Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken.

 
 
Discussietools
Oud 26 april 2007, 09:48   #61
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
tenzij u van plan bent de stad met een leger te bezetten is dat volstrekte onzin. U zal de lokale bevolking tegen u in het harnas jagen én de internationale gemenschap.
goed idee: de stad word bezet door het leger, alle vreemdelingen uit de Magreb, andere Arabische landen en Afrika worden begeleid naar Zaventem, vanwaar onophoudelijke vliegtuig-vluchtten hen allen het land uit voeren.In één week moet de job geklaard zijn.Daarna word de stad ontsmet, alle krotten afgebroken, en wat nog te redden valt gerestaureerd.Al die woningen kunnen vervolgens verhuurd worden aan Vlamingen, die, nu de stad terug leefbaar geworden is, opnieuw interesse zullen vertonen om daar te wonen.Moest het daarna blijken dat ook �*ndere buitenlandse bevolkingsgroepen last & zever verkopen, zullen die hetzelfde lot ondergaan= de deur uit gezet worden, na opname van hun vingerafdrukken & DNA...
Als er écht nog nood is om buitenlanders aan te trekken, dat ze dan in andere Europese landen gezocht worden.Waar hebben we anders Europa voor gemaakt?
carlgustaaf is offline  
Oud 26 april 2007, 15:31   #62
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Openbare omroep kan blijven, of kan je verhuizen maakt niet uit, Vub blijft .
Je zaait wat je oogst, wij hebben de Franstalige universiteit ook buitengegooid uit Leuven...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Drogreden, waarom zou je brussel enkel nederlandstalig maken? Je moet nu ook niet zeggen tegen die japaner dat hij frans moet leren hoor.

Brussel kan 2talig blijven, geen enkel probleem.
En waar heb ik gezegd dat ik Brussel enkel Nederlandstalig wil maken? Ik herhaal voor de volledigheid : die Japanner leert - zo hoort het voor mij toch- best Nederlands want dat is nu eenmaal de taal der Vlamingen, maar wil hij in Brussel een menselijk bestaan leiden, kent hij wel best Frans want de kennis van het Nederlands is er zelfs bij politie, ziekenhuizen, ...niet om op te rekenen. Beetje raar he.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 26 april 2007, 18:05   #63
Graaf van Vlaanderen
Partijlid
 
Graaf van Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
tenzij u van plan bent de stad met een leger te bezetten is dat volstrekte onzin. U zal de lokale bevolking tegen u in het harnas jagen én de internationale gemenschap.
indien de regering dat goedkeurt is hetwettelijk
Bussel is dan in staat van beleg
__________________
Vlaams zijn is trots zijn
Graaf van Vlaanderen is offline  
Oud 26 april 2007, 21:44   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Diepgaand? Waarom? Ik denk dat de meeste mensen er geen @#{ç om geven waar de hoofdstad is hoor, er zijn genoeg landen die die verplaatsen zonder problemen.
vraag nekeer aan de west-vlamingen en de limburgers of zij die van Aantwaarpe gaan accepteren als hoofdstad...

Citaat:
Die steden kunnen dat trouwens wel, een hoofdstad hoef tniet het grootste in alles te zijn, je kan het zelf opsplitsen (politiek, administratief,...)
Ik mag met grote zekerheid zeggen dat jij totaal geen besef hebt van waarover je spreekt. Vlaanderen kent maar één Grootstad en dat is Brussel.

Citaat:
Nochtans is het gevestigd in een stad die slechter bereikbaar is
Ik ben vandaag nog in het parlement geweest. Vlakbij centraal. Heel gemakkelijk.

