Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 09:55   #401
Fourtis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Fourtis welkom op dit forum.
Ik zie dat je als nieuweling al goed je weg goed kent op dit forum.
(hier al geweest onder een andere naam ?)

Ik merk ook dat het je goed afgaat om te veralgemenen en mensen op een hoop te gooien.
In plaats van over 'moslims' te spreken kan je beter zeggen 'bepaalde moslims'. Het zou je sieren zls je toch wat zou nuanceren en relativeren, zeker niet veralgemenen.

Denk er eens over na.

Ik veronderstel dat jij een moslim bent. Ik concludeer dat uit het feit dat jij niet overweg kan met een islamkritische ingesteldheid. In het algemeen zijn de moslims daar nog niet aan toe, zelfs nu niet in de 21st eeuw.


Ik zal pas nuanceren als ik met eigen ogen merk dat minstens de helft van de moslimgemeenschap in Europa voor het pad van verlichting kiest.
Zolang dat niet het geval, zolang een overgroot percentage van de Europese moslims verkiest om zich vast te blijven kampen aan de islam (en al hetgeen het voor staat), blijf ik spreken over "de" moslims. Immers, mijn islamkritische aanklachten gaan voor het merendeel van die mensen op.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:09   #402
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Ik veronderstel dat jij een moslim bent. Ik concludeer dat uit het feit dat jij niet overweg kan met een islamkritische ingesteldheid. In het algemeen zijn de moslims daar nog niet aan toe, zelfs nu niet in de 21st eeuw.


Ik zal pas nuanceren als ik met eigen ogen merk dat minstens de helft van de moslimgemeenschap in Europa voor het pad van verlichting kiest.
Zolang dat niet het geval, zolang een overgroot percentage van de Europese moslims verkiest om zich vast te blijven kampen aan de islam (en al hetgeen het voor staat), blijf ik spreken over "de" moslims. Immers, mijn islamkritische aanklachten gaan voor het merendeel van die mensen op.
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:22   #403
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Ik veronderstel dat jij een moslim bent. Ik concludeer dat uit het feit dat jij niet overweg kan met een islamkritische ingesteldheid. In het algemeen zijn de moslims daar nog niet aan toe, zelfs nu niet in de 21st eeuw.


Ik zal pas nuanceren als ik met eigen ogen merk dat minstens de helft van de moslimgemeenschap in Europa voor het pad van verlichting kiest.
Zolang dat niet het geval, zolang een overgroot percentage van de Europese moslims verkiest om zich vast te blijven kampen aan de islam (en al hetgeen het voor staat), blijf ik spreken over "de" moslims. Immers, mijn islamkritische aanklachten gaan voor het merendeel van die mensen op.
het is niet omdat iemand oproept tot nuancering en relativering dat men moslim is.
Ik roep op tot relativering en nuancerning op alle terreinen, ongeacht religie afkomst en geslacht.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:22   #404
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
enige zinnige bijdrage ?
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 10:23.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:24   #405
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
enige zinnige bijdrage

Ja, ik had natuurlijk een gans nieuw tekstje kunnen schrijven die op hetzelfde neerkomt, maar dat zou nogal het topic verzieken, niet?
Trouwens, als je bij een optreden zit en je vind iets goed, dan klap jij vast niet, want dat is geen zinnige bijdrage
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:35   #406
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
het is niet omdat iemand oproept tot nuancering en relativering dat men moslim is.
Ik roep op tot relativering en nuancerning op alle terreinen, ongeacht religie afkomst en geslacht.
fourtis, smiley, circe, shaddy & C° hebben de gewoonte, iedereen die oproept tot nuancering en relativering als moslim te bestempelen, waarmee ze ongewild schrijven dat dergelijke oproep in hun ogen een islamwaarde is, en niet hun waarde....

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 oktober 2008 om 10:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:38   #407
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
fourtis, smiley, circe, shaddy & C° hebben de gewoonte, iedereen die oproept tot nuancering en relativering als moslim te bestempelen, waarmee ze ongewild schrijven dat dergelijke oproep in hun ogen een islamwaarde is, en niet hun waarde....
Inderdaad Filo.
Deze lieden wensen dit inderdaad niet te begrijpen.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:50   #408
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
iedereen die oproept tot nuancering en relativering
Betere handlangers kunnen islamisten zich niet wensen

Wij relativeren onszelf kapot
Islamoloog Urbain Vermeulen

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...opic.php?t=798
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:05   #409
Fourtis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
fourtis, smiley, circe, shaddy & C° hebben de gewoonte, iedereen die oproept tot nuancering en relativering als moslim te bestempelen, waarmee ze ongewild schrijven dat dergelijke oproep in hun ogen een islamwaarde is, en niet hun waarde....
Nuanceren en relativeren een islamwaarde?

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat moslims ambassades, gebouwen en 70.000 auto's in de fik steken wanneer er een dozijn cartoons over hun profeet verschijnt.

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat moslims niet-islamitische clochards doodkloppen als die tijdens ramadantijd een pintje op straat drinken.

