Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Moet ik mijn abonnement oo de Morgen opzeggen omwille van Els?
Ja 8 50,00%
Neen 4 25,00%
Tetten! 4 25,00%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2022, 21:27   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Abonnementen van Belgische kranten zijn digitaal veel te duur... 2,5 euro per week voor De Standaard bv, bij De Tijd zitten ze nog in de middeleeuwen : 38,5 euro per maand.
Het nieuwsblad : 1,75 per week
Goedkoopste is HLN, aan 1,25 euro per week.


Vergelijk dat dan met een amerikaanse kwaliteitskrant zoals The New York Times : 2 dollar per week, eerste jaar slechts 0.5 dollar per week. Je hebt dan de top van de top, en moet minder betalen dan voor een lokale gazet hier in Vlaanderen...
Dat is gvd amper de prijs van een koffie op een fatsoenlijk terras.

En de prijs van een internationaal gelezen Engelstalige krant, tsja, die heeft veel lezers die een klein beetje betalen ...

Ik betaal voor digitaal DS, HLN, NB en knack.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2022, 09:20   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Zelf zou ik aan een krant nooit geld uitgeven daar er al genoeg fact-checking op het net staat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 13:00   #43
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 4.950
Standaard

kultuur kultuur ! hoe vreemder hoe liever
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 13:10   #44
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Met NoScript lukt dat niet. Dan krijg je niet eens de eerste pagina of een popup te zien maar een waas over het hele scherm. Met Bypass Paywalls Clean lukt het wel voor sommige krantensites. Maar die plugins zijn vermoedelijk slecht voor je privacy en veiligheid.
Werkt hier nog steeds. Naar het artikel gaan en als ge zo'n halve pagina 'Onbeperkt verder lezen?' krijgt gewoon javscript uitzetten en het artikel verschijnt volledig.
Firefox met de Disable Javascript extension (https://github.com/dpacassi/disable-javascript).
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 14:03   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Els Van Doesburg heeft daar een tweewekelijkse column.

Moet wel fake news zijn.

Moet ik mijn abonnement op de Morgen opzeggen omwille van Els?
Waarom heb je dat abonnement genomen in de eerste plaats?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 23:12   #46
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waarom heb je dat abonnement genomen in de eerste plaats?
Freya Van Den Bossche voor ze lesbisch was
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 23:29   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Werkt hier nog steeds. Naar het artikel gaan en als ge zo'n halve pagina 'Onbeperkt verder lezen?' krijgt gewoon javscript uitzetten en het artikel verschijnt volledig.
Firefox met de Disable Javascript extension (https://github.com/dpacassi/disable-javascript).
Goeie tip.
Je geraakt dus binnen zonder in te loggen, als ik je goed begrijp.
Stom van krant om dan alles afhankelijk te maken van Javascript op niveau gebruiker.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 23:30   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waarom heb je dat abonnement genomen in de eerste plaats?
Om op haar (Els uiteraard) recentste column te antwoorden:

https://www.demorgen.be/meningen/wie...ken~b67e45564/

Bent u dit jaar al ‘fascist’ genoemd?


Ik word hier oa in het antivaxxforum regelmatig voor fascist uitgescholden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 00:18   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Waarom tijd steken in eenders wat te lezen dat aan de essentie voorbij gaat en meeheult met fascisten die lobbyen om experimentele vaccins af te dwingen of wapens te handelen, zelfs wanneer die in minderjarigen hun handen belanden om alzo te sterven? Leugenpers, alle officiële bronnen, zijn collaborateurs van vierde rijkers.

Iets lezen om uw vijand te kennen, tot daar aan toe. Maar gazetten en roddelbladjes? Thanks but no thanks. Het journaal -dictee van fascisten- krijgt aan mij ook geen kijkcijfer.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 februari 2023 om 00:30.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 00:25   #50
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Ik vind één column van een auteur die je niet bevalt geen goede reden om een abonnement op te zeggen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 12:08   #51
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Els Van Doesburg heeft daar een tweewekelijkse column.

Moet wel fake news zijn.

Moet ik mijn abonnement op de Morgen opzeggen omwille van Els?
Je moet je abonnement op de Morgen sowieso stopzeggen. Het is links eenzijdig geleuter. Net zoals HLN rechts eenzijdig geleuter is.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 12:33   #52
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Je moet je abonnement op de Morgen sowieso stopzeggen. Het is links eenzijdig geleuter. Net zoals HLN rechts eenzijdig geleuter is.
Er staan ook wel eens artikels in die gazetten die de moeite zijn om te lezen. Bijvoorbeeld dit, hoe fucking geweldig is dat..? Innovatie met grote i.

Nu goed, voor die paar artikelen is een abonnement te zot. Er zijn tal van eenvoudige mogelijkheden om dat inlog-obstakel te omzeilen.. en waarvoor je op de ene site moet inloggen met abo, kan je op een andere site gewoon zo terecht en heb je dus dezelfde info zonder gedoe.. ..voorlopig toch.. straks wordt de tettendraad verboden voor jongeren.. en dat is dan nog maar 't begin.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 6 februari 2023 om 12:36.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 17:57   #53
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Er staan ook wel eens artikels in die gazetten die de moeite zijn om te lezen. Bijvoorbeeld dit, hoe fucking geweldig is dat..? Innovatie met grote i.

Nu goed, voor die paar artikelen is een abonnement te zot. Er zijn tal van eenvoudige mogelijkheden om dat inlog-obstakel te omzeilen.. en waarvoor je op de ene site moet inloggen met abo, kan je op een andere site gewoon zo terecht en heb je dus dezelfde info zonder gedoe.. ..voorlopig toch.. straks wordt de tettendraad verboden voor jongeren.. en dat is dan nog maar 't begin.
"Er is een oppervlakte ter grootte van Rusland nodig om al het verspilde voedsel te produceren" --> Er is ook een oppervlakte ter grootte van Rusland die zoveel voedsel verspilt. Status quo.

Als je ongefilterd nieuws wil, dan moet je je abonneren op 10 kranten. En niemand wil dat betalen.

Verder zijn titels van artikels vaak erg misleidend en moet je betalen om het echte nieuws te lezen en als je dus alleen de hoofding leest ga je fake nieuws verspreiden.

Het is een plaag.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 6 februari 2023 om 17:58.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 18:07   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Je moet je abonnement op de Morgen sowieso stopzeggen. Het is links eenzijdig geleuter. Net zoals HLN rechts eenzijdig geleuter is.
Voor serieuze informatie heb je de keuze tussen de Morgen, de Standaard en de Tijd. De Standaard is te rechts en de Tijd te economisch dus…
Voor de sport en populair nieuws heb ik het Nieuwsblad.
En ik heb digitaal + weekend papier, dus ik lees voornamelijk op mijn ipad. Al dat gezever met de abonementen omzeilen is mij de besparing niet waard.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be