Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2019, 16:23   #101
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Er moeten leiders zijn en met de zogenaamde eigen verantwoordelijkheid, dus van: zoek het zelf maar uit, heeft de wereld geen structuur meer en valt uit elkaar.
"Er moeten leiders zijn"... Dat is typisch het paternalistisch verleden... "Het stomme plebs weet niet beter"...

Hewel op wachten ze dan om dat stomme plebs eindelijk eens wakker te schudden en tot zelfstandigheid op te voeden???
Moeilijk natuurlijk als de elite zelf nauwelijks is opgevoed en buiten zichzelf bedienen niet weet van welk hout pijlen te maken...

En toch zal het nodig zijn... Eens dat inzicht bij enkelen gekomen, kan dat inzicht vlug groeien... Blijf de vraag wat het meeste zal groeien... de oude machten die er alles aan zullen doen om hun corrupte macht in handen te houden of de nieuwe krachten die dan wel enorm moeten oppassen dat ze op hun beurt niet in het oude stramien terugvallen, verleidt door de corrupte oude bende of uit eigen dwaasheid en onwetendheid...

En voor mij speelt hier het vertrouwen op God, op het goede in de wereld mee... maar het zal moeilijk blijven...
Ten andere in het zicht van de eeuwigheid wat maken enkele eeuwen meer of minder...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 10:39   #102
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Achter het Niets kan de leugen zich niet verschansen,
Zeker wel, want het Niets als Leugen is de negatie van alles.
Zo is de negatie van het Goede het Slechte en de negatie van de Waarheid is de Leugen.
Citaat:
terwijl het dat overduidelijk achter elk verhaal wel doet...
Niet achter elk verhaal, maar IN elk verhaal doet het slechte mee, de duivel, de booswicht, enzovoort.
Daardoor wordt het spannend.
Citaat:
Het Niets is geen negatie van het Zijn; het Niets is juist het zuivere Zijn,
Niets en Zijn zijn ook verschillend.
Citaat:
ontdaan van alle menselijk hersenspinsel dat errond werd opgebouwd...
Je bent toch zelf ook een mens...
Citaat:
En het Niets roept op tot schepping; uit het Niets werd alles geboren...
Inderdaad wordt uit Het Niets alles geboren, maar dat gebeurt niet zomaar, maar krachtens de Logica, en dan is Niets niet Niets meer, maar alles wat er uit geboren wordt, en dat is het totale systeem van de werkelijkheid, en dat is mijn atoomtheorie.
En pas die is de waarheid, niet het begin, dat is helemaal NIKS en daar heb je NIKS aan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2019, 10:50   #103
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
"Er moeten leiders zijn"... Dat is typisch het paternalistisch verleden... "Het stomme plebs weet niet beter"...
Wat mijn atoomtheorie betreft komt het daar wel op neer.

Citaat:
Hewel op wachten ze dan om dat stomme plebs eindelijk eens wakker te schudden en tot zelfstandigheid op te voeden???
Moeilijk natuurlijk als de elite zelf nauwelijks is opgevoed en buiten zichzelf bedienen niet weet van welk hout pijlen te maken...
Elk volk krijgt de leiders die het verdient.
Bovendien hebben we in de moderne tijd ook nog de democratie.
En toch nog maar klagen.
Citaat:
En toch zal het nodig zijn... Eens dat inzicht bij enkelen gekomen, kan dat inzicht vlug groeien... Blijf de vraag wat het meeste zal groeien... de oude machten die er alles aan zullen doen om hun corrupte macht in handen te houden of de nieuwe krachten die dan wel enorm moeten oppassen dat ze op hun beurt niet in het oude stramien terugvallen, verleidt door de corrupte oude bende of uit eigen dwaasheid en onwetendheid...
Voorlopig doet het volk met de leiders mee, en is niet te zien hoe zij het beter zou doen.
Vele kleine boefjes zijn tezamen even slecht als een paar grote.
En klagen over de slechte wereld is zo oud als de wereld zelf.
Citaat:
En voor mij speelt hier het vertrouwen op God, op het goede in de wereld mee... maar het zal moeilijk blijven...
Dat God alleen maar goed is, is een illusie.
Ook alle kwaad komt van God.

