Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2019, 19:39   #401
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ssstttt... zoiets mag je niet luidop zeggen.
Het immers altijd hun schuld.
Wij, het Westen, wij wassen onze handen, zoals gewoonlijk, in de onschuld hé.
Maar het geheel eens objectief proberen te bekijken, dat lukt hen niet precies.
Hij heeft het over de doden van de laatste 30, 40 jaar.

Tellen die drie miljoen dan niet mee?

https://www.pambazuka.org/human-secu...-its-aftermath

Hoeveel moslims zijn er wereldwijd als retaliation vermoord?

Duizend jaar van islamitische aanvallen op Europa, en het enige waarover gepraat wordt zijn de kruistochten, die als kaakslag voor die hopeloos achtergebleven sukkels blijkbaar nog altijd niet verteerd zijn en reden blijken te zijn voor westerse apologeten om recht te praten wat krom is.

Begin niet hooghartig over objectiviteit man, je hebt niet het minste besef waarover je praat!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 19:43.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 19:45   #402
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
...Begin niet hooghartig over objectiviteit man, je hebt niet het minste besef waarover je praat!


Wie heeft er al de meesten doden op hun geweten ?
De Moslims of het 'beschaafde' Westen ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 18 maart 2019 om 19:46.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 19:47   #403
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ja, da's makkelijker dan een weerwoord te bieden dat verder reikt dan wat kinderlijk nietszeggend geneuzel.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 19:55   #404
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
En toch is dat niet gebeurd. Wat is het verschil met nu?
Altijd dezelfde fout: de verliezers niet tot de laatste afgemaakt. Ontploft altijd in uw gezicht nadien. Met de kolonisatie was dat ook het geval.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 19:55   #405
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht


Wie heeft er al de meesten doden op hun geweten ?
De Moslims of het 'beschaafde' Westen ?
Jij schijnt niet te beseffen dat dat een kwaliteit is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 19:57   #406
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, da's makkelijker dan een weerwoord te bieden dat verder reikt dan wat kinderlijk nietszeggend geneuzel.
Ahum... Zeg liever dat je het niet kan weerleggen. Dat zou er beter op trekken.
Getallekes over het aantal doden vind het kleinste kind zooo terug op het net.
Tenzij al onze oorlogen ook maar wat 'kinderlijk nietszeggend geneuzel' zouden zijn natuurlijk...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 19:58   #407
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht


Wie heeft er al de meesten doden op hun geweten ?
De Moslims of het 'beschaafde' Westen ?
Dat zou wel eens een veel moeilijker denkoefening kunnen worden dan jij voor mogelijk houdt, maar daar gaat het niet om.

Punt is dat "het westen" onnoemlijk veel langer is aangevallen door de islamitische wereld dan omgekeerd in de loop van de geschiedenis, maar dat een modale westerling geen nog maakt om wat gebeurd is, terwijl de islamitische wereld zich nog geroepen voelt om zich gekrenkt te voelen voor zaken die 1000 jaar geleden zijn gebeurd, wat dan nog een reactie was op een eerdere umtieme frontale aanval van de islam op de christelijke wereld.

Bij die gasten is alles een reden om weer met het kromzwaard te zwaaien, en westerse apologeten knikken begrijpend omdat ze het doodnormaal vinden dat die lui nog altijd zo gatachterlijk zijn om wraak te willen nemen.

Waarom wordt het hen toegestaan de beest uit te hangen terwijl het doodnormaal wordt gevonden dat een westerling zijn schouders ophaalt en verder gaat met zijn troep door het leven?
Objectiviteit my ass!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 19:59   #408
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij schijnt niet te beseffen dat dat een kwaliteit is.
Klopt. In Uw geval is dat een grote kwaliteit.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 20:06   #409
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ahum... Zeg liever dat je het niet kan weerleggen. Dat zou er beter op trekken.
Getallekes over het aantal doden vind het kleinste kind zooo terug op het net.
Tenzij al onze oorlogen ook maar wat 'kinderlijk nietszeggend geneuzel' zouden zijn natuurlijk...
Getalletjes zeggen juist niks.

