Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2018, 16:45   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard 'Rot maar op als de multiculturele samenleving je niet bevalt.'

'Kuzu (Denk) wekt woede met 'rot op'-uitspraak'.

Het leek er even op dat de nieuwe politieke partij Denk mogelijkheden zag om de Nederlandse autochtonen en allochtonen te verenigen in een multiculturele samenleving. Tweede kamerlid Kuzu, met een Turkse achtergrond, ziet dat niet meer zo zitten. In een gesprek bevestigde hij dat Turkse Nederlanders geconfronteerd worden met negatieve bejegening door autochtonen.

(NOS) Volgens Ilgun, die een Turkse achtergrond heeft, "kotsen" de meeste Nederlanders hem uit. "Dat is precies het punt", reageert Kuzu. "Door jou te zien als buitenlander, als Turk, zeggen ze eigenlijk: wij, de Nederlanders, voelen ons superieur. En die ander hoort er niet bij." Kuzu wil de rollen omdraaien. "Als het ze niet bevalt, dat veranderende Nederland, waar mensen met verschillende achtergronden samen met elkaar leven in een stad als Zaandam, in een wijk als Poelenburg, dan rotten zij maar op."

Vroeg of laat worden de rollen dus omgedraaid. Dat lijkt mij geen goede oplossing. 'Denk' heeft een missie en als die mislukt moet Denk zich maar opheffen.

https://nos.nl/artikel/2240797-kuzu-...uitspraak.html

Laatst gewijzigd door Piero : 10 juli 2018 om 16:56.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 17:13   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

dat verkondigde Abou Jajah ook al eens :


__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 17:23   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Moslims zijn niet tevreden met een multiculturele wijk, ze willen enkel moslims rond zich. Moeten die dan ook oprotten volgens Denk, of is dat anders?

Die zijn de pedalen kwijt lijkt me.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 17:47   #4
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Moslims zijn niet tevreden met een multiculturele wijk, ze willen enkel moslims rond zich. Moeten die dan ook oprotten volgens Denk, of is dat anders?

Die zijn de pedalen kwijt lijkt me.
Wat ze duidelijk niet beseffen is, dat ze de tak waar ze op zitten aan het doorzagen zijn.
Want als elke niet-moslim weg is, dan zullen ze zelf moeten de handen uit de mouwen steken, en dat kan zeker hun bedoeling niet zijn...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 18:21   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat ze duidelijk niet beseffen is, dat ze de tak waar ze op zitten aan het doorzagen zijn.
Bof, als de tak doorgezaagd is, kunnen ze nog altijd hun oude trukken gebruiken. Dhimmies en slaven.

Citaat:
Want als elke niet-moslim weg is, dan zullen ze zelf moeten de handen uit de mouwen steken, en dat kan zeker hun bedoeling niet zijn.
Kijk maar naar de wereld. Muzelgebieden die niet rijk zijn door grondstoffen en een paar geslepen sjacheraars in't verleden, zijn gewoon hopeloze zandbakken of puinhopen in wording.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2018, 18:55   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Moslims zijn niet tevreden met een multiculturele wijk, ze willen enkel moslims rond zich. Moeten die dan ook oprotten volgens Denk, of is dat anders?

Die zijn de pedalen kwijt lijkt me.
Daar lijkt het inderdaad op.
Ik zie heel veel Belgen in eethuisjes van andere culturen maar zelden allochtonen in een frituur.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 04:33   #7
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik kan me niet zo goed voor de geest halen in welk muzellandje het goed draait. Als ze de levensstandaard willen krijgen van pakweg Egypte of Algerije dan moeten ze vooral verder blijven doen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 05:54   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zo gaat dat in het land van melk en honing: eens ze hier zijn kunnen ze een grote mond opzetten. En ze worden dan nog gerugsteund door de linkse lellebellen die hen indien nodig bijtreden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 07:40   #9
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Witmensen hebben niet echt problemen met huwen buiten de cultuur, zelfs blokkers huwen met een Aziatische. Het zijn moslims die enkel met moslims willen huwen en dan nog liefst binnen de eigen familie.

