Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2018, 07:54   #41
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Veel moslims en allochtonen zijn er al achter gekomen dat ze voor bepaalde uitdagingen of problemen specifiek gerelateerd aan hun gemeenschap, zelf oplossingen moeten vinden. Stating the obvious maar dan publiekelijk. Het heft in handen nemen is eigenlijk ook de handen uit de mouwen steken.
Interessant dat Naciri er een boek over heeft geschreven, is vast het lezen waard (voor moslims).
Geef eens wat voorbeelden dan van "uitdagingen of problemen specifiek gerelateerd aan hun gemeenschap"?

Ik ben vooral ook eens benieuwd naar hun eigen oplossingen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 08:06   #42
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Veel moslims en allochtonen zijn er al achter gekomen dat ze voor bepaalde uitdagingen of problemen specifiek gerelateerd aan hun gemeenschap, zelf oplossingen moeten vinden. Stating the obvious maar dan publiekelijk. Het heft in handen nemen is eigenlijk ook de handen uit de mouwen steken.
Interessant dat Naciri er een boek over heeft geschreven, is vast het lezen waard (voor moslims).
De oplossing is eenvoudig, ga terug naar uw zandbak van oorsprong.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 09:26   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Veel moslims en allochtonen zijn er al achter gekomen dat ze voor bepaalde uitdagingen of problemen specifiek gerelateerd aan hun gemeenschap, zelf oplossingen moeten vinden. Stating the obvious maar dan publiekelijk. Het heft in handen nemen is eigenlijk ook de handen uit de mouwen steken.
Interessant dat Naciri er een boek over heeft geschreven, is vast het lezen waard (voor moslims).
Ik kan mij anders nog steeds niet van de indruk ontmaken dat ze maar één ding willen doen en dat is alles naar hun eigen hand zetten, geloof opdringen, hun levenswijze opdringen aan anderen en juist daar loopt het volgens mij verkeerd.

In sommige gevallen is het best raar dat de Koran soms wat anders weet te blokletteren.

Citaat:
In de Koran nodigt God iedereen uit deelachtig te worden in die vrede:

«En God roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.» (Koran 10:25)

Dwang wordt evenwel uitgesloten – het staat diegenen die zich niet aangesproken voelen, vrij de uitnodiging in de wind te slaan want:

«In de godsdienst is er geen dwang.
» (Koran 2:256)
en
«Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen.»(Koran 88:22-23)
Mij persoonlijk gaat het er niet om dat die mensen in een andere hogere macht geloven en er ook naar gaan leven, het opdringen aan anderen dat is wel een groot probleem dacht ik.

Ik heb er geen probleem mee dat de Islam op zich bestaat en dat er mensen zijn die dat wat in het grote boek geschreven staat willen beleven, dat is hun zaak maar ik blijf erbij, het opdringen aan anderen die er geen boodschap aan hebben dat lijkt mij teveel van het 'goede' te zijn.

En last but not least: Respect moet van beide kanten komen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juni 2018 om 09:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 09:42   #44
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gast, ik heb aan de KUL gestudeerd EN aan de UA.

OK?
Twee uniefs en je kan niet eens een simpele grafiek lezen?

Citaat:
Ge weet er de ballen van!
Ik denk dat Pericles die grafiek wel kan lezen.

Pericles, zie jij de kemel van Geert in deze post?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=630
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 8 juni 2018 om 09:43.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 12:28   #45
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kan mij anders nog steeds niet van de indruk ontmaken dat ze maar één ding willen doen en dat is alles naar hun eigen hand zetten, geloof opdringen, hun levenswijze opdringen aan anderen en juist daar loopt het volgens mij verkeerd.
En dat doen ze met geweld. Als we ze laten doen zullen ze binnen enkele jaren een mes op onze keel zetten. Bekeren of hoofd er af. Islam moet gewoon uitgeroeid worden. Of wij worden zelf uitgeroeid.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 13:30   #46
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Zal ik jou anders eens vertellen waar ik zoal allemaal niet tegen kan, Yasmien?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 13:39   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
En dat doen ze met geweld. Als we ze laten doen zullen ze binnen enkele jaren een mes op onze keel zetten. Bekeren of hoofd er af. Islam moet gewoon uitgeroeid worden. Of wij worden zelf uitgeroeid.
Inderdaad, in de meeste van de gevallen komt er dan nog geweld aan te pas ook.

