Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2007, 22:52   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ik ben atheïst, kan me uiteindelijk weinig schelen wat moslims of christenen menen zolang ze anderen vrij laten en niet polariserend agiteren. Maar als 't boek gratis is, kan ik het wel eens in huis halen, kan nog van pas komen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 23:10   #22
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik ben atheïst, kan me uiteindelijk weinig schelen wat moslims of christenen menen zolang ze anderen vrij laten en niet polariserend agiteren. Maar als 't boek gratis is, kan ik het wel eens in huis halen, kan nog van pas komen.
Het is typisch. Een moslimapologeet die niks van de islam afweet. Hij heeft de koran niet eens gelezen. Islam is peace

Daarbij, ik heb de koran online gelezen, in verschillende vertalingen en bij mij komt dat rotboek NIET in huis !

Radical Islam & Europe's Left: Part 1
the bizarre union of radical leftists, who are essentially atheist in outlook, with the theocratic demagogues of Islamism.

http://www.news.faithfreedom.org/ind...ticle&sid=1122
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 3 maart 2007 om 23:13.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 23:13   #23
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Zelf heb ik al 3 korans in huis, dus geen extra exemplaar meer nodig.

Laat iedereen maar eens dit boek lezen, kwestie van te weten waar het in de islam om gaat...misschien gaan er dan nog meer ogen open.
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 23:22   #24
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Trouwens voor de moslims onder jullie : hoogste tijd om tijdens de maansverduistering Salaat Kousouf te beginnen bidden !

1. Salaat al Koesoef is Soennah Moe-akkadah (een zeer aangeraden Soennah), volgens de overeenstemming tussen de geleerden. Het bewijs hiervoor is de Soennah, overgeleverd van de boodschapper van Allah.
2. Verduisteringen zijn tekenen van Allah, waardoor Hij Zijn dienaren bang maakt - Allah zegt in Zijn boek: “En Wij zenden de Tekenen alleen maar om (hen) te doen vrezen.” [Al Israa17:59]
3. Toen de zon verduisterd was in de tijd van de boodschapper van Allah kwam hij naar buiten (vanuit zijn huis) en snelde uit vrees naar de moskee, zijn mantel achter zich aan slepen en leidde hij de mensen in het gebed. Hij vertelde hen dat de verduistering één van de tekenen is van Allah, waarmee Allah zijn dienaren bang maakt en het een oorzaak kan laten zijn voor bestraffing, die de mensen zal treffen. De boodschapper van Allah beval de mensen hetgeen te doen, dat de bestraffing kon verkomen en beval hen aldus het gebed te verrichten wanneer de verduistering plaatsvindt; ook dient men doe'aa-e (smeekbede) te verrichten, om de vergiffenis van Allah te vragen; men dient in liefdadigheid te geven, slaven te bevrijden en andere rechtvaardige handelingen te verrichten, opdat de bestraffing zal verdwijnen en de mensen hierdoor niet getroffen zullen worden. De verduistering (eclips) is dus een herinnering voor mensen, waarmee zij bang gemaakt worden, opdat zij zullen terugkeren naar Allah en aandacht zullen besteden aan Hem.

Die moslims toch, nog altijd bang voor een natuurverschijnsel dat de wetenschap kan verklaren en zelfs voorspellen.
__________________
http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum
islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 00:56   #25
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Ik stel voor gratis bijbels te gaan uitdelen in Saoedi-Arabië. Eens zien hoe lang het duurt eer je aan de galg bengelt!
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 00:57   #26
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Maar als 't boek gratis is, kan ik het wel eens in huis halen, kan nog van pas komen.
Inderdaad, om de stoof aan te steken of zo!
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 01:02   #27
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is typisch. Een moslimapologeet die niks van de islam afweet. Hij heeft de koran niet eens gelezen. Islam is peace

Daarbij, ik heb de koran online gelezen, in verschillende vertalingen en bij mij komt dat rotboek NIET in huis !

Bij mij wel. Alleen de inhoud staat mij niet altijd aan. Er staan echter ook mooie passages in.

