Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2018, 13:49   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard European Spring kan Europa sterk helpen democratiseren en versterken.

De nieuwe beweging van de charismatische , petulante Varoufakis, waar ik bovendien een hoop Grieks kan van leren, kan Europa sterk helpen democratiseren en versterken.

Dit enthousiasmeert me al:


Citaat:
The current system of taxation is highly unequal. Europe’s poorest citizens pay their taxes while the wealthy elite and their multinational corporations dodge their tax burdens and hide their money from European authorities. The European Commission estimates €1 trillion lost each year to tax evasion. And these estimates fail to account for intra-European arbitrage, as transnational corporations flee to low-tax jurisdictions without sanction.



ii. Our New Deal for Europe will ban all tax havens within the EU — including the revocation of evasion enabling laws in Luxembourg, the Netherlands, Ireland, and elsewhere. We will clean up Europe’s banking sector, with a single clear rule: banks that do not disclose what they do in tax havens cannot operate and do not have access to ECB credit lines. Following the proposals of the European Parliament’s CRIM Committee, European Spring will make proposals to amend any legislation that would require full transparency to financial institutions in providing all information about their activities to offshore supervisory authorities



iii. To that end, we will blacklist all tax havens outside the EU identified with serial tax evasion. And we will set up a new Court of Economic Justice to investigate and prosecute European corporations and individuals with accounts in blacklisted tax havens, with the remit to revoke their property rights if caught red-handed.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 september 2018 om 13:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 13:51   #2
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

De elite betaalt de meeste belastingen.

De armste mensen betalen vaak amper tot geen belastingen.

Lees deze parabel eens: https://www.tijd.be/opinie/algemeen/...s/9826254.html

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 september 2018 om 13:53.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 13:51   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
van de petulante en charismatische petulante Varoufakis
daar ben ik gestopt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 14:12   #4
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Er is na de jaren '60 ontzettend veel veranderd in West Europa.
Jongeren van nu kunnen zich niet meer voorstellen hoe het voor die tijd was.
In Oost Europa zijn pas de laatste 25 jaar veranderingen gekomen en misschien te snel voor veel mensen richting het Westen.

Waarschijnlijk is het individualisme te veel doorgeschoten en hebben we behoeft aan gemeenschapszin
Allemaal mooi en aardig ,alleen zitten we nu opgescheept met de antithese van de populisten.,
van weer terug naar het land van Ooit.

Blijkbaar heeft het neoliberalisme en de globalisering mensen te veel vervreemd van zeggenschap over eigen land.
Banken ,grote bedrijven en de markten onttrekken zich aan de controle van de landsgrenzen en zijn daarom lastig democratisch te besturen.
Na jaren lang vooruitgang ,welvaart en vrede ,zitten we nu met bedreigingen van alle kanten ,vanuit het zuiden uit Arabische en Afrikaanse landen,
door de buren Rusland en Turkije en dan ook nog onze bondgenoot Amerika, die door Trump die op hol slaat met handelsoorlogen.

Mijn motto is ,als het gaat stormen en als de golven nog zo hoog zijn ,blijf koers houden en zet alle zeilen bij.
Ga niet met alle winden meewaaien, zoals de populisten doen.
Want dan kom je in een zinkend schip.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 23:31   #5
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Oi ploúsioi boroun profanós na apofýgoun tous fórous tous kai emeis den boroume
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 20:12   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
We believe that the European Union must revisit its fundamental values — replacing the principle of free competition with the principle of solidarity. To act on this principle, we are proposing a pan-European Solidarity Program that will guarantee access to basic goods for every European resident: (i) water, (ii) food, (iii) housing, and (iv) energy. The program will fund a large anti-poverty initiative to end food insecurity in Europe. And it will also divert greater funds for the construction of new social housing, which will offer families security of tenure and protection from rough sleeping
Mooi zo. Tijd voor links om zich te groeperen rond zo'n programma.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 20:17   #7
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mooi zo. Tijd voor links om zich te groeperen rond zo'n programma.
'Links' en 'groeperen' in 1 zin ??

Zoiets als Samen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 23:12   #8
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De nieuwe beweging van de charismatische , petulante Varoufakis, waar ik bovendien een hoop Grieks kan van leren, kan Europa sterk helpen democratiseren en versterken.

