Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2023, 14:23   #241
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Albert Heijn: 1l lactosevrije melk 1,15€ ipv 1,29€ nog niet zo lang geleden

C'est bien ça
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 08:52   #242
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Colruyt heeft al maanden dat enige veruit goedkoopste gezonde eten niet meer in voorraad: zakje 250 gram gepelde>geroosterde pindanoten dat 0.575 kost.
Ik heb die een jaar geleden zwaar gehamsterd dus geen probleem maar ik hou het in de gaten.
Ik keek daarom af en toe in Aldi en die blijken daar meestal in stock, "Trader Joe" is hun huismerk noten daar.
2 weken terug merkte ik in Colruyt dat ze toen een nieuw product hadden, 500 gram zulke "noten" (want het zijn eigenlijk plantvruchten) dat echter de helft meer kostte de kilo.
Gisteren NOG een nieuw product: een zak van meerdere kilo's van die noten, je zou dan denken, grote verpakkingen maken goedkoper, nee dus, die kostten het dubbele van de 250 gram. Ja lol, een zeer grote verpakking, en de prijs de kilo is dubbel die van de kleinste verpakking, die overigens nog steeds een plaats in het schap heeft, met kaartje voorlopig niet in voorraad.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 20:13   #243
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Mja het is me wat hé.

Ik viel laatst omver van de prijs van huisvuilzakken. Prior Corona was dat 7,50€ voor een grote rol, nu 11,10€ als ik me niet vergis (te tam om het kasticket op te sporen nu).

Straks is het 15€ of zoiets, ik zie het nog gebeuren
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 20:22   #244
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Colruyt heeft al maanden dat enige veruit goedkoopste gezonde eten niet meer in voorraad: zakje 250 gram gepelde>geroosterde pindanoten dat 0.575 kost.
Ik heb die een jaar geleden zwaar gehamsterd dus geen probleem maar ik hou het in de gaten.
Ik keek daarom af en toe in Aldi en die blijken daar meestal in stock, "Trader Joe" is hun huismerk noten daar.
2 weken terug merkte ik in Colruyt dat ze toen een nieuw product hadden, 500 gram zulke "noten" (want het zijn eigenlijk plantvruchten) dat echter de helft meer kostte de kilo.
Gisteren NOG een nieuw product: een zak van meerdere kilo's van die noten, je zou dan denken, grote verpakkingen maken goedkoper, nee dus, die kostten het dubbele van de 250 gram. Ja lol, een zeer grote verpakking, en de prijs de kilo is dubbel die van de kleinste verpakking, die overigens nog steeds een plaats in het schap heeft, met kaartje voorlopig niet in voorraad.
Geroosterde (en gezouten) pinda's zijn niet gezond.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 08:11   #245
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Geroosterde (en gezouten) pinda's zijn niet gezond.
Dat is de connotatie ja, daarom liggen ze bij de snacks ipv bij de noten vruchten peulen enz.
Terwijl zoutgehalte hetzelfde als van brood, en quasi alles, zelfs die ongezouten.
Eerder dit jaar, omdat de paprika chips een tijd niet in stock waren, heb ik zout chips gekocht, die ik links had laten liggen wegens de veel zout connotatie, tot mijn grote verrassing was het zoutgehalte lager dan in de paprika chips.
Dus wat maakt die niet gezond?
Hoe meet je "gezond"?
Dat verhitten bepaalde stoffen als vitaminen kapot kunnen maken weet ik. Maar quasi alles wordt verhit ook brood. Dat moet wel want er kunnen schadelijke bacterien in zitten, en ze zouden rap rotten.

Nog een anekdote uit Colruyt: er zijn een soort ronde gevulde koeken, sommige merken noemen die "prince fourré". In mijn zoeken naar goedkope energie eerder dit jaar ontdekte ik die, 0.95 voor een halve kilo, een tegenwoordig rare lage prijs, even raar als die 250 gram pindanoten van 0.575 (bij Aldi zijn die sinds enkele weken plots de helft duurder).
Wel, 2 weken terug waren die koeken plots 1.09 ipv 0.95, +15%
Ik stopte toen met ze te kopen.
Gisteren: terug 0.95, en 3 kg gehamsterd.
En ik had dat verwacht ook. Net als eerder die paprika chips die plots 1.05 ipv 0.872 kostten, ik stopte met die te kopen, EN IK NIET ALLEEN. Net zo die koeken nu. Ik zag die niet minderen, en gisteren hadden ze 2 naburige schappen ook volgestouwd met dozen ervan, wat duidelijk maakt dat ze met hun stock bleven zitten, en intussen een nieuwe levering maakte dat de onverkocht geraakte in de weg stonden, ze also nopende tot de prijs terug maken wat ze was.
Ook de 1.95 later 1.99 euro voor 2 kilo zak katteeten was zo een voorbeeld. Die was een tijd niet meer in stock, en later plots 4 kilo zak, voor 6 euro. De prijs +50%. Die raakten ook niet verkocht, en in 3 of 4 keer (ze pogen maar zeker?) werd de kiloprijs terug dezelfde van die 2 kilo zak.

Ook in Aldi zag ik dat, wel beduidend minder. Bvb ze verkopen 2 versies tortilla chips met een smaakje, kaas en sweet chili. Die kosten evenveel en zitten gemixt in de doos. De prijs was dezelfde als Colruyt. Paar weken terug plots van 0.78 naar 0.65, terwijl naturel 0.59 is. De kaas versie ervoer ik als rare smakencombinatie, zelfs vieze, en ik niet alleen want de chili's waren altijd het eerste weg uit de gecombineerde doos en er stonden dozen die het personeel volledig met overblijvende kaas versie hadden gevuld.
Na 3 dagen kreeg Colruyt dat doorgegeven en verlaagden die hun prijs ook.
De reden is raden naar, ik denk dat de kaas versie zo slecht verkocht dat ze lager prijs plakten, en dat ze niet door hadden dat dat enkel voor de kaas versie was en/of de mix verpakking maakte dat ze geen keuze hadden. In Colruyt hebben die eigen dozen. Voorspelbaar is dan dat als Aldi dat doorkrijgt dat ze stoppen met die gelijke prijs en allicht dat ze hun leverancier vragen om te stoppen met gemixte dozen. Eens zien of mijn voorspelling klopt.
Niettemin, voor de lockdowns>latere prijsstijgingen, kostte tortilla naturel in Colruyt 0.49 en de chili versie 0.56 dus zelfde prijsverschil als nu. Het is dus niet dat ze niet kunnen, ze hebben gewoon de smaakvoorkeur chili gebruikt om hun winst erop te verhogen.

Uit dit alles blijkt dat veel mensen prijzen goed in de gaten houden, en bij hogere iets anders kopen. Ik zie mensen op hun gsm prijzen vergelijken, en ik hoor koppels daar tegen elkaar over bezig.
Voor de lockdowns was dat allemaal niet. Bvb brood had 10 jaar lang 0.72 gekost, zonder enige wijziging. Zo zie je welke economische schade de nazi's aanrichtten met hun willen verdampfen van koopkracht van geld. En sindsdien nog, met hun boycots sancties en oorlogsspenderingen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be