De meeste van onze mensen/Europeanen hebben héél de zaak 'moslim' het voordeel van de twijfel gegeven maar ik denk dat ze dat voordeel van de twijfel zelf teniet gedaan hebben door hun blijvende opdringerigheid naar anderen toe.

Ik geloof dat er op het forum dezes iemand de Chinezen en de Joden ook onder de loupe nam.

Ik vraag mij dan af: heb iemand daar last van?

Die leven hun eigen leven die mensen en verder doen die in de meeste gevallen niets verkeerd.

Die hebben het dus wel goed begrepen hoe ze met andere mensen om moeten gaan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 15:51   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Het is ook verschrikkelijk fout dat ze dat met geweld willen doen.

Als hun aanpak anders geweest was dan had er misschien een héél ander sfeerbeeld geweest tot misschien zelfs respect geweest maar nu is dat ver zoek.

Enkele sfeerbeelden op dat vlak:

1) Enkele jaren geleden sta ik op een kermis ergens ten velde aan een smoutebollenkraam en ik zie een jonge juffrouw naar mij wuiven. (moslima)

Ik dacht nog juffrouw doe dat niet want seffens krijg je problemen met uw 40 broers.

Maar het waren de broers niet deze keer, het was een zus die haar serieus begon uit te schelden.

2) Een moslima staat aan het zebrapad, ik doe teken, gaat u maar.
Dan zie je die denken, zonder opzij te kijken uiteraard zonder dank, dat had ik niet verwacht.

U denkt waarom doet die Universalia dat dan: wel ik doe dat om te laten weten hoe wij leven laat het een vorm van respect naar anderen toe zijn.

3) Gaf ik teken van, doet u maar, aan eentje (moslima) die met een golfje een tegen de verkeersregels manoeuvre aan het uitvoeren was in een straat.

Deze bedankte wel vriendelijk met even te wuiven.

Zo ziet u maar al wetende dat ik geen fan ben dat ze de EU komen overspoelen.

Whazzup?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juni 2018 om 15:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 15:52   #49
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ranzig om te zien hoe Van Grieken een moslima probeert op te vrijen met complimentjes.
Het heeft duidelijk niet gewerkt, de dame moet er bijna van kotsen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 15:55   #50
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ranzig om te zien hoe Van Grieken een moslima probeert op te vrijen met complimentjes.
Het heeft duidelijk niet gewerkt, de dame moet er bijna van kotsen.
Een moslima opvrijen dat lijkt mij dan ook geen gemakkelijke opdracht.

Waar schuilde het addertje onder het gras bij de actie van Van Grieken naar de moslima toe?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 16:08   #51
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een moslima opvrijen dat lijkt mij dan ook geen gemakkelijke opdracht.

Waar schuilde het addertje onder het gras bij de actie van Van Grieken naar de moslima toe?
De op één na leukste opmerking van de week!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 16:08   #52
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een moslima opvrijen dat lijkt mij dan ook geen gemakkelijke opdracht.

Waar schuilde het addertje onder het gras bij de actie van Van Grieken naar de moslima toe?
Als een moslima een boek schrijft met als titel "We nemen het heft in handen", dan is dat voor mijn part een oorlogsverklaring.

Ze gaan het doen op hun islamitische manier, en daarmee basta.

Mevrouw begon te kronkelen van haat en pure afkeer toen Van Grieken aan het woord was, en permiteerde het haar zelfs om hem enkele keren te onderbreken.

Deze b*tch complimentjes toestoppen is het domste dat ik ooit gezien heb.

