Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2017, 19:27   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard Startschot campagne 2018 voor de nva

Het spel is begonnen.

(ik kan nog maar eens herhalen dat we nu nood hebben aan een soepforum gemeenteraadsverkiezingen 2018)


N-VA richt haar pijlen voor lokale verkiezingen op CD&V: “We moeten na 2018 dé centrumpartij zijn”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038


Citaat:
Dit wordt voor N-VA de inzet van de gemeenteraadsverkiezingen: zo veel mogelijk stemmen halen om zo definitief dé centrumpartij van Vlaanderen te worden. Een titel die CD&V tot nog toe claimt. Dat zei N-VA-voorzitter Bart De Wever op de fractiedagen van zijn partij.

Op nationaal vlak is N-VA in Vlaanderen veruit de grootste partij, maar op lokaal vlak moet ze CD&V met zijn 137 burgemeesters nog steeds laten voorgaan. Als het van de N-VA-partijtop afhangt, moeten de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018 daarin definitief verandering brengen. “N-VA moet na 2018 de grootste centrumpartij zijn en blijven”, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever op de fractiedagen van zijn partij in Antwerpen. Daarmee maakte hij zijn achterban duidelijk wat de inzet van deze lokale verkiezingen is: CD&V verslaan als grootste lokale partij, om zo als dé volkspartij van Vlaanderen naar de federale verkiezingen van 2019 te trekken.
N-VA richt haar pijlen voor lokale verkiezingen op CD&V: “We moeten na 2018 dé centrumpartij zijn”
Bart De Wever wil nog tot na de verkiezingen van 2019 voorzitter blijven. Foto: BELGA

De toespraak van De Wever was voor intern gebruik, maar via een anonieme, betrouwbare bron raakt zijn boodschap nu toch bekend.

Tegenover een publiek van parlementsleden en ministers benadrukte De Wever ook het vertrouwen in het inhoudelijke verhaal van N-VA, waarin identiteit, verantwoordelijkheid en veiligheid centraal staan, met een fundamenteel optimisme voor de toekomst. Volgens De Wever staat dat in schril contrast met het verhaal van CD&V, dat hij inhoudelijk onsamenhangend noemde. Het enige wat die partij volgens hem nog bindt, is “machtsbehoud”.

Communautair geduld

Velen keken bij de toespraak ook uit naar een communautaire strategie voor de partij. Maar daarover liet De Wever nog niet in zijn kaarten kijken. Hij verwees wel naar de onderhandelingen die hij in 2007 en 2010 met de Franstalige partijen in Hertoginnedal had gevoerd over een staatshervorming. “Nooit laat ik me nog naar zo’n kasteel slepen”, aldus De Wever. Hij merkte op dat er nu misschien geen directe vooruitgang is op communautair vlak, maar dat Vlaanderen wel beter werd van het “Vlaamse beleid” dat zijn partij in de federale regering voert. Hij vroeg iedereen om geduld op het communautaire vlak.

Ten slotte kondigde De Wever aan dat hij tot na de verkiezingen van 2019 voorzitter wil blijven. Hij zal op de partijraad van komende zaterdag goedkeuring vragen om zich kandidaat te stellen. De Wever wil niet dat iemand anders de last van de twee volgende verkiezingsjaren moet dragen. In zijn toespraak bekende De Wever wel dat hij aan twee partijgenoten had gevraagd om over te nemen, maar dat ze beiden hebben geweigerd. Dat hij Theo Francken had gevraagd, is bekend. Wie zijn andere kroonprins was, voorlopig nog niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 20:13   #2
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 21:01   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Communautair geduld......
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 06:31   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Communautair geduld......
Een reuze slogan voor alle politici die het goed menen, besparen begint bij jezelf. Oei!
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 07:07   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

wie nu nog zegt dat hij of zij op de N-VA stemt omdat het een communautaire partij is, is ofwel van kwade wil ofwel zeer naïef.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 07:54   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
...
De draad gaat over de aftrap van een kiescampagne. En jij komt, zonder één woord van commentaar, met een oude gefotoshopte foto van één politieker.

Als je niets te zeggen hebt over het onderwerp van de draad, dan heb ik liever dat je zwijgt in deze draad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 07:57   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie nu nog zegt dat hij of zij op de N-VA stemt omdat het een communautaire partij is, is ofwel van kwade wil ofwel zeer naïef.
Ik wacht op de kiescampagne van de andere v-partij(en) om te weten welke communautaire aspecten zij benadrukken, voor een gemeentelijke stembusgang. Gemeentelijk. Ken je dat begrip ?
Communautair, dat is grof gezegd, een wijziging van de grondvod. Zie je dat zitten op gemeentelijk vlak ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 11:07   #8
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard



Ludo van Campenhout nodigt alle Antwerpenaren uit voor een zondagsbrunch
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 11:11   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wacht op de kiescampagne van de andere v-partij(en) om te weten welke communautaire aspecten zij benadrukken, voor een gemeentelijke stembusgang. Gemeentelijk. Ken je dat begrip ?
Communautair, dat is grof gezegd, een wijziging van de grondvod. Zie je dat zitten op gemeentelijk vlak ?
Schoof, ik moet je teleurstellen: behalve degenen die ze opstellen en enkele fanatici leest niemand partijprogramma's.
Mijn overbuur zou nogal verschieten moest ik haar zeggen dat den Bart eigenlijk een Vlaams Nationalist is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 15:31   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het spel is begonnen.

(ik kan nog maar eens herhalen dat we nu nood hebben aan een soepforum gemeenteraadsverkiezingen 2018)


N-VA richt haar pijlen voor lokale verkiezingen op CD&V: “We moeten na 2018 dé centrumpartij zijn”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038
Ok, ik heb communautair geduld.

Ondertussen zal ik dan terug VB stemmen.

Roep maar wanneer ons communautair geduld over moet zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 15:38   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

CD&V zal electoraal volledig uitgehold worden, ze kunnen in hetzelfde hoekje gaan zitten als Sp.a.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 04:47   #12
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.092
Standaard

De NV-A voert aan de lopende band campagne. Dat startschot is eerder een startscheet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 05:56   #13
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht


Ludo van Campenhout nodigt alle Antwerpenaren uit voor een zondagsbrunch


Ik had hem eerst niet door.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 08:44   #14
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad gaat over de aftrap van een kiescampagne. En jij komt, zonder één woord van commentaar, met een oude gefotoshopte foto van één politieker.
Als je niets te zeggen hebt over het onderwerp van de draad, dan heb ik liever dat je zwijgt in deze draad.
Zeus heeft uw klacht ter harte genomen blijkbaar:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht


Ludo van Campenhout nodigt alle Antwerpenaren uit voor een zondagsbrunch
Moet ik nu ineens tochni denken aan dat gedicht van de Guido, zekers?
Dat ging zo van:

‘t En is van u hiernederwaard, geschilderd of geschreven, mij, moederken [nou ja?!], geen beeltenis, geen beeld van u gebleven.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be