Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2018, 11:58   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard 91-jarige vrouw is meesterbrein achter fiscale miljoenenfraude

91-jarige vrouw is meesterbrein achter fiscale miljoenenfraude: 6 maanden cel en 7 miljoen armer

Citaat:
Een 91-jarige vrouw uit Dendermonde, die decennialang immense belastingfraude pleegde voor een bedrag van 12,35 miljoen euro, is veroordeeld tot 16 maanden cel, waarvan tien maanden met uitstel en 600.000 euro boete.
Oma's aan de top?

Strafmaat:

Alles terugbetalen + een spuitje daarna, het spuitje is gratis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:18   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

in de gloria
__________________
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 12:29   #3
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Oma's aan de top?
Aan de top van de bajes pikorde misschien. Die gaat van laag naar hoog ongeveer als volgt:

Pedofielen
Zakkenrollers
Witte boorden criminelen
Gewelddadige criminelen
Moordenaars
Maffia bazen
91 jarige vrouwtjes die bij een van de grootste en rijkste organisaties van het land met miljoenen weglopen.

(Overigens heeft ze in werkelijkheid de constructie als 50 jarige opgezet, maar de street cred die je krijgt als je als 91 jarige in de bajes over je miljoenenwinst verteld moet toch redelijk echt zijn.)
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 14:06   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Ik ben het er mij van bewust dat mijn kort bochtenwerk weer van die aard was dat 'hij' niet gesmaakt zou kunnen worden bij sommigen.

Dat kort bochtenwerk komt eigenlijk door dat ik van mening ben dat er veel criminelen nogal vrij gemakkelijk door de mazen van de wet weten te 'kruipen' en in bepaalde gevallen (Syrië strijders bijvoorbeeld) maar straffen krijgen waar je van denkt, menen ze dat nu echt zelf die rechters?

De dame haar oudere leeftijd hoeft men (rechtbank) daarbij niet in te roepen als eventuele verschoning.

Wat de oudere dame in kwestie gedaan heeft, het is- en blijft altijd een misdrijf.

Met alle respect voor de dame haar hoge leeftijd maar u maakte wel een foutje.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:02   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat de oudere dame in kwestie gedaan heeft, het is- en blijft altijd een misdrijf.
Welk misdrijf heeft de oudere dame volgens jou gepleegd ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 16:54   #6
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben het er mij van bewust dat mijn kort bochtenwerk weer van die aard was dat 'hij' niet gesmaakt zou kunnen worden bij sommigen.

Dat kort bochtenwerk komt eigenlijk door dat ik van mening ben dat er veel criminelen nogal vrij gemakkelijk door de mazen van de wet weten te 'kruipen' en in bepaalde gevallen (Syrië strijders bijvoorbeeld) maar straffen krijgen waar je van denkt, menen ze dat nu echt zelf die rechters?

De dame haar oudere leeftijd hoeft men (rechtbank) daarbij niet in te roepen als eventuele verschoning.

Wat de oudere dame in kwestie gedaan heeft, het is- en blijft altijd een misdrijf.

Met alle respect voor de dame haar hoge leeftijd maar u maakte wel een foutje.
Moesten er redelijke belastingtarieven zijn zouden grote kapitalen geen nood hebben het land te ontvluchten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 17:00   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Moesten er redelijke belastingtarieven zijn zouden grote kapitalen geen nood hebben het land te ontvluchten.
Dat is een slecht gefundeerde mening. Zelfs al houdt je jouw geld hier aan in België in Belgische fondsen gebeuren er tal van transacties in Luxemburg.

Luxemburg heeft de grootste Europese obligatiemarkt.

De reden waarom er veel geld in Luxemburg werd en wordt aangehouden heeft dat land te danken aan haar expertise en handelsplatformen, niet aan haar fiscaliteit. Sinds de Europese roerende voorheffing is het fiscaal minder interessant geld op buitenlandse rekeningen aan te houden.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 17:11   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Het is inderdaad wel spijtig dat er zo'n hoge belastingschalen zijn,
maar toch is het haar verdiende loon.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 17:28   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is inderdaad wel spijtig dat er zo'n hoge belastingschalen zijn,
maar toch is het haar verdiende loon.
Dat degene die zonder zonden is de eerste steen werpe!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 18:09   #10
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is inderdaad wel spijtig dat er zo'n hoge belastingschalen zijn,
maar toch is het haar verdiende loon.
Citaat:
Het geld zou afkomstig geweest zijn van het familiale textielbedrijf, dat in 1960 gesloten werd maar in de jaren 50 meer dan 300 werknemers had. “Er is echter geen verklaring voor het vermogen van 12,3 miljoen euro”, stelde voorzitter Snoeck. “Er is ook geen onderzoek gedaan naar het vroeger inkomen. Het eerste spoor van buitenlandse rekeningen duikt op in 1985
Wie heeft zijn werk niet goed gedaan..?? Controleur van belastingen misschien?? Denk eerder dat die straf verdienen. Iedereen probeert zo weinig mogelijk aan de staat af te moeten geven. — Heb op mijn werk dikwijls genoeg btw controleurs bezig gezien: enkele vraagjes ter verduidelijking en daarna een etentje met zaakvoerder en boekhouder...
Straf diegene die de straf werkelijk verdiend.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 19:56   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welk misdrijf heeft de oudere dame volgens jou gepleegd ?
Frauduleuze praktijken. En de dame in kwestie was daar best al wel een tijdje met bezig.