Dit enthousiasmeert me al:
Mooie idealen.
Aan wie is dit manifest gericht? Aan de EU?
En wat zou het effect zijn als het allemaal wordt uitgevoerd?
Hogere lonen en lagere lasten, grotere koopkracht voor de burger?
Minder geld lenen en aflossen van schulden?
Gratis studeren?
Meer geld voor infrastructuur, onderwijs en gezondheidszorg?
Betere pensioenen?
Economische bloei?
Of alleen een prijzenexplosie?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 02:03   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Jeremy Corbyn: “What are progressive people in Germany, France, the USA, Greece, Spain saying? They are actually saying the same thing: You cannot go on diminishing the role of the public service of the state without paying a price in poverty and in inequality, and without paying a price with people’s lives being wasted… We can’t run the whole world based on a services economy.”

Yanis Varoufakis: “In order to bring these progressives together, from Germany, from the United States, from Italy, from Greece, from Britain, we need to create the political infrastructure that does that, starting with a movement […] We need a Progressive International”.


Jeremy Corbyn met Yanis Varoufakis

https://www.youtube.com/watch?v=cLLoSzNn6xg

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2018 om 02:05.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 07:38   #10
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Europa heeft grote fouten gemaakt ,met de euro ,met de banken ,met de grenzen ,met de migranten.
Daarom moet er veel verbeterd worden.
Naar mijn mening niet door te slopen ,maar door de EU drastisch te verkleinen.
Oost Europa is veel te snel bij de EU gekomen en deze landen verschillen enorm van het Westen omdat ze een andere geschiedenis
hebben door de Sovjetperiode.
Ze hebben de grote veranderingen van de jaren '60 niet meegemaakt en zijn blijven hangen in de vooroorlogse mentaliteit in Europa.
Eigenlijk net als de populisten in het Westen.
Daarom kunnen de Oost EU landen beter Engeland volgen en kiezen voor een gemeenschappelijke markt ,
net als Noorwegen en Zwitserland. Deze constructie zal ook voor de Balkanlanden veel beter zijn.
Dus de EU zal weer moeten gaan naar de roots van de West EU Landen.
En dan zullen ze makkelijker tot besluitvorming kunnen komen en ook de fouten van de afgelopen jaren sneller een effectiever kunnen herstellen.

Laatst gewijzigd door cato : 27 september 2018 om 07:39.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 07:43   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Europa heeft grote fouten gemaakt ,met de euro ,met de banken ,met de grenzen ,met de migranten.
Daarom moet er veel verbeterd worden.
Naar mijn mening niet door te slopen ,maar door de EU drastisch te verkleinen.
Oost Europa is veel te snel bij de EU gekomen en deze landen verschillen enorm van het Westen omdat ze een andere geschiedenis
hebben door de Sovjetperiode.
Ze hebben de grote veranderingen van de jaren '60 niet meegemaakt en zijn blijven hangen in de vooroorlogse mentaliteit in Europa.
Eigenlijk net als de populisten in het Westen.
Daarom kunnen de Oost EU landen beter Engeland volgen en kiezen voor een gemeenschappelijke markt ,
net als Noorwegen en Zwitserland. Deze constructie zal ook voor de Balkanlanden veel beter zijn.
Dus de EU zal weer moeten gaan naar de roots van de West EU Landen.
En dan zullen ze makkelijker tot besluitvorming kunnen komen en ook de fouten van de afgelopen jaren sneller een effectiever kunnen herstellen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 07:49   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mooi zo. Tijd voor links om zich te groeperen rond zo'n programma.
Verwacht jij nog iets van links??? Links is voor mij, van inborst ben ik links, nu eerder een grote schandnaam geworden...
Wie zijn eigen inborst verraad heeft voor mij geen recht op spreken meer en zeker niet om anderen te zeggen wat ze zouden moeten doen...
Zwijgen en boetedoen en tot inkeer komen zou hen beter passen ipv hier nog de missionarissen te komen uithangen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 07:52   #13
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Je bedoelt dat zo de armere landen, Frankrijk op kop nog wat langer de rijkere landen kunnen uitbuiten???
Maar als je naar België kijkt zal ook dat liedje niet lang meer duren en vlug op de klippen uitkomen...
En dan zie ik de rijkere overgebleven landen in al hun wanhoop nog vlug proberen Engeland en de eerder uitgestapte landen te vervoegen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 11:16   #14
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je bedoelt dat zo de armere landen, Frankrijk op kop nog wat langer de rijkere landen kunnen uitbuiten???
Maar als je naar België kijkt zal ook dat liedje niet lang meer duren en vlug op de klippen uitkomen...
En dan zie ik de rijkere overgebleven landen in al hun wanhoop nog vlug proberen Engeland en de eerder uitgestapte landen te vervoegen...
Dans ton nid, toi.... Kssjj, kssjj
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 11:21   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je bedoelt dat zo de armere landen, Frankrijk op kop nog wat langer de rijkere landen kunnen uitbuiten???
Maar als je naar België kijkt zal ook dat liedje niet lang meer duren en vlug op de klippen uitkomen...
En dan zie ik de rijkere overgebleven landen in al hun wanhoop nog vlug proberen Engeland en de eerder uitgestapte landen te vervoegen...
Uwe kristallen bol op de kermis gewonnen zeker?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2018, 11:32   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het lijkt in de sterren geschreven dat Oh Jeremy aan de macht komt & Yanis in het Europese Parlement. Dat zal vonken geven...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 16:04   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Enkele van mijn linkse kameraden geloven dat de oplossing verdere desintegratie van de EU is. Corbyn is echter geen van hen. Jeremy en ik pleitten consequent tegen de Brexit.
Ja amaai Yanis, dat hebben we gezien met zijn geschipper en fence sitting , zijn geliefkoosde variate is een soft Brexit. Op geen enkel moment heeft hij Remain verdedigd.

