Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2012, 17:49   #21
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Leuk voor verzamelaars allemaal, zal vast en zeker wel zijn waarde hebben. Als je de zot maar weet te vinden.
Daar draait het allemaal om, vind de zot.
Ik vind bitcoin een fantastische evolutie.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand ertoe aanzetten om er zijn geld in te beleggen of iets dergelijks.
Ik heb het nu enkel over de technologische evolutie, zoals het platform werkt.
En in de veronderstelling dat de encryptie niet te kraken is, of er ooit een perfecte encryptie komt.

Dit heeft niks met zot of verzamelaar te maken.
Het huidige stinkende geld mag voor mij gerust vervangen worden.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:03   #22
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Enige reden hiervoor, wellicht in afwachting tot de wereld wakker wordt, neem ik aan?
Zijn LETSkringen geen kleine gesloten communities, waar je 20 euro borg/lidgeld moet betalen om toegelaten te worden. Ik veronderstel dat die 20 euro is voor administratie- of bemiddelingskosten, ze hebben misschien een eigen soort geld.
Als ze allemaal zouden gebruik maken van één zelfde munt, de bitcoin, dan heeft dat misschien wel enkele voordelen, zoals: bestaand betaalplatform, betalingen tussen kringen onderling en zelfs naar de andere wereld, iedere deelnemer heeft maar 1 euro of een fractie nodig ipv. de 20 euro borg.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:12   #23
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Zijn LETSkringen geen kleine gesloten communities, waar je 20 euro borg/lidgeld moet betalen om toegelaten te worden. Ik veronderstel dat die 20 euro is voor administratie- of bemiddelingskosten, ze hebben misschien een eigen soort geld.
Als ze allemaal zouden gebruik maken van één zelfde munt, de bitcoin, dan heeft dat misschien wel enkele voordelen, zoals: bestaand betaalplatform, betalingen tussen kringen onderling en zelfs naar de andere wereld, iedere deelnemer heeft maar 1 euro of een fractie nodig ipv. de 20 euro borg.
Inderdaad, het weerspiegelt gewoon terug een normale economie, dat wat we totaal vergeten zijn nu. Het is jammer dat die Letsers geen grondstoffen tot hun beschikking hebben, anders was het snel opgelost natuurlijk. Maar dat komt nog wel als de bevolking stilaan maar zeer wakker begint te worden.

ps : overigens, die betalen geen btw of andere taksen en is dus principieel zwartwerk. Zelfs VDAB promoot het dus zal het wel mogen. Of een mooi staaltje van schizofrenie alweer?

Laatst gewijzigd door MIS : 27 november 2012 om 18:14.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:15   #24
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
1. bitcoins zijn een pump&dump scheme. 90% van de bitcoins zijn in handen van enkele personen terwijl 90% van de transacties gebeurt via 1 website. Wie een kapitalistische markt ontvlucht zou zich wel eens bekocht kunnen voelen. Als geldeenheid is deze inherent zeer volatiel. Oppassen is de boodschap. Doe wat ge wilt maar ge zijt gewaarschuwd.
Ik heb er ooit een tijdje mee gespeeld en ken de gevaren wel.
Men kan bitcoins gebruiken zonder enig risico, enkel maar het betaalplatform.
Ik heb het dus biet over de bitcoin markten/beurzen.
Eén bitcoin (+- 10 euro) heeft wel 8 decimalen en daar kan je veel mee doen: 10 x 100.000.000 = 1 miljard, toch genoeg om te beginnen.
Je kan er eigenlijk een hele nieuwe wereld mee beginnen.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:18   #25
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Je kan er eigenlijk een hele nieuwe wereld mee beginnen.
Kunnen we dat proces niet versnellen, deze wereld is echt wel naar de haaien, man toch, wat een geklungel is me dat.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 22:19   #26
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Kunnen we dat proces niet versnellen, deze wereld is echt wel naar de haaien, man toch, wat een geklungel is me dat.
Ik heb ook al aan een revolutie gedacht, maar in België heeft iedereen zijn eigen mening en dan is dat toch onmogelijk. Dat is iets voor Libië, Tunesië of Egypte. Daar gaat dat nog relatief gemakkelijk. We zijn verplicht om deze democratie te ondergaan. Verlossing zal van buitenaf moeten komen.

