Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Roel Deseyn (CD&V) - 12 tot 18 februari Deze jonge CD&V'er zit al sinds 2002 in het parlement. Hij werkt er oa rond mobiliteit en zorg. Ook de West-Vlaamse belangen krijgen zijn aandacht in het parlement.

 
 
Discussietools
Oud 15 februari 2007, 12:37   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Mag Israel zich verdedigen tegen zelfmoordaanslagen?

Vroeger stond u ook op de nu verdwenen site
www.jehoofdtegendemuur.be
van dat NGO actieplatform
Vond u dat de Israelis zich niet mogen verdedigen tegen de zelfmoord aanslagen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 15 februari 2007, 14:50   #2
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

Uiteraard mag men zich verdedigen. Maar men kan ook de muur rond Qalqilya, het systematisch isoleren van scholen/ziekenhuizen en het vernielen van olijfboomgaarden ook niet goedpraten.
Roel Deseyn is offline  
Oud 15 februari 2007, 15:43   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Uiteraard mag men zich verdedigen. Maar men kan ook de muur rond Qalqilya, het systematisch isoleren van scholen/ziekenhuizen en het vernielen van olijfboomgaarden ook niet goedpraten.

Ik kan even niet goed volgen. Welke scholen en ziekenhuizen worden geisoleerd door de Israelische zelfverdedigingsmuur? Joodse ziekenhuizen? of Palestijnse ziekenhuizen?

Heeft U ook een probleem met de 2500km lange muur in de Spaanse Sahara ? of geeft dat niks ginder?
Hoeveel km is die zelfverdedigingsmuur van Israel ondertussen al?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 februari 2007 om 15:44.
circe is offline  
Oud 15 februari 2007, 16:25   #4
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vergat dat de Israeliers zich met de regelmaat van de klok gaan opblazen op de palestijnse bussen.
Hoe dom kan een mens toch zijn hé.
Zichzelf opblazen op een bus is de methode van een wanhopig iemand die niets te verliezen heeft en het gevolg van decennia van Israelische militaire bezetting van het Palestijnse land en continue schendingen van de mensenrechten door Israel op de Palestijnen.

De bewuste muur is niets meer dan een verkapte poging om NOG meer land van de Palestijnen illegaal te verkrijgen en de internationale gemeenschap zo voor voldongen feiten te stellen.
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 februari 2007, 14:40   #5
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Heeft U ook een probleem met de 2500km lange muur in de Spaanse Sahara ? of geeft dat niks ginder?
Hoeveel km is die zelfverdedigingsmuur van Israel ondertussen al?
het begrip muur is eigenlijk niet volledig correct.
Het grootste gedeelte van het veiligheidshek is hek (stevig en ondoordringbaar, maar een hek) enkel in gebieden waar Israëlische en arabische woonzones vlakbij elkaar liggen (omgeving Tulkarem en Jerusalem) koos mijn uit veiligheidsoverwegingen (kogels etc) voor een hoge muur.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 16 februari 2007, 16:50   #6
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Waarom wordt mijn reactie hier keer op keer gewist?!?!?!?!?

Nogmaals : de "zelfverdedigingsmuur" is niet meer dan een verkapte poging om nog meer land illegaal te verkrijgen en om zo de internationale gemeenschap voor een voldongen feit te zetten, zoals al meer dan eens is aangetoond!

Waarom mag de waarheid hier niet gezegd worden?!?!?!
IlluSionS667 is offline  
Oud 16 februari 2007, 17:07   #7
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

het is maar wat je een hek noemt... diplomaten in Brussel laten zich graat uit in deze terminologie.
Het is altijd triestig dat er muren tussen mensen worden opgetrokken. Dit zal nooit een probleem fundamenteel oplossen.
Roel Deseyn is offline  
Oud 16 februari 2007, 17:10   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Zichzelf opblazen op een bus is de methode van een wanhopig iemand die niets te verliezen heeft en het gevolg van decennia van Israelische militaire bezetting van het Palestijnse land en continue schendingen van de mensenrechten door Israel op de Palestijnen.