Citaat:
dan al de andere opgesomt, hogere criminaliteit en nog een hele reeks andere nadelen niet de minste dat 90-95% van de mensen die er wonen geen vlamingen zijn
So what? Maak van antwerpen de hoofdstad en daar krijg je hetzelfde.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 26 april 2007, 22:41   #65
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
goed idee: de stad word bezet door het leger, alle vreemdelingen uit de Magreb, andere Arabische landen en Afrika worden begeleid naar Zaventem, vanwaar onophoudelijke vliegtuig-vluchtten hen allen het land uit voeren.In één week moet de job geklaard zijn.Daarna word de stad ontsmet, alle krotten afgebroken, en wat nog te redden valt gerestaureerd.Al die woningen kunnen vervolgens verhuurd worden aan Vlamingen, die, nu de stad terug leefbaar geworden is, opnieuw interesse zullen vertonen om daar te wonen.Moest het daarna blijken dat ook �*ndere buitenlandse bevolkingsgroepen last & zever verkopen, zullen die hetzelfde lot ondergaan= de deur uit gezet worden, na opname van hun vingerafdrukken & DNA...
Als er écht nog nood is om buitenlanders aan te trekken, dat ze dan in andere Europese landen gezocht worden.Waar hebben we anders Europa voor gemaakt?
Kijk eens aan, een pleidooi voor 'etnische zuiveringen'!
drosophila is offline  
Oud 27 april 2007, 06:53   #66
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Je zaait wat je oogst, wij hebben de Franstalige universiteit ook buitengegooid uit Leuven...
Gesplitst en er zijn genoeg universiteiten in vlaanderen als brussel die kapot wil maken (de beste die ze hebben) laat ze het maar doen.

Citaat:
En waar heb ik gezegd dat ik Brussel enkel Nederlandstalig wil maken? Ik herhaal voor de volledigheid : die Japanner leert - zo hoort het voor mij toch- best Nederlands want dat is nu eenmaal de taal der Vlamingen, maar wil hij in Brussel een menselijk bestaan leiden, kent hij wel best Frans want de kennis van het Nederlands is er zelfs bij politie, ziekenhuizen, ...niet om op te rekenen. Beetje raar he.
Hier tiens:

"Stel dat Brussel hoofdstad van de Republiek Vlaanderen wordt met als enige officiële taal het Nederlands."

En die japanner zal als hij al ene taal leert (wat ik betwijfel die hebben een tolk hoor) kunnen kiezen tussen nederlands en frans. Moest brussel bij vlaanderen horen zal het langzaam terug vernederlandsen.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 april 2007, 07:05   #67
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
vraag nekeer aan de west-vlamingen en de limburgers of zij die van Aantwaarpe gaan accepteren als hoofdstad...
Waarom niet? nu hebben ze een brabantse hoofdstad, je zoekt daar echt veel te veel achter, de meeste geven er niks om, ik alvast niet.


Citaat:
Ik mag met grote zekerheid zeggen dat jij totaal geen besef hebt van waarover je spreekt. Vlaanderen kent maar één Grootstad en dat is Brussel.
Grappig, woon in brussel, werk in antwerrpen en heb in antwerpen en gent gestudeerd. Ik weet wel hoe die steden in elkaar zitten.

Je negeert totaal wat ik zei: een hoofdstad hoeft niet de grootste en rijkste en ... te zijn, kijk naar washington, bijna 20 keer zo klein als new york city, economisch niks betekenend gelegen in een staat die aan de rand van de VS ligt, 1 vd kleinste is,...

Of je kan doen zoals andere landen, een nieuwe hoofdstad maken.


Citaat:
Ik ben vandaag nog in het parlement geweest. Vlakbij centraal. Heel gemakkelijk.
Antwerpen is even centraal als brussel. Vlaanderen is nogal plat, brussel ligt in het midden beneden, antwerpen boven . Antwerpen is trouwens voor de nederlandstalige bevolking dan beter gelegen. 100 000 vlamingen in brussel tegen 500 000 in antwerpen


Citaat:
So what? Maak van antwerpen de hoofdstad en daar krijg je hetzelfde.
Waarom zou dat verschil maken? Denk je nu echt dat die politici zoveel criminaliteit meebrengen? Criminaliteit in brussel komt door zijn enorm hoge groep van armeren in de stad. Met de verhuis ga je geen armen bijcreeren hoor, integendeel meer jobs zal net het tegenovergestelde geven.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 april 2007, 14:55   #68
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Je woont godverdomme in Neeroeteren. Wat heb jij te maken met Brussel?