Heb het rapport van de G1000 gelezen en ik denk niet dat we van die kant ook enig beterschap mogen verwachten. Of toch, als ze hun gedetailleerde werkmethode aan de politici zouden voorleggen, ik bedoel door hun strot duwen, dan zouden we misschien weten wat ze doen en hoe onze democratie werkt.

Politici, die zouden werken volgens een uitgewerkte methode, zoiets als een checklist, en die niet meer eindeloos liggen te lullen, dat zou toch al een hele stap vooruit zijn.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 07:41   #27
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Ik heb ook al aan een revolutie gedacht, maar in België heeft iedereen zijn eigen mening en dan is dat toch onmogelijk. Dat is iets voor Libië, Tunesië of Egypte. Daar gaat dat nog relatief gemakkelijk.
Mee eens, een burgeroorlog is in België weinig waarschijnlijk, we zullen niet eens weten op wie we moeten schieten of daar in ieder geval zolang over vergaderen dat we ondertussen een wereldoorlog zouden gemist hebben. België heeft op die manier z’n voor- en nadelen. Als we de wereld een beetje beschouwen is die revolutie op dit moment al in gang gezet, veel initiatieven verwijzen ernaar, voor sommigen blijkbaar nog niet duidelijk.

Citaat:
We zijn verplicht om deze democratie te ondergaan.
Men kan je tot veel verplichten inderdaad, dynamisch gezien is het nu net deze verplichting die het denken activeert in die mate dat je tot een mentaliteitswijziging komt, als steeds meer mensen dat doen zal ook onze democratie getransformeerd worden, aangepast aan het evolutionaire imperatief. Zoals altijd zal het gepaard gaan met verzet van de gevestigde waarden die nog vastgeroest zitten in oude denkbeelden.

Citaat:
Verlossing zal van buitenaf moeten komen.
Ik neem aan dat je hier spreekt over zgn ‘out of the box’ ideeën die zich meer en meer doorheen de communicatielussen gaan verspreiden. Zoals we kunnen zien ontbreekt het niet aan dergelijke impulsen, vooralsnog bereiken ze de grote massa nog niet. Media speelt hier natuurlijk een grote rol.

Citaat:
Heb het rapport van de G1000 gelezen en ik denk niet dat we van die kant ook enig beterschap mogen verwachten. Of toch, als ze hun gedetailleerde werkmethode aan de politici zouden voorleggen, ik bedoel door hun strot duwen, dan zouden we misschien weten wat ze doen en hoe onze democratie werkt.
Ben eerlijk gezegd zeer teleurgesteld in dat eindwerk, cruciale punten werden niet opgenomen ondanks veelvuldige pogingen om tot een samenwerking te komen. En hiermee zeg ik niet dat het tot niets heeft geleid, integendeel.

Citaat:
Politici, die zouden werken volgens een uitgewerkte methode, zoiets als een checklist, en die niet meer eindeloos liggen te lullen, dat zou toch al een hele stap vooruit zijn.
Zeer zeker, men zou meer een managementcultuur of projectaanpak moeten ambiëren. Het kinderachtige politieke spelletje is al een tijdje achterhaald, ons pleidooi voor wat we een ‘kwantumpolitiek’ noemen blijft hier van kracht, is een verwijzing hiernaar.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 08:07   #28
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Iedereen heeft zicht op de transacties, de historiek.
Ik dacht juist dat bitcoin op dit moment bijzonder populair is voor online gokken en minder legale transacties omdat betalingen volledig anoniem gebeuren.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 08:09   #29
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
ps : overigens, die betalen geen btw of andere taksen en is dus principieel zwartwerk. Zelfs VDAB promoot het dus zal het wel mogen. Of een mooi staaltje van schizofrenie alweer?
Schizofrenie - het is (voorlopig?) zo'n marginaal verschijnsel dat ze de moeite niet doen om er een regeling voor uit te werken.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 08:29   #30
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Schizofrenie - het is (voorlopig?) zo'n marginaal verschijnsel dat ze de moeite niet doen om er een regeling voor uit te werken.
Marginaal? Ik hoor zelfs mensen zeggen dat een duurzame economie te duur is, vervolgens wel een duurzame economie prediken. Die schizofrenie gaat nog wel iets verder dan dat VDAB zwartwerk promoot natuurlijk.