Citaat:
Ten andere in het zicht van de eeuwigheid wat maken enkele eeuwen meer of minder...
Onverschilligheid is niet het ware, dat is: "na ons de zondvloed!"
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 10:50   #104
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

De tien geboden uit mijn tijd:

Bovenal bemin één God
Zweer niet ijdel, vloek noch spot
Heilig steeds de dag des Heren

Vader, moeder zul je eren
Dood niet geef geen ergernis
Doe nooit wat onkuisheid is
Vlucht het stelen en bedriegen
Ook de achterklap en het liegen
Wees steeds kuis in uw gemoed
En begeer nooit iemand anders goed.

De drie eerste geboden gaan zogezegd over God en voor mij is God mijn innerlijkste zelf, de motor van het bestaan...
Men raad aan slechts één God te beminnen of wees één in gedachten en zeker niet schizofreen; vandaag dit en morgen dat...
Zweer niet om de haverklap, denk na alvorens je iets zegt en je jezelf een mening hebt opgebouwd... door vloeken en spotten verlaag je alleen maar jezelf...
Heilig steeds de dag des Heren... of heilig jezelf, bemin jezelf, vereer jezelf... en dat in alle kleinheid die je bent, welke te gelijker tijd jouw grootste schat is...
Of wie het kleine niet eert, zal nooit het grote vinden...

In feiten zeggen de zeven andere geboden hoe we ons tegenover onze medemensen moeten gedragen... Maar steeds weer komt de slinger onze eigen kant uitgeslingerd...
Dat we niet mogen doden, achterklap vertellen, liegen, bedriegen...is duidelijk voor iedereen...
Maar waar op een zeker moment in de persoonlijke ontwikkeling het probleem ligt is niet meer zozeer in al dat 'kwade' dat overduidelijk is, maar juist in het zogenaamde 'goede' dat eveneens gecorrumpeerd is... en zo meer kwaad dan goed kan voorbrengen...
vb. 'godsdienst'-oorlogen, homohaat, vreemdelingenhaat, eigenhaat, jaloersheid zogezegd als teken van de grote liefde...
Alles is gecorrumpeerd...

De dag dat je dat alles kunt neutraliseren en achter je laten, die dag ben je vrij en die dag kan je het koningkrijk in jezelf tot bloei brengen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 11:23   #105
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De tien geboden uit mijn tijd:

Bovenal bemin één God
Zweer niet ijdel, vloek noch spot
Heilig steeds de dag des Heren

Vader, moeder zul je eren
Dood niet geef geen ergernis
Doe nooit wat onkuisheid is
Vlucht het stelen en bedriegen
Ook de achterklap en het liegen
Wees steeds kuis in uw gemoed
En begeer nooit iemand anders goed.

De drie eerste geboden gaan zogezegd over God en voor mij is God mijn innerlijkste zelf, de motor van het bestaan...
God op de motor, nu dan is het wel met God gedaan.

Citaat:
Men raad aan slechts één God te beminnen of wees één in gedachten en zeker niet schizofreen; vandaag dit en morgen dat...
En heeft God dan geen vrouw, dus de Godin?
Of heeft God haar om het leven geholpen?



Citaat:
Zweer niet om de haverklap, denk na alvorens je iets zegt en je jezelf een mening hebt opgebouwd... door vloeken en spotten verlaag je alleen maar jezelf...
Heilig steeds de dag des Heren... of heilig jezelf, bemin jezelf, vereer jezelf... en dat in alle kleinheid die je bent, welke te gelijker tijd jouw grootste schat is...
Of wie het kleine niet eert, zal nooit het grote vinden...

