Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2018, 17:25   #261
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Je kunt heel gemakkelijk begrijpen van de oneindigheid is, namelijk wat geen einde heeft, dus grenzeloos is.
Alleen je kunt het je niet voorstellen omdat de voorstelling eindig is.

Onzin dus, want het begrip der oneindigheid berust op logisch denken.
Het meest gemakkelijk te begrijpen met de getallen, dat er niet zoiets als een grootste getal bestaat en je eindeloos door kan gaan met tellen, dus dat er geen einde aan is en dus oneindig moet wezen.

En het is een begrip dat bestaat in de filosofie als ook in de wiskunde.
En ook nog eens in de Godsdienst dat God eeuwig en oneindig is.
Ja goed, dat weten we wel, maar we kunnen ons het grootste getal niet voorstellen en er dus maar weinig zinnigs over vertellen.

U zit maar te oreren over ‘oneindig dit’ en ‘oneindig dat’, maar u weet volstrekt niet waarover u het heeft. U vertelt dus zomaar wat, het spijt me.

Voor de rest kan het best allemaal een leuke denkoefening zijn, daar niet van, maar volstrekt inhoudsloos omdat het ons begrip en voorstellingsvermogen te boven gaat.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2018 om 17:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 20:50   #262
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De mens kan zichzelf bewust worden van de eeuwigheid en dat hij ook zelf eeuwig is, namelijk dat zijn Geest eeuwig is, zoals God eeuwig is, is ook de mens eeuwig.

En dat bewustzijn eeuwig te zijn is iets anders dan eindeloos voort te leven.
Want de eeuwigheid bestaat ook NU.
Het is eeuwig NU, het is dus een besef der eeuwigheid in het NU, hetzij in de liefde of in de kunst of in de religie of in de filosofie.
De eerste vraag die hier dan dient gesteld te worden is of de mens wel zoiets bezit als een ‘Geest’. Het is vooralsnog eerder een ‘aanname’ bij mensen dan een bewijs. Toegegeven, het is een aanname die we ook terugvinden bij de vele natuurvolkeren. Misschien is het een ‘intuïtief aanvoelen’ dat het zo is. Echte bewijzen hiervoor echter hebben we niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2018 om 20:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 21:19   #263
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De eerste vraag die hier dan dient gesteld te worden is of de mens wel zoiets bezit als een ‘Geest’. Het is vooralsnog eerder een ‘aanname’ bij mensen dan een bewijs. Toegegeven, het is een aanname die we ook terugvinden bij de vele natuurvolkeren. Misschien is het een ‘intuïtief aanvoelen’ dat het zo is. Echte bewijzen hiervoor echter hebben we niet.
evolutionair zal het zo gegroeid zijn dat het brein intuitief gaat aanvoelen dat er "iets meer is". Wanneer men dit dan gelooft, dat er "iets meer is", dan kan men zijn tijd beter besteden in plaats van antwoorden te gaan zoeken op vragen die niet te beantwoorden zijn. Gelovigen staan dus een stapje voor op de comfortladder, alleen onnozel dat ze hun tijd verspillen met bidden en kaarsjes branden.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 21:47   #264
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
‘Oneindigheid’ bestaat gewoon niet. Het is een vaag begrip , uitgevonden door ons , mensen, omdat we iets willen benoemen maar dat in feite niet echt kunnen wegens ons beperkt begripsvermogen . Het is een soort ‘deus ex machina’. Zonder inhoud dus.




U maakt ongetwijfeld ook zelf Uw dagelijks mandelbrood.

Wat een man, Benoit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 07:26   #265
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik heb de link bekeken en daar stond wat ik stelde.
Dan heb je toch niet goed gekeken:

Citaat uit de link: In de wiskunde wordt oneindig soms beschouwd als een soort getal, maar dan een getal dat groter is dan elk reëel getal.

Ik: ze hebben er alleen wat moeite mee het een getal te noemen, maar de oneindigheid wordt erkend:

Citaat: Een belangrijk voorbeeld van een oneindige verzameling is de verzameling van de natuurlijke getallen: { 0 , 1 , 2 , … } .

Oneindig.

Citaat:

Hoe noteer je dat?
Staat ook op de link onderaan als: de limiet van de functie van x, waarbij x nadert tot oneindig.
Dat naderen als een pijl weer gegeven.

