Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat.

 
 
Discussietools
Oud 19 januari 2007, 15:20   #1
Vrijgevochten
Burger
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 148
Standaard Beste BUB

Jullie zitten steeds op de vlaamse beweging te vitten dat het een "conservatieve" boel is.
Mag ik u dan even een vraag voostellen? als de vlaamse beweging conservatief is wat bent u dan ? reactionair?
Jullie willen terug naar een unitair belgie, naar het belgie waar de franstaligen de plan zwaaien, waar vlamingen niets betekende ook al waren ze in de meerderheid.
Het is eraan te zien dat jullie opkomen voor alle belgen. Als ik jullie acties zie, het gros zijn franstaligen.Jullie komen op voor alle belgen? wel ik kan u zeggen dat steeds meer enquetes aantonen dat de Vlaamse bevolking, zo'n 50% voor meer vlaamse autonomie is. Een kleine 10% zou nog voor unitarisme zijn. Jullie grote betoging onlang, met zogezegd 2000 deelnemers, die flink gehalveerd mag worden volgens onafhankelijke bronnen had meer iets van een belachelijk vertoon van zwart-geel-rode narren.

Het feit dat jullie steeds bakzeil halen bij verkiezingen toont aan dat een grote meerderheid jullie zien als een bende reactionairen.

Ik pleit zelf voor zelfbestuur, een vlaamse staat is daar een tussenstap voor..zolang we maar van het staatse systeem (huidig) afgeraken...
Het belgisch establishement is anti-vlaams en daarmee ook zeer ondemocratisch. Het werkt steeds de wil van een democratische meerderheid tegen.

Waarom pleit U voor Unitarisme? nu heel wat onafhankelijke enquetes uitwijzen dat steeds meer Vlamingen pleiten voor meer autonomie?

Als je kijkt hoeveel mensen stemmen voor cd&v- nv-a en sp.a-spirit en vld en de 1 miljoen belang stemmers...?
De meeste partijen willen een tot meer bevoegdheden overhevelen..is dat ondemocratsich?

Laatst gewijzigd door Vrijgevochten : 19 januari 2007 om 15:26.
Vrijgevochten is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:29   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Jullie zitten steeds op de vlaamse beweging te vitten dat het een "conservatieve" boel is.

Oja, waar dan?

Mag ik u dan even een vraag voostellen? als de vlaamse beweging conservatief is wat bent u dan ? reactionair?

Wij zeggen toch niet dat jullie links, rechts, progressief of conservatief zijn? Hoe jij ons wil noemen beslis je zelf maar.

Jullie willen terug naar een unitair belgie, naar het belgie waar de franstaligen de plan zwaaien, waar vlamingen niets betekende ook al waren ze in de meerderheid.

Het unitaire België zou het one man one vote principe hanteren, wat logisch is. Dat zou de Vlaamse meerderheid net méér tot haar recht doen komen.

Het is eraan te zien dat jullie opkomen voor alle belgen. Als ik jullie acties zie, het gros zijn franstaligen.

75 procent van onze leden is Nederlandstalig, onze voorzitter is Nederlandstalig, twee van de drie ondervoorzitters zijn Nederlandstalig en onze nationaal secretaris is Nederlandstalig. Zelfs de ondervoorzitster van BUB Namur is Nederlandstalig! Dus, waar heb je het over??

Jullie komen op voor alle belgen? wel ik kan u zeggen dat steeds meer enquetes aantonen dat de Vlaamse bevolking, zo'n 50% voor meer vlaamse autonomie is.

Alle enquetes sinds 1830 tonen aan dat de overgrote meerderheid van de Belgen, of van de Vlamingen voor de eenheid van België is. Dubieuze internetpolls genre stemmenkampioen tel ik uiteraard niet mee!

Een kleine 10% zou nog voor unitarisme zijn.

15 procent maar kom, dit punt krijgt ge. Dat is ook logisch: alle partijen verdedigen het federalisme en meer bevoegdheidsoverdrachten, en unitaristen komen NOOIT op tv. Toch is nog steeds een groot deel (40 procent) van de Belgen gewonnen voor meer macht voor het federale niveau. Als de verdedigers van het unitarisme of het unionistisch federalisme eens in de openbare media hun standpunten zouden mogen verdedigen, zouden we al vlug de ware verhoudingen zien.

Jullie grote betoging onlang, met zogezegd 2000 deelnemers, die flink gehalveerd mag worden volgens onafhankelijke bronnen had meer iets van een belachelijk vertoon van zwart-geel-rode narren.

1000 man, volgens onze bronnen. Vind u zichzelf nu een hele meneer, nu u mensen met een andere politieke mening uitscheldt voor narren?

Het feit dat jullie steeds bakzeil halen bij verkiezingen toont aan dat een grote meerderheid jullie zien als een bende reactionairen.

Tot nader order stemde 75 procent van de Vlaamse kiezers voor partijen die tegen een onafhankelijk Vlaanderen zijn. 0.5 procent stemde voor de BUB. Wat wil dat zeggen? Niks. Mensen stemmen op een totaalpakket, niet (alleen) voor communautaire zaken. Het ISPO onderzoek van 1999 wees uit dat slechts 3 procent zich enkel laat leiden door communautaire zaken wanneer hij of zij in het stemhokje staat. Verder ziet de meerderheid ons niet als een bende reactionairen, of als eender wat. 99 procent van de bevolking kent ons helemaal niet, doordat we niet in de media komen. Daar gaan we nu verandering in brengen.

Ik pleit zelf voor zelfbestuur, een vlaamse staat is daar een tussenstap voor..zolang we maar van het staatse systeem (huidig) afgeraken...
Het belgisch establishement is anti-vlaams en daarmee ook zeer ondemocratisch. Het werkt steeds de wil van een democratische meerderheid tegen.
Zever, die u onmogelijk kunt aantonen.