In feiten zeggen de zeven andere geboden hoe we ons tegenover onze medemensen moeten gedragen... Maar steeds weer komt de slinger onze eigen kant uitgeslingerd...
Dat we niet mogen doden, achterklap vertellen, liegen, bedriegen...is duidelijk voor iedereen...
Maar toch doen we het steeds weer en mag God wel eens verklaren hoe dat komt.
En ook zelf maakt Hij zich er schuldig aan.
Dus schijnheilig is Hij wel.
Citaat:
Maar waar op een zeker moment in de persoonlijke ontwikkeling het probleem ligt is niet meer zozeer in al dat 'kwade' dat overduidelijk is, maar juist in het zogenaamde 'goede' dat eveneens gecorrumpeerd is... en zo meer kwaad dan goed kan voorbrengen...
vb. 'godsdienst'-oorlogen, homohaat, vreemdelingenhaat, eigenhaat, jaloersheid zogezegd als teken van de grote liefde...
Alles is gecorrumpeerd...
Je beziet alles veel te veel van de slechte kant, terwijl er ook zoveel goeds is in de wereld.
Goed en kwaad zijn met elkaar in evenwicht.
Het ene kan niet zonder het andere bestaan.
Citaat:
De dag dat je dat alles kunt neutraliseren en achter je laten, die dag ben je vrij en die dag kan je het koningkrijk in jezelf tot bloei brengen...
De neutraliteit is de waarheid niet.
De waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid in het goede en het kwade en de heiligheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 11:37   #106
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
God op de motor, nu dan is het wel met God gedaan.
En heeft God dan geen vrouw, dus de Godin?
Of heeft God haar om het leven geholpen?
vrouw, man, who cares??? Ik ben ik.

Citaat:
Maar toch doen we het steeds weer en mag God wel eens verklaren hoe dat komt.
Niet God maar jijzelf moet dat eens verklaren... Hoe lang ga je nog dezelfde dwaasheden doen alvorens je je ogen opendoet en eindelijk als een volwassen mens gaat handelen???

Citaat:
Je beziet alles veel te veel van de slechte kant, terwijl er ook zoveel goeds is in de wereld.
Goed en kwaad zijn met elkaar in evenwicht.
Het ene kan niet zonder het andere bestaan.
De neutraliteit is de waarheid niet.
De waarheid is het totale systeem van de werkelijkheid in het goede en het kwade en de heiligheid
.

Goed en kwaad in 'zijn' bestaat niet... Het is verstandelijke menselijke babbel... en babbel is er om de mensen verder te enfantiliseren...
Kinderen moeten luisteren naar mama en papa... Eens volwassen geworden moeten ze hun eigen hersenen gebruiken...
Maar daar zijn de machthebbers totaal niet in geinteresseerd; in tegendeel zelf...
En daar we niet worden opgevoed tot zelfstandigheid hebben de meeste mensen zelf koudwatervrees om eindelijk te ketenen van zich af te gooien...
Het staat toch veel beter dat je kunt zeggen dat alles wat fout loopt met jezelf de schuld is van derden dan te moeten toegeven dat jijzelf wel eens de oorzaak van veel onheil zou kunnen zijn...
Anders gezegd, liever lui dan moe...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 12:36   #107
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
vrouw, man, who cares??? Ik ben ik.
En je bent alleen IK en geen vrouw?
Citaat:


Niet God maar jijzelf moet dat eens verklaren...
Ik ben God en mijn verklaring is dat goed en kwaad een eenheid zijn en het ene niet ontkomt aan het andere.
Citaat:
Hoe lang ga je nog dezelfde dwaasheden doen alvorens je je ogen opendoet en eindelijk als een volwassen mens gaat handelen???
En jij meent dat je zelf geen dwaasheden doet en alles goed?
Citaat:
Goed en kwaad in 'zijn' bestaat niet...
Zeker wel: het zijn begrippen die ook nog bestaan.
Kijk maar om je heen in deze wereld.
Citaat:
Het is verstandelijke menselijke babbel... en babbel is er om de mensen verder te enfantiliseren...
infantiel is de onschuld, de volwassenheid is het onderscheid van goed en kwaad.
En daar boven is nog gods heiligheid.
Citaat:
Kinderen moeten luisteren naar mama en papa... Eens volwassen geworden moeten ze hun eigen hersenen gebruiken...
hersenen die door de microgoden zijn gemaakt.
Citaat:
Maar daar zijn de machthebbers totaal niet in geinteresseerd; in tegendeel zelf...
de machthebbers zijn door het volk gekozen, omdat het volk zelf niet regeren kan.
Citaat:
En daar we niet worden opgevoed tot zelfstandigheid hebben de meeste mensen zelf koudwatervrees om eindelijk te ketenen van zich af te gooien...
denkbeeldige ketenen, want in de westerse wereld is een grote mate van vrijheid.
Citaat:
Het staat toch veel beter dat je kunt zeggen dat alles wat fout loopt met jezelf de schuld is van derden dan te moeten toegeven dat jijzelf wel eens de oorzaak van veel onheil zou kunnen zijn...
Dus jij geeft jezelf de schuld in plaats van anderen?
Citaat:
Anders gezegd, liever lui dan moe...
De westerse mens is zeer ijverig, maar wel zijn ze te lui om mijn nieuwe Bijbel eens te gaan lezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2019, 16:03   #108
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En je bent alleen IK en geen vrouw?
Vrouw, man, zijn fysische gegevens zoals wel of geen vleugels hebben, tien vingers hebben of niet... Oké dat bepaald mijn tijdelijk aards leven, maar verder gaat dat niet...

Citaat:
Ik ben God en mijn verklaring is dat goed en kwaad een eenheid zijn en het ene niet ontkomt aan het andere.
Een gevallen god of misschien een gevallen engel???

Citaat:
En jij meent dat je zelf geen dwaasheden doet en alles goed?
Waar zeg ik dat??? natuurlijk blijf ik dwaasheden doen totdat ik eindelijk mijn ogen open doe en inzie dat ik verkeerd bezig ben...

Citaat:
Zeker wel: het zijn begrippen die ook nog bestaan.
Kijk maar om je heen in deze wereld.
Kijk ook maar naar het dierenrijk en daar zie je dat dat holle begrippen zijn uitgevonden door mensen die hun verstand verkeerd gebruiken...

Citaat:
infantiel is de onschuld, de volwassenheid is het onderscheid van goed en kwaad.
Hewel dan wordt hier onvolwassenheid voor volwassenheid genomen...
De echte volwassenheid zal die begrippen zien voor wat ze zijn, volksverloedering...

Citaat:
En daar boven is nog gods heiligheid.
Inderdaad op het ogenblik dat je alle blablabla van je af hebt gezet en eindelijk naar je innerlijke zelf luistert...

Citaat:
de machthebbers zijn door het volk gekozen, omdat het volk zelf niet regeren kan.
Ja, ja, dat wordt ons met alle macht en middelen wijs gemaakt...
In een samenleving is er organisatie nodig; maar dat wil niet zeggen dat altijd dezelfde, zo gezegd zij die weten, aan de top moeten staan... Macht corrumpeert altijd... en men moet zelfs al heel ver gevorderd zijn in het mens zijn om daar boven te kunnen staan...
Neem daarbij nog alle glorie en kermes dat er rond de machthebbers wordt opgevoerd en je weet dat het nog lang zal duren alvorens de maatschappij eindelijk zal evolueren naar een betere samenleving..., een samenleving op een hoger niveau...

Citaat:
denkbeeldige ketenen, want in de westerse wereld is een grote mate van vrijheid.
Toch indien men slechts oppervlakkig toekijkt...