Laatst gewijzigd door MIS : 28 november 2012 om 08:29.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 08:33   #31
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Zijn LETSkringen geen kleine gesloten communities, waar je 20 euro borg/lidgeld moet betalen om toegelaten te worden. Ik veronderstel dat die 20 euro is voor administratie- of bemiddelingskosten, ze hebben misschien een eigen soort geld.
Ellke kring bepaalt zelf waarborg en/of lidgeld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Als ze allemaal zouden gebruik maken van één zelfde munt, de bitcoin, dan heeft dat misschien wel enkele voordelen, zoals: bestaand betaalplatform, betalingen tussen kringen onderling en zelfs naar de andere wereld,
En dat zijn nu net helemaal geen voordelen voor een Lets-kring. Het doel van zo'n kring is om de lokale economie en de sociale cohesie te verbeteren - OMDAT het geld dat je lokaal verdient ook lokaal weer uitgegeven wordt. Je kunt het niet opsparen, je krijgt er geen rente op, je mag niet te ver onder nul - dus iedereen is verplicht om diensten te leveren aan de kring in dezelfde mate dat ze diensten van die kring consumeren.
Je kunt het eens zijn met dat idee, of ertegen zijn. Maar zeggen dat letsen een goed idee is, en tegelijk voorstellen dat ze bitcoin gebruiken is onzin.
Wat het betaalplatform betreft: de meesten gebruiken een open-source product. Het is echt niet dat ze elk het warm water opnieuw gaan uitvinden. En ja, je zou dat een 'bank' kunnen noemen - 1 centrale computer die bijhoudt hoeveel iedereen op zijn lets-rekening heeft staan. Maar dan wel een bank zonder alle negatieve neveneffecten die we in de Euro/USD/... wereld zien.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 08:40   #32
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ellke kring bepaalt zelf waarborg en/of lidgeld.

