Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2014, 00:19   #61
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.727
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De ontnuchtering na 25 mei zal hard aankomen vrees ik.
Als ze dat doen, is het gedaan met de N-VA. Zo'n regering zingt het geen vier jaar uit en bij de eerst volgende verkiezingen vallen ze terug naar 10 pct.

De N-VA top weet dat als geen ander.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:21   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als ze dat doen, is het gedaan met de N-VA. Zo'n regering zingt het geen vier jaar uit en bij de eerst volgende verkiezingen vallen ze terug naar 10 pct.

De N-VA top weet dat als geen ander.
Hij hoort u niet, hij zingt - met zijn hoofd in het zand, fanatiek zijn liedje.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:23   #63
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toon mij het interview waarin staat dat de bestuursraad en het ledencongres akkoord is met een regering zonder confederalisme.

Ben benieuwd.
Daar zul je nog een paar maanden geduld voor moeten hebben hee xeno. Eerst nog campagne voeren rond confederalisme + géén PS, dan verkiezingen winnen, dan federaal onderhandelen, dan gas terugnemen over confederalisme, dan dat verhaal gaan verkopen op het ledencongres. All good things come to those who can wait.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:26   #64
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij hoort u niet, hij zingt - met zijn hoofd in het zand, fanatiek zijn liedje.
Welnee. Als die optie het niet haalt is er de nog meer voor de hand liggende keuze van een regering Elio II, zonder n-va.
Ik hou gewoon rekening met de twee mogelijkheden. Jij als n-va lid blijkbaar niet. Dat mag.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:30   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dit is de kers op de taart, de regering die doet wat ze belooft en woord heeft gehouden door de communautaire shit op te kuisen, waar sommige anderen alleen over konden palaveren zonder een stap richting oplossing.
Dat wordt gezegd, maar vandaag hoorde ik op het RTBF-journaal toch wel iets andere geluiden. Daar luidde het dat het geheel toch vrij complex was. Blijkbaar wordt het kluwel nog groter dan het al is...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:34   #66
looneytoon1975
Burgemeester
 
looneytoon1975's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2007
Berichten: 532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat wordt gezegd, maar vandaag hoorde ik op het RTBF-journaal toch wel iets andere geluiden. Daar luidde het dat het geheel toch vrij complex was. Blijkbaar wordt het kluwel nog groter dan het al is...
Als de Vlaming slim kiest, zal dit kluwel, samen met zn hele Waalse betonnering na 25 mei gewoon niet meer bestaan. Gedrocht.
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:51   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Welnee. Als die optie het niet haalt is er de nog meer voor de hand liggende keuze van een regering Elio II, zonder n-va.
Ik hou gewoon rekening met de twee mogelijkheden. Jij als n-va lid blijkbaar niet. Dat mag.
Ik weet niet wie je nu iets probeert wijs te maken, het simpele feit is dat de enige federale regering die nog kan gevormd worden in dit land de federale Vlaamse minderheidsregering is.

Zoals in de afgelopen dertig jaar zal ook nu weer de Vlaamse stem opzij gezet worden. En wie anders beweert, die kent of wel niets van Belgische politiek, of is - wat meer voor de hand ligt, aan het liegen dat hij zwart ziet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 01:00   #68
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik weet niet wie je nu iets probeert wijs te maken, het simpele feit is dat de enige federale regering die nog kan gevormd worden in dit land de federale Vlaamse minderheidsregering is.

Zoals in de afgelopen dertig jaar zal ook nu weer de Vlaamse stem opzij gezet worden. En wie anders beweert, die kent of wel niets van Belgische politiek, of is - wat meer voor de hand ligt, aan het liegen dat hij zwart ziet.
Jij bent echt de meest zwart/wit mens die ik hier al tegengekomen ben, dat is zo. Als ik je zo lees is het zelfs niet eens meer nodig dat we nog verkiezingen houden.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 01:16   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Jij bent echt de meest zwart/wit mens die ik hier al tegengekomen ben, dat is zo. Als ik je zo lees is het zelfs niet eens meer nodig dat we nog verkiezingen houden.
Dat ik zwart/wit ben/denk, is ongetwijfeld een interpretatie van de realiteit die verdedigbaar is tot op zekere hoogte.

Maar, dat wil niet zeggen dat ik ongelijk heb.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 09:21   #70
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Bewaar de zure druiven voor op het congres binnenkort. Vandaag is het tijd voor vreugde !
Waarom? Omdat Vlaanderen enkele miljarden mag ophoesten? Omdat het land nog minder bestuurbaar is? Omdat er nieuwe communautaire problemen gecreëerd werden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be