Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2018, 22:23   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Tomorrowland moet 'leuk' geweest zijn.

Twee drugsdoden na Tomorrowland

Citaat:
Tijdens het muziekfestival Tomorrowland in Boom zijn twee jonge vrouwen afgevoerd naar het ziekenhuis wegens drugsgebruik en later overleden.
Er is nog geen zekerheid over de zaak.

Citaat:
Op het festival werden wel 63 drugdealers en 430 festivalgangers met drugs betrapt.
Precies véél ambiance daar <- door Sarcasmus.

Begint het op Woodstock te lijken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 23:54   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Strenge straffen dringen zich op.

Anders verliest de "war on drugs" alle kredietwaardigheid.

Dat zijn zo van die zot gesnoven bollenslikkers, streng bestraffen.

En uitzitten die straffen, zonder luxe, afzien!

De familie zal trouwens niet vrijuit gaan, dubbele straffen uitspreken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 05:38   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het zou eigenlijk zeer vreemd zijn mocht zoiets nooit gebeuren op dat belachelijk opgeblazen festival.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 08:36   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Ik vind het volgende een moderne democratie onwaardig:

Citaat:
Het ziekenhuis wil niet reageren en de politie van Edegem en het parket van Antwerpen zeggen geen bericht te hebben gekregen van een niet-natuurlijk overlijden.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180805_03649436

Hoeveel drugsdoden zijn er zo per jaar, die volledig onder de radar blijven, als de pers er niet toevallig op komt omdat het een populair muziekfestival is?
Voor mij is de conclusie: de war on drugs zou eindelijk eens mogen starten. War! En niet zoals in Antwerpen - waar men toch al ietske doet - een paar losse flodders.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:02   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het volgende een moderne democratie onwaardig:


http://www.standaard.be/cnt/dmf20180805_03649436

Hoeveel drugsdoden zijn er zo per jaar, die volledig onder de radar blijven, als de pers er niet toevallig op komt omdat het een populair muziekfestival is?
Voor mij is de conclusie: de war on drugs zou eindelijk eens mogen starten. War! En niet zoals in Antwerpen - waar men toch al ietske doet - een paar losse flodders.
Of die 'War on drugs' ooit van start zal gaan dat lijkt mij enorm ver gezocht om reden van dat er nog steeds véél duistere figuren zijn die er véél teveel geld met weten te verdienen.

Velen (politici) doen dan ook met 'graagte' een oogje dicht en steken de 'kop' in het zand als dat probleem ter tafel komt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:23   #6
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.984
Standaard

Je kan dat hard spelen. 3 keer betrapt op gebruik en je verliest je recht op sociale zekerheid. Dan heb je wel weer last met een hele onderklasse die op straat hun behoeften doen e.d. Kleine misdrijven.

Klinkt nogal neo-liberaal, deze oplossing.

Je kan het ook faciliteren, krijg je hetzelfde resultaat. De sossen oplossing.

Het beste is iets tussen de 2, niet aanmoedigen maar ook niet gelijk in het gevang...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:26   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het volgende een moderne democratie onwaardig:


http://www.standaard.be/cnt/dmf20180805_03649436

Hoeveel drugsdoden zijn er zo per jaar, die volledig onder de radar blijven, als de pers er niet toevallig op komt omdat het een populair muziekfestival is?
Voor mij is de conclusie: de war on drugs zou eindelijk eens mogen starten. War! En niet zoals in Antwerpen - waar men toch al ietske doet - een paar losse flodders.
Inderdaad. Men kan niet snel genoeg criminele alcoholici aanpakken die op kap van de werkende mens moddervette pensioenen trekken na een veel te korte carrière als alcoholisch-babyboomer-ambtenaar. Die maffia moet eindelijk aangepakt worden. Helaas regeert ze het land nog altijd.

De marionetten van de maffia :

__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 augustus 2018 om 11:29.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:35   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het volgende een moderne democratie onwaardig:


http://www.standaard.be/cnt/dmf20180805_03649436

Hoeveel drugsdoden zijn er zo per jaar, die volledig onder de radar blijven, als de pers er niet toevallig op komt omdat het een populair muziekfestival is?
Voor mij is de conclusie: de war on drugs zou eindelijk eens mogen starten. War! En niet zoals in Antwerpen - waar men toch al ietske doet - een paar losse flodders.
Laat ons de hulpmiddelen concentreren op de drug waarvan de meeste doden en zieken vallen, alcohol.