En dat zijn nu net helemaal geen voordelen voor een Lets-kring. Het doel van zo'n kring is om de lokale economie en de sociale cohesie te verbeteren - OMDAT het geld dat je lokaal verdient ook lokaal weer uitgegeven wordt. Je kunt het niet opsparen, je krijgt er geen rente op, je mag niet te ver onder nul - dus iedereen is verplicht om diensten te leveren aan de kring in dezelfde mate dat ze diensten van die kring consumeren.
Je kunt het eens zijn met dat idee, of ertegen zijn. Maar zeggen dat letsen een goed idee is, en tegelijk voorstellen dat ze bitcoin gebruiken is onzin.
Wat het betaalplatform betreft: de meesten gebruiken een open-source product. Het is echt niet dat ze elk het warm water opnieuw gaan uitvinden. En ja, je zou dat een 'bank' kunnen noemen - 1 centrale computer die bijhoudt hoeveel iedereen op zijn lets-rekening heeft staan. Maar dan wel een bank zonder alle negatieve neveneffecten die we in de Euro/USD/... wereld zien.
Ben je zelf ook bij zo een LETS groep?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 08:54   #33
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Heb ik dat gezegd?
Ge kunt toch afspreken dat de bitcoin of zijn n-de deeltje een bepaalde waarde heeft, vb. de waarde van een glas water en ge begint uwen handel.
1. ge gaat ergers gras afrijden en verdient 0.00000025 bitcoins.
3. tussendoor doe ik nog wat vertaal werk voor ne Chinees uit Bejing en hij schrijft me 0.00000475 bitcoins over.
En hoe ga je controleren dat die Chinees die 0.00000475 verdient heeft door gras af te rijden, of gekocht heeft op een bitcoin-markt? Of ben je akkoord dat hij voor 10 euro 1 bitcoin kan kopen, en daarmee jou mag betalen voor 210.000 vertaalwerkjes?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 09:36   #34
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En hoe ga je controleren dat die Chinees die 0.00000475 verdient heeft door gras af te rijden, of gekocht heeft op een bitcoin-markt? Of ben je akkoord dat hij voor 10 euro 1 bitcoin kan kopen, en daarmee jou mag betalen voor 210.000 vertaalwerkjes?
Wordt allemaal opgenomen in een centrale database, als fraude het vertrekpunt is om een systeem wel of niet te installeren, dan zullen we uitkomen bij fraude. Het systeem zelf beoogt de gezondmaking van onze economie, fraude behoort tot de pathologie van waaruit het nieuwe systeem nu net ontkiemt, de overstijging ervan.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 15:05   #35
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
En hoe ga je controleren dat die Chinees die 0.00000475 verdient heeft door gras af te rijden, of gekocht heeft op een bitcoin-markt? Of ben je akkoord dat hij voor 10 euro 1 bitcoin kan kopen, en daarmee jou mag betalen voor 210.000 vertaalwerkjes?
Natuurlijk, hoe dat hij aan dat kapitaal (die 10 euro) komt dat is mijn zaak niet.
In mijn LETSkring is die betaling (0.00000475) gepast, hetzelfde wat ik zou vragen aan iemand van binnen de LETSkring. Ik weet ook wel dat dit totaal absurd klingt, maar dat is volgens mij inherent aan de relativiteit van geld. Werken volgens de afspraken binnen de LETSkring, daarbuiten in de reeële economie is alles absurd. Het geld is er toch alleen maar om handel tussen personen te vergemakkelijken, ik kan nu een werk uitvoeren voor iemand die geen fysieke wederdienst kan doen of geen andere gepaste middelen heeft om mij te vergoeden. Binnen de LETSkring telt alleen maar het werk/dienst dat je van/aan iemand kan bekomen/geven. Misschien is geld helemaal niet zo belangrijk als dat wij denken. Waarom zou ik die Chinees moeten controleren? Is je echte naam misschien José Manuel Barroso, een voorstander van de vrije markt, maar ondertussen opgeklommen tot de grootste herverdeler aller tijden.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org

Laatst gewijzigd door creemej : 28 november 2012 om 15:10.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 15:16   #36
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Natuurlijk, hoe dat hij aan dat kapitaal (die 10 euro) komt dat is mijn zaak niet.
In mijn LETSkring is die betaling (0.00000475) gepast, hetzelfde wat ik zou vragen aan iemand van binnen de LETSkring. Ik weet ook wel dat dit totaal absurd klingt, maar dat is volgens mij inherent aan de relativiteit van geld. Werken volgens de afspraken binnen de LETSkring, daarbuiten in de reeële economie is alles absurd. Het geld is er toch alleen maar om handel tussen personen te vergemakkelijken, ik kan nu een werk uitvoeren voor iemand die geen fysieke wederdienst kan doen of geen andere gepaste middelen heeft om mij te vergoeden. Binnen de LETSkring telt alleen maar het werk/dienst dat je van/aan iemand kan bekomen/geven. Misschien is geld helemaal niet zo belangrijk als dat wij denken. Waarom zou ik die Chinees moeten controleren? Is je echte naam misschien José Manuel Barroso, een voorstander van de vrije markt, maar ondertussen opgeklommen tot de grootste herverdeler aller tijden.
Prima. Onze lets-groep (voorlopig alleen jij en ik, maar staat uiteraard open voor alle andere kandidaten) wordt NU opgestart.
Ik zoek een huishoudhulp voor 2 dagen in de week. Ik betaal je 0,00004 bitcoins per dag.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 15:36   #37
Rangzen
Burger
 