Volgens voorzichtige schattingen is de bevolking in India met 80 miljoen eenheden afgenomen na de islamitische inval.

In Amerika zouden er tot 50 miljoen indianen zijn verdwenen na de inval van de conquistadores en co.

Was en zou en geschat, daar raak je nergens mee.

Dat er minstens 1 miljoen Armeniërs zijn vermoord is zeker, en dat er miljoenen christenen in Nigeria zijn weggevaagd is ook zeker.

Dat er minstens een miljoen Irakezen zijn omgekomen door de sancties is ook vrij zeker, maar ik ben niet zeker dat Saddam er op zijn eentje niet zoveel het hoekje had omgeholpen was hij aan de macht gebleven.

Vraag blijft waarom de ene zijn schouders ophaalt en doorgaat en de ander tot het einde der tijden een reden ziet om vergelding te eisen.

En nog belangrijker, waarom progressieve idiote beide gedragingen als normaal beschouwen voor de betreffende groep.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 20:15.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 21:11   #410
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Getalletjes zeggen juist niks.

Volgens voorzichtige schattingen is de bevolking in India met 80 miljoen eenheden afgenomen na de islamitische inval.

In Amerika zouden er tot 50 miljoen indianen zijn verdwenen na de inval van de conquistadores en co.

Was en zou en geschat, daar raak je nergens mee.

Dat er minstens 1 miljoen Armeniërs zijn vermoord is zeker, en dat er miljoenen christenen in Nigeria zijn weggevaagd is ook zeker.

Dat er minstens een miljoen Irakezen zijn omgekomen door de sancties is ook vrij zeker, maar ik ben niet zeker dat Saddam er op zijn eentje niet zoveel het hoekje had omgeholpen was hij aan de macht gebleven.

Vraag blijft waarom de ene zijn schouders ophaalt en doorgaat en de ander tot het einde der tijden een reden ziet om vergelding te eisen.

En nog belangrijker, waarom progressieve idiote beide gedragingen als normaal beschouwen voor de betreffende groep.
Getallen zeggen idd niet altijd alles.
Vroeger werd er gevochten van man-tot-man, nu kan één bommetje ineens 1000-den doden maken. Verder is er ook het principe.

In heel de geschiedenis van de mensheid is er al altijd oorlog geweest én een streven naar macht en rijkdom en dat is dé hoofdzaak van de meeste ellende die we nu meemaken.

Maar alleen één geval aanhalen mag je niet doen. Het ene is (meestal) een gevolg van het andere.

De ene keer gaat A in de fout, met als reaktie een antwoord van B, en enige tijd later is het dan weer net andersom.
(Zuid Afrika is daar nu ook een mooi voorbeeldje van)

Maar de hoofdoorzaak is in de meeste gevallen al altijd het streven naar macht en rijkdom geweest zowel voor A als voor B. En zo zijn er buiten die A & B, ook nog bijna al de andere letters van het alfabet geweest.
De Noormannen bvb, dat waren ook geen poesjes.
Die haal ik er nu eventjes uit omdat die eigenlijk niets met ons (centraal Europa) en met de Moslims te maken hadden.

Wat mij persoonlijk betreft, probeer ik me daar zo neutraal mogelijk in op te stellen. Niet rechts, ook niet links, en keur ik elke vorm van geweld af. Ook het provoceren keur ik af, want dat mag je ook niet onderschatten, maar dat laatste is dan eigenlijk weer voer voor een andere draad.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 21:23   #411
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dat zou wel eens een veel moeilijker denkoefening kunnen worden dan jij voor mogelijk houdt, maar daar gaat het niet om.