Patriot! is offline  
Oud 19 januari 2007, 15:35   #3
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
75 procent van onze leden is Nederlandstalig, onze voorzitter is Nederlandstalig, twee van de drie ondervoorzitters zijn Nederlandstalig en onze nationaal secretaris is Nederlandstalig. Zelfs de ondervoorzitster van BUB Namur is Nederlandstalig! Dus, waar heb je het over??

Ik wil graag nog meer cijfers hebben :
-hoeveel Nederlandstalige leden hebben jullie
- hoeveel van hen spreken Frans
- hoeveel Franstalige leden hebben jullie
- hoeveel van hen spreken Nederlands (en ECHT Nederlands, geen BUB normen)

En uiteraard :
- hoeveel spreken er Duits (en hoeveel onder hen kunnen ook met een computer werken, want uw website bekijkende zou ik dat naar nul durven afronden )
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 19 januari 2007 om 15:36.
evilbu is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:07   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wij weten echt niet van elk lid hoe goed hun kennis van de andere taal is hoor

In onze Raad van Bestuur zitten in ieder geval geen eentaligen, en de absolute partijtop is uiteraard quasi perfect tweetalig.
Patriot! is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:08   #5
Vrijgevochten
Burger
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Ok, we kunnen over cijfers beginnen inderdaad.
6 miljoen Vlamingen. Vind U het democratisch dat in het federale parlement een blokkeringswet bestaat. Die voorkomt dat de democratische Vlaamse meerderheid eenzijdig een meerderheid kan vormen. Als men dat doet valt de regering, of komt het op de regeringstafel, wat dus een status-quo veroorzaakt. Men wil een wet stemmen en vervolgens zullen franstaligen tegenstemmen. Een "non" plasseren!
Met andere woorden Vlamingen kunnen nooit echt hun voorstellen volledig doordrukken. Sowiso moet er tussen partijen een compromis gesloten worden, hier nog eens tussen twee taalgroepen. Dit staat echte veranderingen en echte aanpak van de problemen in ieders regio in de weg.
En mag ik u nog eens iets voorleggen:
Wat zegt u van de 11 tot 13 miljard transfers van Vlaanderen naar Wallonië (ok het is geen reden om walen dieven te noemen, dat doe ik ook niet ik regeageer hier op franstalige arrogantie). Deze transfers hebben na zoveel jaar blijkbaar nog steeds niet het gewenste effect om Wallonie er bovenop te helpen, integendeel. Waar gaat het Vlaams geld dan naartoe. Kunt u niet aannemen dat die vele werknemers en werggevers en modale inwoner in Vlaanderen op den duur zich vragen begint te stellen?

Mag ik u nog een voorbeeld geven:
Laat ons zeggen dat er in Vlaanderen 500 flitspalen staan en in Wallonië vijf. Waar wordt er het meest geflitst? In Vlaanderen waar gaat het geld naartoe? federale overheid, want de "winst" ervan is een federale bevoegdheid (Binnenlandse zaken en verkeer), Vlaanderen kan ze plaatsen.
Ok Wallonie is niet helemaal geschikt om overal flitspalen te zetten.
Het is anders wel duidelijk dat Wallonie minder flitsboetes moet betalen en Vlaanderen meer. Ok wij zijn met zes miljoen, meerderheid dus.
De franstaligen vragen pariteit in de senaat. Voor die flitspalen zal men zulks "gelijkheidsbeginsel" niet vragen. Mij goed regionaliseer verkeer en binnenlandse zaken. En het geld mag dan ook in de regionale schatkist komen.

Ik heb niets tegen Wallonië, pracht regio. Ik heb echter wel iets tegen de arrogantie waarop de Franstaligen Vlaanderen blijven dwarsliggen.

Dan ook nog de verfransing in de Vlaamse rand:
Ik kan het beargumenteren met een artikel vanover de taalgrens uit Waals - Brabant:
"De Franstaligen in Vlaanderen kunnen zich zo niet blijven gedragen. De tijd van het kolonialisme is voorbij:
In Kongo, in Indonesië, maar ook in de Brusselse rand.
Franstaligen die zich in de Vlaamse rand vestigen, moeten Nederlands leren. Ik woon in Waals-Brabant, waar zich de laatste jaren duizenden Vlamingen vestigden. Zij spreken Frans, hun kinderen gaan naar Franstalige scholen. Hun integratie verloopt heel natuurlijk."
Luc Delofosse, adjunct-hoofdredacteur, Le soir, in 'De Morgen' (5/02/05)


U ziet zelfs vanover de taalgrens vinden mensen dat die "kolonisatie" moet stoppen. Wel op federaal niveau moet die "kolonisatie" van de PS ook stoppen. Het zijn die gasten die belgie aan het opblazen zijn!
De Vlaamse wooncode, het waals parlement komt er zich mee moeien. Het territorialiteitsbeginsel is nooit door hen erkent geweest. Terwijl het een vastgelegd grondwetsartikel is. Over grondwet gesproken Brussel-Halle-Vilvoorde. Deze moest tegen juni 2007 gesplitst worden. Een KUL proffesor heeft de verkiezingsdatum van nu al ongrondwettelijk verklaard, natuurlijk doet de federale overheid alsof hun neus bloed.
BHV moet gesplitst worden, de raad van state zegt het, het hof van cassatie en het arbitragehof. Al die belgicisten (vlaamse en franstalige) leggen systematisch de grondwet naas zich neer.

En BUB denkt met het unitarisme deze problemen van de baan te helpen.
Mag ik u even herinneren dat daarmee alle problemen zijn begonnen.
De unitaire staat die niks van Vlamingen moet hebben, een koningshuis die franstalig en vreemd is en die op de vlamingen nog steeds neerkijkt en het kost geld, kijk maar naat Laurent en toestanden.

