Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Bekijk resultaten enquête: Wat eerst?
Vlaanderen onfhankelijk! Daarna eventueel verder. 40 78,43%
Neen, van België direct naar Dietsland 1 1,96%
Neen, van België direct naar het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden 4 7,84%
Neen, van het federale België direct naar een confederaal België 3 5,88%
Andere optie, nl... 3 5,88%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2005, 07:55   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Nog iets... Twee van de opties in de peiling zijn "Vlaamse onafhankelijkheid" of "een Belgische confederatie". Houdt een confederatie niet per definitie de onafhankelijkheid in? Een confederatie is een verbond tussen twee of meer onafhankelijke staten.
Ik zal je vraag beantoorden met een paar vragen:

Is Belgique een federatie die naam waard?

En denk je dat een Belgische confederatie die naam wel zou waard zijn?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 oktober 2005, 21:46   #42
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Verenigd, maar dan zonder 'Koning'
Burry is offline  
Oud 27 oktober 2005, 22:20   #43
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Als we maar herenigd zijn, dat van dat koningshuis lossen we later we op. In Nederland is me nogal koningsgezind en zal men hen niet gauw willen opgeven.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 2 december 2005, 09:05   #44
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Enkele van de reactie's in deze topic tonen aan dat we eerst moeten komen tot een onafhankelijk Vlaanderen en pas nadien naar een (langzame) integratie van Vlaanderen in Nederland. Eens die integratie voltooid is zijn de Vlamingen (Zuid-Nederlanders) Nederlanders onder de Nederlanders!
Ik zou veeleer zeggen, van Vlaanderen én Nederland, of zoals Stan de Jong het zegt in http://www.standejong.nl/archief/200...fusienl-be.doc : Vlaanderen is een fraaie bruid, hij zegt niet dochter...

En hij legt er de nadruk op: We moeten voorkomen dat zes miljoen Vlamingen denken dat ze straks worden ingelijfd en de Ossies van Groot-Nederland worden. Een vergelijking die trouwens al in één belangrijk opzicht mank gaat: de Vlaming is stukken welvarender dan de voormalige Oost-Duitser. (De verhandeling verscheen in HP/De Tijd van 25 mei 2001).

Ik weet het natuurlijk ook: Rome en Parijs zijn niet op één dag gebouwd, maar tenslotte gaat het om een herstelling, en niet om nieuwbouw... Ik sta niettemin wel te trappelen van ongeduld. Ik hoop dat ik het nog mag meemaken: de uiteindelijke overwinning van waarachtige (op volkeren gesteunde) demokratieën over de huidige machtsgeile bezetters met hun onder wapengeweld afgedwongen "staten".
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.

Laatst gewijzigd door Leo : 2 december 2005 om 09:20. Reden: Toevoeging van de verwijzing.
Leo is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be