Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2017, 13:15   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
elke keer die wagen verbeurd verklaren lijkt me toch wel efficiënt.
Zoals altijd veel hypocrisie. Momenteel zijn duizenden mensen zich nu op het salon aan het vergapen op snelle pk monsters.....De media maken dagelijks mensen jaloers met rijke stinkerds te tonen die hun bolides showen.....Hoe meer Pk's hoe meer aanzien....Een rijke sportman moet zonder uitzondering rijden met iets van minimum 250 pk.....doet hij het met minder is hij een sukkel of een loser.

Als er dan uiteindelijk eens 1 patser is die zo'n pk bom gebruikt waarvoor die eigenlijk wordt verkocht dan schreeuwen we moord en brand.

Het is alsof een salon organiseren....of reclame en promotie maken voor kalashnikovs en dan bleiten als er is ergens een kwiet een schot mee lost
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:28   #22
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja in Duitsland was het geen nieuws geweest.
Zou me toch verbazen moest er geen snelheidslimiet zijn op de Duitse ringwegen rond de grote steden.
Rond Keulen is dat 100 en 120 km/u. dacht ik.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:34   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zou me toch verbazen moest er geen snelheidslimiet zijn op de Duitse ringwegen rond de grote steden.
Rond Keulen is dat 100 en 120 km/u. dacht ik.
De meeste dingen zijn in Duitsland rationeler dan hier
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:37   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zoals altijd veel hypocrisie. Momenteel zijn duizenden mensen zich nu op het salon aan het vergapen op snelle pk monsters.....De media maken dagelijks mensen jaloers met rijke stinkerds te tonen die hun bolides showen.....Hoe meer Pk's hoe meer aanzien....Een rijke sportman moet zonder uitzondering rijden met iets van minimum 250 pk.....doet hij het met minder is hij een sukkel of een loser.

Als er dan uiteindelijk eens 1 patser is die zo'n pk bom gebruikt waarvoor die eigenlijk wordt verkocht dan schreeuwen we moord en brand.

Het is alsof een salon organiseren....of reclame en promotie maken voor kalashnikovs en dan bleiten als er is ergens een kwiet een schot mee lost
wat voor drogredeneringen zijn dit allemaal

ja, je kan zo'n bolide kopen, nee dat geeft je niet het recht om het verkeersreglement niet te volgen
indien je die pk's wil gebruiken, kan je een circuit afhuren, of is t geld op?

en nee, de wapenverkoper is geen moordenaar, dat is diegene die de trekker over haalt.

eigen verantwoordelijkheden worden blijkbaar een zeldzaamheid

kleutermentaliteit!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 13:38   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja in Duitsland was het geen nieuws geweest.
Wat in het ene land een schande is is in het andere land een faits divers....is zo met vele dingen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 15:44   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:



En dat is niet de enige idioot naar het schijnt die onze wegen weet te teisteren.

Ouders veroordeeld omdat ze 11-jarige met Porsche lieten rijden.

Allé toch een veroordeling.



En zo zijn er nog tal van voorbeelden van mensen die het met de verkeerswet niet al te nauw nemen.

Sorry hoor maar bij mij als rechter konden die voor de rest van hun leven fluiten naar hun rijbewijs, hoge boetes, gevangenisstraf, wagen openbaar verkocht. Problem solved, case closed.

En dat plaats je dan onder de noemer: zelf gezocht.
Plagiaat : https://fr.wikipedia.org/wiki/Prince_noir_(motard)
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 16:10   #27
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
"Wikipédia ne possède pas d'article avec ce nom."

Trouwens, een overtreding plagiëren ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 16:13   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Wikipédia ne possède pas d'article avec ce nom."

Trouwens, een overtreding plagiëren ?
ik ga vanaf nu proberen auteursrechten te vangen voor alle flitsboetes.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 16:17   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
"Wikipédia ne possède pas d'article avec ce nom."

Trouwens, een overtreding plagiëren ?
Deze link werkt Prince noir (je moet de laatste komma zelf zetten)

Le Prince Noir est un motard détenteur d'un record de vitesse sur le boulevard périphérique de Paris, en septembre 19891 dont l'identité est inconnue.

La « course »
Cette « course » sur route ouverte, accomplie en 11 min 04 s au guidon d'une Suzuki GSX-R 1100 a été filmée �* l'aide d'une caméra embarquée fixée sur le réservoir de la moto. L'enregistrement montre le point de vue du pilote, avec le compteur au premier plan. Le boulevard périphérique fait environ 35 km, la vitesse moyenne du Prince Noir est donc de 190 km/h. Cette cascade était d'autant plus dangereuse qu'elle se déroulait aux alentours de 7 heures du matin, alors qu'un grand nombre de voitures circulent déj�* sur le boulevard périphérique, et que le Prince Noir atteint des vitesses supérieures �* 250 km/h, visibles sur le compteur de la moto.