Alleen dat naderen is fout, want in de limiet is de oneindigheid bereikt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 07:34   #266
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ja goed, dat weten we wel, maar we kunnen ons het grootste getal niet voorstellen en er dus maar weinig zinnigs over vertellen.
We kunnen het begrijpen en daar gaat het om.

We kunnen ons ook niet voorstellen dat het heelal al 13,7 miljard jaar oud zou zijn volgens de wetenschap.
Maar begrijpen kunnen we het wel.

Citaat:
U zit maar te oreren over ‘oneindig dit’ en ‘oneindig dat’, maar u weet volstrekt niet waarover u het heeft. U vertelt dus zomaar wat, het spijt me.
Ik begrijp het zeer goed, maar jij begrijpt het niet, dat is een ding dat zeker is, en dat komt omdat je je het wil voorstellen, wat niet kan.

Zo kun je je het getal 0 ook niet voorstellen, want het is niks, maar toch weet iedereen wat er mee wordt bedoeld.

Citaat:
Voor de rest kan het best allemaal een leuke denkoefening zijn, daar niet van, maar volstrekt inhoudsloos omdat het ons begrip en voorstellingsvermogen te boven gaat.
Het gaat ons voorstellingsvermogen te boven, maar niet ons begrip.
De mens is een denkend wezen en het voorstellen kunnen ook de dieren al.
Denken en begrijpen daar gaat het om.
Kost wel enige moeite dat in te zien, maar als je je best wil doen, dan lukt het wel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 07:42   #267
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De eerste vraag die hier dan dient gesteld te worden is of de mens wel zoiets bezit als een ‘Geest’.
De Geest is de denkende persoon, die de mens zelf is.
Dus niet als bezit, maar wat de mens IS.
Het meest eenvoudig en essentiële begrip daarvan is het IK.
Ik denk dus ik ben, ....zei Descartes.
Citaat:
Het is vooralsnog eerder een ‘aanname’ bij mensen dan een bewijs. Toegegeven, het is een aanname die we ook terugvinden bij de vele natuurvolkeren. Misschien is het een ‘intuïtief aanvoelen’ dat het zo is. Echte bewijzen hiervoor echter hebben we niet.
Het bewijs is het feit dat de mens een denkend wezen is.
En de geest als intuïtief aanvoelen, dat is de ziel en nog niet de echte geest.
De echte geest als metafysisch, dat is het denken en nog extra als de denkende persoon.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 08:07   #268
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
We kunnen het begrijpen en daar gaat het om.

We kunnen ons ook niet voorstellen dat het heelal al 13,7 miljard jaar oud zou zijn volgens de wetenschap.
Maar begrijpen kunnen we het wel.

Ik begrijp het zeer goed, maar jij begrijpt het niet, dat is een ding dat zeker is, en dat komt omdat je je het wil voorstellen, wat niet kan.

Zo kun je je het getal 0 ook niet voorstellen, want het is niks, maar toch weet iedereen wat er mee wordt bedoeld.

Het gaat ons voorstellingsvermogen te boven, maar niet ons begrip.
De mens is een denkend wezen en het voorstellen kunnen ook de dieren al.
Denken en begrijpen daar gaat het om.
Kost wel enige moeite dat in te zien, maar als je je best wil doen, dan lukt het wel.


'De wiskundige tekens '0' en 'oneindig' zijn gewoon wiskundige 'tools' om vlot wiskundig verder te kunnen werken. U geeft er een metafysische en quasi-religieuze betekenis aan (voor het laatste symbool). De vraag is of dit geoorloofd is. U gaat Pythagoras achterna.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2018 om 08:35.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 08:14   #269
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Geest is de denkende persoon, die de mens zelf is.
Dus niet als bezit, maar wat de mens IS.
Het meest eenvoudig en essentiële begrip daarvan is het IK.
Ik denk dus ik ben, ....zei Descartes.
Het bewijs is het feit dat de mens een denkend wezen is.
En de geest als intuïtief aanvoelen, dat is de ziel en nog niet de echte geest.
De echte geest als metafysisch, dat is het denken en nog extra als de denkende persoon.

