Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hoe noemde Congo voor Leopold 2 (nu is het aangepast)
Association International du Congo (volgens John) 0 0%
Etat Independant du Congo (Volgens mij) 2 100,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2003, 22:53   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.055
Standaard

Welke 'repliek' wil je beantwoord hebben,Nello? Dat elk onrechtvaardig verkregen kapitaal moet afgenomen worden?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:23   #42
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Welke 'repliek' wil je beantwoord hebben,Nello? Dat elk onrechtvaardig verkregen kapitaal moet afgenomen worden?
neen, wie de geschiedenisvervalsers waren.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:32   #43
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Welke 'repliek' wil je beantwoord hebben,Nello? Dat elk onrechtvaardig verkregen kapitaal moet afgenomen worden?
John heeft dit echter reeds in uw plaats gedaan.

sta mij toe hier even op te reageren

op de BUB-website staat inderdaad OVER HET ALGEMEEN, wil dus zeggen: niet altijd, en niet overal.

Deze website ken ik niet vanbuiten qua inhoud, maar misschien wil u mij zeggen w�*�*r ik de leugens kan vinden.

Mag ik u vragen waar u het citaat van koning Boudewijn hebt gehaald?

Over Lumumba: de parlementaire commissie heeft België niet de schuld gegeven van deze gruweldaad, die inderdaad nooit mocht plaats vinden, maar als u aub ook de rol van Mobutu, Tshombe en Kasa Vubu wil weegeven?
'd Aspermont-Lynden heeft inderdaad een nota geschreven waarin stond dat 'Lumumba geelimineerd moest worden', maar dit kan evenzeer politiek bedoeld zijn, en deze nota was een persoonlijke nota naar de gouverneur generaal, en ging niet uit van de regering, noch van het Koninklijke Hof.
Ook de VSA hebben een rol gespeeld in de moord op Lumumba, en natuurlijk - maar niet logisch - heeft Lumumba zijn eigen doodvonnis getekend door toenadering te zoeken met de USSR, waardoor de Kongo een mogelijk communistisch gevaar zou worden in Afrika.

ik zal al wel zeggen dat noch ik, noch de BUB achter de moord op Patrice Lumumba staan, en ik durf met zekerheid zeggen dat ook Boudewijn niet was opgezet met de moord, maar deze stelling zal binnen de vijf minuten een heftige discussie teweeg brengen onder de VlaemSSch Nationalisten.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2003, 23:35   #44
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
4) Het Afrikamuseum van Tervuren: In de catalogus bij de tentoonstelling 'Stanley: ontdekkingsreiziger in dienst van de koning' in 1991 in het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika te Tervuren wordt aan Leopold een 'visionaire ondernemingsgeest' toegeschreven.

5) Het onderwijs: kinderkes leren nog steeds dat Leopold II de slavernij bestreed in Kongo, en daarna de kolonie gratis wegschonk aan de Belgische staat (hij verkocht Kongo).
Ik heb dit op school nooit geleerd, in tegendeel, maar dat zal zeer ongeloofwaardig zijn voor jullie.

Ik ga maandag naar tervuren, ik zal deze folder opvragen, dan kan ik u hierover antwoorden.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be