Imitations

En 2004, le motard suédois Ghost Rider fait un tour du périphérique en 9 min 57 s, en « hommage » au Prince Noir.
Les deux courses ne sont cependant pas tout �* fait comparables : celle du Ghost Rider étant effectuée de nuit, vers 5 h du matin, avec un trafic moindre, et pilotant une moto plus performante que celle du Prince Noir.

Un autre motard, le Vengeur Casqué, réitère l'expérience et achève son tour en 12 min 15 s. Cependant, l�* encore, les courses ne sont pas comparables : le Vengeur Casqué a pris le parti de freiner devant chaque radar qui jalonne le périphérique et tente ainsi de prouver leur inefficacité en matière de répression routière.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2017 om 16:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 16:36   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zou me toch verbazen moest er geen snelheidslimiet zijn op de Duitse ringwegen rond de grote steden.
Rond Keulen is dat 100 en 120 km/u. dacht ik.
Kleine snelwegringen enger aan de stad ja, maar dan ook eerder om milieuredenen (lawaai en uitlaatgassen)

bvb de 3/4- Ring rond München (A99) heeft bij weinig verkeer en goede omstandigheden geen limiet. (de Vmax is daar dynamisch geregeld door matrixborden op basis van een vijftal parameters).

De A99 "Ring-Oost" gaat ook een rijvak bijkrijgen (ff ggl):
http://www.br.de/nachrichten/oberbay...-a-99-100.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2017 om 16:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2017, 21:37   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zou het helpen?
Mocht er een politieke wil zijn ? Ja, dan wel.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2017, 12:44   #32
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Momenteel worden dergelijke overtredingen amper gestraft. Ofwel willen ze niet ofwel kunnen ze niet. In dit geval is er zelfs geen bewijslast zolang ze niet met 100% zekerheid kunnen bewijzen wie de bestuurder was. Dat ik een filmpje van iemand anders gebruik en overal vertel dat ik dat was is geen bewijslast. Mijn advocaat haalt dan aan dat ik enkel wou bluffen met andermans filmpje dat ik ergens ooit op het internet heb gevonden. En de procureur staat daar met zijn bakkes vol tanden. Nu ik en velen die ik ken filmen ook regelmatig met een gopro of dashcam. Meestal op circuit maar soms op leuke kronkelige veldwegen of verlaten autosnelwegen. Maar als er ooit al een filmpje op youtube zou komen dan zal er nooit een wagen, een bestuurder of een herkenbaar iemand te zien zijn. Brusselse ring aan 250 km/uur = zottenwerk. Op een vroege zondagmorgen E40 Gistel-Veurne tegen nog sneller = zalig (en op bepaalde punten/op- en afritten/bruggen) controleposten die doorgeven als er smurfen op het toneel komen. Maar op een zondagmorgen? Je wint sneller de Lotto. In Duitsland op toegelaten delen en bij niet druk verkeer = 250 tot 300 km/uur normaal en wettelijk. Maar ik moet toegeven dat het meestal iets onder de 200 km/uur blijft.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 12:40   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat voor drogredeneringen zijn dit allemaal

ja, je kan zo'n bolide kopen, nee dat geeft je niet het recht om het verkeersreglement niet te volgen
indien je die pk's wil gebruiken, kan je een circuit afhuren, of is t geld op?

en nee, de wapenverkoper is geen moordenaar, dat is diegene die de trekker over haalt.

eigen verantwoordelijkheden worden blijkbaar een zeldzaamheid

kleutermentaliteit!
Als het verkeersreglement niet toelaat zo'n auto te gebruiken dan zou het even logisch zijn dat men wel zo een auto kan kopen maar even logisch dat men hem niet kan inschrijven voor de openbare weg.

Een zwaar vuurwapen mag je ook kopen mits de nodige vergunningen...je mag dat ook gebruiken op een schietstand maar niet daarbuiten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2017 om 12:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 13:25   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat voor drogredeneringen zijn dit allemaal

ja, je kan zo'n bolide kopen, nee dat geeft je niet het recht om het verkeersreglement niet te volgen
indien je die pk's wil gebruiken, kan je een circuit afhuren, of is t geld op?

en nee, de wapenverkoper is geen moordenaar, dat is diegene die de trekker over haalt.

eigen verantwoordelijkheden worden blijkbaar een zeldzaamheid

kleutermentaliteit!
Ik dacht dat motoren ook beperkt zijn tot 100 pk maximum. Uiteraard is het zo dat je met een auto van 80 pk even goed de gek kunt uithangen veel te hard kunt rijden en mensen verongelukken dan met een auto van 280 pk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be