helpen met onze onafhankelijkheid en dan beweer jij dat ik redeneer vanuit een totaal fout denkkader?


Citaat:
In 1945, toen het in Europa nog bijzonder chaotisch was, bestond de VN net, van een Europese Unie of een NAVO was er nog geen sprake. De Engelsen hielden rekening met een toekomstige tweede Duitse wederopstanding, met de Russen die in Parijs zouden neerstrijke... De Britten beschouwden zich als de verdedigers van West-Europa en kwamen ook actief tussen in bijvoorbeeld Griekenland. In die context werd dit document neergeschreven.
Wat maakt de Britten dan o zo belgicistisch, Zorro?

Dit document toont aan dat de Britten geen moer geven om België OF om Vlaanderen, maar dat je dat eerste kan uitbuiten. Maar jij bent totaal niet bereid om de Britten te overtuigen van hun voordeel in ons voordeel, neen, je gaat liever volksdansen met de Basken

Oh jeugdige naïviteit...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 10:57   #32
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ik denk net als zorroaster dat Vlaanderen als "vrienden" vooral landen moet nemen die ook gebaseerd zijn op een volk en zeker geen pacten sluiten met de typische staten die de identiteit van een volk onderdrukken (bv: in Baskenland, Bretagne).
Baskenland en Bretagne zijn geen staten. Zij kunnen niets doen, buiten sympathie hebben.

Daar kom je echt geen stap mee verder...
U interpreteert mijn woorden verkeerd. Ik zei dat we geen "vrienden" moeten worden met landen die volkeren onderdrukken (en daarom verwees ik naar Frankrijk - Bretagne) maar eerder met landen die ook gebaseerd zijn op een volk, zoals Nederland en Wallonië.
Groot Bakkes is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:00   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik zou simpelweg zeggen alle volkeren die voor hun soevereiniteit strijden.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:03   #34
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Baskenland en Bretagne zijn geen staten. Zij kunnen niets doen, buiten sympathie hebben.

Daar kom je echt geen stap mee verder...
U interpreteert mijn woorden verkeerd. Ik zei dat we geen "vrienden" moeten worden met landen die volkeren onderdrukken (en daarom verwees ik naar Frankrijk - Bretagne) maar eerder met landen die ook gebaseerd zijn op een volk, zoals Nederland en Wallonië.
Met Frankrijk zullen we nooit vrienden worden. Niet alleen omdat ze volkeren onderdrukken, maar ook omdat ze geopolitiek onze vijanden zijn. De Fransen zullen er in hun politiek altijd naar streven om de Rijn hun noordgrens te maken. Dat lijkt misschien achterhaald, maar is het zeker niet. België zelf is ontstaan als een uiting van die politiek...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:04   #35
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zou simpelweg zeggen alle volkeren die voor hun soevereiniteit strijden.
En hoe gaan die hun vriendschap uiten, als ik vragen mag?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:19   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik ben altijd al voorstander geweest van een progressief-nationalistische internationale

Volkeren aller landen....
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:19   #37
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik ben altijd al voorstander geweest van een progressief-nationalistische internationale

Volkeren aller landen....
En hoe gaan die ons helpen?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:21   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Als alle Basken, Vlamingen, Bretoenen, Koerden en wat nog allemaal samen de vuist zouden opsteken zouden we misschien heel wat meer gedaan kunnen krijgen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:25   #39
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als alle Basken, Vlamingen, Bretoenen, Koerden en wat nog allemaal samen de vuist zouden opsteken zouden we misschien heel wat meer gedaan kunnen krijgen.
En hoe gaan ze die vuist maken? Betogen?

Dat haalt allemaal niets uit. Zo kom je geen stap verder.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:36   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Hoe doen andere partijen en bewegingen dat? Bijvoorbeeld een regionalistische fractie in hetParlement van Europa. Maar ook bvb door elkaar te steunen in hun politieke, sociale en eventueel juridische strijd tegen de staten. Neem nu de zaak van het Europees aanhoudingsmandaat, een ding dat de repressie tegen Basken sterk steunt. Daar kunnen concrete acties tegen genomen worden vanuit een samenwerking tussen alle nationalisten. Neem de talenpolitiek in Europa. Ook daar kan een verenigd front helpen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be