Ik denk dat die mensen misschien wel wanhopig zijn, maar ook dat een bepaald geloof waarin de 'martelaarsdood' wordt aangeprezen en de opvoeding van veel palestijnse kinderen een rol speelt.

Er worden tonnen geld in Palestina gepompt en het enige wat ik daar zie zijn kindertjes met Kalashnikovs die worden opgevoed in blinde haat. Speeltuinen enz... niet te bekennen.

ik vind het dus nogal makkelijk om het in de schoenen van de israeli's te schuiven. Imo gedragen de israeli's zich eigenlijk nog uiterst terughoudend.

En als ik de palestijnse kinderen zie dan zie ik dat er geen oplossing voor het probleem is. Er is geen partij om mee te onderhandelen. Te veel palestijnen zijn dermate dolgedraaid dat een compromis/vrede niet meer mogelijk is tenzij de 'niet dolgedraaide palestijnen' een burgeroorlog tegen de islamitische fundi's zouden winnen.

Ook niet echt een aanlokkelijk perspectief. Ik zie geen oplossing voor Israël meer, het kan enkel zijn grenzen zo goed mogelijk beveiligen..
Rr00ttt is offline  
Oud 16 februari 2007, 17:12   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
het is maar wat je een hek noemt... diplomaten in Brussel laten zich graat uit in deze terminologie.
Het is altijd triestig dat er muren tussen mensen worden opgetrokken. Dit zal nooit een probleem fundamenteel oplossen.
Ik had hier gisteren reeds geschreven (maar werd verwijderd) dat er wel een groot verschil bestaat tussen de verschillende muren.

De communistische muur diende om de mensen BINNEN te houden.

De joodse verdedigingsmuur dient om zelfontploffers BUITEN te houden.

Of denkt men nu dat alle Joden gaan lopen als men geen muur bouwt?

Dat er tussen die verschillende muren geen onderscheid wordt gemaakt door politici laat me wel even de wenkbrauwen fronsen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 16 februari 2007, 17:13   #10
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
het is maar wat je een hek noemt... diplomaten in Brussel laten zich graat uit in deze terminologie.
Het is altijd triestig dat er muren tussen mensen worden opgetrokken. Dit zal nooit een probleem fundamenteel oplossen.
De nagel op de kop! Hier spreekt de stem van het gezond verstand in een debat gekenmerkt door haat en menselijke dwaasheid.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 februari 2007 om 17:15.
Kallikles is offline  
Oud 16 februari 2007, 17:17   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Het is altijd triestig dat er muren tussen mensen worden opgetrokken. Dit zal nooit een probleem fundamenteel oplossen.
Het is altijd triestig dat er muren tussen mensen moeten opgetrokken worden.
Meestal is dat niet de schuld van de mensen die hem optrekken.
Waar in België vindt ge eigendommen die niet afgesloten zijn ?
Hoe gaat ge het noemen als ik mijn auto niet op slot doe, uitlokking ?
Bobke is offline  
Oud 16 februari 2007, 18:45   #12
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
het is maar wat je een hek noemt... diplomaten in Brussel laten zich graat uit in deze terminologie.
Het is altijd triestig dat er muren tussen mensen worden opgetrokken. Dit zal nooit een probleem fundamenteel oplossen.
Dit is waar.
Maar de toemalige Likud-regering heeft deze muur of hek nooit als permanent gezien. vrede tss Israël en zijn buren maken muren of hekkens overbodig.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 16 februari 2007, 19:22   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Dit is waar.
Maar de toemalige Likud-regering heeft deze muur of hek nooit als permanent gezien. vrede tss Israël en zijn buren maken muren of hekkens overbodig.
Vrede met de kolonies? Vrede met de diefstal van water? Let's face it: de politiek van de Israëlische regering drijft de gematigde elementen uit de bezette gebieden en leidt tot het ontstaan van een Hamasistan. Europa moet Israël en zijn buren helpen om deze vicieuze cirkel te doorbreken. Een échte vriend van Israël spaart zijn kritiek niet op de zelfmoordpolitiek van de Israëlische regering.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 17 februari 2007, 18:41   #14
kalima01
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 42
Standaard