Laatst gewijzigd door system : 4 maart 2007 om 01:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 08:34   #28
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is typisch. Een moslimapologeet die niks van de islam afweet. Hij heeft de koran niet eens gelezen. Islam is peace

Daarbij, ik heb de koran online gelezen, in verschillende vertalingen en bij mij komt dat rotboek NIET in huis !

Radical Islam & Europe's Left: Part 1
the bizarre union of radical leftists, who are essentially atheist in outlook, with the theocratic demagogues of Islamism.

http://www.news.faithfreedom.org/ind...ticle&sid=1122
Dus om te weten hoe een moslim is moet je de koran lezen?
Hetzelfde dus voor de christenen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 08:37   #29
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch Bekijk bericht
Trouwens voor de moslims onder jullie : hoogste tijd om tijdens de maansverduistering Salaat Kousouf te beginnen bidden !

1. Salaat al Koesoef is Soennah Moe-akkadah (een zeer aangeraden Soennah), volgens de overeenstemming tussen de geleerden. Het bewijs hiervoor is de Soennah, overgeleverd van de boodschapper van Allah.
2. Verduisteringen zijn tekenen van Allah, waardoor Hij Zijn dienaren bang maakt - Allah zegt in Zijn boek: “En Wij zenden de Tekenen alleen maar om (hen) te doen vrezen.” [Al Israa17:59]
3. Toen de zon verduisterd was in de tijd van de boodschapper van Allah kwam hij naar buiten (vanuit zijn huis) en snelde uit vrees naar de moskee, zijn mantel achter zich aan slepen en leidde hij de mensen in het gebed. Hij vertelde hen dat de verduistering één van de tekenen is van Allah, waarmee Allah zijn dienaren bang maakt en het een oorzaak kan laten zijn voor bestraffing, die de mensen zal treffen. De boodschapper van Allah beval de mensen hetgeen te doen, dat de bestraffing kon verkomen en beval hen aldus het gebed te verrichten wanneer de verduistering plaatsvindt; ook dient men doe'aa-e (smeekbede) te verrichten, om de vergiffenis van Allah te vragen; men dient in liefdadigheid te geven, slaven te bevrijden en andere rechtvaardige handelingen te verrichten, opdat de bestraffing zal verdwijnen en de mensen hierdoor niet getroffen zullen worden. De verduistering (eclips) is dus een herinnering voor mensen, waarmee zij bang gemaakt worden, opdat zij zullen terugkeren naar Allah en aandacht zullen besteden aan Hem.

Die moslims toch, nog altijd bang voor een natuurverschijnsel dat de wetenschap kan verklaren en zelfs voorspellen.
Wij hebben samen naar de maansverduistering staan kijken, mijn (moslim-) sjoe en ik, daarom dus dat hij mij zo goed vastpakte, hij was bang!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 09:23   #30
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
vanaf 5 maart kun je bij de gazetwinkel gratis koran boek verkrijgen:

Die rommel ga ik niet in huis halen. Alles wat met godsdienst te maken heeft, komt hier niet binnen. Maar ik ben wel benieuwd of die versie origineel is, of een beetje gecensureerd... dus zonder die "laat de ongelovige branden" of "hak hun kop en vingers af"...
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 09:26   #31
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Als in het nazisme?
Wanneer gaan ze dan zeep beginnen maken van ongelovigen?
Moest het vb per ongeluk ooit aan de macht komen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 10:24   #32
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Ik begrijp van een krant die zichzelf het label "kwaliteitskrant" toebedeelt hoegenaamd niet dat zij gratis korans gaat uitdelen in de hoop dat niet-moslims nu eens eindelijk de islam gaan begrijpen. Immers, lezers van zo'n kwaliteitskrant zijn meerwaardezoekers, waarvan ik veronderstel dat zij ook een internetverbinding in huis hebben. En het is geen kunst om via internet aan koranvertalingen te geraken in gelijk welke taal, of aan de brontekst voor wie het Arabisch machtig is.

Misschien richt de actie van De Standaard zich eerder tot wie (nog) geen internetverbinding heeft thuis? Doch dat zijn meestal niet het soort lui die deze krant onder haar lezers mag rekenen; die lezen liever Het Laatste Nieuws of zo...