Citaat:
Dus jij geeft jezelf de schuld in plaats van anderen?
Ik zal inderdaad altijd in eerste instantie naar mijzelf kijken en pas in tweede instantie naar de anderen... want ik weet dat veel meer dan dat wij zelf willen toegeven een gevolg is van onze eigen daden en handelingen...
Bovendien met zo'n ingesteldheid zul je merken dat je meer en meer zelf je eigen leven bepaalt... en dat vreemd genoeg alle klachten die vele andere mensen hebben over hun omgeving, over hun belemmeringen, over..., over...op jouw niet van toepassing zijn...

Misschien moeten de mensen meer en meer eens leren om op hun eigen oordeel af te gaan ipv hele boeken van anderen te lezen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 10:36   #109
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Vrouw, man, zijn fysische gegevens zoals wel of geen vleugels hebben, tien vingers hebben of niet... Oké dat bepaald mijn tijdelijk aards leven, maar verder gaat dat niet...
Ook in de hemel ben je dan een vrouw, want ook daar heb je een lichaam.
Citaat:


Een gevallen god of misschien een gevallen engel???
Een gevallen God, de Duivel dus.
Citaat:

Waar zeg ik dat??? natuurlijk blijf ik dwaasheden doen totdat ik eindelijk mijn ogen open doe en inzie dat ik verkeerd bezig ben...
Dat probeer ik je dan ook duidelijk te maken.
Citaat:


Kijk ook maar naar het dierenrijk en daar zie je dat dat holle begrippen zijn uitgevonden door mensen die hun verstand verkeerd gebruiken...
De mensen zijn hoger dan de dieren, kennende goed en kwaad.
Citaat:


Hewel dan wordt hier onvolwassenheid voor volwassenheid genomen...
De echte volwassenheid zal die begrippen zien voor wat ze zijn, volksverloedering...
Neen, goed en kwaad zijn juiste begrippen.
En zelf hanteer je ze ook door de wereld eenzijdig als het kwade te zien en te menen dat de dierenwereld eenzijdig het goede zou zijn.
Citaat:



Inderdaad op het ogenblik dat je alle blablabla van je af hebt gezet en eindelijk naar je innerlijke zelf luistert...
En wat zegt dat innerlijk dan dat het zo heilig zou zijn?
Citaat:


Ja, ja, dat wordt ons met alle macht en middelen wijs gemaakt...
Neen, het is een feit dat er democratie is.
En het volk niet beter is dan haar leiders.
En bovendien in zichzelf verdeeld wie ze dan moeten kiezen.
Citaat:
In een samenleving is er organisatie nodig; maar dat wil niet zeggen dat altijd dezelfde, zo gezegd zij die weten, aan de top moeten staan...
Zeker niet, want ik zou aan de top moeten staan.
Citaat:
Macht corrumpeert altijd... en men moet zelfs al heel ver gevorderd zijn in het mens zijn om daar boven te kunnen staan...
Zo is het.
Citaat:
Neem daarbij nog alle glorie en kermes dat er rond de machthebbers wordt opgevoerd
door het volk die dat graag wil.
Citaat:
en je weet dat het nog lang zal duren alvorens de maatschappij eindelijk zal evolueren naar een betere samenleving..., een samenleving op een hoger niveau...
en dat is niet dat we teruggaan naar het dierenrijk, maar dat het zogenaamde betere volk mijn atoomtheorie gaat lezen.
Citaat:


Toch indien men slechts oppervlakkig toekijkt...
Het is wel de oppervlakkige vrijheid van het materialisme, omdat men de hogere ware vrijheid van de Geest niet kent, en dat is mijn atoomtheorie.
Citaat:


Ik zal inderdaad altijd in eerste instantie naar mijzelf kijken en pas in tweede instantie naar de anderen... want ik weet dat veel meer dan dat wij zelf willen toegeven een gevolg is van onze eigen daden en handelingen...
Mooi.
Citaat:
Bovendien met zo'n ingesteldheid zul je merken dat je meer en meer zelf je eigen leven bepaalt... en dat vreemd genoeg alle klachten die vele andere mensen hebben over hun omgeving, over hun belemmeringen, over..., over...op jouw niet van toepassing zijn...
Dus je meent toch beter te zijn dan anderen?
Citaat:
Misschien moeten de mensen meer en meer eens leren om op hun eigen oordeel af te gaan ipv hele boeken van anderen te lezen...
Door boeken te lezen kan de mens zijn eigen mening beter ontwikkelen, want zonder dat blijft het primitief gewauwel.
De mensheid heeft een lange geschiedenis achter de rug en zonder dat vallen we terug naar het dierenrijk.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 16:20   #110
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook in de hemel ben je dan een vrouw, want ook daar heb je een lichaam.
Een gevallen God, de Duivel dus.
Dat probeer ik je dan ook duidelijk te maken.De mensen zijn hoger dan de dieren, kennende goed en kwaad.Neen, goed en kwaad zijn juiste begrippen.
En zelf hanteer je ze ook door de wereld eenzijdig als het kwade te zien en te menen dat de dierenwereld eenzijdig het goede zou zijn.
En wat zegt dat innerlijk dan dat het zo heilig zou zijn?
Neen, het is een feit dat er democratie is.
En het volk niet beter is dan haar leiders.
En bovendien in zichzelf verdeeld wie ze dan moeten kiezen.
Zeker niet, want ik zou aan de top moeten staan.
Zo is het.
door het volk die dat graag wil.
en dat is niet dat we teruggaan naar het dierenrijk, maar dat het zogenaamde betere volk mijn atoomtheorie gaat lezen.
Het is wel de oppervlakkige vrijheid van het materialisme, omdat men de hogere ware vrijheid van de Geest niet kent, en dat is mijn atoomtheorie.
Mooi.
Dus je meent toch beter te zijn dan anderen?
Door boeken te lezen kan de mens zijn eigen mening beter ontwikkelen, want zonder dat blijft het primitief gewauwel.
De mensheid heeft een lange geschiedenis achter de rug en zonder dat vallen we terug naar het dierenrijk.
Wat is leren, wat is vooruitgang, wat is evolutie???

Inderdaad twee personen weten meer dan één persoon en dan is lezen inderdaad een goed ding... Maar lezen om enkel op te slaan in het geheugen, enkel om braaf richtlijnen te volgen, enkel om je eigen leven via de blablabla van anderen in te richten stelt weinig of niets voor .... Zeker op evolutionair gebied...

En het is dat er nu op grote schaal gebeurd... Erger, het is enkel dat dat er nu op grote schaal gebeurd...

Neem de godsdiensten... Zo gezegd het woord van God of van zijn profeten...
Indien het het woord van God was en wij zouden het woord van God uitvoeren dan moesten de gelovigen Goden worden...
Niet dus...
Het moet zijn dat zij die dat woord van God zogezegd onderwijzen de eerste zijn die er niets van begrepen hebben en bovendien ook de eerste zijn die er geen woord van geloven... Maar toch blijven ze halstarrig verder doen...
En de kudde, overdonderd door hun gepreek, heeft niet door dat ze naar zuivere blablabla zitten te luisteren... Toch zolang ze het voorbeeld van de leiders blijft volgen...

Twee personen weten meer dan één... Maar zolang het blijft bij zuiver lezen en niet verder gaat door dat wat je gelezen hebt streng onder de loep te nemen, het kaf van het koren te scheiden en je eigen te maken dat wat je na diep onderzoek als waarheid erkent en opneemt als jouw weten; zolang het dat niet is blijft men gewoon ter plaatse trappelen...
In het andere geval evolueert je naar meer weten...
Maar in het gewone leven is het daar zelden om te doen en dus blijven mensen jaren en eeuwen lang dezelfde rondjes draaien... twee passen vooruit en drie achteruit...

