Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Koop jij zo’n auto die 210 km/uur kan, maar beperkt is tot 180?
Ja 3 23,08%
Neen 9 69,23%
Ik ga altijd te voet 1 7,69%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2021, 13:46   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard Renault beperkt snelheid van auto’s tot 180 km/u

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210424_92715554

Koop jij zo’n auto die 210 km/uur kan, maar beperkt is tot 180?

Ik niet, zelfs al rij ik nooit zo snel, ik vind dat een beperking van mijn persoonlijke keuze.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2021, 16:53   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.196
Standaard

Ik heb geen flauw idee welke de max snelheden zijn/waren van alle auto's die ik ooit gekocht heb. Dat heeft nooit gespeeld bij mijn keuzes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2021, 19:00   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ik heb geen rijbewijs !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2021, 21:09   #4
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Ik heb met vele Renaults gereden en ik was er best tevreden over. Goed gemaakte, heel praktische en comfortabele auto's. Altijd veel sympathie gehad voor Renault.

Maar dit?
Dat komt zo onnoemelijk politiek correct over dat ik er niet goed van word.
Wat voor bullshit is me dat.

Renault: is dat vandaag nog een autobouwer of is het één of andere profeet, of nog erger: een wereldverbeteraar?

Het lijkt mij dat Renault sinds ze hun Carlos Ghosn verloren hebben op de dool geraakt is.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 05:04   #5
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Een automaker die denkt dat hij moet beslissen wat ik wel of niet doe met mijn wagen mag doen kan mijn kloten kussen. Er zijn genoeg alternatieven.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 06:11   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

dat ze sandalen beginnen maken
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 06:24   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Ik koop sowieso geen Renault of het zou een oude Alpine A310 moeten zijn.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 06:59   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik heb met vele Renaults gereden en ik was er best tevreden over. Goed gemaakte, heel praktische en comfortabele auto's. Altijd veel sympathie gehad voor Renault.

Maar dit?
Dat komt zo onnoemelijk politiek correct over dat ik er niet goed van word.
Wat voor bullshit is me dat.

Renault: is dat vandaag nog een autobouwer of is het één of andere profeet, of nog erger: een wereldverbeteraar?

Het lijkt mij dat Renault sinds ze hun Carlos Ghosn verloren hebben op de dool geraakt is.
Volgens mij deed Volvo hun dat al voor.

https://www.autozine.nl/volvo/nieuws...id-tot-180-kmu

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 april 2021 om 07:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 07:00   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Een automaker die denkt dat hij moet beslissen wat ik wel of niet doe met mijn wagen mag doen kan mijn kloten kussen. Er zijn genoeg alternatieven.
Dat zal zoals met vele dingen zijn tijd duren tot er geen alternatieven meer zijn. Een mens moet mee zijn met zijn tijd. Maar ik begrijp dat dat op uw leeftijd steeds moeilijker wordt

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 april 2021 om 07:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 08:25   #10
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Ik heb neen gezegd. Enerzijds omdat ik niet vind dat een automerk zelf moet bepalen hoe snel mag worden gereden. Anderzijds, koop ik nooit Frans. Ik heb altijd al Aziatisch gereden. Subaru en Mitsubishi.

Wat Renault hier doet, is als het verkopen van een versterker met redelijk wat power; toch die power limiteren. Waarom dan zo een versterker kopen?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 08:44   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik heb neen gezegd. Enerzijds omdat ik niet vind dat een automerk zelf moet bepalen hoe snel mag worden gereden. Anderzijds, koop ik nooit Frans. Ik heb altijd al Aziatisch gereden. Subaru en Mitsubishi.

Wat Renault hier doet, is als het verkopen van een versterker met redelijk wat power; toch die power limiteren. Waarom dan zo een versterker kopen?
Hetgeen u hier schrijft klopt niet. Niks nieuws onder de zon. Dit automerk bepaalt niet hoe snel u wil rijden. Dit automerk bepaalt zelf de topsnelheid van zijn modellen net als dit merk zelf de PK of het koppel van zijn motoren kiest. Hoe snel u mag rijden is trouwens al altijd bepaald geweest met name door de overheid.

Trouwens is hetgeen Renault doet al heel lang van toepassing op bij zowat alle merken net als dat al heel lang zo is bij 50cc scooters en brommers.