Het is geen kwestie van Brussel "opgeven" - dat is jaren geleden al gebeurd. Het is nu een overwegend Franstalige stad met heel veel minderheden, onder andere een Vlaamse. Brussel is in mijn ogen even geschikt als 'Vlaamse stad' als Duinkerke.
Brussel is toch en zelfstandig Gewest/Stadstaat en beslist toch over haar eigen toekomst?
I amsterdam is offline  
Oud 27 april 2007, 15:08   #69
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waarom niet? nu hebben ze een brabantse hoofdstad, je zoekt daar echt veel te veel achter, de meeste geven er niks om, ik alvast niet.
Ik ben een beetje teleurgesteld dat Pelgrim, die zelf normaal tegen zever als "Limburgers zijn geen Vlamingen" zou moeten vechten, zoiets zegt.


Citaat:
Of je kan doen zoals andere landen, een nieuwe hoofdstad maken.
En bijvoorbeeld ook een "de facto" hoofdstad hebben. Veel bedisselen in Brussel, officiële hoofdstad is Antwerpen of zo.



Citaat:
Antwerpen is even centraal als brussel. Vlaanderen is nogal plat, brussel ligt in het midden beneden, antwerpen boven . Antwerpen is trouwens voor de nederlandstalige bevolking dan beter gelegen. 100 000 vlamingen in brussel tegen 500 000 in antwerpen
Brussel is in de ogen van de mensen niet meer Vlaams. Series als "Kinderen van de Windt", "Emma", "Kaat en Co",.. spelen zich af in Antwerpen, "Flikken" speelt zich af in Gent. Een fictiereeks in onze "hoofdstad" maken zou absurd zijn omdat de mensen de hele tijd een andere taal zouden moeten spreken. ("Witse" speelt zich af in Halle, wat voorlopig wel nog Vlaams is)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Gesplitst en er zijn genoeg universiteiten in vlaanderen als brussel die kapot wil maken (de beste die ze hebben) laat ze het maar doen.
De universiteit van Leuven is gesplitst en nadien is de Franstalige buitengeshot.
Of de Vlaamse universiteit van Brussel nu de beste is of niet is niet echt relevant, hoeveel Franstaligen gaan daar studeren?
Citaat:

Hier tiens:

"Stel dat Brussel hoofdstad van de Republiek Vlaanderen wordt met als enige officiële taal het Nederlands."

En die japanner zal als hij al ene taal leert (wat ik betwijfel die hebben een tolk hoor) kunnen kiezen tussen nederlands en frans. Moest brussel bij vlaanderen horen zal het langzaam terug vernederlandsen.
Oke, daar heb ik me slecht uitgedrukt :
"Stel dat Brussel hoofdstad wordt van de Republiek Vlaanderen, waarbij die republiek als enige officiële taal het Nederlands heeft."



Citaat:

Brussel is toch en zelfstandig Gewest/Stadstaat en beslist toch over haar eigen toekomst?
Jep, en ook al gaan velen jou hier vertellen dat het het beste is dat ze voor ons kiezen en dat ze dat ook zullen doen, is de realiteit dat het overwegend Franstalig is en dat de meesten amper een band voelen met Vlaanderen, en enkel de Franstalige media volgen.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 7 mei 2007, 09:08   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waarom niet? nu hebben ze een brabantse hoofdstad, je zoekt daar echt veel te veel achter, de meeste geven er niks om, ik alvast niet.
'ik alvast niet' geldt niet als argument, want dan zeg ik gewoon: 'ik alvast wel'. Neen, Antwerpen wordt niet als hoofdstad gepercipieerd. En het is zeker niet de economische hoofdstad.

Citaat:
Grappig, woon in brussel, werk in antwerrpen en heb in antwerpen en gent gestudeerd. Ik weet wel hoe die steden in elkaar zitten.
Ik denk van niet, want anders zou je weten hoe vitaal Brussel voor Vlaanderen is.

Citaat:
Je negeert totaal wat ik zei: een hoofdstad hoeft niet de grootste en rijkste en ... te zijn, kijk naar washington, bijna 20 keer zo klein als new york city, economisch niks betekenend gelegen in een staat die aan de rand van de VS ligt, 1 vd kleinste is,...
dat argument is totaal niet relevant want de economische hoofdstad is New York en die ligt nog altijd mee onder amerikaanse voogdij. Als u hoofdsteden wil gaan vergelijken moet u Brussel met NY vergelijken, niet met Washington. En kan u zich een aparte onafhankelijke staat NY buiten de VS voorstellen?