Mijn hond droomt dikwijls, dus hij denkt. Hij is dus ook een geestelijk wezen in uw ogen?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2018 om 08:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 08:30   #270
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan heb je toch niet goed gekeken:

Citaat uit de link: In de wiskunde wordt oneindig soms beschouwd als een soort getal, maar dan een getal dat groter is dan elk reëel getal.

Ik: ze hebben er alleen wat moeite mee het een getal te noemen, maar de oneindigheid wordt erkend:

Citaat: Een belangrijk voorbeeld van een oneindige verzameling is de verzameling van de natuurlijke getallen: { 0 , 1 , 2 , … } .

Oneindig.

Staat ook op de link onderaan als: de limiet van de functie van x, waarbij x nadert tot oneindig.
Dat naderen als een pijl weer gegeven.

Alleen dat naderen is fout, want in de limiet is de oneindigheid bereikt.
Er staat ook: Het (oneindigheid) is een begrip in de filosofie en de natuurwetenschappen (zie daarvoor ook universum) - (en dan gaat het niet over getallen).

Oneindig in de wiskunde gaat over getallen. Niet over oneindigheid

Laatst gewijzigd door Piero : 23 juli 2018 om 08:30.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 09:56   #271
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik hoor weer geen argument, zoals gewoonlijk bij onze brave JeeBee.

Daarom doe ik het maar even:

Citaat. Een singulariteit is in de kosmologie een punt met een oneindig klein volume en een oneindige grote dichtheid. De ruimte-tijd is hier zo sterk gekromd, dat ruimte en tijd feitelijk ophouden te bestaan.

Een oneindig klein volume komt neer op een oneindig kleine grootte, waarvan niemand kan zeggen hoe klein die grootte dan wel is.
Oei, oei, heeft wat gelezen over de oerknal en denkt daarmee het begrip singulariteit te kennen en anderen daarover de les te lezen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 10:27   #272
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'De wiskundige tekens '0' en 'oneindig' zijn gewoon wiskundige 'tools' om vlot wiskundig verder te kunnen werken. U geeft er een metafysische en quasi-religieuze betekenis aan (voor het laatste symbool). De vraag is of dit geoorloofd is. U gaat Pythagoras achterna.
Mij gaat het niet zozeer om de getallen, maar om de concrete realiteit van Gods eeuwigheid en oneindigheid en ook die van het heelal, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie.
En dat is zeker geoorloofd, als je dat begrijpen kunt, maar daarvoor moet je moeite doen.

En wat de wiskunde betreft, die is in zijn logica de grondslag van de natuurwetenschappen en is veel meer dan alleen maar "tools".
Zo is de stelling van Pythagoras ook natuurkundig juist en wordt als zodanig ook gebruikt.

Maar de filosofie gaat nog dieper dan dat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 10:30   #273
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mijn hond droomt dikwijls, dus hij denkt. Hij is dus ook een geestelijk wezen in uw ogen?
Neen, dromen zijn geen denken.
Dromen bestaan uit voorstellingen en gevoelens, maar niet uit gedachten (voor wat het dier betreft, want in de menselijke dromen kunnen ook gedachten voorkomen).

Dieren hebben wel een ziel, maar geen geest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 10:35   #274
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Er staat ook: Het (oneindigheid) is een begrip in de filosofie en de natuurwetenschappen (zie daarvoor ook universum) - (en dan gaat het niet over getallen).

Oneindig in de wiskunde gaat over getallen. Niet over oneindigheid
Het gaat ook over de oneindigheid van de getallen in de wiskunde, waarvan ik je citaten heb gegeven, maar blijkbaar heb je die niet willen lezen.

Ik wil hier nog extra even de wiskundige Cantor aanhalen:

Het Absoluut Oneindige was het concept van de wiskundige Georg Cantor van een oneindigheid die de oneindige getallen overstijgt. Cantor stelde het Absoluut Oneindige gelijk met God. Hij kende het Absoluut Oneindige diverse mathematische eigenschappen toe, zoals, dat elke eigenschap van het Absoluut Oneindige ook teruggevonden wordt in een of ander kleiner voorwerp.