Zij behandelt als moslima de Europese man als een minderwaardige betacuck, zonder enig respect of wat dan ook, terwijl in haar lokale gemeenschap de imams de plak zwaaien en ze niet te veel haar mond zou moeten opentrekken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 16:13   #53
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Calvo heeft ook een boek geschreven.
Ze zullen elkaar boek lezen zeker.
En misschien nog een handvol andere linkse mastusbators.
Maar met een oplage van 500 exemplaren gaan ze volgens mij wel dik toekomen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2018, 20:18   #54
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ranzig om te zien hoe Van Grieken een moslima probeert op te vrijen met complimentjes.
Het heeft duidelijk niet gewerkt, de dame moet er bijna van kotsen.
Inderdaad, tekenend voor het huidige Vlaams Belang.

Buiten Dewinter en nog enkele getrouwen, is het helaas niet veel soeps.
Te weinig talent, te gematigd.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 03:49   #55
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Geef eens wat voorbeelden dan van "uitdagingen of problemen specifiek gerelateerd aan hun gemeenschap"?

Ik ben vooral ook eens benieuwd naar hun eigen oplossingen.
Teveel om op te noemen. Maar ik zou zeggen: kijk eens wat rond of hou het straatbeeld in de gaten.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 03:52   #56
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De oplossing is eenvoudig, ga terug naar uw zandbak van oorsprong.
Qua oneliner kan dit tellen. Maar je bent er precies nog niet achter dat mijn oorsprong deels in Europa ligt, meer bepaald in Nederland. En zo zijn er nog velen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 04:07   #57
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Mij persoonlijk gaat het er niet om dat die mensen in een andere hogere macht geloven en er ook naar gaan leven, het opdringen aan anderen dat is wel een groot probleem dacht ik.

Ik heb er geen probleem mee dat de Islam op zich bestaat en dat er mensen zijn die dat wat in het grote boek geschreven staat willen beleven, dat is hun zaak maar ik blijf erbij, het opdringen aan anderen die er geen boodschap aan hebben dat lijkt mij teveel van het 'goede' te zijn.

En last but not least: Respect moet van beide kanten komen.
Je hebt dus wel een probleem met de islam. Wat jij "geloof opdringen" noemt, is gewoon het geloof beleven. Voel je je daardoor soms onder druk gezet? Wellicht terecht. Naast de plicht van hun geloof te beleven dienen moslims ook anderen naar het geloof uit te nodigen. Indirect gebeurt dit inderdaad door zelf gewoon moslim te zijn.

Wat betreft wederzijds respect: dat kun je pas niet verplichten onder burgers. Zelfs binnen een familie in hetzelfde geloof zitten ze soms met elkaar te lachen. Het gaat dan ook helemaal niet om respect maar om de vrijheid van religie, de wet volgen, uzelf moeien met uw eigen, enz.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 04:13   #58
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als een moslima een boek schrijft met als titel "We nemen het heft in handen", dan is dat voor mijn part een oorlogsverklaring.

Ze gaan het doen op hun islamitische manier, en daarmee basta.

Mevrouw begon te kronkelen van haat en pure afkeer toen Van Grieken aan het woord was, en permiteerde het haar zelfs om hem enkele keren te onderbreken.

Deze b*tch complimentjes toestoppen is het domste dat ik ooit gezien heb.

Zij behandelt als moslima de Europese man als een minderwaardige betacuck, zonder enig respect of wat dan ook, terwijl in haar lokale gemeenschap de imams de plak zwaaien en ze niet te veel haar mond zou moeten opentrekken.
Dat zag je toch wel aankomen of niet? Misplaatste verontwaardiging.

Trouwens, enkel idioten verklaren de oorlog aan God en Zijn profeet.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 07:17   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De KUL heeft een heel selectief eerste jaar.
Al wie aan de KUL gezeten heeft weet dat na dit eerste jaar er een enorme exodus richting de VUB en de UA plaatsvindt. En dat geldt voor alle humane richtingen. Het omgekeerde heb ik nooit gezien.
En hoe omzeilen tactisch slimme jongeren dat ? Door hun eerste 2 jaar in Kortrijk te gaan doen waar het veel gemakkelijker is en de slaagkansen veel hoger, en dan pas door te schuiven naar Leuven. Dat zijn er meerdere honderden per jaar hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2018, 07:20   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zal ik jou anders eens vertellen waar ik zoal allemaal niet tegen kan, Yasmien?
De mening van uitkeringstrekkers is onbelangrijk en interesseert niemand.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be