Nog iets: Het volkerenrecht schrijft toe dat elk volk recht heeft op zelfbeschikking. Mooie woorden, mooie theorie. Blijkbaar kan dat nog steeds niet in de wereld en in Belgie.

Het onderwijs, Vlaams niveau stukken hoger, Wallonie zakt, waar wordt ons vlaams geld dan in gestoken. Persoonlijk heb ik niets tegen solidariteit of liever finaciele hulp met het oog op opkrikking van zaken van algemeen nut.
Wordt ons geld in het waals onderwijs gepompt? waarom is het niveau dan laag? Wat dan met de fraudezaak Francoshamps, de Ps schandalen in charleroi? (ok partijschandalen zijn in vlaanderen ook niet onbekend) ..
Maar hier gaat het ook nog eens om opgelegde solidariteit.
Hoe zie jij het onderwijs???

Demotte vind dat afgestudeerde kinesisten die jaren studeren een uitgangsexamen moeten doen, slagen ze niet dan hebben ze jaren voor niets gestudeerd. Waar studeren de meesten af, in Vlaanderen? welke studenten zijn de grootste pieneut van de historie hier de Vlamingen.
Het is een Franstalige minister die beslist over wat er in Vlaamse Uniefs gebeurd. Beide regio's hebben een andere visie.Telkens tot compromissen komen is hierdoor niveau - beperkend.

Het gaat om democratie, voor zover partijpolitiek en een staats systeem democratisch zijn....

Ik pleit sowiso voor centralisme, maar er zijn bepaalde arguementen die van democratisch nut zijn.

Terugkeren naar een unitair belgie is ronduit belachelijk in een Europa dat uitgebreider wordt, terwijl staten steeds minder bevoegdheden moeten hebben.
We moeten Europa opbouwen vanuit de regio's en geen suboverkoepelende regeringen. Europa, federale overheid, vlaamse waalse brusselse overheid. Bouw Europa op vanuit de regio's. Schaf onnodige extra overkoepelende systemen af. Zoals de belgische federale overheid.
Solidariteit wordt geregeld op europees niveau.
Vrijgevochten is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:31   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Ok, we kunnen over cijfers beginnen inderdaad.
6 miljoen Vlamingen. Vind U het democratisch dat in het federale parlement een blokkeringswet bestaat. Die voorkomt dat de democratische Vlaamse meerderheid eenzijdig een meerderheid kan vormen. Als men dat doet valt de regering, of komt het op de regeringstafel, wat dus een status-quo veroorzaakt. Men wil een wet stemmen en vervolgens zullen franstaligen tegenstemmen. Een "non" plasseren!

Natuurlijk is dat niet democratisch, dat probeerde ik net uit te leggen: in een unitair systeem kán zoiets per definitie niet bestaan. De Vlaamse meerderheid is in 1970 door het FEDERALISME voor een bord linzensoep verkocht.

Met andere woorden Vlamingen kunnen nooit echt hun voorstellen volledig doordrukken. Sowiso moet er tussen partijen een compromis gesloten worden, hier nog eens tussen twee taalgroepen. Dit staat echte veranderingen en echte aanpak van de problemen in ieders regio in de weg.
En mag ik u nog eens iets voorleggen:
Wat zegt u van de 11 tot 13 miljard transfers van Vlaanderen naar Wallonië (ok het is geen reden om walen dieven te noemen, dat doe ik ook niet ik regeageer hier op franstalige arrogantie). Deze transfers hebben na zoveel jaar blijkbaar nog steeds niet het gewenste effect om Wallonie er bovenop te helpen, integendeel. Waar gaat het Vlaams geld dan naartoe. Kunt u niet aannemen dat die vele werknemers en werggevers en modale inwoner in Vlaanderen op den duur zich vragen begint te stellen?

U WIL niet controleren wat er met dat geld gebeurt. Die beleidsdomeinen zijn immers gesplitst. Laten we dat weer één maken, dan kunnen we samen een efficient beleid voeren voor heel het land. Wist u trouwens dat het demografisch vaststaat dat Wallonië ons pensioen zal betalen?


Mag ik u nog een voorbeeld geven:
Laat ons zeggen dat er in Vlaanderen 500 flitspalen staan en in Wallonië vijf. Waar wordt er het meest geflitst? In Vlaanderen waar gaat het geld naartoe? federale overheid, want de "winst" ervan is een federale bevoegdheid (Binnenlandse zaken en verkeer), Vlaanderen kan ze plaatsen.
Ok Wallonie is niet helemaal geschikt om overal flitspalen te zetten.
Het is anders wel duidelijk dat Wallonie minder flitsboetes moet betalen en Vlaanderen meer. Ok wij zijn met zes miljoen, meerderheid dus.

Dan moet je toch net meer samenwerken in plaats van meer splitsen?
Trouwens, ik vind dat ze hier wel eens een voorbeeld mogen nemen aan Wallonië: die flitspalen zijn gewoon bespottelijk!

De franstaligen vragen pariteit in de senaat. Voor die flitspalen zal men zulks "gelijkheidsbeginsel" niet vragen. Mij goed regionaliseer verkeer en binnenlandse zaken. En het geld mag dan ook in de regionale schatkist komen.
Ik heb niets tegen Wallonië, pracht regio. Ik heb echter wel iets tegen de arrogantie waarop de Franstaligen Vlaanderen blijven dwarsliggen.