https://www.mo.be/interview/yanis-va...m_source=email
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2019, 18:31   #18
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uwe kristallen bol op de kermis gewonnen zeker?
9/10 ne gekleurde plastieken bol.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 07:33   #19
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Na Turkije en de Oekraine begint het nu ook in de Visegard landen te scheuren.
De populisten kunnen de armoede en de corruptie niet onder controle krijgen.
Als er een schaap over de dam is volgen er meer.
Voor Hongarije en Polen zal het toch nog een paar jaar duren.

citaat VK
Met een meerderheid van 58,4 procent van de stemmen versloeg Caputova het afgelopen weekeind haar tegenstander Maros Sefcovic van regeringspartij Smer-SD. Hiermee is ze de eerste vrouwelijke president van het Oost-Europese land. Onder leiding van oud-premier Robert Fico nam Slowakije de laatste jaren plaats in het rechts-nationalistische en conservatieve Europese blok van Polen, Hongarije en Tsjechië, dat zich verzet tegen migratie, het recht op abortus en het homohuwelijk.

De 45-jarige Caputova is in alles een tegenpool van de mannelijke leiders die hun stempel op de regio drukken, zoals de Hongaarse premier en zelfbenoemd ‘sterke man’ Viktor Orbán. Ze is een gescheiden moeder van twee pubers, vóór abortus en het homohuwelijk. Ze is pro-Europa, voor ruimere opvang van migranten, en ze pleit voor verzoening, dialoog en tolerantie als antwoord op de verharding en polarisatie van de samenleving.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...egio~beae65d3/

Laatst gewijzigd door cato : 1 april 2019 om 07:34.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2019, 12:41   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jeremy Corbyn: “What are progressive people in Germany, France, the USA, Greece, Spain saying? They are actually saying the same thing: You cannot go on diminishing the role of the public service of the state without paying a price in poverty and in inequality, and without paying a price with people’s lives being wasted…
Dat is nochtans wat nodig is: dat er veel armoede komt. Armoede kuist op. Armoede vernietigt losers. Armoede is de schoonmaker van de maatschappij. Zonder armoede verzuipt een maatschappij in stagnatie. Zonder armoede geen strijd. Zonder strijd geen losers. Zonder losers, geen winnaars. Zonder winnaars geen vooruitgang.

De analyse is juist, maar ze beschouwen de doelstelling als een te vermijden iets.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be