Die fucker van Denk zegt dus feitelijk dat moslims moeten oprotten omdat ze niet willen mixen met andere culturen, het zijn een bende achterlijken, hoe dat iemand daar op kan stemmen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 09:47   #10
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar lijkt het inderdaad op.
Ik zie heel veel Belgen in eethuisjes van andere culturen maar zelden allochtonen in een frituur.
U ziet ze in de zomer niet op een terras waar alcohol geschonken wordt en krijgt ze daarom ook niet binnen bij een verjaardag, een affscheidsfeest e.d. en ze durven niets te eten omdat het niet halal kan zijn. Dus vereniging van de culturen is uitgesloten. Het punt waar het om dtaait is dat zij hebben gekozen voor 'de verandering' (eigenlijk voor segregatie) door naar hier te komen. De autochtonen (de massa althans) hebben niet gekozen voor een gesegregeerde samenleving.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2018, 10:40   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Als Kuzu en Jahjah er zich niet mee kunnen verzoenen, dat de autochtonen genoeg hebben van hun kapsones, dan moeten ze maar emigreren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 07:29   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Wat ze duidelijk niet beseffen is, dat ze de tak waar ze op zitten aan het doorzagen zijn.
Want als elke niet-moslim weg is, dan zullen ze zelf moeten de handen uit de mouwen steken, en dat kan zeker hun bedoeling niet zijn...

Zo is dat inderdaad.

Ergens gaan zitten waar alles al 'op rolletjes' loopt waar alles al mooi opgebouwd is en waar je alles nog maar in de schoot geworpen krijgt, jobs, andere voordelen dat is gemakkelijk.

Als ze zich niet kunnen vinden is er niemand die ze gaat tegenhouden om terug te keren naar de landen waar ze vandaan komen want daar blijkt het allemaal beter te zijn?

Waarom ga je er dan lopen denk je dan?

Ach ja dat vergat ik, die willen gewoon maar alles overspoelen.

Een blik in de geschiednisboeken leerde dat:

Citaat:
Hitler geloofde in de creatie van één, grote ‘raszuivere’ Volksgemeinschaft: uitzonderingen pasten daar niet in thuis. Het Germaanse ‘superras’ – blauwe ogen, blond haar – zou als het aan Hitler lag de wereld veroveren.
Dat ligt nu iets anders denk ik die blauwe ogen en het blonde haar.

p.s.

Abou Jajah, ik verschiet er echt van dat ze die de deur nog steeds niet gewezen hebben of kunnen ze de bewuste deur om de één of andere duistere reden niet vinden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 juli 2018 om 07:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 08:12   #13
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik kan me niet zo goed voor de geest halen in welk muzellandje het goed draait. Als ze de levensstandaard willen krijgen van pakweg Egypte of Algerije dan moeten ze vooral verder blijven doen.
Je kunt de vraag anders stellen: in welk niet-Westers land draait het vandaag goed?
Ik gun jou Japan en Zuid-Korea.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 08:23   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je kunt de vraag anders stellen: in welk niet-Westers land draait het vandaag goed?
Ik gun jou Japan en Zuid-Korea.
Als allochtoon of autochtoon?

Ja, als autochtoon werk je jezelf dood. Maar da's op eenzelfde culturele basis als een vrouw een boerka draagt in Saoedi Arabië. Groepsdruk en de gevolgen niet conform te zijn.

Maar dan wel met het verschil dat non-conformisme in Zuid Korea of Japan niet dodelijk is an sich. Vraag dat maar aan de Ainu en de Hibakusha. Leuk neen, maar dodelijk?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 08:39   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als allochtoon of autochtoon?

Ja, als autochtoon werk je jezelf dood. Maar da's op eenzelfde culturele basis als een vrouw een boerka draagt in Saoedi Arabië. Groepsdruk en de gevolgen niet conform te zijn.

Maar dan wel met het verschil dat non-conformisme in Zuid Korea of Japan niet dodelijk is an sich. Vraag dat maar aan de Ainu en de Hibakusha. Leuk neen, maar dodelijk?
Mijn vraag was eenvoudiger, hoor...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 08:53   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mijn vraag was eenvoudiger, hoor...
U maakt het moeilijk door net die 2 landen uit te kiezen.

Als Emirati in de VAE is het leven ook niet slecht hoor. Maar je mag je wel afvragen hoeveel Bangladeshi in het beton van je paleisje steken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 09:10   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

We moeten asap de sociale zekerheid onderuit halen.

Dan wordt het leven voor die mannen niet meer zo aangenaam. OCMW uitkeringen gaan in grote meerderheid reeds naar niet-Belgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 09:24   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Alweer gratis publiciteit voor alle niet-linkse partijen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 09:26   #19
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We moeten asap de sociale zekerheid onderuit halen.
Stop dan met eraan bij te dragen.

Politiekers gaan dat nooit afschaffen, dat weet je zelf goed genoeg.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2018, 09:32   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We moeten asap de sociale zekerheid onderuit halen.

Dan wordt het leven voor die mannen niet meer zo aangenaam. OCMW uitkeringen gaan in grote meerderheid reeds naar niet-Belgen.
dat is al 40jaar zo.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be