Bij zowat alle automerken is de topsnelheid van hun krachtige modellen begrenst op 250 Km/u. Dat is uiteraard 70 km/u meer maar het principe is hetzelfde.

BMW M3/M4 COMPETITION MET 510 PK
Maar er is ook een BMW M3/M4 Competition, die 510 pk en 650 Nm uit hetzelfde blok haalt. Op de sprint naar 100 km/h is de Competition iets sneller (3,9 seconden), maar qua topsnelheid maakt het niet uit. BMW monteert als vanouds een begrenzer, die het bij 250 km/h welletjes vindt.
Een motor 50 cc is ook beperkt tot 45 per uur terwijl die normaal ook makkelijk 100 zou kunnen in vrije loop.

Ook bij zwaardere motoren zijn de PK's beperkt. Ik dacht tot 100 pk.

Vrachtwagens en autobussen worden al heel lang begrenst in hun topsnelheden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 april 2021 om 09:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 08:53   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210424_92715554

Koop jij zo’n auto die 210 km/uur kan, maar beperkt is tot 180?

Ik niet, zelfs al rij ik nooit zo snel, ik vind dat een beperking van mijn persoonlijke keuze.
Wie een auto koopt die 300 kan zal zich moeten neerleggen dat de topsnelheid van zijn auto is begrenst op 250. Dat is wat sneller dan die 180 maar het principe is al jaren van toepassing.
Een snelheidsbegrenzer is een voorziening in voertuigen die de maximale snelheid reguleert.
Voor personenauto's is nog geen (verplichte) snelheidsbegrenzer beschikbaar. Een aantal fabrikanten van snelle auto's bouwt wel een vrijwillige begrenzing op 250 km/u in.

Wie in België een sportmotor koopt die normalerwijze 140 pk ontwikkelt zal zich tevreden moeten stellen met 100 PK.

Wie een vrachtwagen koopt die normalerwijze 130 zou kunnen zal zich moeten tevreden stellen met het feit dat die vrachtwagen is begrenst op 90.
Sinds 1 juni 2006 zijn in België ook de voertuigen met een MTM van meer dan 3,5 ton verplicht om uitgerust te zijn met een snelheidsbegrenzer

U loopt duidelijk achter op auto en motorgebied.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 april 2021 om 09:04.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 09:35   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie een auto koopt die 300 kan zal zich moeten neerleggen dat de topsnelheid van zijn auto is begrenst op 250. Dat is wat sneller dan die 180 maar het principe is al jaren van toepassing.
Een snelheidsbegrenzer is een voorziening in voertuigen die de maximale snelheid reguleert.
Voor personenauto's is nog geen (verplichte) snelheidsbegrenzer beschikbaar. Een aantal fabrikanten van snelle auto's bouwt wel een vrijwillige begrenzing op 250 km/u in.

Wie in België een sportmotor koopt die normalerwijze 140 pk ontwikkelt zal zich tevreden moeten stellen met 100 PK.

Wie een vrachtwagen koopt die normalerwijze 130 zou kunnen zal zich moeten tevreden stellen met het feit dat die vrachtwagen is begrenst op 90.
Sinds 1 juni 2006 zijn in België ook de voertuigen met een MTM van meer dan 3,5 ton verplicht om uitgerust te zijn met een snelheidsbegrenzer

U loopt duidelijk achter op auto en motorgebied.
Ben je dat zeker? Die van mij heeft er 115 en die van mijn schoonbroer 180...De nieuwe Fireblade heeft er ...214
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 12:45   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie in België een sportmotor koopt die normalerwijze 140 pk ontwikkelt zal zich tevreden moeten stellen met 100 PK.
Al sinds de EU-homologatie van 1999 - ipv ieder EU-land op zich - is die 100 PK-limiet al afgeschaft, in sommige EU-landen heeft die afschaffing wat langer geduurd of met bepaalde voorwaarden verbonden, zoals ABS.

Citaat:
U loopt duidelijk achter op auto en motorgebied.
wie zegt het...

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2021 om 12:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 13:07   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.196
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik heb geen rijbewijs !!
Dan is er een kans dat u nog nooit te vroeg 'gekomen' zijt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 14:16   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Een Renault zal ik mij al zeker nooit aanschaffen.

Afstellen op 180km/u?