Dan ook nog de verfransing in de Vlaamse rand:
Ik kan het beargumenteren met een artikel vanover de taalgrens uit Waals - Brabant:
"De Franstaligen in Vlaanderen kunnen zich zo niet blijven gedragen. De tijd van het kolonialisme is voorbij:
In Kongo, in Indonesië, maar ook in de Brusselse rand.
Franstaligen die zich in de Vlaamse rand vestigen, moeten Nederlands leren. Ik woon in Waals-Brabant, waar zich de laatste jaren duizenden Vlamingen vestigden. Zij spreken Frans, hun kinderen gaan naar Franstalige scholen. Hun integratie verloopt heel natuurlijk."
Luc Delofosse, adjunct-hoofdredacteur, Le soir, in 'De Morgen' (5/02/05)



En hoe ga je dat oplossen door België te splitsen?

U ziet zelfs vanover de taalgrens vinden mensen dat die "kolonisatie" moet stoppen. Wel op federaal niveau moet die "kolonisatie" van de PS ook stoppen. Het zijn die gasten die belgie aan het opblazen zijn!
De Vlaamse wooncode, het waals parlement komt er zich mee moeien. Het territorialiteitsbeginsel is nooit door hen erkent geweest. Terwijl het een vastgelegd grondwetsartikel is. Over grondwet gesproken Brussel-Halle-Vilvoorde. Deze moest tegen juni 2007 gesplitst worden. Een KUL proffesor heeft de verkiezingsdatum van nu al ongrondwettelijk verklaard, natuurlijk doet de federale overheid alsof hun neus bloed.
BHV moet gesplitst worden, de raad van state zegt het, het hof van cassatie en het arbitragehof. Al die belgicisten (vlaamse en franstalige) leggen systematisch de grondwet naas zich neer.

Eén nationale kieskring. Dan kan iedereen op iedereen stemmen en hoeft niemand nog te zeuren. Prominente MRleden, Patrick De Wael en de partij Groen zijn hier al voor gewonnen.

En BUB denkt met het unitarisme deze problemen van de baan te helpen.
Mag ik u even herinneren dat daarmee alle problemen zijn begonnen.
De unitaire staat die niks van Vlamingen moet hebben, een koningshuis die franstalig en vreemd is en die op de vlamingen nog steeds neerkijkt en het kost geld, kijk maar naat Laurent en toestanden.

Dit is echt wel naast de kwestie, vrees ik. Het gaat hier niet om de monarchie.


Nog iets: Het volkerenrecht schrijft toe dat elk volk recht heeft op zelfbeschikking. Mooie woorden, mooie theorie. Blijkbaar kan dat nog steeds niet in de wereld en in Belgie.

Ik betwist dat de Vlamingen een 'volk' zijn, ik erken enkel naties. Naties zijn entiteiten die de leden ervan in meerderheid aanvaarden als legitieme staten. België is er zo één. Overigens, het Vlaams parlement kán de onafhankelijkheid uitroepen. Alleen gebeurt dat uiteraard niet, omdat dat niet wenselijk is.


Het onderwijs, Vlaams niveau stukken hoger, Wallonie zakt, waar wordt ons vlaams geld dan in gestoken. Persoonlijk heb ik niets tegen solidariteit of liever finaciele hulp met het oog op opkrikking van zaken van algemeen nut.
Wordt ons geld in het waals onderwijs gepompt? waarom is het niveau dan laag? Wat dan met de fraudezaak Francoshamps, de Ps schandalen in charleroi? (ok partijschandalen zijn in vlaanderen ook niet onbekend) ..
Maar hier gaat het ook nog eens om opgelegde solidariteit.
Hoe zie jij het onderwijs???

Onderwijs is gesplitst!

Demotte vind dat afgestudeerde kinesisten die jaren studeren een uitgangsexamen moeten doen, slagen ze niet dan hebben ze jaren voor niets gestudeerd. Waar studeren de meesten af, in Vlaanderen? welke studenten zijn de grootste pieneut van de historie hier de Vlamingen.
Het is een Franstalige minister die beslist over wat er in Vlaamse Uniefs gebeurd. Beide regio's hebben een andere visie.Telkens tot compromissen komen is hierdoor niveau - beperkend.

Cfr de discussie met Ide.

Het gaat om democratie, voor zover partijpolitiek en een staats systeem democratisch zijn....

Het (con)federaal systeem dat we nu hebben door jullie splitsingen kan per definitie niet democratisch zijn!

Ik pleit sowiso voor centralisme, maar er zijn bepaalde arguementen die van democratisch nut zijn.

Terugkeren naar een unitair belgie is ronduit belachelijk in een Europa dat uitgebreider wordt, terwijl staten steeds minder bevoegdheden moeten hebben.
We moeten Europa opbouwen vanuit de regio's en geen suboverkoepelende regeringen. Europa, federale overheid, vlaamse waalse brusselse overheid. Bouw Europa op vanuit de regio's. Schaf onnodige extra overkoepelende systemen af. Zoals de belgische federale overheid.
Solidariteit wordt geregeld op europees niveau.
Europa, België, burger. Simpeler kan niet.
Patriot! is offline  
Oud 19 januari 2007, 16:59   #7
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Ik betwist dat de Vlamingen een 'volk' zijn, ik erken enkel naties. Naties zijn entiteiten die de leden ervan in meerderheid aanvaarden als legitieme staten.

Met de BUB-ers van tegenwoordig... ik wil elke quote in mijn handtekening zetten. Dus u denkt enkel in termen van landen maar u stelt of dat wel een land mag zijn niet in vraag? Als de meerderheid van de Chinezen vindt dat Oost Turkestan bij China moet zijn, dan is het voor u goed? Als de meerderheid van de Turken vindt dat de Koerden bij Turkije horen dan is dat zo voor u?