Citaat:
Of je kan doen zoals andere landen, een nieuwe hoofdstad maken.
Jep, eventjes de hele economie verhuizen. In New York lachen ze u uit als je met dat voorstel afkomt.

Citaat:
Antwerpen is even centraal als brussel. Vlaanderen is nogal plat, brussel ligt in het midden beneden, antwerpen boven . Antwerpen is trouwens voor de nederlandstalige bevolking dan beter gelegen. 100 000 vlamingen in brussel tegen 500 000 in antwerpen
nogmaals: doet niet ter zake.

Citaat:
Waarom zou dat verschil maken? Denk je nu echt dat die politici zoveel criminaliteit meebrengen? Criminaliteit in brussel komt door zijn enorm hoge groep van armeren in de stad. Met de verhuis ga je geen armen bijcreeren hoor, integendeel meer jobs zal net het tegenovergestelde geven.
enig sociologisch inzicht is jou echt wel volkomen vreemd eh. Een economische hoofdstad trekt per definitie van alles en nog wat aan.
Pelgrim is offline  
Oud 7 mei 2007, 09:09   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Brussel is toch en zelfstandig Gewest/Stadstaat en beslist toch over haar eigen toekomst?
Neen, het gewest moet afgeschaft worden. Een nationale hoofdstad vervult een functie voor een heel land, dus moet het hele land beslissen.
Pelgrim is offline  
Oud 7 mei 2007, 09:31   #72
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

De universiteit van Leuven is gesplitst en nadien is de Franstalige buitengeshot.
Of de Vlaamse universiteit van Brussel nu de beste is of niet is niet echt relevant, hoeveel Franstaligen gaan daar studeren?
maakt dat uit? Dat is toch de keuze van brussel? Net zoals het dan nu ook is, of vergeet je dat brussel nu ook al een gewest met bevoegheden is? Waarom zou brussel die universiteit niet willen? Leuke inkomsten zonder al te veel problemen.

Citaat:
Oke, daar heb ik me slecht uitgedrukt :
"Stel dat Brussel hoofdstad wordt van de Republiek Vlaanderen, waarbij die republiek als enige officiële taal het Nederlands heeft."
Nog steeds en?
1, de meeste die voor een onafhankelijk vlaanderen zijn spreken van een 2talig brussel als hoofdstad ervoor
2 Zowat elke hoofstad ter wereld is 1talig, en dat is daar geen enkel probleem dus waarom hier wel?


Citaat:
Jep, en ook al gaan velen jou hier vertellen dat het het beste is dat ze voor ons kiezen en dat ze dat ook zullen doen, is de realiteit dat het overwegend Franstalig is en dat de meesten amper een band voelen met Vlaanderen, en enkel de Franstalige media volgen.
Idd, daar zit het probleem. De brusselaars zullen emotioneel en niet rationeel kiezen. Ze hebben al jarenland anti-vlaamse propaganda moeten slikken en zullen daarnaar ook stemmen betwijfel of je het hen kan uitleggen dat de beste keuze voor hen vlaanderen is.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 mei 2007, 09:37   #73
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
'ik alvast niet' geldt niet als argument, want dan zeg ik gewoon: 'ik alvast wel'. Neen, Antwerpen wordt niet als hoofdstad gepercipieerd. En het is zeker niet de economische hoofdstad.
laat me het zo stellen, niemand dit ik ken vind het erg dat antwerpen de hoofdstad zou zijn. Waar haal jij het dat mensen dat niet willen?


Citaat:
Ik denk van niet, want anders zou je weten hoe vitaal Brussel voor Vlaanderen is.
Brussel is vitaal omdat veel vlamingen daar werken. In de EU veranderd daar niks aan. Dat schijn jij niet te beseffen. Denk je nu echt dat ze de wegen gaan blokeren voor vlamingen? Zelfs met al de belastingen ed, in de EU is dat allemaal geregeld zodat er amper iets veranderd(zeker al niet als je de geldstroom van vlaanderen naar brussel meerekent) en zodoende met of zonder brussel erbij, dat veranderd weinig voor vlaanderen.