Dat is nog altijd 60km/u teveel (<-even overdrijven mag wel hé) want er zullen er zeker bij zijn die dat gaan proberen te rijden, dat zie je nu al.

Op een autosnelweg is de snelheidslimiet 120 km/u, tenzij borden het anders aangeven. (<<- minder maar nooit meer)

Ik heb er daarstraks nog een vrouwtje met zo een grote BMW SUV nog 50km/u leren rijden omdat het zo aangegeven stond.

Véél bestelwagens (opgepepte waarschijnlijk??) mogen ze ook al wel eens gaan afstellen want die stuiven tegen wreed hoge snelheden voorbij soms.

Koop jij zo’n auto die 210 km/uur kan, maar beperkt is tot 180?

Of de auto-industrie daar blij gaat met zijn dat lijkt mij twijfelachtig want op huidig ogenblik kunnen er niet genoeg pk's in een wagen zitten. (kassa *kassa?)

Ik stond daarstraks nog in de garage naast een wagen die 600pk aan boord heeft, dan denk je

De vraag die dan rijst is: wat doe je daar eigenlijk mee buiten die wagen stuk rijden op onze wegen want die komt nooit tot zijn recht met al dat temperament of is zo een aankoop meer iets zoals: de buren even overdonderen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 april 2021 om 14:22.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:16   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan is er een kans dat u nog nooit te vroeg 'gekomen' zijt.
Goeike



Ik mag zelfs geen rijbewijs halen , en bwa , ik vind het ook niet erg !!
Het scheelt mij in elk geval tonnen aan betalingen !!

---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----

Dat men in België slechts 120 mag op de snelweg , dat ze wagens op 130 zetten !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:17   #18
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210424_92715554

Koop jij zo’n auto die 210 km/uur kan, maar beperkt is tot 180?

Ik niet, zelfs al rij ik nooit zo snel, ik vind dat een beperking van mijn persoonlijke keuze.
Renault heeft gelijk. Het is volkomen zinloos om nog auto’s te produceren die boven de 180 of 200 km/uur gaan. Het dient tot niets.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:22   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een Renault zal ik mij al zeker nooit aanschaffen.

Afstellen op 180km/u?

Dat is nog altijd 60km/u teveel (<-even overdrijven mag wel hé) want er zullen er zeker bij zijn die dat gaan proberen te rijden, dat zie je nu al.

Op een autosnelweg is de snelheidslimiet 120 km/u, tenzij borden het anders aangeven. (<<- minder maar nooit meer)

Ik heb er daarstraks nog een vrouwtje met zo een grote BMW SUV nog 50km/u leren rijden omdat het zo aangegeven stond.

Véél bestelwagens (opgepepte waarschijnlijk??) mogen ze ook al wel eens gaan afstellen want die stuiven tegen wreed hoge snelheden voorbij soms.

Koop jij zo’n auto die 210 km/uur kan, maar beperkt is tot 180?

Of de auto-industrie daar blij gaat met zijn dat lijkt mij twijfelachtig want op huidig ogenblik kunnen er niet genoeg pk's in een wagen zitten. (kassa *kassa?)

Ik stond daarstraks nog in de garage naast een wagen die 600pk aan boord heeft, dan denk je

De vraag die dan rijst is: wat doe je daar eigenlijk mee buiten die wagen stuk rijden op onze wegen want die komt nooit tot zijn recht met al dat temperament of is zo een aankoop meer iets zoals: de buren even overdonderen?
Wanneer men geld te veel heeft moet je daar toch iets mee kopen. Dat is zo met veel dingen. Je hebt geen horloge nodig van 5000 euro om het exacte uur te kennen. Waarom wonen sommige mensen is een kasteel met 7 slaapkamers en 7 badkamers ? Je kan toch maar in 1 bed slapen ? Waarom moeten mensen een tuin van 24 are ? Je kan toch evengoed je zetel in een tuin zetten van 3 are ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2021, 15:24   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ben je dat zeker? Die van mij heeft er 115 en die van mijn schoonbroer 180...De nieuwe Fireblade heeft er ...214
Ja in verband met die motoren was ik even abuus. Ik weet dan ook niet zo veel van motoren. Maar er alleszins is er iets van of toch geweest maar misschien niet in België ?

Er is alleszins iets van

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieu...otoren-beperkt

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 april 2021 om 15:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be