Citaat:
België is er zo één.
Ja, heb je daar bewijs voor? Was dat zo in 1830? Of in 2007? Ik wacht trouwens nog altijd op antwoord van "Hans van de Cauter" (ja ik hoop dat het de echte is, en niet de "groep Hans1") in die topic:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=76243

Citaat:
Overigens, het Vlaams parlement kán de onafhankelijkheid uitroepen. Alleen gebeurt dat uiteraard niet, omdat dat niet wenselijk is.
Ten eerste gebeurt de verdeling van zetels in het Vlaams Parlement per kieskring en met het systeem van d'Hondt dat geen evenredige vertegenwoordiging nastreeft, maar opzettelijk de grotere partijen bevoordeelt.
Ten tweede was er een kartel van CD&V-N-VA, we weten niet hoeveel mensen die op dat kartel stemden voor N-VA zijn. We weten dus ook niet hoeveel er voor de splitsing zijn. Het is dus mogelijk dat CD&V te veel zetels heeft.

En weet je wat het beste is :

CD&V NVA :26.09%
Vlaams Blok: 24.15%

Som : 50.24% > 1/2 !!



http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 19 januari 2007, 21:00   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Wist u trouwens dat het demografisch vaststaat dat Wallonië ons pensioen zal betalen?
Als ik jou was dan zou ik toch maar een bron geven voor datgene dat volgens jou vaststaat. Het staat namelijk helem�*�*l niet vast. Niettemin ben ik ervan overtuigd dat je morgen met dezelfde 'vaststaande' feiten' zult afkomen, en ook weer zonder bron of hoogstens een franstalige die uren in de wind stinkt.

Citaat:
AKVSZ-studie bevestigt eerder onderzoek:

Vergrijzing doet transfers niet verdwijnen

Jan Van de Casteele 27-12-2006


Vlaanderen vergrijst, maar het is onjuist dat de transfers van noord naar zuid dan verdwijnen. Dat blijkt nu ook uit een nieuwe studie van het Atiecomité Vlaamse Sociale Zekerheid. Guy Tegenbos besteedde er in De Standaard (23 december 2006)een ruim artikel aan.
'De Vlaamse Beweging wordt de jongste tijd getackeld door Franstalige politici en ook door Vlaamse politici die beweren dat Vlaanderen van nu tot 2050 sneller vergrijst dan de rest van het land, en dat Vlaanderen dus morgen geld van Wallonië zal moeten krijgen om zijn sociale zekerheid te financieren. Vraag dus maar geen splitsing van de sociale zekerheid, is dan de boodschap', noteert Tegenbos. Het Aktiecomité Vlaamse Sociale Zekerheid (AKVSZ) zette zich aan het rekenen en ontkracht die stelling.
Vlaanderen vergrijst, maar Wallonië evenzeer, zij het iets later. Wallonië ontgroent minder dan Vlaanderen. Dat betekent niet dat Vlaanderen in het rood komt en al evenmin dat de transfers van richting zouden veranderen. Dat laatste zou enkel kunnen als de economische evolutie in Wallonië plots veel beter wordt dan die van Vlaanderen.

Kloof

'Als de tewerkstellingsgraad in Vlaanderen (64 procent) en in Wallonië (54 procent) constant blijft, zal Vlaanderen een overschot - een kostenvoordeel tegenover Wallonië - behouden en zal de stroom transfers van Vlaanderen naar Wallonië wellicht enkel lichtjes afnemen. Als het aantal arbeidsplaatsen in beide regio's constant blijft, vergroot de transfer van Vlaanderen naar Wallonië nog', aldus Tegenbos.
De berekeningen van het AKVSZ zijn gebaseerd op basismateriaal van o.m. het Nationaal Instituut voor de Statistiek en de Vergrijzingscommissie van de Hoge Raad van Financiën.
Ze bevestigen wat Tegenbos noemt 'vroegere onbetwiste vaststellingen van grotere rekenmachines: de communautaire scheeftrekkingen in de sociale zekerheid zijn maar ten dele het gevolg van grotere "uitgaven" aan één kant van de taalgrens, en zijn vooral te wijten aan de verschillen in socialezekerheids"inkomsten", en dus aan de verschillende economische ontwikkeling van de deelstaten. Daar zit de knoop van België.
Als bijlage de studie van AKVSZ (zie ook: www.akvsz.org)

http://www.vvb.org/actueel/141/17893
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 januari 2007, 22:28   #9
van exaerde herman
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Ok, we kunnen over cijfers beginnen inderdaad.
6 miljoen Vlamingen. Vind U het democratisch dat in het federale parlement een blokkeringswet bestaat. Die voorkomt dat de democratische Vlaamse meerderheid eenzijdig een meerderheid kan vormen. Als men dat doet valt de regering, of komt het op de regeringstafel, wat dus een status-quo veroorzaakt. Men wil een wet stemmen en vervolgens zullen franstaligen tegenstemmen. Een "non" plasseren!
Met andere woorden Vlamingen kunnen nooit echt hun voorstellen volledig doordrukken. Sowiso moet er tussen partijen een compromis gesloten worden, hier nog eens tussen twee taalgroepen. Dit staat echte veranderingen en echte aanpak van de problemen in ieders regio in de weg.
En mag ik u nog eens iets voorleggen:
Wat zegt u van de 11 tot 13 miljard transfers van Vlaanderen naar Wallonië (ok het is geen reden om walen dieven te noemen, dat doe ik ook niet ik regeageer hier op franstalige arrogantie). Deze transfers hebben na zoveel jaar blijkbaar nog steeds niet het gewenste effect om Wallonie er bovenop te helpen, integendeel. Waar gaat het Vlaams geld dan naartoe. Kunt u niet aannemen dat die vele werknemers en werggevers en modale inwoner in Vlaanderen op den duur zich vragen begint te stellen?