Integendeel economisch is het waarschijnlijk aantrekkelijker zonder brussel .


Citaat:
dat argument is totaal niet relevant want de economische hoofdstad is New York en die ligt nog altijd mee onder amerikaanse voogdij. Als u hoofdsteden wil gaan vergelijken moet u Brussel met NY vergelijken, niet met Washington. En kan u zich een aparte onafhankelijke staat NY buiten de VS voorstellen?
Die middenin de VS ligt? waarom niet?

Zeg me eens welke nadelen jij ziet (en dan concreet niet zoals hierboven) zie jij aan een brussel dat niet bij vlaanderen hoort?


Citaat:
Jep, eventjes de hele economie verhuizen. In New York lachen ze u uit als je met dat voorstel afkomt.
Poltieke hoofdstad dan natuurlijk, de economie kan daar gewoon blijven, geen enkel probleem.


Citaat:
nogmaals: doet niet ter zake.
jawel hoor, er werd gezegd dat brussel centraal gelegen was, wel antwerpen ook.


Citaat:
enig sociologisch inzicht is jou echt wel volkomen vreemd eh. Een economische hoofdstad trekt per definitie van alles en nog wat aan.
Nogmaals het ging over POLITIEKE hoofdstad .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 mei 2007, 10:09   #74
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
laat me het zo stellen, niemand dit ik ken vind het erg dat antwerpen de hoofdstad zou zijn. Waar haal jij het dat mensen dat niet willen?
redelijk wat mensen die ik ken vinden Antwerpen geen goede keuze.
Zullen we eventjes gaan tellen hoeveel we ieder kennen, en degene die de meeste mensen kent wint de discussie?

Citaat:
Brussel is vitaal omdat veel vlamingen daar werken. In de EU veranderd daar niks aan. Dat schijn jij niet te beseffen. Denk je nu echt dat ze de wegen gaan blokeren voor vlamingen? Zelfs met al de belastingen ed, in de EU is dat allemaal geregeld zodat er amper iets veranderd(zeker al niet als je de geldstroom van vlaanderen naar brussel meerekent) en zodoende met of zonder brussel erbij, dat veranderd weinig voor vlaanderen.
grappig dat je het hebt over wegen blokkeren, op momenten dat het fileleed astronomische proporties begint aannemen. De praktijk bewijst mijn gelijk.

Citaat:
Integendeel economisch is het waarschijnlijk aantrekkelijker zonder brussel .
'waarschijnlijk' volstaat niet als argumentatie. Zeg eens heel concreet waarom het zonder Brussel aantrekkelijker zou zijn?

Citaat:
Die middenin de VS ligt? waarom niet?
Waarom niet? Zie het geval Brussel. Een onafhankelijke stadstaat gaat failliet.

Citaat:
Zeg me eens welke nadelen jij ziet (en dan concreet niet zoals hierboven) zie jij aan een brussel dat niet bij vlaanderen hoort?
Dat we ons economisch kloppend hart kwijt zijn. Als jij in een Groot-Bokrijk wil wonen is dat uw zaak, verhuis dan naar siberië of zo.

Citaat:
Poltieke hoofdstad dan natuurlijk, de economie kan daar gewoon blijven, geen enkel probleem.
wel probleem. Bureaucraten wil jij in eigen land gaan huisvesten en de economische motor sta jij af?

Citaat:
jawel hoor, er werd gezegd dat brussel centraal gelegen was, wel antwerpen ook.
Mechelen ligt nog centraler. Maar ligging is het punt niet, washington dc ligt ook aan de kant van een gigantisch land. Economie, daar draait het om.

Citaat:
Nogmaals het ging over POLITIEKE hoofdstad .
neen het gaat om NATIONALE hoofdstad.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 7 mei 2007, 10:24   #75
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
redelijk wat mensen die ik ken vinden Antwerpen geen goede keuze.
Zullen we eventjes gaan tellen hoeveel we ieder kennen, en degene die de meeste mensen kent wint de discussie?
Gaven die dan ook een reden waarom? Het lijkt me een beetje absurd te zeggen of het uitmaakt of het vlaamse parlement nu in brussel of antwerpen ligt, is gent dan beter?