Geregistreerd: 18 februari 2011
Berichten: 178
Standaard

Een landgenoot die veel bezig is met complementaire munten is Bernard Lietaer. Hij staat ook aan de wieg van de Terra, een internationale handelsmunt in ontwikkeling.
Citaat:
Volgens de economieboekjes is geld waardenvrij. Het is niet meer dan een ruilmiddel en het wordt geacht geen effect te hebben op de transacties. Lietaer betwist die visie: ‘Geld is helemaal niet waardenvrij’, stelt hij. ‘Het monetaire systeem is – ook al is dat onbewust gebeurd – geprogrammeerd om een bepaald gedrag te veroorzaken. Het werkt concurrentie en kortetermijndenken in de hand, het dwingt tot economische groei en het onderwaardeert zorg, onderwijs en taken die cruciaal zijn om een samenleving in stand te houden. De economische theorie leert dat mensen concurreren om markten en grondstoffen; �*k denk dat mensen in werkelijkheid concurreren om geld.’
http://www.jobat.be/nl/artikels/we-h...er-geld-nodig/

http://nl.odemagazine.com/doc/0079/G...niet-andersom/
__________________
I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear.
(Nelson Mandela)

Laatst gewijzigd door Rangzen : 28 november 2012 om 15:38.
Rangzen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 15:37   #38
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Prima. Onze lets-groep (voorlopig alleen jij en ik, maar staat uiteraard open voor alle andere kandidaten) wordt NU opgestart.
Ik zoek een huishoudhulp voor 2 dagen in de week. Ik betaal je 0,00004 bitcoins per dag.
De groep wordt snel groter, en wordt aangevuld met 10 mensen die het begrepen hebben.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 16:24   #39
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Een landgenoot die veel bezig is met complementaire munten is Bernard Lietaer. Hij staat ook aan de wieg van de Terra, een internationale handelsmunt in ontwikkeling.


http://www.jobat.be/nl/artikels/we-h...er-geld-nodig/

http://nl.odemagazine.com/doc/0079/G...niet-andersom/
Straks gaan we nog denken dat er ook oplossingen zijn, stel je voor. Het zal heel stil worden in de wereld, of in ieder geval verlost van al dat gezever dat niets meer met economie te maken heeft.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 16:46   #40
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Prima. Onze lets-groep (voorlopig alleen jij en ik, maar staat uiteraard open voor alle andere kandidaten) wordt NU opgestart.
Ik zoek een huishoudhulp voor 2 dagen in de week. Ik betaal je 0,00004 bitcoins per dag.
Ok, wanneer mag ik beginnen.
Maar ik ga je later dan ook vragen om voor een vergelijkbare prijs, ongeveer 0,00002 bitcoins, een halve dag bij mij het gras te komen afrijden. Enkel maar den arbeid, je mag mijn grasmaaier gebruiken. Ik weet wel dat je me liever met echte euro's wil betalen, maar het gaat hier om de afspraak/bereidheid om wederzijds services te leveren. Zoals je eerder al eens gezegd hebt, brengt het geld geen intrest op en kan je het alleen maar lokaal (binnen de groep) uitgeven. Dan kan je toch alles herleiden tot de essentie, de afspraak om wederzijds diensten te leveren. Iemand van buitenaf zal wel hard met ons lachen als hij heel onze handel met één euro kan financieren. Maar dat is wat de banken nu toch ook doen met onze jarenlange noeste arbeid en die van onze voorvaderen. Ik weet niet hoe één miljoen euro eruit ziet, laat staan van 1 of 100 miljard.
__________________
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt (Einstein).
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be