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat moslims hun kinderen uit (bos)klassen houden tenzij de dhimmies hen halalschotels serveren, de biologie- en geschiedenislessen op islamitische maat aanpassen en de kinderen segregeren volgens geslacht.

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat moslims andere moslims aftuigen wanneer die hun afvalligheid outen.

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat moslims andere moslims aftuigen wanneer die laatsten hun homosexualiteit outen.

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat moslimas nog liever verkiezen zichzelf uit te sluiten van de arbeidsmarkt dan het hoofddoekverbod bij een werkgever te respecteren.

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat moslims auteurs en politici met de dood bedreigen wanneer die een islamkritische mening verkondigen.

Het is dus door hun extreem perfecte nuancerings- en relativeringscultuur dat de zogenaamde 'gematigde" moslims geen woord van afkeuring piepen over het voorgaande.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:17   #410
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik zat me hier ook al in het haar te krabben bij die gratuite gevolgtrekking van Filo. Nu snap ik tenminste waarom de mens zo te zien nooit lijkt te begrijpen wat ik bedoel.

Even dacht ik dat ik chinees sprak.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:19   #411
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Ik veronderstel dat jij een moslim bent. Ik concludeer dat uit het feit dat jij niet overweg kan met een islamkritische ingesteldheid. In het algemeen zijn de moslims daar nog niet aan toe, zelfs nu niet in de 21st eeuw.


Ik zal pas nuanceren als ik met eigen ogen merk dat minstens de helft van de moslimgemeenschap in Europa voor het pad van verlichting kiest.
Zolang dat niet het geval, zolang een overgroot percentage van de Europese moslims verkiest om zich vast te blijven kampen aan de islam (en al hetgeen het voor staat), blijf ik spreken over "de" moslims. Immers, mijn islamkritische aanklachten gaan voor het merendeel van die mensen op.
moet zielig leven zijn, enkel in wit/zwart kunnen denken
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:23   #412
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
moet zielig leven zijn, enkel in wit/zwart kunnen denken
Hoeveel jaren duurde het voor het TV-beeld in kleur kwam ipv in Z/W?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:30   #413
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Wat hier te lezen valt slaat langzamerhand alles.
Goodwill, ik duw nergens moslims in een hoek.
Wel kan ik vanuit praktijkervaringen jou mening en die van heel wat anderen hier vaak ontkrachten omdat feiten uit praktijk dit gewoon tegenspreken.

Evenmin worden mijn (negatieve) ervaringen gekleurd door persoonlijkheid of afkomst.
Mijn ervaringen waren louter professioneel en helaas bevestigen ze het multiculturele sprookje niet maar spreken ze juist op veel punten volkomen tegen.
Dat u dit met alle geweld zil zien als een persoonlijke tekortkoming zegt meer over u dan over mij.

Wat de beschrijvingen over Mohammed en vrouwen door Hellspawn betreft, deze zijn historisch gezien volkomen onjuist!
Huwelijken waren van trategisch belang om allianties te smeden, vaak waren de bruiden welstellend als dochters van stamhoofden, het huwelijk redde hen helemaal niet van armoede of dood.
De stammenculturen in de zevende eeuw waren zeer divers, er bestonden ook stammen met matriachale structeren waar vrouwen grote vrijheden hadden, ook op seksueel gebied en partnervorming, bij anderen hadden vrouwen dezelfde waarde als kamelen; bezit!
De islam is ontstaan als bindmiddel om allianties bij elkaar te houden, het is de ideologie van een krijgsheer en dat dit zo is kunt je zien aan de koranverzen die eenmaal in Medina aangeland plots veel minder vriendelijk en verdraagzaam worden.
Veel samenlevingsproblemen staan helemaal niet los van de manier waarop vandaag nog steeds de koran wordt geinterpreteerd, Goodwill ga eens langs bij enkele moskees en zorg dat je verstaat wat daar gezegd wordt! Daar is De winter vaak klein bier tegen!
( tenminste in Marokkaanse moskees, bij Turken ( indien de moskee is aangesloten op het dyanet)is er veel meer controle en moet een imam niet proberen bezig te zijn met'politiek!)
Ga eens luisteren in koranschooltjes hoe kinderen leren kijken naar wat niet islamitisch is!
Kortom; stap die wereld eens binnen en niet op een open deurdag!
Ga de gemiddelde kennis onder Marokkanen ene na over islam en koran, langzamerhand is de gemiddelde Vlaming beter geinformeerd dan vele gelovigen!
Kijk maar naar Circe, haar kennis is veel beter dan van meninge gelovige!
maar daar wringt ook het schoentje he Goodwill?
Wie kritisch is wordt afgeschoten, kijk naar Arthur van Amerongen, Peter Calluy en Hind Fraichi en Marion van San. Iederene die op de realiteit wijst is de vijand en dat is jammer want juist dit staat iedere vorm van oplossing in de weg.
De Marokkaanse onderklasse dankt haar positie vooral aan links die blijven betuttelen omdat het kiesvee aan hun kant moet staan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:40   #414
Fourtis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
moet zielig leven zijn, enkel in wit/zwart kunnen denken
Moet zielig leven zijn, zo jezelf - uit multiculturele correctheid - verplichten tot het in de kiem smoren van elke zin voor kritische ingesteldheid.