Citaat:
grappig dat je het hebt over wegen blokkeren, op momenten dat het fileleed astronomische proporties begint aannemen. De praktijk bewijst mijn gelijk.
Ik rij elke dag van en naar brussel en dat valt mee hoor.

En wat bewijst dit?


Citaat:
'waarschijnlijk' volstaat niet als argumentatie. Zeg eens heel concreet waarom het zonder Brussel aantrekkelijker zou zijn?
Brussel slokt nu elke jaar ongeveer een miljard € meer op dan dat het bijdraagt tot belgie. (en dat is dus 60% betaald door vlaanderen) Als dat wegvalt dan "bespaar" je dat. Ik denk dat de negatieve effecten niet zo groot zijn.

Citaat:
Waarom niet? Zie het geval Brussel. Een onafhankelijke stadstaat gaat failliet.
Niet noodzakelijk, probleem voor brussel is dat het niet onafhankelijk is, het is te klein en beperkt door de EU.


Citaat:
Dat we ons economisch kloppend hart kwijt zijn. Als jij in een Groot-Bokrijk wil wonen is dat uw zaak, verhuis dan naar siberië of zo.
Dit is geen concreet nadeel. Welke inkomsten verliest vlaanderen dan denk je? Economisch veranderd er niks, of denk je dat bedrijven weggaan omdat brussel plots apart of met wallonie is?


Citaat:
Mechelen ligt nog centraler. Maar ligging is het punt niet, washington dc ligt ook aan de kant van een gigantisch land. Economie, daar draait het om.
En som dan eens de nadelen op, zonder gewoon te zeggen "de economische motor valt weg" Wat valt er weg?

En vergeet niet diensten en goederen in de EU ...


Citaat:
neen het gaat om NATIONALE hoofdstad.
Waar men dus de politieke hoofdstad mee bedoelt, dat jij daar plots iets anders van maakte is jouw probleem, ik en de persoon tegen wie ik het had bedoelde beide polieke hoofdstad.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 mei 2007, 11:41   #76
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
maakt dat uit? Dat is toch de keuze van brussel? Net zoals het dan nu ook is, of vergeet je dat brussel nu ook al een gewest met bevoegheden is? Waarom zou brussel die universiteit niet willen? Leuke inkomsten zonder al te veel problemen.
Om de Vlamingen weg te jagen/ af te persen of om ze te assimileren?

Citaat:
Nog steeds en?
1, de meeste die voor een onafhankelijk vlaanderen zijn spreken van een 2talig brussel als hoofdstad ervoor
2 Zowat elke hoofstad ter wereld is 1talig, en dat is daar geen enkel probleem dus waarom hier wel?
En Brussel is juist niet 1talig? Ik zie niet in hoe uw argument nu in mekaar zit??
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 7 mei 2007, 12:00   #77
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Om de Vlamingen weg te jagen/ af te persen of om ze te assimileren?
Vlamingen die nu voor het grootste deel toch niet in brussel wonen en die nog een leuk deel van de inkomsten opbrengen?Brussel is niet suicidaal he?
Citaat:

En Brussel is juist niet 1talig? Ik zie niet in hoe uw argument nu in mekaar zit??
Kijk brussel is nu 2 talig , iemand merkte op dat men brussel 1 talig wou maken, en dat dit moeilijk zou zijn voor de diplomaten , ik zeg, waarom? Bijna niemand wil brussel 1 talig maken en als dat toch gebeurd; waarom zou dit een probleem zijn, alle hoofdsteden ter wereld zijn 1talig en dat is daar geen probleem.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 7 mei 2007, 12:52   #78
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Vlamingen die nu voor het grootste deel toch niet in brussel wonen en die nog een leuk deel van de inkomsten opbrengen?Brussel is niet suicidaal he?

Kijk brussel is nu 2 talig , iemand merkte op dat men brussel 1 talig wou maken, en dat dit moeilijk zou zijn voor de diplomaten , ik zeg, waarom? Bijna niemand wil brussel 1 talig maken en als dat toch gebeurd; waarom zou dit een probleem zijn, alle hoofdsteden ter wereld zijn 1talig en dat is daar geen probleem.
Om te beginnen, gelieve als u over 1 of 2-talig schrijft altijd erbij te schrijven of u NL, FR en zo verder bedoelt of er komen misverstanden van.

