Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Kristof Bossuyt (Open VLD) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kristof Bossuyt (Open VLD) - 16 tot 22 april Fractieleider VLD district Wilrijk, voorzitter VLD Jongeren Groot-Antwerpen, voormalig Kabinetsmedewerker P. Dewael, B. Somers, huidige functie ('raadgever inburgering') kabinet Marino Keulen.

 
 
Discussietools
Oud 18 april 2007, 09:14   #1
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard Guy en de "modelstaat/actieve welvaartstaat"

Beste,

Bij de start van paars werd ons een goed draaiende modelstaat voorgesteld, waarop een burger, die veel belastingen betaalt, fier kan zijn.
Daarom neem ik zowat actuele berichtjes:
-4000 doppers lichten de staat op
-het budget rammelt volgens het rekenhof, alles is OK dixit Freya
-bij het vorige generale pardon-regularisatie is er heel wat gerommeld met valse papieren
-in Lantin landt men met een helicopter
-de staat wordt mede achter de schermen bestuurd door mensen als Noël Slangen, die door een wééral falend justitie-apparaat ontsnapt, blijkt nogal flink wat staatsgeld te hebben binnengegraaid.
-....

En zo kan ik blijven doorgaan, nu en in die 8 jaar paars.

Kunt u mij eens de concrete invulling van die modelstaat aantonen ?
Waar heeft u het verschil gemaakt en werkt de federale staat nu veel efficiënter dan 8 jaar geleden ?

Ik wil nog zwijgen over het departement financiën, defensie,...

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 april 2007 om 09:17.
boerenverstand is offline  
Oud 18 april 2007, 11:21   #2
Kristof Bossuyt
 
 
Kristof Bossuyt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 28
Standaard

Ik ga niet ontkennen dat er steeds iets overblijft dat voor verbetering vatbaar is. Maar ik denk dat we moeilijk kunnen ontkennen dat er eindelijk werk wordt gemaakt van een sluitende aanpak van de werklozen, dat er eindelijk opgetreden wordt tegen misbruiken ervan. Vroeger bestonden er hier geen gevevens over, of werden deze niet bekendgemaakt.
Wat betreft het budget, zie ik weinig van onze buurlanden het nadoen om reeds 7 jaar een begrotingsevenwicht te kunnen voorleggen en het nationaal staatschuld af te bouwen. Vlaanderen is binnenkort schuldvrij. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het Rekenhof geen opmerkingen maakt, dat is ook niet meer dan normaal en ook hun taak en functie. Persoonlijk ben ik aboluut geen voorstander van collectieve regularisaties, gezien het aanzuigeffect dat zo iets met zich meebrengt! Justitie is en blijft een oud zeer dat zeker gemoderniseerd dient te worden. een bijkomende gevangenis in Antwerpen is bvb volgens mij zeker geen overbodige luxe, gezien de overbevolking van de Begijnenstraat.

Waar is er een verschil gemaakt bvb het buitenlands beleid, niet meegedaan aan de Irak-oorlog, Kongo beleid, voor het eerst democratische verkiezingen, economisch gezien naar India en China toe, verder die markt opengetrokken, etc

Politiehervorming, lastenverlagingen, verstrenging asielwetgeving, performant gezondheidsinstituut, 170.000 extra jobs, etc
__________________
Kristof BOSSUYT
9e plaats Vlaamse Verkiezingen (Provincie Antwerpen)
www.kristofbossuyt.be
Kristof Bossuyt is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be