Het grootste deel van Israel is gewoon gestolen gebied op de palestijnen. Na het uitroepen van de staat Israel hebben ze onmiddellijk honderden palestijnse dorpen verwoest, de bewoners op de vlucht gejaagd en hun grondgebied ingepalmd. Waarom bouwen ze die muur niet op hun eigen grondgebied ?
kalima01 is offline  
Oud 17 februari 2007, 19:39   #15
Roel Deseyn
 
 
Roel Deseyn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 48
Standaard

Om het probleem ernstig te bespreken moet men echt de evolutie van de territoria zien met de kaarten in de hand. Een bezoek aan de bezette gebieden én Israël heeft me meer geleerd dan vele lectuur. De emotionele en psychische schade is langs beide kanten enorm.
De Palestijnen die onder elkaar in een gewapend conflict zitten maken hun zaak uiterst problematisch. Als mensen het conflict als een strijd op leven en dood ervaren, gebeuren de meest barbaarse dingen. Deze zijn niet te vergoelijken, maar wel te duiden.
Roel Deseyn is offline  
Oud 18 februari 2007, 10:17   #16
kalima01
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 maart 2004
Berichten: 42
Standaard

De oorzaak van het conflict onder de Palestijnen is juist de illegale bezetting door Israel. Wanneer gaat Israel UN resolutie 242 naleven.
Indien ze zich zouden terugtrekken uit het bezet gebied en achter een muur op hun eigen grondgebied, dan zie ik niet in wat er dan nog kan mislopen. Ze zijn er enkel op uit nog meer palestijns gebied in te palmen
kalima01 is offline  
Oud 18 februari 2007, 11:57   #17
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Veelzeggende cartoon door een bekende cartoonist :


Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 18 februari 2007 om 11:58.
IlluSionS667 is offline  
Oud 18 februari 2007, 12:50   #18
sodoirt
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Veelzeggende cartoon door een bekende cartoonist :
dan is deze van dezelfde bekende cartoonist toch veel beter:
sodoirt is offline  
Oud 18 februari 2007, 13:45   #19
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
dan is deze van dezelfde bekende cartoonist toch veel beter:
Ja, maar deze cartoon heeft dan ook niets te maken met de situatie in Palestina, dat een nationaal conflict is: het Palestijnse volk, dat ook christenen telt, werd uit zijn land verdreven.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 februari 2007 om 13:46.
Kallikles is offline  
Oud 18 februari 2007, 14:07   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Deseyn Bekijk bericht
Om het probleem ernstig te bespreken moet men echt de evolutie van de territoria zien met de kaarten in de hand. Een bezoek aan de bezette gebieden én Israël heeft me meer geleerd dan vele lectuur. De emotionele en psychische schade is langs beide kanten enorm.
De Palestijnen die onder elkaar in een gewapend conflict zitten maken hun zaak uiterst problematisch. Als mensen het conflict als een strijd op leven en dood ervaren, gebeuren de meest barbaarse dingen. Deze zijn niet te vergoelijken, maar wel te duiden.
bent u daar soms met de pro-pallie NGO's naartoe geweest? Hebben die u toegelaten de Israelische gewonden en gehandicapten van de kamikaze-aanslagen te bezoeken? Of schrijft u dat uit pure beleefdheid? U weet toch wat die NGO's denken over die zelfmoordaanslagen: "faits divers" zoals hier te lezen valt

http://www.desinfo.be/ad_dossierX/Do...asp?ID=348#350
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be