Ik: oneindige getallen dus.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 10:37   #275
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Oei, oei, heeft wat gelezen over de oerknal en denkt daarmee het begrip singulariteit te kennen en anderen daarover de les te lezen.
Niet anderen, maar jou heb ik daarin de les gelezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 10:48   #276
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mij gaat het niet zozeer om de getallen, maar om de concrete realiteit van Gods eeuwigheid en oneindigheid en ook die van het heelal, zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie.
En dat is zeker geoorloofd, als je dat begrijpen kunt, maar daarvoor moet je moeite doen.k

En wat de wiskunde betreft, die is in zijn logica de grondslag van de natuurwetenschappen en is veel meer dan alleen maar "tools".
Zo is de stelling van Pythagoras ook natuurkundig juist en wordt als zodanig ook gebruikt.

Maar de filosofie gaat nog dieper dan dat.
Wiskunde is gewoon een taal om dingen beter te kunnen begrijpen en uit te drukken. En we gebruiken deze taal omdat we (voorlopig?) geen betere hebben. Meer moet men daar niet van maken.

De zweverige sekte van de Pythagoreeërs in de Oudheid maakten daar wel meer van , maar kon niet echt overtuigen. Dat is wat te vergelijken met de Kabbala en/of de numerologie: allemaal pseudo-wetenschap naar mijn gevoelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2018 om 10:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 11:00   #277
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, dromen zijn geen denken.
Dromen bestaan uit voorstellingen en gevoelens, maar niet uit gedachten (voor wat het dier betreft, want in de menselijke dromen kunnen ook gedachten voorkomen).

Dieren hebben wel een ziel, maar geen geest.
Dat is nog maar de vraag. U gaat hier zeer kort door de bocht. Dromen is zich een voorstelling maken over iets. Als men niet kan denken, kan men zich meer dan waarschijnlijk ook geen voorstelling maken van iets. Dromen is wel 'anders' denken.

U zit blijkbaar nog altijd gevangen in een zeer aprioristisch antropocentrisch ‘denk’beeld.


Wellicht kan men zelfs het citaat van Descartes uitbreiden:

"Ik droom, dus ik denk, dus ik besta."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2018 om 11:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 11:10   #278
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het gaat ook over de oneindigheid van de getallen in de wiskunde, waarvan ik je citaten heb gegeven, maar blijkbaar heb je die niet willen lezen.

Ik wil hier nog extra even de wiskundige Cantor aanhalen:

Het Absoluut Oneindige was het concept van de wiskundige Georg Cantor van een oneindigheid die de oneindige getallen overstijgt. Cantor stelde het Absoluut Oneindige gelijk met God. Hij kende het Absoluut Oneindige diverse mathematische eigenschappen toe, zoals, dat elke eigenschap van het Absoluut Oneindige ook teruggevonden wordt in een of ander kleiner voorwerp.

Ik: oneindige getallen dus.
Tjonge, er is geen grootste getal. Oef, er is geen kleinste getal. Ah, dus God bestaat.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 11:28   #279
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Neen, dromen zijn geen denken.
Dromen bestaan uit voorstellingen en gevoelens, maar niet uit gedachten (voor wat het dier betreft, want in de menselijke dromen kunnen ook gedachten voorkomen).

Dieren hebben wel een ziel, maar geen geest.
En kunt u dit ook staven, of is het zo'n bewering 'uit de losse pols'?

Ik denk niet dat u dit kunt staven. Want u kunt niet eens staven dat de mens een 'Geest' heeft, laat staan dat een hond er geen heeft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juli 2018 om 11:30.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 12:32   #280
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wiskunde is gewoon een taal om dingen beter te kunnen begrijpen en uit te drukken. En we gebruiken deze taal omdat we (voorlopig?) geen betere hebben. Meer moet men daar niet van maken.
Neen, de wiskunde is de logische grondslag van de natuur (samen met de natuurkunde) en is niet door ons bedacht, maar door ons ontdekt, evenmin als wij de natuur zouden hebben geschapen, hebben wij de wiskunde geschapen.
Citaat:
De zweverige sekte van de Pythagoreeërs in de Oudheid maakten daar wel meer van , maar kon niet echt overtuigen. Dat is wat te vergelijken met de Kabbala en/of de numerologie: allemaal pseudo-wetenschap naar mijn gevoelen.
In de leer van Pythagoras was inderdaad ook veel zweverigheid.
Maar ik heb het ook niet over Pythagoras zweverige mystieke leer, maar over zijn stelling: a2 + b2 = c2, die juist is, en verder over de moderne wiskunde.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be