Wat zeg je schoof? Je zuipt jezelf alle dagen helemaal ondersteboven? Tja, stop dan best met zeveren over de war tegen drugs.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:54   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het volgende een moderne democratie onwaardig:


http://www.standaard.be/cnt/dmf20180805_03649436

Hoeveel drugsdoden zijn er zo per jaar, die volledig onder de radar blijven, als de pers er niet toevallig op komt omdat het een populair muziekfestival is?
Voor mij is de conclusie: de war on drugs zou eindelijk eens mogen starten. War! En niet zoals in Antwerpen - waar men toch al ietske doet - een paar losse flodders.
Of hoeveel drugsdoden worden er zo per jaar gemeld worden die er helemaal geen zijn?
Toch raar dat zowel het ziekenhuis als het parket van niks weten maar de VRT ergens 'gehoord' heeft over 2 doden... Wat is er nu van aan?
Twee doden verzonnen om wat munitie te geven aan BDW's war on drugs?
Of twee doden verzwegen om de geldcarroussel Tomorrowland niet te schaden?

Wat ik een democratie onwaardig vind is dat het tegenwoordig als maar moeilijker wordt om het echte nieuws van het valse te onderscheiden.
Als het in een land als Belgie al moeilijk wordt om te achterhalen of er ergens doden gevallen zijn of niet denk ik dat de war on drugs wel het laatste is waar onze beleidsmakers zich druk in moeten maken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:56   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons de hulpmiddelen concentreren op de drug waarvan de meeste doden en zieken vallen, alcohol.

Wat zeg je schoof? Je zuipt jezelf alle dagen helemaal ondersteboven? Tja, stop dan best met zeveren over de war tegen drugs.
Laat Schoof nu toch eens zijn werk doen. Je gaat toch niet beginnen zagen over een paar miljoen doden per jaar ? Schoof is nu volop aan het onderzoeken hoe het mogelijk is dat ondanks de succesvolle war on drugs er toch nog 2 doden zijn gevallen. Door welke drug of in welke omstandigheden tasten we nog in het duister.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/05...aar-1-1965467/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 11:58   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of die 'War on drugs' ooit van start zal gaan dat lijkt mij enorm ver gezocht om reden van dat er nog steeds véél duistere figuren zijn die er véél teveel geld met weten te verdienen.

Velen (politici) doen dan ook met 'graagte' een oogje dicht en steken de 'kop' in het zand als dat probleem ter tafel komt.
War on drugs ooit van start gaan ?? Hallo ?? Die is al een paar decennia aan de gang Het resultaat is ons allen bekend dacht ik
Je kan natuurlijk altijd verlangen naar een meer intense oorlog. Beetje zoals in Mexico en vele landen in Zuid-Amerika.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 augustus 2018 om 12:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:04   #12
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

TML staat nu eenmaal wereldwijd gekend als het festival waar alles mag en kan. Ik heb familie die er vlakbij woont en elk jaar is het daar in hun tuin ambiance. Daar liggen de spuiten en condooms in de tuin. De politie doet niets want die hebben het op het festivalterrein te druk. Moest men daar effectief iedereen op drugs controleren er was niemand meer aanwezig en men had een container nodig om de drugs te verwijderen. Ergens ook logisch want wie kan nu 48 uur en meer staan dansen, zuipen en neuken zonder een seconde te slapen? En dan grote heisa door twee drugsdoden. Weeral de hypocriete media en de politiek die aan de voordeur "moord en brand" roept maar zelf langs de achterdeur binnen gaat.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:07   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het volgende een moderne democratie onwaardig:


http://www.standaard.be/cnt/dmf20180805_03649436

Hoeveel drugsdoden zijn er zo per jaar, die volledig onder de radar blijven, als de pers er niet toevallig op komt omdat het een populair muziekfestival is?
Voor mij is de conclusie: de war on drugs zou eindelijk eens mogen starten. War! En niet zoals in Antwerpen - waar men toch al ietske doet - een paar losse flodders.
Weeral pech voor de Schoof. Ook nooit geen geluk voor die arme Schoof. Nu vielen er zogezegd eens 2 doden door iets anders dan alleen Alcohol en nu dit

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180805_03649223
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:11   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Of hoeveel drugsdoden worden er zo per jaar gemeld worden die er helemaal geen zijn?
Toch raar dat zowel het ziekenhuis als het parket van niks weten maar de VRT ergens 'gehoord' heeft over 2 doden... Wat is er nu van aan?
Twee doden verzonnen om wat munitie te geven aan BDW's war on drugs?
Of twee doden verzwegen om de geldcarroussel Tomorrowland niet te schaden?