Punt is dat "het westen" onnoemlijk veel langer is aangevallen door de islamitische wereld dan omgekeerd in de loop van de geschiedenis, maar dat een modale westerling geen nog maakt om wat gebeurd is, terwijl de islamitische wereld zich nog geroepen voelt om zich gekrenkt te voelen voor zaken die 1000 jaar geleden zijn gebeurd, wat dan nog een reactie was op een eerdere umtieme frontale aanval van de islam op de christelijke wereld.
Ik vrees dat je één belangrijk puntje vergeten bent, en dat is geen 1000 jaar geleden.
Onze koloniaal verleden. (van alle landen wel te verstaan)
En onze post-koloniale behandeling van ...
Dat zet ook kwaad bloed.

Neem nu Syrië. 'Anderen' gaan beslissen wie er daar nu aan de macht mag komen/blijven. Idem met wat er in Irak gebeurd is.

De IS hebben we te danken aan de VS die Irak zijn binnengevallen...

Hoe zou jij nu reageren moest jij ginds wonen ?

Gewoon ff de rollen omdraaien (empathie) als denkoefening.
Als je dat kan, dan ga je het wel uit een andere hoek bekijken denk ik.

Let wel, ik heb die vreemdelingen ook liever ginder dan bij ons. Dit voor alle duidelijkheid.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 21:40   #412
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
...Punt is dat "het westen" onnoemlijk veel langer is aangevallen door de islamitische wereld dan omgekeerd in de loop van de geschiedenis,...
Ter info:

Lijst van oorlogen (chronologisch): https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...(chronologisch)
Godsdienstoorlogen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstoorlog

U leest zelf maar. En wat kan je daar dan uit besluiten ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 18 maart 2019 om 21:45.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 21:58   #413
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik vrees dat je één belangrijk puntje vergeten bent, en dat is geen 1000 jaar geleden.
Onze koloniaal verleden. (van alle landen wel te verstaan)
En onze post-koloniale behandeling van ...
Dat zet ook kwaad bloed.

Neem nu Syrië. 'Anderen' gaan beslissen wie er daar nu aan de macht mag komen/blijven. Idem met wat er in Irak gebeurd is.

De IS hebben we te danken aan de VS die Irak zijn binnengevallen...

Hoe zou jij nu reageren moest jij ginds wonen ?

Gewoon ff de rollen omdraaien (empathie) als denkoefening.
Als je dat kan, dan ga je het wel uit een andere hoek bekijken denk ik.

Let wel, ik heb die vreemdelingen ook liever ginder dan bij ons. Dit voor alle duidelijkheid.
Ik ben het er niet mee eens dat we IS te danken hebben aan de VS. Met eenzelfde gemak kun je stellen dat we IS decennia aan een stuk niet hebben gehad door toedoen van Assad, Khadaffi, Saddam en andere slagers die keiharde repressie toepassen. Overal waar het fundamentalisme ruimte krijgt, waar de repressie zijn greep lost, duikt het op.

Het is inherent aan de islam.

En de postkoloniale situatie...

Tja, neem nu Saoedi-Arabië.

Ze wilden de Turken buiten (Ke Nan zal het als trotse Ottomaan vermoedelijk betwisten) en gaven de Britten en de Amerikanen in ruil het recht om hun olie op te pompen. Zelf hadden ze het geld niet voor de installaties om het omhoog te pompen en ze wisten begot niet wat er mee aan te vangen.
Ze zijn er schatrijk mee geworden.
Toch hoor je moslims massaal beweren dat "wij" hun grondstoffen stelen....

Ik heb geen enkele empathie met dat soort volk, of dat nu een blanke bekeerling of een volbloed Maghrebijn betreft.

Ik moet ze niet, dat soort dat een bewezen krijgsheer, plunderaar, slavendrijver en moordenaar als edelste mens die ooit geleefd heeft omschrijft en hem betitelt als het voorbeeld voor ieder welvoeglijk mens.