Mag ik u nog een voorbeeld geven:
Laat ons zeggen dat er in Vlaanderen 500 flitspalen staan en in Wallonië vijf. Waar wordt er het meest geflitst? In Vlaanderen waar gaat het geld naartoe? federale overheid, want de "winst" ervan is een federale bevoegdheid (Binnenlandse zaken en verkeer), Vlaanderen kan ze plaatsen.
Ok Wallonie is niet helemaal geschikt om overal flitspalen te zetten.
Het is anders wel duidelijk dat Wallonie minder flitsboetes moet betalen en Vlaanderen meer. Ok wij zijn met zes miljoen, meerderheid dus.
De franstaligen vragen pariteit in de senaat. Voor die flitspalen zal men zulks "gelijkheidsbeginsel" niet vragen. Mij goed regionaliseer verkeer en binnenlandse zaken. En het geld mag dan ook in de regionale schatkist komen.

Ik heb niets tegen Wallonië, pracht regio. Ik heb echter wel iets tegen de arrogantie waarop de Franstaligen Vlaanderen blijven dwarsliggen.

Dan ook nog de verfransing in de Vlaamse rand:
Ik kan het beargumenteren met een artikel vanover de taalgrens uit Waals - Brabant:
"De Franstaligen in Vlaanderen kunnen zich zo niet blijven gedragen. De tijd van het kolonialisme is voorbij:
In Kongo, in Indonesië, maar ook in de Brusselse rand.
Franstaligen die zich in de Vlaamse rand vestigen, moeten Nederlands leren. Ik woon in Waals-Brabant, waar zich de laatste jaren duizenden Vlamingen vestigden. Zij spreken Frans, hun kinderen gaan naar Franstalige scholen. Hun integratie verloopt heel natuurlijk."
Luc Delofosse, adjunct-hoofdredacteur, Le soir, in 'De Morgen' (5/02/05)

U ziet zelfs vanover de taalgrens vinden mensen dat die "kolonisatie" moet stoppen. Wel op federaal niveau moet die "kolonisatie" van de PS ook stoppen. Het zijn die gasten die belgie aan het opblazen zijn!
De Vlaamse wooncode, het waals parlement komt er zich mee moeien. Het territorialiteitsbeginsel is nooit door hen erkent geweest. Terwijl het een vastgelegd grondwetsartikel is. Over grondwet gesproken Brussel-Halle-Vilvoorde. Deze moest tegen juni 2007 gesplitst worden. Een KUL proffesor heeft de verkiezingsdatum van nu al ongrondwettelijk verklaard, natuurlijk doet de federale overheid alsof hun neus bloed.
BHV moet gesplitst worden, de raad van state zegt het, het hof van cassatie en het arbitragehof. Al die belgicisten (vlaamse en franstalige) leggen systematisch de grondwet naas zich neer.

En BUB denkt met het unitarisme deze problemen van de baan te helpen.
Mag ik u even herinneren dat daarmee alle problemen zijn begonnen.
De unitaire staat die niks van Vlamingen moet hebben, een koningshuis die franstalig en vreemd is en die op de vlamingen nog steeds neerkijkt en het kost geld, kijk maar naat Laurent en toestanden.

Nog iets: Het volkerenrecht schrijft toe dat elk volk recht heeft op zelfbeschikking. Mooie woorden, mooie theorie. Blijkbaar kan dat nog steeds niet in de wereld en in Belgie.

Het onderwijs, Vlaams niveau stukken hoger, Wallonie zakt, waar wordt ons vlaams geld dan in gestoken. Persoonlijk heb ik niets tegen solidariteit of liever finaciele hulp met het oog op opkrikking van zaken van algemeen nut.
Wordt ons geld in het waals onderwijs gepompt? waarom is het niveau dan laag? Wat dan met de fraudezaak Francoshamps, de Ps schandalen in charleroi? (ok partijschandalen zijn in vlaanderen ook niet onbekend) ..
Maar hier gaat het ook nog eens om opgelegde solidariteit.
Hoe zie jij het onderwijs???

Demotte vind dat afgestudeerde kinesisten die jaren studeren een uitgangsexamen moeten doen, slagen ze niet dan hebben ze jaren voor niets gestudeerd. Waar studeren de meesten af, in Vlaanderen? welke studenten zijn de grootste pieneut van de historie hier de Vlamingen.
Het is een Franstalige minister die beslist over wat er in Vlaamse Uniefs gebeurd. Beide regio's hebben een andere visie.Telkens tot compromissen komen is hierdoor niveau - beperkend.

Het gaat om democratie, voor zover partijpolitiek en een staats systeem democratisch zijn....

Ik pleit sowiso voor centralisme, maar er zijn bepaalde arguementen die van democratisch nut zijn.

Terugkeren naar een unitair belgie is ronduit belachelijk in een Europa dat uitgebreider wordt, terwijl staten steeds minder bevoegdheden moeten hebben.
We moeten Europa opbouwen vanuit de regio's en geen suboverkoepelende regeringen. Europa, federale overheid, vlaamse waalse brusselse overheid. Bouw Europa op vanuit de regio's. Schaf onnodige extra overkoepelende systemen af. Zoals de belgische federale overheid.
Solidariteit wordt geregeld op europees niveau.
geweldige samenvatting.volledig mee akkoord.
van exaerde herman is offline  
Oud 20 januari 2007, 09:59   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Dan moet je toch net meer samenwerken in plaats van meer splitsen? Trouwens, ik vind dat ze hier wel eens een voorbeeld mogen nemen aan Wallonië: die flitspalen zijn gewoon bespottelijk!
Kan er iemand van de BUB dan eens uitleggen wat er zo "bespottelijk" is aan flitspalen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 januari 2007, 02:06   #11
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Jullie zitten steeds op de vlaamse beweging te vitten dat het een "conservatieve" boel is.
Mag ik u dan even een vraag voostellen? als de vlaamse beweging conservatief is wat bent u dan ? reactionair?
Jullie willen terug naar een unitair belgie, naar het belgie waar de franstaligen de plan zwaaien, waar vlamingen niets betekende ook al waren ze in de meerderheid.
Het is eraan te zien dat jullie opkomen voor alle belgen. Als ik jullie acties zie, het gros zijn franstaligen.Jullie komen op voor alle belgen? wel ik kan u zeggen dat steeds meer enquetes aantonen dat de Vlaamse bevolking, zo'n 50% voor meer vlaamse autonomie is. Een kleine 10% zou nog voor unitarisme zijn. Jullie grote betoging onlang, met zogezegd 2000 deelnemers, die flink gehalveerd mag worden volgens onafhankelijke bronnen had meer iets van een belachelijk vertoon van zwart-geel-rode narren.