Wat ik een democratie onwaardig vind is dat het tegenwoordig als maar moeilijker wordt om het echte nieuws van het valse te onderscheiden.
Als het in een land als Belgie al moeilijk wordt om te achterhalen of er ergens doden gevallen zijn of niet denk ik dat de war on drugs wel het laatste is waar onze beleidsmakers zich druk in moeten maken.
Inderdaad blijkbaar verzonnen door Schoof en trawanten

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180805_03649223
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:16   #15
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad. Men kan niet snel genoeg criminele alcoholici aanpakken die op kap van de werkende mens moddervette pensioenen trekken na een veel te korte carrière als alcoholisch-babyboomer-ambtenaar. Die maffia moet eindelijk aangepakt worden. Helaas regeert ze het land nog altijd.

De marionetten van de maffia :

@jackmaster





Owned!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 augustus 2018 om 12:20.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:18   #16
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Tomorrowland is niet mijn ding, vanwege de gruwelijke geluiden die in wezen niet het predicaat "muziek" zouden mogen dragen.

Voor de rest is dit een topic waarin een aantal ouwe forumsokken nog eens hun gangetje kunnen gaan. Drugs zijn jammer genoeg deel van de vrijetijdscultuur. Maar ik zie niet in waarom men schande spreekt over gebruik van xtc op Tomorrowland, terwijl 15 km verderop in het centrum van Antwerpen net hetzelfde gebeurt, elk weekend opnieuw. Om nog maar te zwijgen van de alcoholverslaafden.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:31   #17
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tomorrowland is niet mijn ding, vanwege de gruwelijke geluiden die in wezen niet het predicaat "muziek" zouden mogen dragen.

Voor de rest is dit een topic waarin een aantal ouwe forumsokken nog eens hun gangetje kunnen gaan. Drugs zijn jammer genoeg deel van de vrijetijdscultuur. Maar ik zie niet in waarom men schande spreekt over gebruik van xtc op Tomorrowland, terwijl 15 km verderop in het centrum van Antwerpen net hetzelfde gebeurt, elk weekend opnieuw. Om nog maar te zwijgen van de alcoholverslaafden.
En het ruime assortiment aan designer drugs en aldanniet legaal verkregen bergen medicijnen.

Gewoon bestellen via internet en Uw pakje 'vrijetijdscultuur' van de week afwachten.

De 'progress' werpt vruchten af.


__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:38   #18
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.065
Standaard

Blijkbaar zou hun dood niet te wijten zijn aan illegale substanties. Soit, de drugsproblematiek op TML wordt hier weer serieus overdreven door een paar forumleden die er nog nooit geweest zijn. Uiteindelijk valt het daar allemaal heel goed mee qua drugsmisbruik. Al mogen er wel wat meer drugshonden te bespeuren zijn bij de ingangscontrole.

En 48 uur staan dansen zonder slaap. Waar halen sommigen het? Denk je nu werkelijk dat iedereen daar non stop staat te springen als een halve gare of zo? Echt, als je er niet geweest ben, onthou je dan van dergelijke commentaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:43   #19
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Drie jaar geleden op uitnodiging van een sponsor en beroepshalve geweest. Met eigen ogen genoeg gezien en dit zowel voor, tijdens als na TML. Meer woorden maak ik er niet aan vuil. Laat TML maar doen. De geldstroom is niet te stoppen en de organisatie wordt er schatrijk mee. ik weet wat grote sponsors moeten ophoesten. Zelf heb ik er geen last van. Dus al vallen er honderden drugsdoden. Wat zou ik er van wakker liggen? Ze doen het zichzelf maar aan.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:48   #20
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Blijkbaar zou hun dood niet te wijten zijn aan illegale substanties. Soit, de drugsproblematiek op TML wordt hier weer serieus overdreven door een paar forumleden die er nog nooit geweest zijn. Uiteindelijk valt het daar allemaal heel goed mee qua drugsmisbruik. Al mogen er wel wat meer drugshonden te bespeuren zijn bij de ingangscontrole.

En 48 uur staan dansen zonder slaap. Waar halen sommigen het? Denk je nu werkelijk dat iedereen daar non stop staat te springen als een halve gare of zo? Echt, als je er niet geweest ben, onthou je dan van dergelijke commentaar.
Gewoonweg de muziek niet afzetten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be