Als dat inderdaad de bedoeling is van De Standaard - nl. het loslaten van de koran op jan-met-de-pet - dan is het zeer zeker aangewezen een vertaling te verdelen dat vers na vers becommentarieert. Zo'n boek is evenwel nogal duur, dus betwijfel ik tenzeerste dat men de tekst van commentaar laat vergezeld gaan.

Een naakte tekst dus, losgelaten op een massa die weliswaar niet (meer) analfabeet is, doch niet echt kritisch heeft leren omgaan met teksten. Het doet me denken aan de inspanningen die de eerste dominees zich getroostten om de wat "verwilderde" kolonialen van de Kaapkolonie weer in het gareel te krijgen. Deze analfabeten leerden zij eerst het abc, en zodra ze konden lezen dacht men dat zij ook in staat zouden zijn de Bijbel te begrijpen...

... met als resultaat een totaal verwrongen bijbelinterpretatie waaruit Apartheid werd geboren.

Dat een krant als De Standaard niet inziet dat zo'n poging totaal gedoemd is tot mislukken doet me (eens te meer) twijfelen of haar kwalitatief gehalte nog langer te vergelijken valt met dat van buitenlandse kranten als bvb. Le Monde of El Pais.

Allez, de facteurs zullen het alweer mogen oplossen en deze volslagen nutteloze boeken in de veel te kleine brievenbussen proppen omdat de bewoners niet thuis zijn (alsof we nog geen werk genoeg hebben met de gewone briefwisseling).

En dan zwijg ik nog over het risico dat bekend zou worden dat sommigen het papier als... toiletpapier gebruiken, zodat zij één of andere fundamentalistische imam een fatwah over zich horen uitroepen...
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 10:40   #33
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Allez, de facteurs zullen het alweer mogen oplossen ... (alsof we nog geen werk genoeg hebben met de gewone briefwisseling).

En dan zwijg ik nog over het risico dat bekend zou worden dat sommigen het papier als... toiletpapier gebruiken, zodat zij één of andere fundamentalistische imam een fatwah over zich horen uitroepen...
Tiens, ik dacht dat de postbode tegenwoordig drie kwart reclame droeg?

Maar die laatste zin: het verwondert me toch een beetje dat jij meedoet aan moslim-bashen. Dacht dat je zuiverder in je schoenen stond.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:13   #34
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Een schande!! Mensen die de koran lezen gaan plots als door de hand gods geslagen (allah in dit geval) moslim worden. En De Standaard en de VRT, dat is 1 groot complot. Het zijn nl. bijna verkiezingen. Geen toeval dus!!



Sukkels toch.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:15   #35
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Ik stel voor gratis bijbels te gaan uitdelen in Saoedi-Arabië. Eens zien hoe lang het duurt eer je aan de galg bengelt!

Inderdaad! Weg met de Verlichting! Weg met de kennis en wetenschap! Weg met onze cultuur!

Want in Brazilië is er zeker nog een of andere achterlijke oerwoudstam die naakt rondhuppelen en kippen rauw opeten terwijl ze enkele keelklanken uitstoten.

We moeten dus hetzelfde doen! En al wie dat niet snapt is dom en achterlijk en gaat moslim worden! En neemt DRUGS!
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:17   #36
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

een voorproefje van de koran in het Nederlands

Koran over ongelovigen, joden en christenen.

3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.
4.56 Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan.
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
5.60 Zeg: “Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald.”
8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.
9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.
98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