Het feit dat jullie steeds bakzeil halen bij verkiezingen toont aan dat een grote meerderheid jullie zien als een bende reactionairen.

Ik pleit zelf voor zelfbestuur, een vlaamse staat is daar een tussenstap voor..zolang we maar van het staatse systeem (huidig) afgeraken...
Het belgisch establishement is anti-vlaams en daarmee ook zeer ondemocratisch. Het werkt steeds de wil van een democratische meerderheid tegen.

Waarom pleit U voor Unitarisme? nu heel wat onafhankelijke enquetes uitwijzen dat steeds meer Vlamingen pleiten voor meer autonomie?

Als je kijkt hoeveel mensen stemmen voor cd&v- nv-a en sp.a-spirit en vld en de 1 miljoen belang stemmers...?
De meeste partijen willen een tot meer bevoegdheden overhevelen..is dat ondemocratsich?
Graag had ik van u eens geweten waar u uit afleidt dat de B.U.B. een Franstalige staat wil.

Dat blijkt uit geen enkel punt in ons programma en is trouwens totaal irrelevant aangezien wij de tweetaligheid van de Belgen maximaal willen opvoeren om de huidige communautaire problemen te lijf te gaan.

Ik heb zo een beetje de indruk dat vele flaminganten de gemakkelijkheidsoplossing verkiezen en de B.U.B. met onwaarheden en verdraaiingen trachten te bestrijden.

Ik betreur dat en ik denk dat dit contraproductief zal werken.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 21 januari 2007, 03:28   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Graag had ik van u eens geweten waar u uit afleidt dat de B.U.B. een Franstalige staat wil.
Met de beste wil van de wereld kan daar niemand langs kijken, Hans. Het ligt er té vingerdik op, al was het maar omdat je nog nooit anders dan voor de rechten van uitsluitend Franstaligen bent opgekomen. HUN rechten om overal hun taal te spreken, tot in Vlaanderen toe. Je hebt geen last van een ongrondwettelijke kieskring ondanks dat deze discriminerend is voor de Vlamingen. Je wil zelfs Brussel uitbreiden. Alles wat ten voordele is van degenen die de 'universele hoftaak' spreken, steun jij. Alles waar de Vlamingen nadeel van hebben nog liever. Dit leidt nu eenmaal tot verfransing!!!
Verder ontken je het bestaan van Vlaanderen en het Vlaams volk. NOOIT ben je al EEN keer voor Vlaamse rechten opgekomen. NOOIT. Logisch voor iemand die geen Vlaams volk kent of WIL kennen. Het bestaat voor jou gewoon niet eens.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans
Wat is dat het "Vlaamse volk". Ken ik niet.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=45097
Je erkent hoogstens twee Vlaamse provincies, en dan nog enkel als behorend tot Belgique.
Je gaat helemaal akkoord met de Franstalige MR maar wil beide Vlaams-nationalistische partijen verbieden.
Je rechterhand is een eentalige FDF-er.
Je probeert elke Vlaamse manifestatie te minimaliseren en zelfs door middel van Belgische vlaggen te verbelzieken.
De Gordel en de IJzerbedevaarten zijn je een doorn in het oog.
Je zei op dit forum letterlijk dat je systematisch Frans spreekt in de Rand rond Brussel, gewoon om de flaminganten te kloten. Waarom anders dan om dit land te helpen verfransen? Brussel is het al en nu helpen we de Vlaamse rand even om ook zo vlug mogelijk te verfransen?

Waarom heb je nog nooit EEN stap gedaan om de verfransing tegen te gaan, ja zelfs af te keuren?
Waarom vit je altijd op de Vlamingen die voor jou niet voldoende tweetalig zijn terwijl de feiten bewijzen dat je je boodschap van individuele tweetaligheid veel beter zou uitdragen in Brussel en Wallonië?

Kan je ons EEN link geven naar een franstalige site waarop je de Franstaligen aanzet tot het leren van Nederlands, al was het maar alleen als ze zich in Vlaanderen vestigen? En hoe ga je hen overtuigen Nederlands te leren met uitspraken als: 'Ikzelf spreek systematisch Frans in de rand om de Vlamingen te kloten?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 januari 2007 om 03:32.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2007, 04:36   #13
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Graag had ik van u eens geweten waar u uit afleidt dat de B.U.B. een Franstalige staat wil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik ga nu systematisch Frans spreken in de Rand rond Brussel, gewoon om de flaminganten te kloten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Als ik jullie belachelijke commentaar hier lees en serieus moet nemen, mag voor mijn part heel België verfransen. Jullie zijn gewoon te gek voor woorden. Nationalisten van het ergste soort. Ex-Joegoslavië waardig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
We wensen niet te raken aan de taalgrens, tenzij misschien om Brussel wat groter te maken.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 21 januari 2007, 09:27   #14
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Ik heb zo een beetje de indruk dat vele flaminganten de gemakkelijkheidsoplossing verkiezen en de B.U.B. met onwaarheden en verdraaiingen trachten te bestrijden.

