Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2003, 22:34   #21
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

Tuurlijk begrijp ik dat maar het is zo dat ze mogelijkheden genoeg krijgen om te integreren.Ze krijgen meer kansen dan de vlaming dus ze moet niet afkomen met hun versie dat ze niet geholpen worden.De deuren van de sociale voorzieningen staan voor hen open ,speciaal onderwijs voor hen,speciaal scholen voor niet nederlandstalige migranten,enzRaar dat ze nooitiets weten als het over wetten gaat van aanpassen maar ze weten wel waar ocmw en kinderbijslag te vinden is.En die getto's maken ze zelf en ze hebben niks liever.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 22:39   #22
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Je moet meer doen dan ze slechts de kansen geven. Je moet actief met ze bezig zijn. Integratie is geen spontaan proces. Daar moet je energie in stoppen. Velen zijn niet geïnteresseerd. Natuurlijk niet, hoe zou je zelf zijn als je komt van een land dat nog in de Middeleeuwen zit bij manier van spreken. Of geboren bent als kind van zulke ouders en nog opgevoed wordt in die sfeer. Wil dat zeggen dat die mensen slecht zijn? Nee. Ze zitten gewoon vast aan zaken die hen weerhouden van zich te ontwikkelen en volwaardig lid te worden van deze maatschappij.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2003, 23:34   #23
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter


Wie is er nu zo ziek dat hij zijn hond Adolf noemt en conditioneert om de Hitlergroet te brengen
Sommigen vermenselijken hun dier toch wat veel hoor
Ik denk dat hier op politics wel iemand is die dat zou overwegen hoor. Wil geen namen noemen natuurlijk
Darwin met zijn kat blijkbaar
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2003, 11:27   #24
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Heeft er niemand op dit forum er ook misschien maar even aan gedacht dat die hond misschien gewoon braaf "een pootje wil geven"?

Volgens mij is het voor honden trouwens onmogelijk om één van hun voorpoten te strekken (laat staan twee).
Moet ge onze Critter eens een poot zien geven als ze iets lekkers wilt ! Gestrekt en met de nagels ter hoogte van haar wenkbrauwen (officiële houding zoals voorgeschreven door de NSDAP, heb het ooit eens in een geschiedenisboek gelezen), dat duurt wel een seconde of twee want daarna herhaalt ze de beweging en wordt ze opdringeriger - lees: ze klauwt dan in de lucht en als ge te dicht bij staat dan krijgt ge een opdoffer van hier tot ginder. Elke hond kan dat aanleren, godbetert zelfs mijn katten beginnen het te doen ! (Omdat ze merken dat die loebas dan iets lekkers krijgt en zij willen ook snoepjes... zeg nooit dat katten dom zijn en niets kunnen leren !)

Het verschil zit 'em in het bevel dat die "groet" veroorzaakt: bij ons is het "poot" en bij die Duitster was het "doe de groet".
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2003, 12:39   #25
radicaal rechts
Partijlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: antwerpen
Berichten: 281
Stuur een bericht via MSN naar radicaal rechts
Standaard

[quote="Babeth"][Gelukkig maakt mijn wafke geen onderscheid in ras of cultuur en ziet ze alle kindjes even graag, quote]


Onzen hond bijt naar alles dat vreemd is en een politiepet draagt ,niet aangeleerd hoor ,pure mensenkennis.
__________________
GEBED VOOR HET VADERLAND:
Heer,laat het prinsenvolk der oude nederlanden ,niet ondergaan in haat,in broedertwist en schande.
Maak dat uit d'oude bron nieuw leven nogmaals vloeit.
Schenk ons de taaie kracht,om fier vol vroom vertrouwen,met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen.
Tot statig als een eik voor u ons volk herbloeit!
radicaal rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 20:19   #26
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

[quote="radicaal rechts"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
[Gelukkig maakt mijn wafke geen onderscheid in ras of cultuur en ziet ze alle kindjes even graag, quote]
En gelukkig mee met dat beestje?
Heeft hij of zij al veel vreemde kindjes kunnen verminken?


Onzen hond bijt naar alles dat vreemd is en een politiepet draagt ,niet aangeleerd hoor ,pure mensenkennis.
En gelukkig mee met dat beestje?
Heeft hij of zij al veel vreemde kindjes kunnen verminken?
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 22:11   #27
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ja radicaal rechts, ik vind dat niet netjes dat uw hond "vreemde mensen" bijt, tenzij dan ongenode bezoekers natuurlijk. Een hond is nu eenmaal een territoriumdier.

Toen ik tot 4 jaar geleden apart woonde en regelmatig op bezoek ging naar mijn moeder, en daardoor dus ook regelmatig met mijn hond door onze wijk wandelde, was ons Critterke de lieveling van de (allochtone) kindjes in de wijk. Zij wisten dat mijn hond niet beet maar altijd lief kwispelde en geaaid wou worden en echt helemaal gek was van kindjes. Zij wisten ook dat Critter heel hard kon blaffen naar mensen die te dicht langst mijn raam liepen, mijn hond werd immers in de wijk "la gardienne" genoemt en men bedoelde dat niet negatief. Ze vonden het fijn dat ze mijn hond konden aaien, dat het dier geen kwaad deed en altijd vriendelijk was. Ik stond het hen wel pas toe nadat ze erom gevraagd hadden, die les heb ik hen snel geleerd ! Ze moesten van mij ook altijd daarna even hun handjes gaan wassen in de fontein bij de sporthal.
Tegenwoordig wandel ik niet vaak meer met haar want ze mag alleen nog in het hondentoilet (veel te klein voor een Duitse Herder) en niet meer op het grasspeelveld. Maar mijn buren hebben nog nooit over haar geklaagd, integendeel, mijn Marrokaanse buurman is zelfs van mening dat zij een goede waakster is en hen een veiliger gevoel geeft. Ook de Macedonische buurvrouw vindt dat, hoewel ze veel schrik heeft voor Critter, het een flinke brave hond is.
Waarom zou mijn hond kwaad moeten doen tegen "vreemden" ? Ze is het niet en wordt al goed gerespecteert.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be