Veel hoofdsteden zijn eigenlijk juist wel meertalig, soms zelfs met een verdringende taal die niet de landstaal is (Russisch in Bishkek bijvoorbeeld)

Mijn punt is gewoon dat het toch raar is als je in het hart van Vlaanderen, dat als LAND het Nederlands als officiële taal heeft, bijna niets kunt doen als je enkel Nederlands en Thai kent.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 8 mei 2007, 06:53   #79
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Om te beginnen, gelieve als u over 1 of 2-talig schrijft altijd erbij te schrijven of u NL, FR en zo verder bedoelt of er komen misverstanden van.

Veel hoofdsteden zijn eigenlijk juist wel meertalig, soms zelfs met een verdringende taal die niet de landstaal is (Russisch in Bishkek bijvoorbeeld)
Maakt niet uit of het NL of FR is, het gata voor beide op, en officieel meertalig zijn er amper.

Citaat:
Mijn punt is gewoon dat het toch raar is als je in het hart van Vlaanderen, dat als LAND het Nederlands als officiële taal heeft, bijna niets kunt doen als je enkel Nederlands en Thai kent.
Thai? En brussel is nu niet echt "het hart van vlaanderen" he?
Het hangt er ook af wat je wil doen, gewoon prive zal het idd lastig zijn, officieel gata het wel ongeveer in het nederlands (al dan niet even vlot)
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 mei 2007, 16:58   #80
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Gaven die dan ook een reden waarom? Het lijkt me een beetje absurd te zeggen of het uitmaakt of het vlaamse parlement nu in brussel of antwerpen ligt, is gent dan beter?

Mij maakt het weinig uit waar het parlement ligt, zolang het maar niet in mijn stad is. Het parlement is dan ook niet echt het meest essentiêle van een hoofdstad. De sociaal-economische hoofdstad is Brussel.

Citaat:
Ik rij elke dag van en naar brussel en dat valt mee hoor.
En wat bewijst dit?
er zijn meer mensen die elke dag van en naar brussel gaan en die dat niet zo vinden meevallen. En de treinen zitten op spitsuren ook stampvol.
Wat dat allemaal bewijst is heel simpel: Brussel is de hoofdstad.

Citaat:
Brussel slokt nu elke jaar ongeveer een miljard € meer op dan dat het bijdraagt tot belgie. (en dat is dus 60% betaald door vlaanderen) Als dat wegvalt dan "bespaar" je dat. Ik denk dat de negatieve effecten niet zo groot zijn.
Een hoofdstad kost per definitie geld eh, maak van Antwerpen een hoofdstad en dan gaat daar veel poen naartoe.

Citaat:
Niet noodzakelijk, probleem voor brussel is dat het niet onafhankelijk is, het is te klein en beperkt door de EU.
inderdaad, Brussel is te klein. Tout court. Stadstaat Brussel is nonsens.

Citaat:
Dit is geen concreet nadeel. Welke inkomsten verliest vlaanderen dan denk je? Economisch veranderd er niks, of denk je dat bedrijven weggaan omdat brussel plots apart of met wallonie is?
Je beweert dat je veel in Brussel komt, maar ik ben toch niet geneigd jou niet te geloven, wat je hier zegt suggereert zelfs dat je nog nooit een voet in Brussel hebt gezet en nog nooit de grote torens aan 't Noordstation hebt gezien.

Citaat:
En som dan eens de nadelen op, zonder gewoon te zeggen "de economische motor valt weg" Wat valt er weg?
de economische motor. Als jij dat niet belangrijk vindt, tja...

Citaat:
En vergeet niet diensten en goederen in de EU ...
die allemaal langs Brussel gaan...

Citaat:
Waar men dus de politieke hoofdstad mee bedoelt, dat jij daar plots iets anders van maakte is jouw probleem, ik en de persoon tegen wie ik het had bedoelde beide polieke hoofdstad.
Jij wil een nieuwe politieke hoofdstad om bureaucraten te huisvesten, maar dé sociaal-economische kern van Vlaanderen sta je af... goe bezig. Volksverraad zou men dat ooit genoemd hebben.
Pelgrim is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be