Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2012, 12:33   #1
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard Bankiers met onbeperkte aansprakelijkheid?

Ik las onlangs dat Zwitserse bankiers van privébanken weliswaar goed verdienen, maar onbeperkt aansprakelijk zijn als het mis gaat.

Kan iemand dat bevestigen?

En indien dit zo is, is dat geen extra garantie dat men geen cowboystreken zal uithalen in deze door de bonuscultuur verpeste sector? Lijkt me moeilijk te realiseren met al de anonieme aandelen die op de beurs verhandeld worden, maar het lijkt me alvast een betere oplossing dan ofwel staatsbanken ofwel het onverantwoorde gedrag dat we nu hebben.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 18:02   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

K&k
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 18:25   #3
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik las onlangs dat Zwitserse bankiers van privébanken weliswaar goed verdienen, maar onbeperkt aansprakelijk zijn als het mis gaat. Kan iemand dat bevestigen? En indien dit zo is, is dat geen extra garantie dat men geen cowboystreken zal uithalen in deze door de bonuscultuur verpeste sector? Lijkt me moeilijk te realiseren met al de anonieme aandelen die op de beurs verhandeld worden, maar het lijkt me alvast een betere oplossing dan ofwel staatsbanken ofwel het onverantwoorde gedrag dat we nu hebben.
Een voetballer laat z'n benen verzekeren.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 12:40   #4
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik las onlangs dat Zwitserse bankiers van privébanken weliswaar goed verdienen, maar onbeperkt aansprakelijk zijn als het mis gaat.
Onbeperkt aansprakelijk zijn ze niet, want dat is immers niet mogelijk.

Wel is het zo dat een aantal private banken in Zwitserland inderdaad gewoon eigendom zijn van een aantal vermogende personen, en die staan inderdaad met hun persoonlijke vermogen in voor dat van de bank. Maar hun aansprakelijkheid is dus wel beperkt door de grootte van hun vermogen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 12:57   #5
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Onbeperkt aansprakelijk zijn ze niet, want dat is immers niet mogelijk. Wel is het zo dat een aantal private banken in Zwitserland inderdaad gewoon eigendom zijn van een aantal vermogende personen, en die staan inderdaad met hun persoonlijke vermogen in voor dat van de bank. Maar hun aansprakelijkheid is dus wel beperkt door de grootte van hun vermogen.
Ik hoorde laatst in Panorama dat de maffia de banken zou gered hebben, samen met ons. Heb me ook laten vertellen dat er zoiets bestaat als onderwijs, blijkbaar blijft het daarbij, wijzer worden we niet.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 13:20   #6
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Bankiers met onbeperkte aansprakelijkheid

Zo zou het altijd moeten zijn !!!!!

en net als men op een pakje sigaretten moet staan , dat het dodelijk kan zijn .

ZOU een bank ook op haar deur moeten aficheren , 100 % veilige bank of "Deze bank beheerd uw centen risico gedragen" .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 14:14   #7
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Bankiers met onbeperkte aansprakelijkheid. Zo zou het altijd moeten zijn !!!!! en net als men op een pakje sigaretten moet staan , dat het dodelijk kan zijn. ZOU een bank ook op haar deur moeten aficheren , 100 % veilige bank of "Deze bank beheerd uw centen risico gedragen" .
Naar mijn weten krijgt men in elk bedrijf een jobomschrijving en 'mission statement' om eens aandachtig te lezen alvorens men begint, ik vermoed vaag dat men die missie verkeerd heeft opgeschreven of dat het op een verkeerde manier vertaald is geweest. Onze frank is dan misschien wel al gevallen, die Euro is blijkbaar nog een ander paar mouwen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 08:59   #8
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Ik hoorde laatst in Panorama dat de maffia de banken zou gered hebben, samen met ons. Heb me ook laten vertellen dat er zoiets bestaat als onderwijs, blijkbaar blijft het daarbij, wijzer worden we niet.
Dat wordt bij elke crisis gezegd en geschreven. Het hoeft echt geen crisis te zijn daarvoor hoor. De maffia weet altijd wel haar geld in het wit te laten renderen. Staan de banken niet te springen om poen dan kunnen ze het wel in de immobiliënsector doen. Mocht een student eens een onderzoek doen naar de eigenaars van het onroerend goed in een stad als Brussel, men zou nogal ogen open trekken. Ik vermoed dat meer dan de helft in handen is van Italianen of Russen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 09:07   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Bankiers strijken graag bonussen op maar als er verantwoordelijkheden moeten worden genomen dan vertrekken ze als een dief in de nacht. Lafaards als Maurice Lippens weten zeer goed hoe ze zoiets moeten doen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2012, 10:02   #10
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat wordt bij elke crisis gezegd en geschreven. Het hoeft echt geen crisis te zijn daarvoor hoor. De maffia weet altijd wel haar geld in het wit te laten renderen. Staan de banken niet te springen om poen dan kunnen ze het wel in de immobiliënsector doen. Mocht een student eens een onderzoek doen naar de eigenaars van het onroerend goed in een stad als Brussel, men zou nogal ogen open trekken. Ik vermoed dat meer dan de helft in handen is van Italianen of Russen.
Zouden we niet beter een maffia partij oprichten, die mannen blijken een pak creatiever te zijn dan traditionele politiek.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be