Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2019, 02:28   #1
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard De honneponnekes

Waar is den tijd heen gegaan....

https://www.youtube.com/watch?v=V3kE0rvAJhM
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 02:38   #2
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

En den deze was er ene van een tegeltje ,en maar smossen...


https://www.youtube.com/watch?v=iy-nr1L_YrY
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 02:47   #3
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

De maxim in Rumst,als de rijkswacht buiten stond waren wij binnen,en als die binnen vielen waren wij gelijk buiten door de achterdeur...

Gave dagen....

Spellekes met de rijkswacht spelen...

Langs de achterdeur weg ,blokske rond lopen ,en dan de brommer aan de voordeur onder hun ogen oppikken en wegrijden...

Doemme ik mis nog altijd de flikken van Boom in hun keverkes...

die reden we er zo af....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 04:58   #4
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waar is den tijd heen gegaan....

https://www.youtube.com/watch?v=V3kE0rvAJhM
En nog zonder plastieke tieten, zalig.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 05:02   #5
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De maxim in Rumst,als de rijkswacht buiten stond waren wij binnen,en als die binnen vielen waren wij gelijk buiten door de achterdeur...

Gave dagen....

Spellekes met de rijkswacht spelen...

Langs de achterdeur weg ,blokske rond lopen ,en dan de brommer aan de voordeur onder hun ogen oppikken en wegrijden...

Doemme ik mis nog altijd de flikken van Boom in hun keverkes...

die reden we er zo af....
Maxim Rumst Rijkswacht Brommerkes?
Leg uit?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 08:15   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Dolly Dots - She´s a Liar

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 08:19   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De maxim in Rumst,als de rijkswacht buiten stond waren wij binnen,en als die binnen vielen waren wij gelijk buiten door de achterdeur...

Gave dagen....

Spellekes met de rijkswacht spelen...

Langs de achterdeur weg ,blokske rond lopen ,en dan de brommer aan de voordeur onder hun ogen oppikken en wegrijden...

Doemme ik mis nog altijd de flikken van Boom in hun keverkes...

die reden we er zo af....
waarom gaan lopen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:44   #8
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom gaan lopen?
Als ge met het lief van diene rijkswachter aan't smossen bent op den dansvloer, en die valt binnen, dan zou ik ook gaan lopen zenne.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:45   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als ge met het lief van diene rijkswachter aan't smossen bent op den dansvloer, en die valt binnen, dan zou ik ook gaan lopen zenne.
veel andere reden zou ik ook niet kunnen bedenken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:49   #10
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
En nog zonder plastieke tieten, zalig.
Den tijd dat ge nog met een bierfleske in uw broek rondliep om indruk te maken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 10:56   #11
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Den tijd dat ge nog met een bierfleske in uw broek rondliep om indruk te maken.
Daar werd in de tijd nogal wat Tuborg uit het flesje gedronken, maar flesjes in uw broek om indruk te maken dat laat aan de minderbedeelden op alle gebied over.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 11:08   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'k Heb die nog live in de Keizershallen gezien...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 19:05   #13
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Maxim Rumst Rijkswacht Brommerkes?
Leg uit?
Dat was nog den tijd dat ge 18 moest zijn om in een dancing binnen te mogen...

En de rijkswacht viel daar wel iedere week minstens één keer binnen,om gelijk de halve zaal zien te verdwijnen door de achterdeur..

En aangezien we toen nog géén 18 waren mochten we nog niet met de auto rijden...

En 3 weken voor ik 18 werd ,gingen ze de leeftijd om in een dancing binnen te mogen verlagen naar 16...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 19:17   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.933
Standaard

Dit was mijn allereerste slow (I kid you not): https://www.youtube.com/watch?v=V69vs8JmXYM
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 08:26   #15
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat was nog den tijd dat ge 18 moest zijn om in een dancing binnen te mogen...

En de rijkswacht viel daar wel iedere week minstens één keer binnen,om gelijk de halve zaal zien te verdwijnen door de achterdeur..

En aangezien we toen nog géén 18 waren mochten we nog niet met de auto rijden...