Ik betreur dat en ik denk dat dit contraproductief zal werken.
Zouden ze durven uw taktiek te gebruiken?
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline  
Oud 21 januari 2007, 20:12   #15
Vrijgevochten
Burger
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Wel als jullie cijfers willen, open het warandemanifest en u zult lezen.

Maar ok, dat is allemaal puur economische en dat is niet mijn sterkste kant en ook niet datgene dat mij het meeste interesseert. Wel heb ik het aangehaald omdat dit meespeelt in dat democratische gehalte van deze staat Belgie.

En daar democratie de wil van het volk is, zou ik persoonlijk de discussie anders willen voeren. Niet als een capitulatie in tegendeel. Want tegen ben belgie ben ik en blijf ik.

Ik hekel vooral het centralisme. Kijk, in een Europa dat uitbreid, dat steeds meer te zeggen heeft over wat de overheden van de lidstaten moeten uitvoeren is een centralistische staat (zeg federale) eigenlijk meer dan overbodig. het maakt het enkel ingewikkelder. Door dat hier alles wat Europa vraagt, moet worden goedgekeurd door de respectievelijke parlementen.
Ik zeg,naar Zwitsers model, geef gemeenten (ook steden) en 'kantons' (regio's) de bevoegdheden die men nodig heeft om een goede volksgemeenschap te laten samenleven en van waaruit men kan samenwerken met andere regio's (interregionaal overleg op Europees niveau). Ik pleit dus dat de regio's binnen Europa de basis vormen van een soort confederaal Europa. Maar waarbinnen er vanuit de regio's wordt aangegeven wat er moet gebeuren en niet vanuit een centralistische overheid, die gaat zeggen wat de regios's moeten doen.
Op die manier verplaatst je communautaire discussies naar een ander niveau. Dan is het niet louter meer volk tegen volk, maar volk met volk. Zo kunnen Vlamingen en Bretoenen, Basken en Corsicanen, Walen en Catalanen samenwerken. Volgens mij staat mijn idee meer borg voor het behouden van ieders identiteit dan dat, zoals BUB zegt, laat de Vlamingen en Walen terug unitair samenwerken en dan de kieslijsten algemeen maken zodat men hun meerderheid kan gebruiken (wat ik in eerste instantie al zal betwijfelen, want de Walen gaan dit niet slikken).
Ik pleit voor een samenwerking waarin regio's hun eigen identiteit, cultuur en traditie kunnen beleven, en hun eigen taal kunnen spreken en dat mag binnen een groter geheel, maar het mag niet van bovenuit gedicteerd worden.

Over discussie hier boven en het aanhalen van cijfers kan men blijven doordrammen, want ieder gebruikt zijn cijfers waardoor men tot een blokkering van de discussie komt.

We hebben het al lang genoeg gehad over louter staat en economie.
Vrijgevochten is offline  
Oud 21 januari 2007, 20:26   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

En?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kan er iemand van de BUB dan eens uitleggen wat er zo "bespottelijk" is aan flitspalen?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 januari 2007, 21:22   #17
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En?
Vraag dat misschien eens aan de man waar uw partij voortdurend achterloopt: Jean-Marie Dedecker.

Flitspalen vullen vooral de kassen van de overheid. Er zijn andere oplossingen voor het snelheidsprobleem zoals betere wegenaanleg en verkeersdrempels, maar aangezien die niets opbrengen zijn die niet populair bij de machtspolitici. Deze steken liever het belastinggeld in partijfinanciering, betaling van overbodige politieke mandaten en federalisme met 6 regeringen en parlementen.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
Oud 21 januari 2007, 23:00   #18
Twigmuntus
Burgemeester
 
Twigmuntus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 504
Standaard

Verduidelijking:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Vlaamse flitspalen vullen vooral de kassen van de federale overheid.
__________________
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. (Oscar Wilde)
Twigmuntus is offline  
Oud 22 januari 2007, 13:45   #19
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Vraag dat misschien eens aan de man waar uw partij voortdurend achterloopt: Jean-Marie Dedecker.

Flitspalen vullen vooral de kassen van de overheid. Er zijn andere oplossingen voor het snelheidsprobleem zoals betere wegenaanleg en verkeersdrempels, maar aangezien die niets opbrengen zijn die niet populair bij de machtspolitici. Deze steken liever het belastinggeld in partijfinanciering, betaling van overbodige politieke mandaten en federalisme met 6 regeringen en parlementen.
kan u ook even verduidelijking geven rond post nummer 13 in deze eigenste thread ?
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 22 januari 2007, 16:18   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter Bekijk bericht
Flitspalen vullen vooral de kassen van de overheid. Er zijn andere oplossingen voor het snelheidsprobleem zoals betere wegenaanleg en verkeersdrempels, maar aangezien die niets opbrengen zijn die niet populair bij de machtspolitici. Deze steken liever het belastinggeld in partijfinanciering, betaling van overbodige politieke mandaten en federalisme met 6 regeringen en parlementen.
Indien de automobilist zich aan de voorgeschreven snelheid houdt en niet door het rode licht rijdt, betaalt hij niets. Dan spijst de flitspaal niets en niemand. Dat de flitspalen geld opbrengen is dus te wijten aan onverantwoord rijgedrag (ik wil best aannemen dat sommige overtredingen gewoon door verstrooidheid begaan worden). De overheid mag dat beteugelen.

Dit geld wordt trouwens geïnvesteerd in structurele oplossingen.

Blijkbaar meent de BUB dus dat men ongegeneerd de verkeersregels mag overtreden en dat toeziende flitspalen juist daarom een vervelend iets uitmaken.

Merkwaardig trouwens hoe de BUB zich weer eens schaart achter hetzelfde standpunt als wat leeft bij sommige Franstalige politici... We weten eens te meer uit welke hoek de wind bij de BUB waait!
Jan van den Berghe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be