Verder interesseert het me geen lor hoeveel vreemdelingen hier zitten, en of die zwart, geel of groen gekleurd zijn.
Racisme is aan mij niet besteed.
Zolang die islam hier maar verdwijnt.
Zolang we nu maar eens eerlijk worden en gewoon grif toegeven dat die achterlijke godsdienst hier geen plek heeft en mensen die misleid/geindoctrineerd/opgevoed zijn in die waanzin maar bevrijden uit die verstikkende dodencultus.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 22:02.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 22:07   #414
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ter info:

Lijst van oorlogen (chronologisch): https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_...(chronologisch)
Godsdienstoorlogen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstoorlog

U leest zelf maar. En wat kan je daar dan uit besluiten ?
Het staat er letterlijk: de hele expansie van de islam kan als één lange godsdienstoorlog worden beschouwd.
Maar dat wist ik al.

Verder weet ik ook dat iedere keer de veroveringen stoppen, ze elkaar in de haren vliegen en hun hele cultuur in elkaar stuikt.

Dat is hun grote probleem van het prille begin af: gebaseerd op oorlogsbuit, verovering, zonder enige vernieuwing, terend op andere culturen die, eens verteerd, zelf in lethargie vervallen, tot ze een nieuwe kunnen veroveren.

Dat is de ziel van die cultuur, en de allereerste moslim is er mee begonnen.

Dit in schril contrast met vredesleren als die van Christus of Boeddha, die me verder overigens ook gestolen kunnen worden.

Maar islam, da's peace majn!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 22:10.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 22:12   #415
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik ben het er niet mee eens dat we IS te danken hebben aan de VS. Met eenzelfde gemak kun je stellen dat we IS decennia aan een stuk niet hebben gehad door toedoen van Assad, Khadaffi, Saddam en andere slagers die keiharde repressie toepassen. Overal waar het fundamentalisme ruimte krijgt, waar de repressie zijn greep lost, duikt het op.
Voor een stukje heb je gelijk.
Het was een smeulend vuurtje, maar de inval in Irak is wel de trigger geweest.
ISIS is ontstaan juist na de inval van de VS in Irak uit Al Qaeda.

Nu zit de schrik er terug in dat ze weer zouden samensmelten, maar daar acht ik nu wel de kans niet al te groot voor. ISIS heeft ook veel Moslims gedood en dat zindt Al Qaeda niet echt.

Artikeltje van eind verleden jaar: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181107_03923208
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 22:16   #416
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
...Verder weet ik ook dat iedere keer de veroveringen stoppen, ze elkaar in de haren vliegen en hun hele cultuur in elkaar stuikt....
Stammenoorlogen.
Een geluk dat wij dat niet hebben, of toch veel minder.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 23:08   #417
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Stammenoorlogen.
Een geluk dat wij dat niet hebben, of toch veel minder.
Al eens een voetbalmatch bekeken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2019, 23:13   #418
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Altijd dezelfde fout: de verliezers niet tot de laatste afgemaakt.
Maar dat was met Duitsland, Japan, Korea en Vietnam ook niet het geval. En toch was er geen golf van terreur met daders uit die landen.

Dus er moet een andere reden zijn dat we dit wel hebben met de (kuch) islamitische landen.

Maar welke?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 00:20   #419
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Charlie Hebdo was waarschijnlijk ook "actie<>reactie"?

Of wiens huis had de Charlie Hebdo redactie vernield?
Om welke "macht" was 't Charlie Hebdo te doen?
"Retaliation' voor oorlog(en) in hun land(en)?

Kurt Westergaard-> permanente politiebewaking, desondanks haast afgemaakt met mes & bijl.

Wiens huis had Westergaard...enfin...zo zijn er nog van die ''akkefietjes'".

Welke uitleg kan daaraan gegeven worden?

-Huis vernield?
-Land vernield?
-Macht?
-Godsdienstoorlog?
-Actie<>reactie?

Voor 't beledigen van hun profeet, waarvan ze 't bestaan niet eens zeker kunnen zijn, wordt er gemoord, gebrandschat & afgeslacht.

Welke ideologie doet beter?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 01:23   #420
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Lees er de geschiedenisboeken op na.

Overal waar de islam voet aan wal zet, verkankert de boel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be