Fraude heb je natuurlijk in veel vormen (identiteitsfraude, internetfraude, zwartwerk, sociale fraude; ellenlange lijst) ) maar ik dacht dat men daar op de rechtbank toch niet zo met kan lachen als er zo een 'zaakje' voorkomt.

p.s.

Ik spiegelde mij bij het schrijven van het voorgaande op de 'koptekst' van het artikel op de online kranten zijnde:
Citaat:
91-jarige vrouw is meesterbrein achter fiscale miljoenenfraude
Of moet ik vanaf nu van het standpunt uitgaan dat er veel verhalenvertellers (fake news) zitten bij diegenen die de artikels schrijven?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 april 2018 om 20:01.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 19:59   #12
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is een slecht gefundeerde mening. Zelfs al houdt je jouw geld hier aan in België in Belgische fondsen gebeuren er tal van transacties in Luxemburg.

Luxemburg heeft de grootste Europese obligatiemarkt.

De reden waarom er veel geld in Luxemburg werd en wordt aangehouden heeft dat land te danken aan haar expertise en handelsplatformen, niet aan haar fiscaliteit. Sinds de Europese roerende voorheffing is het fiscaal minder interessant geld op buitenlandse rekeningen aan te houden.
Wel dom van haar dat ze dat in Luxemburg plaatst verborgen achter een Panamese maatschappij. Net zoals overal in Europa moeten de eind begunstigden bekend zijn. De grote fortuinen hebben die al jaren terug naar Azië etc verplaatst.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 20:07   #13
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Aan de top van de bajes pikorde misschien. Die gaat van laag naar hoog ongeveer als volgt:

Pedofielen
Zakkenrollers
Witte boorden criminelen
Gewelddadige criminelen
Moordenaars
Maffia bazen
91 jarige vrouwtjes die bij een van de grootste en rijkste organisaties van het land met miljoenen weglopen.

(Overigens heeft ze in werkelijkheid de constructie als 50 jarige opgezet, maar de street cred die je krijgt als je als 91 jarige in de bajes over je miljoenenwinst verteld moet toch redelijk echt zijn.)
Bij moordenaars is er ook nogal een verschil, hoor. Wraak-moordenaars staan vaak vrij hoog in de pikorde, maar lustmoordenaars niet. laat staan zij die een kind hebben vermoord.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 23:07   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Frauduleuze praktijken. En de dame in kwestie was daar best al wel een tijdje met bezig.

Fraude heb je natuurlijk in veel vormen (identiteitsfraude, internetfraude, zwartwerk, sociale fraude; ellenlange lijst) ) maar ik dacht dat men daar op de rechtbank toch niet zo met kan lachen als er zo een 'zaakje' voorkomt.

p.s.

Ik spiegelde mij bij het schrijven van het voorgaande op de 'koptekst' van het artikel op de online kranten zijnde:

Of moet ik vanaf nu van het standpunt uitgaan dat er veel verhalenvertellers (fake news) zitten bij diegenen die de artikels schrijven?
Dat is nogal vaag. Welke frauduleuse praktijken zou deze dame volgens jou gepleegd hebben ? De titel die de journalisten gebruiken duiden enkel op de uitspraak van de rechter die weigert in te gaan op de vraag van de advocaat om psychiatrische experten de handelsbekwaamheid van de gestelde feiten van het slachtoffer te laten beoordelen.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 april 2018 om 23:18.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 23:14   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wel dom van haar dat ze dat in Luxemburg plaatst verborgen achter een Panamese maatschappij. Net zoals overal in Europa moeten de eind begunstigden bekend zijn. De grote fortuinen hebben die al jaren terug naar Azië etc verplaatst.
Wat al dan niet dom is blijkt achteraf. Wat verstandig ware geweest was dat ze haar geld al had geschonken.

Het is een testcase voor de fiscus. Er zijn nog miljarden euro's in vergelijkbare scenario's. Als er in beroep gegaan worden betekent zelfs het overlijden van betrokken persoon niet het einde van de procedureslag.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 08:39   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat de oudere dame in kwestie gedaan heeft, het is- en blijft altijd een misdrijf.
Belasting is diefstal. Overheid impliceert misdrijf/misdaad.
De dievenbende die zich "overheid" noemt is veruit de grootste fraudeursbende van 't land. En veel "privé" fraude komt eerder door selectiviteit van de overheids-bende. Vrindjes, en daarom helemaal niet "privé".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 09:19   #17
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Das Goed Nieuws

Dus ik heb nog een paar jaar te gaan
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 04:45   #18
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Dus ik heb nog een paar jaar te gaan
Slechts een paar jaar is inderdaad goed nieuws.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 09:58   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Nu ja, decennialang aan belastingontduiking doen, en uiteindelijk veroordeeld worden op zijn 91 jaar, zegt volgens mij meer over de traagheid van het gerecht dan over wat anders.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2018, 10:40   #20
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu ja, decennialang aan belastingontduiking doen, en uiteindelijk veroordeeld worden op zijn 91 jaar, zegt volgens mij meer over de traagheid van het gerecht dan over wat anders.
6 maanden cel kan al levenslang zijn.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be