Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tarik Fraihi - 4 april t.e.m. 10 april Fraihi is filosoof en docent aan de EHSAL. Hij werkt tevens voor de studiedienst van de sp.a. Schreef het boek 'De smaak van de ongelijkheid' waarin hij het minderhedenbeleid op de korrel neemt. En niet te vergeten: de interculturele website 'Kif Kif' waarvan hij voorzitter is.

 
 
Discussietools
Oud 15 april 2005, 10:00   #21
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
De manier waarop het moet gebeuren moet redelijk en vreedzaam zijn. Of niet soms?
Volledig mee akkoord. Maar u weet toch ook wie er onredelijk is in deze kwestie? Ik zie dan ook niet wat er niet vredig en redelijk is aan een parlementaire stemming. Zou het resultaat (alarmbel) onredelijk zijn is dat de schuld van de Franstaligen die zich niet kunnen neerleggen bij een democratische beslissing. De Vlamingen hebben als vragende partij reeds genoeg toegevingen moeten doen, het wordt dringend tijd dat we zonder Franstalige tussenkomst kunnen beslissen over onze eigen regio. Ik vind het abnormaal dat quasi iedere Vlaams-Franstalige tegenstelling moet leiden tot problemen in dit land, tot onzinnige compromissen. De schuld leg ik bij beiden maar ik trek er dan ook de gepaste conclusies uit, dat hoe langer hoe meer op politiek niveau er niet meer samen te leven valt.
instromaniac is offline  
Oud 15 april 2005, 10:10   #22
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ralph
Als je die zaak gewoon een jaartje laat bekoelen en het dan in stilte regelt hebben de franstaligen geen enkele compensatie die ze kunnen eisen.
Zou dat waar zijn is het inderdaad de beste oplossing. De harde roepers over BHV hebben inderdaad wel een fout begaan door "onverwijld" te koppelen aan de eis en is een typisch staaltje van verkiezingsbeloften die niet waar kunnen gemaakt worden.
BHV lijkt me dan ook een aanwendsel om electorale winst te maken, aan de ene kant van CD&V om binnen te breken in de federale overheid en aan de andere kant van het Vlaams Belang om Vlaams-nationale stemmen weg te kapen.
Maar hoe langer dit duurt hoe meer "overlopers" er zullen zijn en als tegen 2007 toch geen redelijk oplossing uit de bus komt kan het voor VLD en CD&V/N-VA wel eens een zware kaakslag zijn met het Belang die lachend op de zijlijn toekijkt.
instromaniac is offline  
Oud 15 april 2005, 11:01   #23
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Zo gaat het al tien jaar, niks nieuws onder de zon...
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 15 april 2005, 11:06   #24
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Gelieve mij uit te leggen wat er onredelijk is aan de vlaamse eisen. Btw: beschouwt u zichzelf als een vlaming?
Eigenlijk moeten we eerst nog eens horen wat er redelijk aan zou zijn.

Het unitaire België is de enige uitweg uit die zotternij.
Hans1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be