Strijd tegen ongelovigen, joden en christenen.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.
4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u
4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
8.13 Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet.
8.17 Gij doodde hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde. (Het gevaarlijke karakter van deze tekst werd gedemonstreerd door de ouders van de moordenaar die Rene Steegman dood sloeg. Hoewel analfabeet wisten zij wel deze tekst aan te halen.)
8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen. (Bij 10 % van de bevolking begint het gevecht ook hier)
9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
9.20 Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
9.111 Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood - een onfeilbare belofte in de Thora en het Evangelie en de Koran. (Dat staat in geen enkel evangelie)
48.29 Mohammed is de boodschapper van Allah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander.
48.18 Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zond op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning.
48.19 En een grote buit die zij konden bemachtigen. En Allah is Almachtig, Alwijs;
48.20 Allah heeft u een grote buit beloofd die gij moogt nemen en Hij heeft u deze voorlopig gegeven en heeft de handen der vijanden van u weerhouden opdat het een teken moge zijn voor de gelovigen en dat Hij u op het rechte pad moge leiden.
8.1 Zij vragen u omtrent de oorlogsbuit. Antwoord: “De oorlogsbuit behoort aan Allah en de boodschapper.
Van islamitische zijde wordt (in strijd met voorgaande teksten) gesteld dat de koran juist het doden van mensen verbiedt. Daartoe wordt altijd slechts een deel van de volgende strofe aangehaald.
5.32 Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:20   #37
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik begrijp van een krant die zichzelf het label "kwaliteitskrant" toebedeelt hoegenaamd niet dat zij gratis korans gaat uitdelen in de hoop dat niet-moslims nu eens eindelijk de islam gaan begrijpen. Immers, lezers van zo'n kwaliteitskrant zijn meerwaardezoekers, waarvan ik veronderstel dat zij ook een internetverbinding in huis hebben. En het is geen kunst om via internet aan koranvertalingen te geraken in gelijk welke taal, of aan de brontekst voor wie het Arabisch machtig is.

Misschien richt de actie van De Standaard zich eerder tot wie (nog) geen internetverbinding heeft thuis? Doch dat zijn meestal niet het soort lui die deze krant onder haar lezers mag rekenen; die lezen liever Het Laatste Nieuws of zo...

Dat een krant als De Standaard niet inziet dat zo'n poging totaal gedoemd is tot mislukken doet me (eens te meer) twijfelen of haar kwalitatief gehalte nog langer te vergelijken valt met dat van buitenlandse kranten als bvb. Le Monde of El Pais.
Hier heb je een punt natuurlijk. Het is maar de vraag wat de bedoeling is van De Standaard om gratis een exemplaar van de Koran, of beter gezegd een religieus boek tout court, mee te geven. Persoonlijk zie ik daar eerlijk gezegd het nut niet van in.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:28   #38
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Tiens, ik dacht dat de postbode tegenwoordig drie kwart reclame droeg?
Dat is ook zo. En die reclame is belangrijker dan de gewone briefwisseling! Begrijpe wie kan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor
Maar die laatste zin: het verwondert me toch een beetje dat jij meedoet aan moslim-bashen. Dacht dat je zuiverder in je schoenen stond.
Je hebt kennelijk evenveel gevoel voor ironie als een fundamentalistische imam!
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:35   #39
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Maar die laatste zin: het verwondert me toch een beetje dat jij meedoet aan moslim-bashen. Dacht dat je zuiverder in je schoenen stond.
Ik denk niet dat EFL kan worden "beticht" van moslim-bashing. Er is nog steeds een verschil tussen gefundeerde kritiek geven en zomaar wat in het wilde weg rondom zich heen schoppen, tevens en passant wat racistische praat verkopend.

Ikzelf heb, als anti-klerikaal overkomend, al meerdere malen het "verwijt" gekregen éénzijdig verontwaardigd over te komen door enkel maar in topics over het katholicisme te posten en terzelfdertijd de topics over de islam links te laten liggen. Niettegenstaande ik een overtuigde atheiste ben, heb ik daardoor het predikaat "islamofascistische dhimmie" gekregen (of toch zoiets... ). Ik wens gewoonweg niet met bepaalde forummers te worden geassocieerd, te meer daar de meeste topics over de islam vrijwel onmiddelijk ontsporen. Ik wens niet in naam van EFL te spreken doch ik vermoed dat hetzelfde min of meer bij hem het geval is (?).
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 11:40   #40
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hier heb je een punt natuurlijk. Het is maar de vraag wat de bedoeling is van De Standaard om gratis een exemplaar van de Koran, of beter gezegd een religieus boek tout court, mee te geven. Persoonlijk zie ik daar eerlijk gezegd het nut niet van in.
Hoe kun je nu zinnig over de islam praten als je niet op de hoogte bent van wat er in de Koran staat? En vermits het 'migrantenvraagstuk' actueel is (en dat zie je toch ook op deze site) en het ook te maken heeft met islam, vind ik wat de Standaard doet nog niet zo dom en zeker niet zinloos.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be