En 3 weken voor ik 18 werd ,gingen ze de leeftijd om in een dancing binnen te mogen verlagen naar 16...
In 1969 opende de Roger die een firma in grond - en afbraakwerken had een cafeetje voor zijn vrouwtje, omdat die zich thuis anders de hele dag steendood verveelde, in de Korte Visserstraat te Rumst. De meubeltjes in dat cafeetje bestonden toen uit gezellige clubzeteltjes lage tafeltjes en een unicum, namelijk een jukebox, het cafeetje oefende natuurlijk een aantrekkingskracht uit op de jeugd van Rumst en omliggende gemeenten, dat was de aanzet van café Maxim, het was er beter toeven dan in de stijvere club aan het station te Rumst ik dacht "Negresco" genoemd waar de meer stijvere jeugd hun vertier zochten. Reeds snel had de Maxim een onverdiende kwalijke reputatie opgebouwd en mocht de jeugd van Rumst er van hun ouders niet meer komen, maar zoals steeds een verbod voor de jeugd reden genoeg was om te eens te gaan kijken in dat oord des verderfs werd de naam Maxim steeds meer een begrip daar in de omgeving.
Roger zou de zakenman niet zijn die hij was als hij de opportuniteit gecreëerd door door de bezorgde ouders en de rebelse jeugd uit die tijd, om te groeien aan zich zou laten voorbij gaan. De Maxim was in het beging dus een cafeetje met vooraan dus de zitgelegenheid dan een duister dansvloertje waar de jukebox stond en daarachter bevond zich nog een zaaltje. Roger kreeg dus het idee alles gewoon uit te breken en er 1 grotere zaak van te maken, zo gezegd, zo gedaan, hij kocht een oude Jaguar sloopte die gedeeltelijk en maakte er een discobar van, één van de eerste dancings buiten Antwerpen was geboren, de muziek die men draaide was Soul.

Na een tijdje ging Jenny zich vervelen en opende Roger voor haar het Kiekekot naast de Maxim, het Kiekekot marcheerde zolang de Maxim draaide maar daar dit ook alleen maar in weekend open was en Jenny steeds kreeg wat ze wou namelijk terug een echt café opende de Roger achter de hoek voor haar ik dacht "De Playboy" de klanten van de Maxim (ook wel wegens begrijpelijke reden de Jaguar genoemd) hadden op weekdagen ook hun stek gevonden.

Na een tijdje ik dacht in 1975 verkocht Roger heel de boel aan de Fons en de neergang was begonnen (buiten de Fons zijn schuld hoor( aanval door een stuk of honderd Italianen)) Toen nam de Mon het over en dat was de genadeslag, die kerel bakte er niets van, het enige wat die op zijn palmares heeft is dat hij ooit een optreden van Major Lance organiseerde aldaar.

Voila Svennies, als je een meisje bent is het meer dan waarschijnlijk dat den Hoomer u nog gedaan heeft in die tijd, ben je een jongen is het zeker dat den Hoomer toen uw lief gedaan heeft, er werd daar immers nogal wat afgeneukt in die jaren, want daar stond de Maxim ook bekend voor. Waren het de bomen die men 's nachts in het park van Rumst hoorde kreunen, waren het dolfijnen die 's nachts naakt in het open lucht zwembad van Rumst zwommen?

PS. De wet dat je van 16 binnen mocht in een dancing is er trouwens gekomen op 1 juli 1974. u bent dus 63 nu Roger liet iedereen binnen onder de 18 die volgens hem 18 leek. Er stond toen trouwens een portier zo een klein manneke die niet begreep dat hij de kop van jut was indien er een razzia geweest zou zijn, zo van " Ik kan niet alles controleren, voor pascontrole hebben we een portier".
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 september 2019 om 08:45.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2019, 21:05   #16
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
In 1969 opende de Roger die een firma in grond - en afbraakwerken had een cafeetje voor zijn vrouwtje, omdat die zich thuis anders de hele dag steendood verveelde, in de Korte Visserstraat te Rumst. De meubeltjes in dat cafeetje bestonden toen uit gezellige clubzeteltjes lage tafeltjes en een unicum, namelijk een jukebox, het cafeetje oefende natuurlijk een aantrekkingskracht uit op de jeugd van Rumst en omliggende gemeenten, dat was de aanzet van café Maxim, het was er beter toeven dan in de stijvere club aan het station te Rumst ik dacht "Negresco" genoemd waar de meer stijvere jeugd hun vertier zochten. Reeds snel had de Maxim een onverdiende kwalijke reputatie opgebouwd en mocht de jeugd van Rumst er van hun ouders niet meer komen, maar zoals steeds een verbod voor de jeugd reden genoeg was om te eens te gaan kijken in dat oord des verderfs werd de naam Maxim steeds meer een begrip daar in de omgeving.
Roger zou de zakenman niet zijn die hij was als hij de opportuniteit gecreëerd door door de bezorgde ouders en de rebelse jeugd uit die tijd, om te groeien aan zich zou laten voorbij gaan. De Maxim was in het beging dus een cafeetje met vooraan dus de zitgelegenheid dan een duister dansvloertje waar de jukebox stond en daarachter bevond zich nog een zaaltje. Roger kreeg dus het idee alles gewoon uit te breken en er 1 grotere zaak van te maken, zo gezegd, zo gedaan, hij kocht een oude Jaguar sloopte die gedeeltelijk en maakte er een discobar van, één van de eerste dancings buiten Antwerpen was geboren, de muziek die men draaide was Soul.