In de dood neem ik mijn lichaam niet mee... of ik vrouw blijf of niet hangt van mijn geestelijke ingesteldheid af, niet van mijn lichamelijke...
Maar niets eist dat wij op onze dood moeten wachten om nu al niet het hiernamaals te kennen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2019, 11:18   #111
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat is leren, wat is vooruitgang, wat is evolutie???
Het is de ontwikkeling van NIETS naar de eeuwige en oneindige werkelijkheid van mijn atoomtheorie als het bestaan van God.
Citaat:
Inderdaad twee personen weten meer dan één persoon en dan is lezen inderdaad een goed ding... Maar lezen om enkel op te slaan in het geheugen, enkel om braaf richtlijnen te volgen, enkel om je eigen leven via de blablabla van anderen in te richten stelt weinig of niets voor .... Zeker op evolutionair gebied...
Dat is het zeker niet, dat is jouw eenzijdige idee.
Want de mens kan daaruit ook zijn eigen mening vormen.
Citaat:
En het is dat er nu op grote schaal gebeurd... Erger, het is enkel dat dat er nu op grote schaal gebeurd...
Dat is niet zo, want er wordt over de bestaande kennis nagedacht en die wordt ook verder ontwikkeld, met name heb ik dat gedaan in mijn atoomtheorie.
Citaat:
Neem de godsdiensten... Zo gezegd het woord van God of van zijn profeten...
Indien het het woord van God was en wij zouden het woord van God uitvoeren dan moesten de gelovigen Goden worden...
Niet dus...
De mensen zijn de lagere goden.
De hogere goden zijn de microwezentjes.
En wat de oude Bijbel betreft, daar staat een hoop onzin in, vooral wat de leer van Jezus betreft, waar naar niet valt te leven.
Het is irreëel.
En daarom heb ik een nieuwe Bijbel geschreven.
Al gelezen?
Neen natuurlijk.
Citaat:
Het moet zijn dat zij die dat woord van God zogezegd onderwijzen de eerste zijn die er niets van begrepen hebben en bovendien ook de eerste zijn die er geen woord van geloven... Maar toch blijven ze halstarrig verder doen...
En de kudde, overdonderd door hun gepreek, heeft niet door dat ze naar zuivere blablabla zitten te luisteren... Toch zolang ze het voorbeeld van de leiders blijft volgen...
De mensen worden uitgenodigd mijn nieuwe bijbel te lezen, maar dat willen ze niet.
Citaat:
Twee personen weten meer dan één... Maar zolang het blijft bij zuiver lezen en niet verder gaat door dat wat je gelezen hebt streng onder de loep te nemen, het kaf van het koren te scheiden en je eigen te maken dat wat je na diep onderzoek als waarheid erkent en opneemt als jouw weten; zolang het dat niet is blijft men gewoon ter plaatse trappelen...
Er is ook heel veel kritiek op de oude Bijbel.
Maar zolang de mensen mijn nieuwe Bijbel niet willen zullen ze niet veel verder komen.
Citaat:
In het andere geval evolueert je naar meer weten...
Maar in het gewone leven is het daar zelden om te doen en dus blijven mensen jaren en eeuwen lang dezelfde rondjes draaien... twee passen vooruit en drie achteruit...
Dit is niet waar, want de mensheid heeft zich zeer snel ontwikkeld, zeker de laatste eeuwen vanaf 1500 na de Middeleeuwen.
Citaat:
In de dood neem ik mijn lichaam niet mee...
Neen, je lichaam sterft, maar wel bestaat je lichaam ook als een hoger lichaam in de microkosmos bij de microgoden.
Een etherische "kopie".
Citaat:
of ik vrouw blijf of niet hangt van mijn geestelijke ingesteldheid af, niet van mijn lichamelijke...
het hangt ook van je lichaam af.
Citaat:
Maar niets eist dat wij op onze dood moeten wachten om nu al niet het hiernamaals te kennen...
Inderdaad, je kunt er nu al over na gaan denken.
Maar echt kennen zal niet lukken, dat zul je pas ontdekken als je dood bent.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be