Nu ja, er zijn heel wat mensen die zich perfect vinden in de rol van makke, volgzame schapen die braaf opeten wat hun linkse partijfürhers voorkauwen.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:46   #415
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Politiek is dan ook theater met bestuur heeft het weinig te maken hoor.
Het is de beste soap die er in Belgie is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:46   #416
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel jaren duurde het voor het TV-beeld in kleur kwam ipv in Z/W?
Tot de moslims het plasmascherm hebben uitgevonden?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:47   #417
Fourtis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie kritisch is wordt afgeschoten, kijk naar Arthur van Amerongen, Peter Calluy en Hind Fraichi en Marion van San. Iederene die op de realiteit wijst is de vijand en dat is jammer want juist dit staat iedere vorm van oplossing in de weg.
De Marokkaanse onderklasse dankt haar positie vooral aan links die blijven betuttelen omdat het kiesvee aan hun kant moet staan.
Onlangs durvden enkele uitgesproken links/progressieve mensen enkele zeer kritische beschouwingen over de islam te opperen.
Ik heb het over Geert van Istendael en Jan Leyers.

Zoals te verwachten was, scheelt het niet veel of ze werden in de media nazi's genoemd. Ze zijn nu ter linkerzijde dè vijand geworden.
(En dan zijn er mensen die ons een zwart/wit houding verwijten)...
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:55   #418
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Fourtis welkom op dit forum.
Ik zie dat je als nieuweling al goed je weg goed kent op dit forum.
(hier al geweest onder een andere naam ?)
Idd, "Fourtis" is hier duidelijk zeer vlug (terug)thuis
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:56   #419
Fourtis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Onlangs durvden enkele uitgesproken links/progressieve mensen enkele zeer kritische beschouwingen over de islam te opperen.
Ik heb het over Geert van Istendael en Jan Leyers.

Zoals te verwachten was, scheelt het niet veel of ze werden in de media nazi's genoemd. Ze zijn nu ter linkerzijde dè vijand geworden.
(En dan zijn er mensen die ons een zwart/wit houding verwijten)...
Ik had het over hun bijdragen in dit boek :

'De islam in Europa: dialoog of clash?'
Johan Sanctorum


Het hoofddoekendebat, de Deense Mohammedcartoons, de heisa rond het filmpje Fitna van Geert Wilders: het ziet ernaar uit dat zich een confrontatie aan het voltrekken is, een botsing van waarden tussen de islam en de westerse moderniteit.

De tijd is voorbij dat ‘progressieve intellectuelen’ fluitend de andere kant uitkeken: er is wel degelijk een levensgroot probleem, dat in alle sereniteit, maar ook met de grootste openheid moet worden uitgeklaard. Hoe gaan we om met de islam als religie, levensbeschouwing en cultuur? Kan er überhaupt sprake zijn van een integratie en verrijking, of escaleert dit tot een open conflict, waarbij het religieuze discours in toenemende mate het publieke debat domineert?

Het boek van Jan Leyers, De weg naar Mekka, vormde een aanzet, maar de echte analyses dienden nog gemaakt te worden. In deze inhaalbeweging wil dit boek een rol spelen. Schrijvers Benno Barnard en Geert van Istendael, antropoloog Rik Pinxten, politica Mimount Bousakla, de filosofen Ludo Abicht, Jan De Pauw en Johan Sanctorum hebben zich aan tafel gezet en stellen de zaken scherp, elk vanuit hun achtergrond.

Geen wollig optimisme of doemdenken, wel een essaybundel die diep graaft, polemiseert en het debat aanvuurt.

“Het ziet ernaar uit dat Europa eindelijk toe is aan een pijnlijk maar louterend ontwaken. Ooit zullen historici zich over de vraag buigen waarom het zo lang duurde voor de westerse intellectuelen doorhadden dat hun permissieve zwaktebod desastreus moest aflopen. Heel de periode tussen 1970 en vandaag is verloren gegaan aan politiek correcte beuzelpraat van de linkerzijde, die steeds maar weer de verlichtingsfilosofie toepaste op een absoluut obscurantistische olievlek.”
(Johan Sanctorum)

Lees verder hier : http://periferal.blogspot.com/search/label/barnard
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 12:00   #420
Fourtis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd, "Fourtis" is hier duidelijk zeer vlug (terug)thuis
Wat wil jij hier insinueren?
Toch niet dat ik een halve eeuw nodig heb om de praktijk van het forummen op te pikken?

Ik ben geen moslimmadame die 40 jaar nodig heeft om door te hebben dat de Grace-Kelly-hoofddoekmode al lang doorgewaaid is in Europa.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be