Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2007, 14:52   #21
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik heb echter geen weet van een staatkundig aspect van Ainoe-emancipatie (lees: Ainoe-separatisme), al sluit ik niet uit dat het bestaat. Het lijkt me echter zeer miniem..
Ik vind enkel:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shigeru...litical_leader
He was the first Ainu politician to sit in the Japanese Diet. He served five terms in the assembly before taking over a vacated seat in the upper house for the SDP. There his served from 1994 to 1998. In the Diet, he often posed questions in the Ainu language. His effort led to the enactment of a law to promote Ainu culture in 1997.
Shigeru Kayano was also known for leading the protest movement against the Nibutani Dam. The dam over the Saru River, completed in 1997 despite legal attempts to stop it, flooded land sacred to the Ainu. Though unsuccessful, the legal effort did result in a ruling by the Sapporo District Court, acknowledging the Ainu as the indigenous people of Hokkaidō for the first time.
He died of pneumonia at a hospital in Sapporo, Hokkaidō on May 6, 2006, just short of his 80th birthday.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 15:07   #22
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Geen Ainoeseparatisme dus. Ik denk dat ze eerst nog moeten werken aan de heropleving van hun taal en cultuur voor ze ook maar aan dit stadium zullen kunnen denken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 20:46   #23
oneetoch
Vreemdeling
 
oneetoch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2007
Berichten: 6
Standaard Melanesian

Op de kaart staat nummer 16=> Melanesian...
Vanaf nummer 13 hoort het al (oorspronkelijk) bij Melanesie

Volgens Ambonese (Molukse) overleveringen stammen zij van Negoride voorouders.

Molukkers en Papoea`s noemen elkaar ook broeders en spreken al over een West-Melanesia en beide willen helemaal niet bij Indonesi(a)sia horen!

Maar dat kan pas tot stand komen wanneer West-Papua en de Zuid Molukken een vrije staat zijn.








Laatst gewijzigd door oneetoch : 4 november 2007 om 20:51.
oneetoch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 21:15   #24
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

In zo'n landen is de gevoelsfactor de meest belangrijke factor om iets al dan niet goed te keuren.

Over een gezamenlijke cultuur kan niemand spreken en de vele dialecten zullen ook niet helpen. Geschiedkundig kan men enkele dingen bepalen maar ook weer niet alles.

Dit situatie is dus helemaal anders als België of de UK, in Indonesie moet men gewoon tot vrede en structuur OP LANGE TERMIJN komen. Onafhankelijk of niet maakt niet zoveel uit aangezien het toch een mengelmoes is.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 21:56   #25
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Is niet unitair en kent afscheidingsbewegingen in Schotland, Ierland, Wales en Cornwall. De huidige premier van de Schotse regering is een separatist.



Dit is dan weer een verdeeld eiland.



Sri Lanka kent dan weer een tamelijk gewelddadige afscheidingsbeweging: de Tamiltijgers. Kortom, geen van deze voorbeelden lijkt de stelling dat fysieke grenzen goede landsgrenzen zijn echt te bevestigen.



Japan is er een van. De afscheidingsbeweging op de Rioekioe-eilanden staat vrij zwak, ondanks de afstand met de "moedereilanden" en de eigen taalkundige identiteit (die helaas stilletjesaan aan het verdwijnen is).

Ik geloof dat ook de Bahama's, de Malediven en Kiribati unitair zijn.

EDIT: Kan het zijn dat ik je ironie hier verkeerd begrepen heb?
U vat het verkeerd op. Ik bedoelde eigenlijk dat eilanden meestal seperatoren zijn, dus dat er weinig archipelago unitaire staten zijn. Te zien bijbijvoorbeeld VK. Die heersten vroeger over Ierland maar dat heeft zich afgesplitst.

Eilanden zijn net zoiets als talen, ze splitsen bijna alleen maar en binden haast nooit. Zie België. Landen met de zelfde taal zijn niet bij voorbaat goede partners, landen met verschillende talen zijn bijna altijd bij voorbaat slechte partners.
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2007, 22:27   #26
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
U vat het verkeerd op. Ik bedoelde eigenlijk dat eilanden meestal seperatoren zijn,
Ah zo. My mistake dus.

Citaat:
dus dat er weinig archipelago unitaire staten zijn.
Ik heb toch drie voorbeelden genoemd.

Citaat:
Eilanden zijn net zoiets als talen, ze splitsen bijna alleen maar en binden haast nooit.
Goed punt. Op de meeste grote eilanden(groepen) (Groenland, Faeröer, Ierland) zijn er inderdaad onafhankelijkheidsbewegingen. Maar anderzijds lijkt het me sterk dat er binnen de Faeröerarchipel ooit separatistische bewegingen ontstaan: zij hebben immers een gedeelde taal en geschiedenis.

Citaat:
Zie België. Landen met de zelfde taal zijn niet bij voorbaat goede partners, landen met verschillende talen zijn bijna altijd bij voorbaat slechte partners.
Daar zijn dan ook weer tegenvoorbeelden te vinden: Zwitserland dreigt niet uiteen te vallen. Maar ik snap wat je bedoelt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2018, 07:33   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

In Atjeh waar de opstand is gestopt in ruil voor het mogen leven onder sharia-wetgeving, krijgen christenen en toeristen nu publiekelijk stokslagen ...

https://sceptr.net/2018/03/indonesis...ria-wetgeving/
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 maart 2018 om 07:35.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2018, 16:49   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.007
Standaard

Het leven is hard op veel plaatsen op de planeet.
Een oplossing is nog niet voor morgen.

Eerst beginnen bij onszelf om te proberen het niet te laten ontaarden. Niet in de ene maar ook niet in de andere richting.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be