Na een tijdje ging Jenny zich vervelen en opende Roger voor haar het Kiekekot naast de Maxim, het Kiekekot marcheerde zolang de Maxim draaide maar daar dit ook alleen maar in weekend open was en Jenny steeds kreeg wat ze wou namelijk terug een echt café opende de Roger achter de hoek voor haar ik dacht "De Playboy" de klanten van de Maxim (ook wel wegens begrijpelijke reden de Jaguar genoemd) hadden op weekdagen ook hun stek gevonden.
Dat klopt allemaal als een bus...

En in de Playboy gingen wij destijds ook al eens ene drinken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Na een tijdje ik dacht in 1975 verkocht Roger heel de boel aan de Fons en de neergang was begonnen (buiten de Fons zijn schuld hoor( aanval door een stuk of honderd Italianen)) Toen nam de Mon het over en dat was de genadeslag, die kerel bakte er niets van, het enige wat die op zijn palmares heeft is dat hij ooit een optreden van Major Lance organiseerde aldaar.
Daar weet ik niets van aangezien wij vanaf einde 1974 daar niet meer kwamen...

Dan was het meer naar De rio en de molen in katelijne-waver,de toekomst,den dok en den elpee in putte,om het zwarte schaep niet te vergeten én den don quichotte op pasbrug...

Plus al de rest van de dancings in het wijde ronde tot in west-malle toe


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Voila Svennies, als je een meisje bent is het meer dan waarschijnlijk dat den Hoomer u nog gedaan heeft in die tijd, ben je een jongen is het zeker dat den Hoomer toen uw lief gedaan heeft, er werd daar immers nogal wat afgeneukt in die jaren, want daar stond de Maxim ook bekend voor.
Helaba.... nie zwaanze hé,en van mijn lief moesten ze met hun pollen afblijven...

Of anders goe wat toeken deroep...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Waren het de bomen die men 's nachts in het park van Rumst hoorde kreunen, waren het dolfijnen die 's nachts naakt in het open lucht zwembad van Rumst zwommen?

PS. De wet dat je van 16 binnen mocht in een dancing is er trouwens gekomen op 1 juli 1974. u bent dus 63 nu Roger liet iedereen binnen onder de 18 die volgens hem 18 leek. Er stond toen trouwens een portier zo een klein manneke die niet begreep dat hij de kop van jut was indien er een razzia geweest zou zijn, zo van " Ik kan niet alles controleren, voor pascontrole hebben we een portier".

Natuurlijk waren dat dolfijntjes ,en als de bomen daar konden spreken,die zouden wat te vertellen gehad hebben...

Die stond daar alleen met zijn hand open,een briefje van 20 frank was genoeg...

Laatst gewijzigd door Svennies : 21 september 2019 om 21:11.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 00:03   #17
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom gaan lopen?
Vanaf 16 jaar mocht je in een café,alsook naar een bal gaan...

Je mocht echter niet in een dancing binnen,daar moest je 18 jaar voor zijn...

Sommigen pakten het ietwat subtiel aan,zoals de appolon in Boom en de costa brava in Noeveren,een café vooraan,en een dancingzaal erachter.

En de toiletten waren alleen maar te bereiken via de zaal.....


Vielen de flikken daar binnen,dan stond daar zonder één enkele uitzondering een hele lange rij aan te schuiven om naar het toilet te gaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 00:50   #18
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Zeg Hoomer,en den brikkeljon in de pierstraat op de grens van Aartselaar en Reet,daar gingen wij altijd nog chillen met den hoop nadat wij allemaal ons lief thuis hadden afgezet...

Of een beetje verder op den hoek bij Neke in de zonnestraal....

Dat werd later toen we getrouwd waren ons kot,daarvoor was het alleen mijn kot ,eerst een kickerclub,later een biljartclub..

Daar heb ik destijds nog eentje kennis laten maken met het achtereind van mijn keu toen die plezante dacht om ongestraft een biljartbal te wegduwen,en om zich nadien op te stellen als een agressief persoontje die dacht dat hij er wel met verbaal geweld zou vanaf komen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 september 2019 om 01:01.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be